John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Kwaliteit is het aller belangrijkste waar iemand ook vandaan komt. Zie alleen een rode draad door het aankoopbeleid van laatste jaren, dat betekent dat er dus gelukkig geen vluchtig beleid wordt gevoerd. Guti en Romero, absoluut geen voltreffers dat klopt. Toch is het Zuid-Amerikaanse een beetje de identiteit van PSV. Kijk stel daar lopen kwalitatief op het moment geen goede spelers rond moet je geen latino halen om het halen van een latino. Ik zie alleen jaarlijks en ook nu weer in verschillende landen erg goede spelers de stap maken naar Europa. Doe mij maar een spits uit latijns-amerika erbij met de pit van Chucky ;)
Last edited by OnsPSV on 21 May 2021, 12:06, edited 1 time in total.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Bes1987 wrote: 21 May 2021, 12:01 Snap dat het lastiger is om spelers te halen vanuit Zuid Amerika. Maar hoe doen andere clubs dat dan? Alsof de hele markt daar voor Europa stil ligt, lijkt me sterk.
Heb je concrete voorbeelden dan van Zuid-Amerikaanse spelers die het laatste jaar zijn opgepikt door clubs, die echt een toegevoegde waarde/haalbaar voor PSV zouden zijn?
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Tagliafico, Martinez, Antony, Neres, Senesi.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Bes1987 wrote: 21 May 2021, 12:01 Snap dat het lastiger is om spelers te halen vanuit Zuid Amerika. Maar hoe doen andere clubs dat dan? Alsof de hele markt daar voor Europa stil ligt, lijkt me sterk.
Die markt zal niet stilliggen. De gok wordt groter. Dat je iets anders haalt dan je hoopt. Foutmarge wordt groter daardoor. En als de gok groter is zal dat de prijs drukken lijkt mij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

John volgt die spelers allemaal al jaren, moet geen probleem zijn.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Je moet ook pas iemand halen als hij uitvoerig gescout en bekeken is. Ik zie echter niet dat er na corona WEL veel latino's gehaald gaan worden. Dat baseer ik op de transferperiode van 18/19 en 19/20 waar ook zo goed als geen latino's kwamen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

TomPSV wrote: 21 May 2021, 12:06 Tagliafico, Martinez, Antony, Neres, Senesi.
Tagliafico kwam in 2018, toen bewoog PSV zich ook op de Mexicaanse markt. Neres in 2016, toen deed PSV dat ook. Antony is nooit haalbaar voor PSV geweest, Martinez wel verwacht ik.
OnsPSV wrote: 21 May 2021, 12:14 Je moet ook pas iemand halen als hij uitvoerig gescout en bekeken is. Ik zie echter niet dat er na corona WEL veel latino's gehaald gaan worden. Dat baseer ik op de transferperiode van 18/19 en 19/20 waar ook zo goed als geen latino's kwamen.
Ik kan me er wel in vinden dat PSV wat beter op bijv Colombia zou kunnen focusen
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 21 May 2021, 07:41 John heeft een cursus hoe geef ik nietszeggende antwoorden gevolgd. En de verslaggever van het lokale sufferdje typt het allemaal gretig over.
Had hij geen cursus voor nodig. Is gewoon zijn natuur.
Sluit perfect aan bij het lokale sufferdje die kritiekloos alles noteert. Abonnees zijn heilig, namelijk
Last edited by Ailon on 21 May 2021, 15:35, edited 1 time in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
Huevera
Bankzitter
Posts: 239
Joined: 10 May 2021, 10:49
Clubvoorkeur: PSV, ATM
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 21 May 2021, 12:24 Ik kan me er wel in vinden dat PSV wat beter op bijv Colombia zou kunnen focusen
Colombia, Chili, maar ook bijv Venezuela.
Daar is voetbal steeds meer honkbal aan het overnemen als populairste sport, zit veel talent en zijn niet duur.

Hebben sowieso wel wat aardige spelers inmiddels (Machis, Yangel Herrera, Jozef Martinez, Soteldo, etc), met daarbij wat talenten (Farniñez, Peñaranda, Cordova, Casseres, etc).

Zijn ook 2e geworden op het WK U20 in 2017 door een nipte nederlaag in de finale tegen Engeland U20.
Komende jaren gaan daar meerdere talenten doorkomen denk ik, wellicht interessant voor PSV om dan "voorraan" te staan.

M´n schoonfamilie zijn Venezolanen dus vandaar dat ik het redelijk volg (vooral via mijn schoon-neef of hoe je dat ook noemt).
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Huevera wrote: 21 May 2021, 13:22
Ardbeg wrote: 21 May 2021, 12:24 Ik kan me er wel in vinden dat PSV wat beter op bijv Colombia zou kunnen focusen
Colombia, Chili, maar ook bijv Venezuela.
Daar is voetbal steeds meer honkbal aan het overnemen als populairste sport, zit veel talent en zijn niet duur.

Hebben sowieso wel wat aardige spelers inmiddels (Machis, Yangel Herrera, Jozef Martinez, Soteldo, etc), met daarbij wat talenten (Farniñez, Peñaranda, Cordova, Casseres, etc).

Zijn ook 2e geworden op het WK U20 in 2017 door een nipte nederlaag in de finale tegen Engeland U20.
Komende jaren gaan daar meerdere talenten doorkomen denk ik, wellicht interessant voor PSV om dan "voorraan" te staan.

M´n schoonfamilie zijn Venezolanen dus vandaar dat ik het redelijk volg (vooral via mijn schoon-neef of hoe je dat ook noemt).
Goeie post! Zou je wat meer over de spelers in het "interessante spelers" topic willen vertellen, evt met beelden?
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 21 May 2021, 12:24
TomPSV wrote: 21 May 2021, 12:06 Tagliafico, Martinez, Antony, Neres, Senesi.
Tagliafico kwam in 2018, toen bewoog PSV zich ook op de Mexicaanse markt. Neres in 2016, toen deed PSV dat ook. Antony is nooit haalbaar voor PSV geweest, Martinez wel verwacht ik.
OnsPSV wrote: 21 May 2021, 12:14 Je moet ook pas iemand halen als hij uitvoerig gescout en bekeken is. Ik zie echter niet dat er na corona WEL veel latino's gehaald gaan worden. Dat baseer ik op de transferperiode van 18/19 en 19/20 waar ook zo goed als geen latino's kwamen.
Ik kan me er wel in vinden dat PSV wat beter op bijv Colombia zou kunnen focusen
Volgens mij heeft die Belgische club van John van den Brom ook drie(!) Colombiaanse verdedigers lopen.

Als je daar dan toch op inzoomt, dan lijkt Chili mij ook nog wel een land dat niet overbevist is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 21 May 2021, 13:31
Ardbeg wrote: 21 May 2021, 12:24

Tagliafico kwam in 2018, toen bewoog PSV zich ook op de Mexicaanse markt. Neres in 2016, toen deed PSV dat ook. Antony is nooit haalbaar voor PSV geweest, Martinez wel verwacht ik.



Ik kan me er wel in vinden dat PSV wat beter op bijv Colombia zou kunnen focusen
Volgens mij heeft die Belgische club van John van den Brom ook drie(!) Colombiaanse verdedigers lopen.

Als je daar dan toch op inzoomt, dan lijkt Chili mij ook nog wel een land dat niet overbevist is.

Waaronder Carlos Cuesta, die hier in het verleden ook benoemd is!
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Venezuela is een goed voorbeeld van het ''nieuwe mexico'' om in te scouten, wel is belangrijk om echt gedetailleerd te scouten, maar deze talenten kosten ook niet veel. Ecuador is ook een land om op te letten. Moises Caicedo erg groot talent, Ecuador werd in 2019 bij het WK o20 derde. In dat zelfde jaar werd hetzelfde team van Ecuador kampioen van de Sudamericano u20. Jordy Caicedo (waar PSV interesse in schijnt te hebben) was daar ook actief als pinchitter. Wel duidelijk dat zo een lichting echt wel talentvol is. Ze lieten Argentinië, Brazilië, Colombia en nog een aantal voetballanden achter zich.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Frans-Guyana, Belize en Saint Kitts, jonguh, daar betaal je pas écht weinig.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Spits kopen via AliExpress?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind 9 goals en 2 assists in 16 wedstrijden in de Bulgaarse competitie wel een beetje mager
Garrincha
Jeugdspeler
Posts: 33
Joined: 04 Nov 2020, 15:38
FOOTB_REM_S: No

Leuk om te zien dat jullie meedenken.
Er wordt overigens over vrijwel de hele wereld gekeken en daarbij ook zeker de genoemde landen in Z-Amerika.
Als jullie daarnaast tips hebben mag dat ook altijd in PM naar mij uiteraard.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

[mention]Garrincha[/mention] Cox voor linksback! Beste cijfers verdedigend en aanvallend na Max en die TBS-er uit Abcoude Noord. Prima backup.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 21 May 2021, 13:31Als je daar dan toch op inzoomt, dan lijkt Chili mij ook nog wel een land dat niet overbevist is.
100% waar, maar het grote probleem met landen als Chili en Venezuela is het niveauverschil. De competities daar zijn echt fors minder dan hier en dus baseer je je oordeel grotendeels op internationale toernooien waarbij het niveau acceptabel is, maar die worden ook niet wekelijks gespeeld natuurlijk. Je standaard uitblinker in de Chileense competitie is daarbij hooguit een leuke speler voor Heerenveen, om maar eens wat te noemen. Zo'n Yeferson Soteldo was bijvoorbeeld ook leuk in Chili en die heb ik vier jaar geleden ook een aantal keren genoemd, maar er was geen Europese club die het aandurfde. Ging vervolgens naar Brazilië en nu de VS en blijkt wel degelijk een glasbak te zijn, maar als Europese club ga je daar geen tonnen aan uitgeven. Te groot risico.

Je komt al gauw uit in Argentinië, Brazilië, Mexico en incidenteel Colombia, maar ook bij die laatste twee is uitblinken nog geen garantie op succes. Gutiérrez was een topspeler in Mexico en die is geen schim meer van wat hij destijds was, terwijl Álvarez tijd nodig heeft gehad om een toegevoegde waarde bij Ajax te worden. En kijk je dan naar Colombia, dan is het ook niet best: Orejuela, Cassierra, Sinisterra. Het zijn best aardige spelers, maar niet voor het niveau dat PSV nastreeft. Dan blijft over de categorie uitblinkers in Argentinië en Brazilië en dan begeef je je ook al snel op financieel onhaalbaar terrein. Zo'n Martínez was best haalbaar geweest, maar dan heb je weer te maken met stevige concurrentie van een club of 30 die hun kans schoon zien.

Het is makkelijk om te roepen dat PSV meer latino's moet halen, maar het is gewoon een ingewikkeld verhaal. Altijd.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

En ook al haal je er eentje en alle seinen staan op groen, dan kan het grote wachten beginnen hoe ze de overstap naar Europa ondergaan en of ze zich kunnen aarden hier.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Een simpel voorbeeld van een jongen die me laatst opviel in Venezuela: de 18-jarige Matías Lacava die duidelijk meer talent heeft dan z'n collega's. Kijk naar de beelden (en met name het tempo en de intensiteit van een wedstrijd) en vraag je af of je de gok aandurft om hier een miljoen voor neer te leggen en hem een non-EU-salaris (een aantal tonnen) te betalen voor pakweg drie jaar. Zeg het maar hoor.

OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 21 May 2021, 14:08
Josef Dettelbacher wrote: 21 May 2021, 13:31Als je daar dan toch op inzoomt, dan lijkt Chili mij ook nog wel een land dat niet overbevist is.
100% waar, maar het grote probleem met landen als Chili en Venezuela is het niveauverschil. De competities daar zijn echt fors minder dan hier en dus baseer je je oordeel grotendeels op internationale toernooien waarbij het niveau acceptabel is, maar die worden ook niet wekelijks gespeeld natuurlijk. Je standaard uitblinker in de Chileense competitie is daarbij hooguit een leuke speler voor Heerenveen, om maar eens wat te noemen. Zo'n Yeferson Soteldo was bijvoorbeeld ook leuk in Chili en die heb ik vier jaar geleden ook een aantal keren genoemd, maar er was geen Europese club die het aandurfde. Ging vervolgens naar Brazilië en nu de VS en blijkt wel degelijk een glasbak te zijn, maar als Europese club ga je daar geen tonnen aan uitgeven. Te groot risico.

Je komt al gauw uit in Argentinië, Brazilië, Mexico en incidenteel Colombia, maar ook bij die laatste twee is uitblinken nog geen garantie op succes. Gutiérrez was een topspeler in Mexico en die is geen schim meer van wat hij destijds was, terwijl Álvarez tijd nodig heeft gehad om een toegevoegde waarde bij Ajax te worden. En kijk je dan naar Colombia, dan is het ook niet best: Orejuela, Cassierra, Sinisterra. Het zijn best aardige spelers, maar niet voor het niveau dat PSV nastreeft. Dan blijft over de categorie uitblinkers in Argentinië en Brazilië en dan begeef je je ook al snel op financieel onhaalbaar terrein. Zo'n Martínez was best haalbaar geweest, maar dan heb je weer te maken met stevige concurrentie van een club of 30 die hun kans schoon zien.

Het is makkelijk om te roepen dat PSV meer latino's moet halen, maar het is gewoon een ingewikkeld verhaal. Altijd.
Je hebt helemaal gelijk, het is zoveel lastiger inschatten dan een Europese speler. Alleen is PSV juist hierin vanuit vroeger al juist heer en meester in om dit vaak juist WEL goed in te kunnen schatten? Het zijn gokjes dat klopt, maar als je goed gokt ben je vaak binnen. Vind dat PSV juist niet angstig moet doen in het gene waar ze altijd in uitblonken/uitblinken. Creatief en op de juiste manier omgaan met geld.... we zullen er nog lang mee moeten dealen, zoals we ook al lang aan het doen zijn!
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Volgens mij blinkt PSV daar helemaal niet zo in uit. We hebben de grootste troep uit Zuid-Amerika langs zien komen bij PSV, al begrijp ik dat dat soms nog vergeten wordt door de paar succesverhalen die er ook waren.

Inschatten of een speler uit Zuid-Amerika hier kan slagen is een van de moeilijkste dingen voor een scout. Er zijn zoveel factoren die meespelen.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wel het meest nietszeggende interview ooit.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Welke TD zou echt het achterste van zijn tong laten zien vlak voor de transferperiode. Niemand hier zal iets nieuws hebben gehoord denk ik, wij lezen, zien en horen alles.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply