John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 May 2021, 11:58
Voor de gevoelige dames hier, niet kijken want dan moeten jullie nog harder huilie huilie doen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Prima interview weer. Er zit geen woord onzin bij.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 22 May 2021, 10:43
loginnaam wrote: 22 May 2021, 10:40 Wat Faber had gedaan was hetzelfde als wat Advocaat bij Feyenoord had gedaan: zorgen dat iig tot het eind van het seizoen er weer een stabiele basis was om zo iig Europees voetbal te behalen. Dat was echter bij lange na geen basis om ook dit seizoen goed te kunnen presteren, wat Advocaat nu bij Feyenoord ook heeft laten zien.
Precies, het was dus Faber die de rommel al had opgeruimd waardoor Schmidt ‘clean’ kon beginnen aan de voorbereiding. Het was dus niet zo dat het Schmidt zelf was die de boel eerst moest repareren. Absoluut geen excuus voor Schmidt dus.
Supermooi hoe je nonsens als feit probeert te verkopen, maar je houdt hier niemand voor de gek. Dat PSV wat punten haalde tegen VVV, Groningen en Vitesse, was mooi maar alles behalve een reparatie. Uit bij Ajax wil ik nog altijd vergeten, zo slecht was het.

Trouwens, ik wacht nog altijd op een referentie. Welke (top)ploeg, waar dan ook op een fatsoenlijk niveau, is ooit vanuit een crisissituatie (ontslagen trainer, rellen, interne chaos, 5e plek) binnen een jaar een stabiel kampioensteam geworden met een nieuwe trainer, nieuw traject, nieuwe spelers. PSV is een topclub met bijbehorende verwachtingen, aan jouw beweringen ook duidelijk te merken. Dus kom niet met een eendagsvlieg als Leicester, maar echte voorbeelden. Kan niet anders dan dat je voorbeelden te over hebt.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 22 May 2021, 12:56
Chucky wrote: 22 May 2021, 10:43

Precies, het was dus Faber die de rommel al had opgeruimd waardoor Schmidt ‘clean’ kon beginnen aan de voorbereiding. Het was dus niet zo dat het Schmidt zelf was die de boel eerst moest repareren. Absoluut geen excuus voor Schmidt dus.
Supermooi hoe je nonsens als feit probeert te verkopen, maar je houdt hier niemand voor de gek. Dat PSV wat punten haalde tegen VVV, Groningen en Vitesse, was mooi maar alles behalve een reparatie. Uit bij Ajax wil ik nog altijd vergeten, zo slecht was het.
Selectieve voorstelling van zaken.
VVV uit was gelijk. Onder Faber was er ook winst tegen PEC, Willem II en ADO. Verder nog gelijk tegen Twente en Feyenoord.
Dus in 9 wedstrijden maar 1 keer met slechts 1-0 verloren.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Ailon wrote: 22 May 2021, 13:17
Revolinho wrote: 22 May 2021, 12:56
Supermooi hoe je nonsens als feit probeert te verkopen, maar je houdt hier niemand voor de gek. Dat PSV wat punten haalde tegen VVV, Groningen en Vitesse, was mooi maar alles behalve een reparatie. Uit bij Ajax wil ik nog altijd vergeten, zo slecht was het.
Selectieve voorstelling van zaken.
VVV uit was gelijk. Onder Faber was er ook winst tegen PEC, Willem II en ADO. Verder nog gelijk tegen Twente en Feyenoord.
Dus in 9 wedstrijden maar 1 keer met slechts 1-0 verloren.
Je noemt hier wel even een paar topploegen op. Vervolgens nuanceer je die 1-0 in de arena door enkel naar de uitslag te kijken (het was echt hemeltergend slecht), maar vervolgens negeer je de 2e plek op de ranglijst nu en laat je elke nuance wb Schmidt achterwege. Al met al een komische gang van zaken.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 22 May 2021, 13:31
Ailon wrote: 22 May 2021, 13:17
Selectieve voorstelling van zaken.
VVV uit was gelijk. Onder Faber was er ook winst tegen PEC, Willem II en ADO. Verder nog gelijk tegen Twente en Feyenoord.
Dus in 9 wedstrijden maar 1 keer met slechts 1-0 verloren.
Je noemt hier wel even een paar topploegen op. Vervolgens nuanceer je die 1-0 in de arena door enkel naar de uitslag te kijken (het was echt hemeltergend slecht), maar vervolgens negeer je de 2e plek op de ranglijst nu en laat je elke nuance wb Schmidt achterwege. Al met al een komische gang van zaken.
Komisch is alleen dat je Schmidt erbij haalt over wie ik het helemaal niet gehad heb.
En bovendien eindigde Willem II in dat seizoen boven die topploegen waar jij het over hebt (op ajax na, natuurlijk)

Dat is niet alleen selectief maar ook nog eens speculatief. Hulde!
Last edited by Ailon on 22 May 2021, 13:39, edited 1 time in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Galactico
Meervoudig international
Posts: 1,158
Joined: 30 Aug 2018, 13:26
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 22 May 2021, 12:55 Prima interview weer. Er zit geen woord onzin bij.
Nope alle open deuren ingetrapt. Kan je weinig fout doen. Op basis hiervan kan je nauwelijks enige conclusies trekken. Eerst maar s daadkracht tonen op de transfermarkt en de selectie op CL-voorronde level hebben. Al zegt ie bij voorbaat al dat dat alleen het streven is.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Galactico wrote: 22 May 2021, 13:38 Eerst maar s daadkracht tonen op de transfermarkt en de selectie op CL-voorronde level hebben. Al zegt ie bij voorbaat al dat dat alleen het streven is.
Omhoog
Tja, het is niet zo dat PSV als club in de drivingseat zit natuurlijk. Het EK zal de transfermarkt ook al later op gang brengen waarschijnlijk. PSV bepaalt de markt niet, dus garanties geven dat het gaat lukken kan niet. Maar als je de geluiden hoort dan zijn ze in ieder geval heel druk bezig om het wel te redden. Ramalho en Pröpper zijn al twee versterkingen voor het team. Ook op gebied van ervaring en leiderschap.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
FOOTB_REM_S: No

Galactico wrote: 22 May 2021, 13:38
11 Sir Tinus wrote: 22 May 2021, 12:55 Prima interview weer. Er zit geen woord onzin bij.
Nope alle open deuren ingetrapt. Kan je weinig fout doen. Op basis hiervan kan je nauwelijks enige conclusies trekken. Eerst maar s daadkracht tonen op de transfermarkt en de selectie op CL-voorronde level hebben. Al zegt ie bij voorbaat al dat dat alleen het streven is.
Er zingen al best wat namen rond bij PSV. Maar op Drommel na nog geen contract getekend.
Daar bovenop krijgen we ook nog eens Doan, Sadilek, Bruma en Luckassen gratis en voor niets terug, heeft nog steeds van Ginkel als "vrije man" geen contract weekend en Unnerstall transfervrij naar Twente.
Maar geiukkig is Fein teruggestuurd. Hoera!
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 May 2021, 13:41 Ramalho en Pröpper zijn al twee versterkingen voor het team. Ook op gebied van ervaring en leiderschap.
Hebben beiden nog niet getekend maar de verwachting is wel dat dit gaat gebeuren.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ik heb het dan ook over het feit dat ze er druk mee bezig zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Galactico
Meervoudig international
Posts: 1,158
Joined: 30 Aug 2018, 13:26
FOOTB_REM_S: No

Die geluiden over meer leiderschap, ervaring en hopelijk ook grinta 😱 zijn positief. De verwachtingen zijn in ieder geval hoog na een slechte en redelijke transferzomer. Hopen dat de winnaarsmentaliteit en honger naar succes ook ingekocht worden, en de rotte appels in de selectie verkocht of desnoods weggeven worden.

Btw die winnaarsgeluiden horen ook uit de top te komen. Het benoemen van kwartfinale beker en voldoen aan verwachtingen in 1 zin hoort in mijn optiek niet bij een topclub.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik zou er niet van opkijken als de onderhandelingen met Brighton nog best wel eens stroef kunnen gaan verlopen. Omtrent Ramalho lijkt het wel al spoedig de goede kant op te gaan als ik zo de mediaberichten interpreteer. Verder zou het ook al schelen als Van Ginkel fit is en als hij wordt gecontracteerd, lijkt er ook wel goed uit te zien, dan heb je er een nieuwe ervaren speler bij t.o.v. afgelopen seizoen. Als Götze en Max ook weer fit en in redelijk tot goede doen aan het seizoen beginnen dan ben heb je al wel alvast een stap(je) gemaakt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Galactico wrote: 22 May 2021, 13:54 Het benoemen van kwartfinale beker en voldoen aan verwachtingen in 1 zin hoort in mijn optiek niet bij een topclub.
Dit zegt John de Jong ook niet in het interview. Hij zegt: "Kwartfinale beker hebben wij ons verbeterd tov het vorige maar we willen natuurlijk door". Of je moet op iets anders doelen waar de doelstelling kwartfinale beker zou zijn.
Massimo wrote: 22 May 2021, 13:55 Ik zou er niet van opkijken als de onderhandelingen met Brighton nog best wel eens stroef kunnen gaan verlopen.
Ze pakken Jahanbakhsh erbij. Ben ik van overtuigd. Moet ook wel, heb ik in de transferpool ingevuld. :D
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Beter dan uitschakeling tegen een KKD ploeg. Die pikken we mooi even mee.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Jammer van de beker, zeker omdat het Ajax is, daar kan je van verliezen. Competitie 72 punten is karig, echt het minimale maar beneden een waardig puntenaantal. EL heeft die wedstrijd in Griekenland je gewoon genekt.

Nu gaan we kijken naar de transferbalans na deze zomer. Als die positief is dan heeft de Jong zijn werk voorlopig gedaan.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Er wordt steeds verwezen naar de 13 uit 5 waar Faber mee eindigde, maar dat is zo'n kleine sample size dat je er geen grote conclusies uit kan trekken. Zeker niet dat de lek weer boven was of dat Schmidt met een goede basis begon. Van Bommel startte het seizoen met 23 uit 9, een vergelijkbaar gemiddeld puntenaantal uit meer wedstrijden en 4 punten meer dan Faber in al zijn 9 wedstrijden haalde. Maar ook op basis van die sample kun je niet concluderen dat van Bommel het heel goed deed o.i.d.

Wat Faber deed was damage control. Hij kwam na een verschrikkelijke serie, en had 1 taak: het seizoen zo goed mogelijk beëindigen en ervoor zorgen dat we Europees voetbal zouden halen. Na een zwak begin was hij daar wel naar op weg, al zullen we nooit weten hoe de rest van zo'n wisselvallig seizoen zou verlopen. Zijn werk was echter wel gericht op de korte termijn. Dat betekent dat er geen fatsoenlijke basis stond voor de lange termijn, simpelweg omdat dat op dat moment geen prioriteit had. Dus ja: Schmidt trof inderdaad een team aan die van heel ver moest komen en een situatie die nog verre van opgeruimd of positief was. En voor mij telt dat zeker mee in mijn beoordeling van zijn prestaties.

Maar goed, John de Jong: zoals vaker gezegd is dit een enorm belangrijke zomer. Vorig jaar was best goed, en nu moet de stap gezet worden naar een volwaardig kampioenswaardig team. Samen met Schmidt moet er een team gesmeden worden dat, onafhankelijk van externe omstandigheden, topresultaten kan behalen. Met name in topwedstrijden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 22 May 2021, 13:59 Beter dan uitschakeling tegen een KKD ploeg. Die pikken we mooi even mee.
Het ging er even om dat werd gezegd dat kwartfinale beker een doelstelling zou zijn. Dat was het uiteraard niet. Voor je het weet gaat het een eigen leven leiden hè.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Ailon wrote: 22 May 2021, 13:36
Revolinho wrote: 22 May 2021, 13:31

Je noemt hier wel even een paar topploegen op. Vervolgens nuanceer je die 1-0 in de arena door enkel naar de uitslag te kijken (het was echt hemeltergend slecht), maar vervolgens negeer je de 2e plek op de ranglijst nu en laat je elke nuance wb Schmidt achterwege. Al met al een komische gang van zaken.
Komisch is alleen dat je Schmidt erbij haalt over wie ik het helemaal niet gehad heb.
En bovendien eindigde Willem II in dat seizoen boven die topploegen waar jij het over hebt (op ajax na, natuurlijk)

Dat is niet alleen selectief maar ook nog eens speculatief. Hulde!
Sterker nog: Willem II was zo sterk dat een nagenoeg onveranderde ploeg zich vorige week pas veilig speelde.

Schmidt is, ondanks dat dit niet zijn topic is, verbonden met zowat alles wat hier word besproken. Niet deze dingen bij mij doen Ailon.

Maar goed, we komen er toch niet uit. Ben blij dat ik in ieder geval niet aan de klagende kant zit. Ben blij met John vooralsnog, hij zegt geen gekke dingen. Integendeel zelfs, hij is in control en straalt dat ook uit. Ook blij met Schmidt en wat ie afgelopen seizoen heeft bereikt na die afgang van van Bommel. Zie komend seizoen met veel vertrouwen tegemoet en dat verandert pas als het zo is, in ieder geval zeker niet vanweg een paar natte-wind argumenten hier.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 22 May 2021, 14:33 Sterker nog: Willem II was zo sterk dat een nagenoeg onveranderde ploeg zich vorige week pas veilig speelde.
Ahh, onthullend. Dus het Willem II van dit seizoen is exact dezelfde ploeg met dezelfde omstandigheden als in seizoen 2019-2020??
Revolinho wrote: 22 May 2021, 14:33 Niet deze dingen bij mij doen Ailon.
Daar beslis jij niet over, maar ik. :mrgreen:
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Iemand moet boven deze discussie in een discussie gaan staan, dus dat zal ik dan maar zijn: Schmidt gaat nergens heen. Beslist door John ;)

Wel lekker trouwens.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 22 May 2021, 12:56
Chucky wrote: 22 May 2021, 10:43

Precies, het was dus Faber die de rommel al had opgeruimd waardoor Schmidt ‘clean’ kon beginnen aan de voorbereiding. Het was dus niet zo dat het Schmidt zelf was die de boel eerst moest repareren. Absoluut geen excuus voor Schmidt dus.
Supermooi hoe je nonsens als feit probeert te verkopen, maar je houdt hier niemand voor de gek. Dat PSV wat punten haalde tegen VVV, Groningen en Vitesse, was mooi maar alles behalve een reparatie. Uit bij Ajax wil ik nog altijd vergeten, zo slecht was het.

Trouwens, ik wacht nog altijd op een referentie. Welke (top)ploeg, waar dan ook op een fatsoenlijk niveau, is ooit vanuit een crisissituatie (ontslagen trainer, rellen, interne chaos, 5e plek) binnen een jaar een stabiel kampioensteam geworden met een nieuwe trainer, nieuw traject, nieuwe spelers. PSV is een topclub met bijbehorende verwachtingen, aan jouw beweringen ook duidelijk te merken. Dus kom niet met een eendagsvlieg als Leicester, maar echte voorbeelden. Kan niet anders dan dat je voorbeelden te over hebt.
Chelsea (Conte), Bayern (Flick) om wat voorbeelden te noemen.

Nee ik verwacht niet direct een kampioenschap, maar 16 punten eindigen achter de nummer 1 is een nog slechtere prestatie dan vorig seizoen, even los van de eindklassering. Ik verwacht een PSV wat tot ongeveer de laatste speeldag meedoet, dat moet zeker de doelstelling zijn. Genoegen nemen met minder is een gebrek aan ambititie.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Bayern nu 9 jaar op rij kampioen..... Hoezo is dat vergelijkbaar?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het blijft mooi hoe sommigen verontwaardigd reageren op een stelling die helemaal nooit in de lucht geworpen is. Een discussie voeren over o.a. hoe genoegen nemen met 16 punten achterstand een gebrek aan ambitie is, terwijl letterlijk niemand genoegen neemt met zo'n achterstand. Er zijn mensen die het proberen te verklaren, maar dat staat niet gelijk aan genoegen nemen met.

Maar goed, nuances zijn ook lastig. Logisch.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 May 2021, 17:00 Bayern nu 9 jaar op rij kampioen..... Hoezo is dat vergelijkbaar?
Enigszins.
Onder Kovac waren er nogal wat problemen, ondanks het kampioenschap
De defensie was niet op orde, met de media had hij een haat-nijd verhouding en hij kon maar slecht omgaan met de oudere spelers van Bayern.
Eigenlijk heeft Bayern nooit een vakman in hem gezien. Men verweet hem een gebrek aan tactiek en een gebrek aan communicatie.
Flick repareerde dat direct en het gevolg was een "triple", Bundesliga, DFB Pokal en Champions League.

Misschien bedoelde hij dat.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Post Reply