Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee het contact met Mecico is wat verwaterd volgens mij. Helaas. Was meer uit te halen. Misschien als PSV deze zomer een Mexicaan haalt dat het weer wat oplaadt. Macias zou ik wel zien komen. Ruilen voor Guti.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 25 May 2021, 22:07 Ik zie steeds de naam Boateng voorbij komen. Is dat gewoon n grap of is er echt contact?
Ik geloof van niet, of tenminste, niet voor zo ver bekend is. Hierbij is het spreekwoord 'de wens is vader van de gedachte' vooral van toepassing.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 25 May 2021, 22:07 Nee het contact met Mecico is wat verwaterd volgens mij. Helaas. Was meer uit te halen. Misschien als PSV deze zomer een Mexicaan haalt dat het weer wat oplaadt. Macias zou ik wel zien komen. Ruilen voor Guti.
Kan in potentie een mooie markt zijn. Macías is daar verder in zijn ontwikkeling dan Alvarez en Gutierrez. Lozano was wel verder in zijn ontwikkeling. Hoop dat PSV deze markt weer een slinger geeft, maar vermoed dat PSV de opties in Zuid-Amerika steeds minder afweegt, zo een gevoel krijg ik althans als ik de laatste transferperiodes kijk.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 25 May 2021, 21:24
ShovingNE2 wrote: 25 May 2021, 20:45 Had zo van wikipedia kunnen komen. Wat wil je ermee zeggen?
Ga eens niet meteen lopen prikken, jongen.
Diepe zucht.... :eeew:
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gewoon elkaar negeren..jullie komen er toch niet uit
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Shoving begon meester Ardbeg.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 25 May 2021, 23:43 Shoving begon meester Ardbeg.
Klikspaan.
Image
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is het niet armoede dat PSV weer bij Luuk de Jong uitkomt?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind van wel. Nou ja, niet per se armoede maar zeker ook geen blijk van vooruitstrevendheid of inventiviteit. En eerlijk gezegd denk ik dat het alleen maar kan tegenvallen, al hoop ik dat natuurlijk niet. De verwachtingen zullen meteen hooggespannen zijn, terwijl hij juist op zijn sterkst is als iemand anders de aandacht van hem afleidt. Er zijn tig goede en complete aanvallers, dan kom je weer met Luuk. Niks ten nadele van zijn prestaties, hij was enorm belangrijk voor PSV en heeft echt wel zijn stempel bij Sevilla weten te drukken. Maar het is nou ook typisch zo’n speler die niet beter word, hij is gewoon wie hij is. Sterk in de lucht, pakt zijn goals mee. Maar als ik kijk naar waar Schmidt aan heeft zitten bouwen, begrijp ik de interesse voor Luuk ook totaal niet. Maar goed, we wachten het af. Net als met Defour hoop ik dat de 1e keus niet komt en het alternatief uiteindelijk een gouden zet blijkt te zijn.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We hebben hem gezien in een 433 natuurlijk en daar was hij geweldig. Ik zou hem ook wel eens in een 442 met Malen naast hem willen zien. Dan heb je toch echt alles in je voorhoede? Gakpo hangend op links, Gotze/Noni op rechts met Donyell en Luuk in de spits. Beter gaan we het niet krijgen lijkt me. Met daarbij ook nog Propper, Ginkel en Ramalho hebben we ook gelijk de broodnodige ervaring en karakter in de ploeg. Ik kan niet wachten tot het nieuwe seizoen begint. Kijk alleen al hoeveel assist Max had dit seizoen, ik durf een kistje bier te wedden met iemand hier dat hij die cijfers verdubbeld met Luuk in de spits.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

100% team Luuk
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tja, de originaliteitsprijs win je er niet mee. Aan de andere kant, was Ajax origineel met het halen van Blind en Klaassen? Soms pakt het uitstekend uit, soms totaal niet.

Ik vind Luuk een prima spits, hele goede zelfs, maar wel in een bepaald systeem. Want het is, hoe je het ook went of keert, een spits met zeer goede punten maar ook met technische gebreken.

Kortom, Luuk ipv Malen is nou niet een garantie op succes. Verre van zelfs, want ik zie hem echt totaal niet passen naast een Zahavi in een 4-4-2 of 4-2-2-2 systeem. Aan de andere kant zie ik hem wel weer uitstekend renderen in een 4-3-3 met een aanvallende Max, een Gakpo en met de lopende van Ginkel en Propper op het middenveld.

Met andere woorden: het gaat om het gehele plaatje.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Met Zahavi werkt idd niet, het zijn allebei echte spitsen die gevaarlijk zijn in de box, dus ik hoop dat ze daar over hebben nagedacht. Luik heeft iemand met snelheid om hem heen nodig, een Noni zou een betere match zijn.

Je zou dus 4231 kunnen spelen met Gotze erachter, Cody op links en Noni op rechts, dan Propper/Ginkel en Sangare erachter. Ik zie geen plek voor Zahavi als Luuk terugkomt. Beiden zijn duur maar Luuk zal onbetwist basisspeler zijn en aanvoerder.

Qua leiderschap een no brainer natuurlijk en zal er zeker ook 20+ inschoppen of niet meer.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat denk ik ook, mits in zo'n systeem. Of het nou 4-3-3 met punt naar voren of achter is; dat kan allebei wel. Maar 4-4-2 met 2 trage, oudere spitsen zie ik niet zo zitten. Ook economisch gezien niet verstandig.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

442 met Luuk in de combinatie met Malen of met Noni (bij verkoop van Malen) lijkt me perfect. Dan kan Gotze naar de rechterflank. Noni kan zich mooi optrekken aan de ervaring en koelbloedigheid van Luuk. En Luuk kan Noni een trap onder z'n hol geven indien nodig.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind zowel Noni als Luuk niet echt combi spelers. Noni is een speler die vooral het van instinct moet hebben. Luuk mist de technische bagage voor combinatie voetbal. Liever gewoon een 3 spitsen systeem.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 26 May 2021, 03:52 Ik vind zowel Noni als Luuk niet echt combi spelers. Noni is een speler die vooral het van instinct moet hebben. Luuk mist de technische bagage voor combinatie voetbal. Liever gewoon een 3 spitsen systeem.
Het zal me niks verbazen dat je op papier nog steeds 4-2-2-2 speelt maar dat Noni bijv. wat uitwijkt naar rechts, waardoor Götze meer centraal komt als 10/schaduwspits met Gakpo hangend vanaf links. Moet je wel backs hebben die eroverheen denderen en de voorzetten aaneen rijgen, alhoewel ik denk dat Gakpo daarin ook wel een goede match met Luuk is, Noni minder. Maar aan de linkerkant hebben we met Max wel een back waarvan we weten dat hij voorzetten kan geven, bij Teze heb ik mijn twijfels hierin, maar ik laat me graag verrassen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 26 May 2021, 03:52 Ik vind zowel Noni als Luuk niet echt combi spelers. Noni is een speler die vooral het van instinct moet hebben. Luuk mist de technische bagage voor combinatie voetbal. Liever gewoon een 3 spitsen systeem.
Luuk werkte wel met Lozano en Bergwijn om zich heen, die toch ook veel vanuit hun instinct deden. Dus dat zou denk ik geen probleem moeten zijn. Om die reden ook denk ik dat Luuk uiteraard wel van waarde zal zijn, ook vanwege het feit dat hij goed is voor 20-25 goals.
Druk zetten is ook iets waar Luuk in uitblinkt en het team op sleeptouw kan nemen, hij verzaakt nooit. Wat dat betreft is hij een verbetering t.o.v. Malen en gelijkwaardig aan Zahavi. Wel vind ik dat Luuk bij het systeem van afgelopen seizoen (4-2-2-2) niet past, voornamelijk vanwege het gebrek aan snelheid. Ik hoop dan ook dat een aanpassing in het systeem wel zorgt dat Luuk er beter in uit komt. Al met al: je koopt goals, maar je gaat wel deels afwijken van de ingeslagen weg en ik ben daarom nog niet helemaal overtuigd of dit een goede zet gaat zijn, maar ik vertrouw in deze wel op de trainer: als hij denkt dat Luuk de missing link is dan wil ik het graag zien.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik neem aan dat Luuk de Jong alleen een optie wordt als Zahavi zou vertrekken. Ik kan me niet voorstellen dat we met Luuk én Zahavi zouden gaan spelen. Een van de twee op de bank zetten lijkt me ook geen optie.
Kezza75!
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 26 Oct 2020, 00:00
Old name: Kezza75!
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Romário de Souza Faria
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Luuk is een prima versterking. Ook in het systeem van Schmidt. Daarnaast brengt hij leiderschap, ervaring en is hij niet vies van 'op het randje spelen'. Precies wat PSV mist. Jongens als Gakpo, Noni, Vertessen en eventueel Malen kunnen van hem leren of excelleren naast hem. Door jongens als De Jong en Van Ginkel kunnen onze jonkies zich weer gewoon op zichzelf concentreren en wordt hun niet gevraagd het elftal te dragen, zoals dit jaar te veel is gebeurd.

Daarnaast ben je met Van Ginkel, Ramalho en De Jong ook weer poepie gevaarlijk met aanvallende corners.

100% voor Luuk
Champions are not born. Champions are made during practice.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Met Luuk haal je ook weer een speler die meer dan 200 eredivisiewedstrijden voor PSV kan aantikken. Ik snap dat het voetbal en het aanzien van de Eredivisie compleet veranderd is t.o.v. vroeger, maar ik zou het persoonlijk ook wel eens leuk vinden om een echte clubman hier oud te zien worden. Ben altijd stikjaloers als je die Italiaanse, Engelse en Spaanse legendes ziet, waar het publiek 10-20 jaar van kan genieten. Waar sommige mensen zelfs mee opgroeien.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zie op twitter wat statistieken over Mike tresor:
Van alles spelers onder 21 heeft hij:
- meeste assists (11)
- meeste key passes (68)
- meest succesvolle dribbels (70)

En dat bij een club die onderin aan het bungelen is. Best knap!
Manolev25
Meervoudig international
Posts: 1,494
Joined: 11 Sep 2019, 00:00
Clubvoorkeur: PSV und der BVB
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En dat terwijl hij, zeker in de eerste seizoenshelft, niet alles gespeeld heeft. Had ook de indruk dat hij een matig seizoen had maar dat valt dus wel mee
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heissenberrug wrote: 26 May 2021, 03:38 442 met Luuk in de combinatie met Malen of met Noni (bij verkoop van Malen) lijkt me perfect. Dan kan Gotze naar de rechterflank. Noni kan zich mooi optrekken aan de ervaring en koelbloedigheid van Luuk. En Luuk kan Noni een trap onder z'n hol geven indien nodig.
Zoals al eerder gepost gaat Schmidt hoogstwaarschijnlijk voor een 4-4-2.
Nog onduidelijk is de positionele samenstelling van het middenveld in een dergelijke formatie. Dat kan zijn de 4 in lijn, met een ruit of trapezium (met hoge flanken).
Gewoonlijk wordt het 4-4-2 uitgevoerd met een diepe en een hangende spits.
Je hebt dynamische spitsen en statische spitsen. Of kijkend naar de looplijnen; spitsen die komen in de waarheidszone van de tegenstander of spitsen die er staan in de waarheidszone.
Nu is imo Zahavi een statische spits, Malen een dynamische en Luuk zit daar een beetje tussenin.
Een combo Malen - Zahavi (al was dit afgelopen seizoen geen doorslaand succes) of Malen - Luuk is zeker een optie in de 4-4-2 formatie.
Een combo Zahavi - Luuk is gedoemd te mislukken omdat deze spelers te weing complementair aan elkaar zijn en qua hun natuurlijke looplijnen elkaar de ruimte ontnemen.

Dus de komst van Luuk heeft volgens mij best zin. Maar dan vooral als Malen blijft.
Overigens is het op dit moment nog allerminst zeker dat Luuk inderdaad overkomt. Maar een prima "move" van JdJ om hier tijd en moeite in te steken.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 26 May 2021, 00:20 Is het niet armoede dat PSV weer bij Luuk de Jong uitkomt?
Hoera! Dat is dus iets wat ik al een paar dagen aan het roepen ben. Het geeft gewoon aan dat de scouting niet zo gek veel is. Met terugwerkende kracht vervloek ik de dag dat de speler Phillip Cocu terugkwam. Toen is dat sentimentele gezeik begonnen.
Post Reply