Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mr.top wrote: 26 May 2021, 09:25
Heruone wrote: 26 May 2021, 00:20 Is het niet armoede dat PSV weer bij Luuk de Jong uitkomt?
Hoera! Dat is dus iets wat ik al een paar dagen aan het roepen ben. Het geeft gewoon aan dat de scouting niet zo gek veel is. Met terugwerkende kracht vervloek ik de dag dat de speler Phillip Cocu terugkwam. Toen is dat sentimentele gezeik begonnen.
Dat geeft het niet aan. Je weet A niet wie er op het lijstje staan, je weet B niet of Luuk de topprioriteit is of dat het een verkennend gesprek is, en je weet C niet wat de totale schets van het elftal voor 21/22 is.

Ik kan me persoonlijk heel goed voorstellen dat wanneer je bij wijze van 10 mensen laat gaan en je er minimaal 5 moet terughalen, het erg prettig is als er in ieder geval een van is die hier de weg al kent en 0 minuten moet wennen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Schmidt overweegt een 4231 systeem, das geen 442
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mr.top wrote: 26 May 2021, 09:25
Heruone wrote: 26 May 2021, 00:20 Is het niet armoede dat PSV weer bij Luuk de Jong uitkomt?
Hoera! Dat is dus iets wat ik al een paar dagen aan het roepen ben. Het geeft gewoon aan dat de scouting niet zo gek veel is. Met terugwerkende kracht vervloek ik de dag dat de speler Phillip Cocu terugkwam. Toen is dat sentimentele gezeik begonnen.
De lopende contacten tussen Luuk de Jong en PSV zijn op een dermate niveau dat het onwaarschijnlijk is dat de scouting hier tijd in heeft gestoken.
Zou dat wel zo zijn dan geef ik je volkomen gelijk. Scouting die - overbodige - tijd steekt in bekende transferdoelwitten, stelt inderdaad niet zo gek veel voor.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 26 May 2021, 09:33 Schmidt overweegt een 4231 systeem, das geen 442
Ik heb wat andere info. Pas in de laatste wedstrijd tegen Utrecht speelde Schmidt met een 4-2-3-1 formatie met Zahavi op de 1 en Gakpo, Goetze en Vertessen op de 3 daarachter. Ook de wissel Vertessen-Piroe paste hierin. Vond hij geen doorslaand succes.
Overigens maakt de uitvoering niet zo gek veel uit. In beide formaties heb je een defensie op lijn en spelen twee van de middenvelders controlerend.
De uiteindelijke formatie is natuurlijk ook nog afhankelijk van wie erbij komen en wie er alsnog vertrekt.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mr.top wrote: 26 May 2021, 09:25
Heruone wrote: 26 May 2021, 00:20 Is het niet armoede dat PSV weer bij Luuk de Jong uitkomt?
Toen is dat sentimentele gezeik begonnen.
Je moet zelf niet zo zeiken.
Manolev25
Meervoudig international
Posts: 1,494
Joined: 11 Sep 2019, 00:00
Clubvoorkeur: PSV und der BVB
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Goede teams kunnen meerdere systemen in één wedstrijd spelen, het liefst heb je dus multifunctionele spelers (Malen, Noni, Boscagli bv.). Daarom twijfel ik ook nog wat over Luuk. Als het de vervanger is van Zahavi: meteen doen. Als Zahavi blijft deze zomer: mwa...
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik begrijp dat dit een forum is en dat speculatie één van de dingen is die een dergelijk forum levendig houden.

Merk echter wel dat bepaalde forummers hun mening/speculaties geforceerd alszijnde waarheid/overtuiging beginnen te verkondigen.

Geloof mij; hoe dicht je ook bij het vuur denkt te zitten, je zit er altijd te ver vanaf om dit soort zaken als waarheid te gaan verkondigen. Enige uitzondering is, wanneer je bij alle gesprekken tussen Roger, John en Toon bent aangesloten en ze in de volledigheid hebt meegekregen.

Indien dit het geval is, zie ik de foto's als bewijsmateriaal graag tegemoet.😉
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 26 May 2021, 09:31
mr.top wrote: 26 May 2021, 09:25

Hoera! Dat is dus iets wat ik al een paar dagen aan het roepen ben. Het geeft gewoon aan dat de scouting niet zo gek veel is. Met terugwerkende kracht vervloek ik de dag dat de speler Phillip Cocu terugkwam. Toen is dat sentimentele gezeik begonnen.

Ik kan me persoonlijk heel goed voorstellen dat wanneer je bij wijze van 10 mensen laat gaan en je er minimaal 5 moet terughalen, het erg prettig is als er in ieder geval een van is die hier de weg al kent en 0 minuten moet wennen.
Als het een beetje meezit dan hebben we er daar al twee van: van Ginkel en Propper.

Ailon zegt terecht dat de contacten met Luuk dusdanig zijn dat je hier als scouting niet veel tijd in hoeft te stoppen. (Point taken btw) .

Het is duidelijk dat de club zoek naar een aanvaller die ook goed kan koppen. Dan is Luuk misschien een zekerheidje. Als je hem voor een fooi kunt halen dan slik ik graag mijn woorden in.
Last edited by mr.top on 26 May 2021, 10:08, edited 1 time in total.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 26 May 2021, 09:49
mr.top wrote: 26 May 2021, 09:25
Toen is dat sentimentele gezeik begonnen.
Je moet zelf niet zo zeiken.
Als het hier ook al niet meer kan… :nerd:
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

FritskePhilips wrote: 26 May 2021, 09:55 Enige uitzondering is, wanneer je bij alle gesprekken tussen Roger, John en Toon bent aangesloten en ze in de volledigheid hebt meegekregen.
Indien dit het geval is, zie ik de foto's als bewijsmateriaal graag tegemoet.😉
Bij deze...
https://thumbs.dreamstime.com/b/vier-ba ... 412265.jpg

vlnr:
Toon: "Ik bepaal want mijn handtekening is doorslaggevend"
John: "Even spieken wat voor onverwachte contractjes hij nu weer voor zich heeft liggen"
Roger "Ze doen maar die twee. Ga toch mijn eigen weg"
ikkke: "Als dat maar goed gaat"
Last edited by Ailon on 26 May 2021, 10:52, edited 1 time in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ailon had het over 2 spelers uit de spaanse competitie. De Jong is niet degene die ik had willen zien, hopen dat de ander dan wel wat meer tot tevredenheid stemt.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oké, nu geloof ik je. 😉

Maar ik doelde niet enkel op jou hoor. Het is meer een algemene tendens die ik waarneem.👌

De irritatie betreft vooral 'het systeem dat Schmidt zal gaan spelen'. Een goed trainer baseert dat namelijk ophet aanwezige spelermateriaal en de aanwezige kwaliteiten. En laat daar nu juist in deze fase van de transferperiode nog 0,0 duidelijkheid over zijn.
Last edited by FritskePhilips on 26 May 2021, 10:24, edited 1 time in total.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

FritskePhilips wrote: 26 May 2021, 10:21 Het is meer een algemene tendens die ik waarneem.
We zijn tegenwoordig allemaal insider, viroloog, bondscoach, scout. Noem het maar op. :mrgreen:
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 26 May 2021, 10:19 Ailon had het over 2 spelers uit de spaanse competitie. De Jong is niet degene die ik had willen zien, hopen dat de ander dan wel wat meer tot tevredenheid stemt.
Malen wil je niet, nu wil je De Jong ook niet. Wie zou je dan wel als spits bij PSV willen zien?

En inderdaad ik ben ook zeer benieuwd naar die andere speler uit la Liga. Kan [mention]Ailon[/mention] daar wat meer over vertellen? In welke linie moeten we denken? Als je verder niet kan/wil delen is het ook prima hoor.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

FritskePhilips wrote: 26 May 2021, 10:21 De irritatie betreft vooral 'het systeem dat Schmidt zal gaan spelen'. Een goed trainer baseert dat namelijk ophet aanwezige spelermateriaal en de aanwezige kwaliteiten. En laat daar nu juist in deze fase van de transferperiode nog 0,0 duidelijkheid over zijn.
Je spreekt nu de taal van mijn hart!
Als trainer/coach kun je een bepaalde voorkeur wat spelsysteem hebben, maar je bent natuurlijk afhankelijk van het aanwezige spelersmateriaal voor de uitvoering daarvan.
Gewoonlijk worden oefencampagnes gebruikt voor intensieve spelers-, linie en teamanalyses. Pas daarna begint de gewenste, dus meest optimale formatie vorm te krijgen
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Malen wil ik wel, als uitgaande transfer dan he.

Je doet alsof er maar 3 spitsen op de wereld zijn, waar Malen en de Jong er 2 van zijn. Onzin uiteraard. Er zijn zat spitsen die completer/beter zijn.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tovast wrote: 26 May 2021, 10:24
Revolinho wrote: 26 May 2021, 10:19 Ailon had het over 2 spelers uit de spaanse competitie. De Jong is niet degene die ik had willen zien, hopen dat de ander dan wel wat meer tot tevredenheid stemt.
Malen wil je niet, nu wil je De Jong ook niet. Wie zou je dan wel als spits bij PSV willen zien?

En inderdaad ik ben ook zeer benieuwd naar die andere speler uit la Liga. Kan @Ailon daar wat meer over vertellen? In welke linie moeten we denken? Als je verder niet kan/wil delen is het ook prima hoor.

Rekik vermoed ik, PSV kennende
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 26 May 2021, 10:34 Malen wil ik wel, als uitgaande transfer dan he.

Je doet alsof er maar 3 spitsen op de wereld zijn, waar Malen en de Jong er 2 van zijn. Onzin uiteraard. Er zijn zat spitsen die completer/beter zijn.
Noem er is een zou ik zeggen. Die haalbaar is uiteraard.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maikel_91 wrote: 26 May 2021, 10:22
FritskePhilips wrote: 26 May 2021, 10:21 Het is meer een algemene tendens die ik waarneem.
We zijn tegenwoordig allemaal insider, viroloog, bondscoach, scout. Noem het maar op. :mrgreen:
Daar ontleent dit forum just haar aantrekkelijkheid aan, niet?
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 26 May 2021, 10:34 Malen wil ik wel, als uitgaande transfer dan he.

Je doet alsof er maar 3 spitsen op de wereld zijn, waar Malen en de Jong er 2 van zijn. Onzin uiteraard. Er zijn zat spitsen die completer/beter zijn.

Ik ben het best vaak oneens met jou. Malen is echt een spits van de buitencategorie. Hem behouden is in mijn ogen prioriteit nummer 1.
Last edited by Lorenzo von Matterhorn on 26 May 2021, 10:39, edited 1 time in total.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 26 May 2021, 10:35
Tovast wrote: 26 May 2021, 10:24

Malen wil je niet, nu wil je De Jong ook niet. Wie zou je dan wel als spits bij PSV willen zien?

En inderdaad ik ben ook zeer benieuwd naar die andere speler uit la Liga. Kan @Ailon daar wat meer over vertellen? In welke linie moeten we denken? Als je verder niet kan/wil delen is het ook prima hoor.

Rekik vermoed ik, PSV kennende
Zou goed kunnen inderdaad, niet heel positief over. Hoop dat het niet enkel ex-spelers zullen zijn die op de radar staan. Met MvG, LdJ en Propper zou dat als de vierde zijn. Beetje creativiteit mag wel, maar daar acht ik de beleidsbepalers slim zat voor.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ailon wrote: 26 May 2021, 10:37
Maikel_91 wrote: 26 May 2021, 10:22 We zijn tegenwoordig allemaal insider, viroloog, bondscoach, scout. Noem het maar op. :mrgreen:
Daar ontleent dit forum just haar aantrekkelijkheid aan, niet?
In dat geval; ik heb een bultje tussen mijn benen. Is er een vrouwelijke forummer onder ons die zichzelf de titel arts/dokter toe heeft geëigend?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 26 May 2021, 09:12 Zie op twitter wat statistieken over Mike tresor:
Van alles spelers onder 21 heeft hij:
- meeste assists (11)
- meeste key passes (68)
- meest succesvolle dribbels (70)

En dat bij een club die onderin aan het bungelen is. Best knap!
Als je het hebt over alle spelers onder 21, dan gaat het over de Nederlandse competitie neem ik aan? Opvallende statistiek.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tovast wrote: 26 May 2021, 10:38
Ardbeg wrote: 26 May 2021, 10:35


Rekik vermoed ik, PSV kennende
Zou goed kunnen inderdaad, niet heel positief over. Hoop dat het niet enkel ex-spelers zullen zijn die op de radar staan. Met MvG, LdJ en Propper zou dat als de vierde zijn. Beetje creativiteit mag wel, maar daar acht ik de beleidsbepalers slim zat voor.
Mogelijk Willems ook nog. Ik zie het zo: juist met dit blok qua (Nederlandse) ervaring gaan we ervaren dat de (exotische) talenten veel sneller stappen zullen gaan maken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Even terugkomend op Luuk en waarom ik 100% Luuk ben.

Buiten dat je een van de beste koppers van Europa binnenhaalt, hij een absolute leider is, een clubicoon én hij zich elke wedstrijd het snot voor zijn ogen werkt, vind ik misschien nog wel het belangrijkste argument dat je met Luuk er tactisch gezien op vooruit gaat. Hoeveel ploegen gaven aan 'op PSV is geen druk te zetten. Dan komt dat vallend balletje op kapstok Luuk en voetballen ze vanuit daar verder. Ik zie het Willem Janssen van Utrecht nog zo zeggen. In mijn ogen is dat een (ietwat onderbelichte) bepalende factor geweest waarom we vaak kampioen werden. Het wordt voor tegenstanders van PSV direct veel moeilijker om ons tactisch af te troeven. Hoge druk is voor de meeste ploegen geen optie meer.

Als je dat terug kan halen, dan moet je dat m.i. altijd doen, want dat helpt de gehele ploeg verder. Qua systeem en spelers om zich heen is er genoeg te verzinnen om hem optimaal te benutten / te laten renderen. Zeker omdat hij qua werklust, loopvermogen en druk zetten ook gewoon prima in het Schmidt plaatje past.
Post Reply