John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 22 May 2021, 16:42
Revolinho wrote: 22 May 2021, 12:56

Supermooi hoe je nonsens als feit probeert te verkopen, maar je houdt hier niemand voor de gek. Dat PSV wat punten haalde tegen VVV, Groningen en Vitesse, was mooi maar alles behalve een reparatie. Uit bij Ajax wil ik nog altijd vergeten, zo slecht was het.

Trouwens, ik wacht nog altijd op een referentie. Welke (top)ploeg, waar dan ook op een fatsoenlijk niveau, is ooit vanuit een crisissituatie (ontslagen trainer, rellen, interne chaos, 5e plek) binnen een jaar een stabiel kampioensteam geworden met een nieuwe trainer, nieuw traject, nieuwe spelers. PSV is een topclub met bijbehorende verwachtingen, aan jouw beweringen ook duidelijk te merken. Dus kom niet met een eendagsvlieg als Leicester, maar echte voorbeelden. Kan niet anders dan dat je voorbeelden te over hebt.
Chelsea (Conte), Bayern (Flick) om wat voorbeelden te noemen.
Barcelona onder Guardiola, Chelsea onder Ancelotti (met Hiddink daarvóór in de Faber-rol).

Edit: Ik vergeet natuurlijk helemaal Joop Klein Wentink (PSV)
Last edited by Het Kanon on 22 May 2021, 17:40, edited 1 time in total.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 22 May 2021, 12:56 Trouwens, ik wacht nog altijd op een referentie.
Welke (top)ploeg, waar dan ook op een fatsoenlijk niveau, is ooit vanuit een crisissituatie (ontslagen trainer, rellen, interne chaos, 5e plek) binnen een jaar een stabiel kampioensteam geworden met een nieuwe trainer, nieuw traject, nieuwe spelers.
Ben benieuwd welke ploeg je bedoelt. Willem II misschien?
PSV zal het waarschijnlijk wel niet zijn. Want het is 40 jaar geleden dat ze als 5de zijn geeindigd... :mrgreen:
Last edited by Ailon on 22 May 2021, 18:25, edited 1 time in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 May 2021, 17:00 Bayern nu 9 jaar op rij kampioen..... Hoezo is dat vergelijkbaar?
Wat [mention]Ailon[/mention] aangeeft, Bayern was een zooitje destijds, chaos rondom de club. Flick heeft dat in no-time weten te repareren en er een niet te kloppen machine van gemaakt.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 22 May 2021, 17:05 Het blijft mooi hoe sommigen verontwaardigd reageren op een stelling die helemaal nooit in de lucht geworpen is. Een discussie voeren over o.a. hoe genoegen nemen met 16 punten achterstand een gebrek aan ambitie is, terwijl letterlijk niemand genoegen neemt met zo'n achterstand. Er zijn mensen die het proberen te verklaren, maar dat staat niet gelijk aan genoegen nemen met.

Maar goed, nuances zijn ook lastig. Logisch.
Ironisch dat juist de Shoving deze post liked, de man waar nuance altijd ontbreekt en alles in het extreme trekt :D
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Bij mij ontbreekt ALTIJD nunace. En ik trek ALLES in het extreme.

Over ironie gesproken. :mrgreen:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 May 2021, 17:56 Bij mij ontbreekt ALTIJD nunace. En ik trek ALLES in het extreme.

Over ironie gesproken. :mrgreen:
Hij was inderdaad lekker aangedikt ;)
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Zou ik nooooit doen. Jammer weer Chuck
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 788
Joined: 04 Nov 2020, 14:36
FOOTB_REM_S: No

Wel heel goed dat ze dit jaar de duidelijke intentie hebben om de selectie rond te hebben voor de voorrondes. Dat is al een hele verbetering tov vorige seizoenen.
Hopelijk is het ook kwalitatief een goede speler voor PSV
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

RemPSV wrote: 25 May 2021, 16:43 Wel heel goed dat ze dit jaar de duidelijke intentie hebben om de selectie rond te hebben voor de voorrondes. Dat is al een hele verbetering tov vorige seizoenen.
Hopelijk is het ook kwalitatief een goede speler voor PSV
Dat heeft álles te maken met de 50m. Het was denk ik zelfs de reden voor de injectie.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

De competitie is net koud afgelopen en PSV heeft al 2 spelers binnen. Tevens gonst het van de geruchten wat betreft inkomende transfers. Heel prettig dat PSV in de gelegenheid is om zo vroeg al te handelen zonder dat het afhankelijk is van allemaal verkopen. Zaak is om een gebalanceerd team samen te stellen waar in het team wat meer zelfsturing zit dan de laatste jaren het geval is geweest. Meer kwaliteit en stabiliteit waar jongere spelers zich aan kunnen optrekken en zich dus ook beter kunnen ontwikkelen.

Als dat staat, wordt het ook zaak om de komende jaren genoeg kapitaal op het veld te gaan creëren. Dat heb je sowieso nodig voor de continuïteit, maar het wordt ook eens tijd dat PSV de komende jaren een potje gaat opbouwen zonder daar steeds nieuwe leningen voor nodig te hebben. Ook met de verwachte verkopen zal er nog kapitaal op het veld staan, maar daarna wordt het wel zaak om weer nieuw kapitaal te gaan creëren. Dat kan door talentvolle spelers te halen voor het eerste of voor O19 en Jong PSV waar De Jong het zelf al over heeft gehad.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 26 May 2021, 11:50 Als dat staat, wordt het ook zaak om de komende jaren genoeg kapitaal op het veld te gaan creëren. Dat heb je sowieso nodig voor de continuïteit, maar het wordt ook eens tijd dat PSV de komende jaren een potje gaat opbouwen zonder daar steeds nieuwe leningen voor nodig te hebben. Ook met de verwachte verkopen zal er nog kapitaal op het veld staan, maar daarna wordt het wel zaak om weer nieuw kapitaal te gaan creëren. Dat kan door talentvolle spelers te halen voor het eerste of voor O19 en Jong PSV waar De Jong het zelf al over heeft gehad.
Als we nu Pröpper halen ter vervanging van Sangaré (van Ginkel/Pröpper als duo) en Ramalho ipv of Boscagli of Teze en Luuk ipv Madueke dan gaat het niet hard de goede kant op qua kapitaal op het veld genereren. Dat moeten we niet uit het oog verliezen vind ik.

Ik denk dat de ideëen goed zijn en de uitvoering vooralsnog ook. Zodra Pröpper en Van Ginkel vast liggen zijn we gewoon klaar tot er wat verkopen zijn. De spelers die nauwelijks aan spelen toekomen zullen dan ook een extra zetje in de rug voelen om snel iets anders te vinden want voor 15 spelers is er totaal geen perspectief en dat kunnen ze beter maar zo snel mogelijk beseffen.

1) Drommel (ter vervanging van Unnerstall)
2) Ramalho (ter aanvulling op Teze/Boscagli)

3) Pröpper (ter vervanging van Rosario)
4) Van Ginkel (ter aanvulling obv leiderschap en ervaring)
5) Verkopen verkopen verkopen en verkopen
6) Nog meer verkopen
7) Season-sale verkopen
8) 2=1 sale
9) Gratis Rosario of Baumgartl bij uw speler sale
10) Niet verlengen met Luckassen
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

John zal het druk krijgen komende weken. Die 50 miljoen die vrij is gekomen om bijvoorbeeld eerder te handelen zou wel eens goud waard kunnen zijn. Je kan zomaar al nieuwe spelers halen en toch bijvoorbeeld Malen nog even hier houden om een paar rondes mee te spelen.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

De 50 miljoen zal echt niet in zijn geheel op gaan aan spelers. Ik schrik een beetje hoe vaak mensen zich hier rijk rekenen met dat bedrag.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

mr.top wrote: 27 May 2021, 09:04 De 50 miljoen zal echt niet in zijn geheel op gaan aan spelers. Ik schrik een beetje hoe vaak mensen zich hier rijk rekenen met dat bedrag.
Je moet goed lezen: ik stel dat het mogelijk is alvast een speler te halen, terwijl je Malen niet direct hoeft te verkopen en dus dan nog enkele rondes mee kan laten doen. Dat kan wel met die 50 miljoen, slagvaardiger zijn zonder te wachten op een op handen zijnde verkoop.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

Robson de Souza wrote: 27 May 2021, 09:07
mr.top wrote: 27 May 2021, 09:04 De 50 miljoen zal echt niet in zijn geheel op gaan aan spelers. Ik schrik een beetje hoe vaak mensen zich hier rijk rekenen met dat bedrag.
Je moet goed lezen: ik stel dat het mogelijk is alvast een speler te halen, terwijl je Malen niet direct hoeft te verkopen en dus dan nog enkele rondes mee kan laten doen. Dat kan wel met die 50 miljoen, slagvaardiger zijn zonder te wachten op een op handen zijnde verkoop.
Je hebt letterlijk over meerdere spelers. Je moet natuurlijk wel goed lezen wat je zelf hier neer schrijft. :cool:
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

Robson de Souza wrote: 27 May 2021, 09:07
mr.top wrote: 27 May 2021, 09:04 De 50 miljoen zal echt niet in zijn geheel op gaan aan spelers. Ik schrik een beetje hoe vaak mensen zich hier rijk rekenen met dat bedrag.
Je moet goed lezen: ik stel dat het mogelijk is alvast een speler te halen, terwijl je Malen niet direct hoeft te verkopen en dus dan nog enkele rondes mee kan laten doen. Dat kan wel met *een deel van die 50 miljoen, slagvaardiger zijn zonder te wachten op een op handen zijnde verkoop.
Zo klopt het helemaal ;-).
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

mr.top wrote: 27 May 2021, 09:04 De 50 miljoen zal echt niet in zijn geheel op gaan aan spelers. Ik schrik een beetje hoe vaak mensen zich hier rijk rekenen met dat bedrag.
Zeker! Maar ik denk vooral ook dat dit als buffer moet worden gezien. De Jong geeft wel telkens aan 'we kunnen slagvaardiger zijn'. Ik denk dat daarbij bijv. dat potje wat meer aangebroken wordt dan zou moeten met de verwachting dat deze bijv. bij verkoop van Dumfries of Malen weer aangevuld kan worden. Een soort spaarrekening :mrgreen: En dat na de zomer de zaken waarvoor het potje ook gebruikt moet worden (zoals de Academy) in gang gezet gaan worden.

Maar we gaan het zien, de 50mil zal idd zeker niet gebruikt gaan worden voor transfers
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Soort van voorfinanciering, zodat je niet alleen maar op verkoop hoeft te wachten eer je kunt (moet!) aankopen. Zoals een paar maal eerder betoogd
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Het grote geld moet natuurlijk vanuit Malen en Dumfries komen. Die 50 is om nu al wat te kunnen doen als de kans zich voordoet.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

PSV kan slagvaardiger zijn maar zoals ik het heb begrepen zal dat geld ook gebruikt worden om te investeren in jonge talenten die in de jeugd instromen. Zodat PSV kapitaal genereert voor de toekomst. En dat is een prima idee. Spelers als Propper, Ramalho, Gotze en Zahavi zullen er meteen staan maar leveren niks meer op. Stel in het slechtste geval worden we komend jaar weer geen kampioen en Gotze en Zahavi vertrekken dan hebben ze ongeveer 10 miljoen gekost samen zonder dat het succes heeft gehad. Dat is risicovol beleid. Als dat gecompenseerd wordt door het investeren in jong talent kun je dergelijke spelers blijven halen.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het is hierboven ook al een keer gezegd, maar de video laat wel zien dat er wat rust bij John de Jong is ontstaan. Dat straalt hij steeds meer uit. Sowieso als je een welkomstcomité bij PSV ziet dan ben je toch trots dat je fan bent van deze club. Ik geniet daar wel van.
Saibari is underrated.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 27 May 2021, 09:56 Het is hierboven ook al een keer gezegd, maar de video laat wel zien dat er wat rust bij John de Jong is ontstaan. Dat straalt hij steeds meer uit. Sowieso als je een welkomstcomité bij PSV ziet dan ben je toch trots dat je fan bent van deze club. Ik geniet daar wel van.
Ik vind VoH ook een heel fijne uitstraling hebben tijdens de rondleiding. Zo'n gast straalt uit dat je hem kunt vertrouwen.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Er is meer rust, omdat ze nu ook beter weten waar ze mee bezig zijn. Er is een plan en daar word de juiste uitvoering aan gegeven. De aanwezigheid van VOH is natuurlijk ook belangrijk, het geeft John wat meer ademruimte.

Zoveel zin in deze transferwindow.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 27 May 2021, 10:04
Trixm wrote: 27 May 2021, 09:56 Het is hierboven ook al een keer gezegd, maar de video laat wel zien dat er wat rust bij John de Jong is ontstaan. Dat straalt hij steeds meer uit. Sowieso als je een welkomstcomité bij PSV ziet dan ben je toch trots dat je fan bent van deze club. Ik geniet daar wel van.
Ik vind VoH ook een heel fijne uitstraling hebben tijdens de rondleiding. Zo'n gast straalt uit dat je hem kunt vertrouwen.
Dat viel mij inderdaad ook op. Wat dat betreft is hem zetten op het spelersgedeelte inderdaad een goede keuze gebleken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Fijn dat VoH goede rondleidingen geeft en dat John bedreven is in het geven van boksjes, maar daar kopen we weinig voor. De afgelopen 2 seizoenen leveren een onvoldoende op, ben benieuwd of er nu wel een uitgebalanceerde selectie wordt neergezet.
Post Reply