Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 27 May 2021, 17:12 Echt.. geen mens die hem heeft zien spelen en het is al helemaal niks. :wall:

Welkom Mwene!
Dat ligt niet aan Mwene. De haat richting John de Jong is leidend daarin. :D

Zelfs een Inside video wordt gebruikt om John de Jong af te zeiken. Dan weet je genoeg toch. Is persoonlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het gaat ook allemaal om de verwachting die je bij zo'n speler hebt. Of 'ie nu voor de basis of de bank komt maakt best een groot verschil in de benadering ervan.

Iemand die degelijk presteert in de Bundesliga zou in principe moeten voldoen voor de breedte. Voor de basis zie je liever een uitblinker als Max.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zelf ben ik pro John de Jong maar erg sceptisch over deze Mwene. Als ik zo kijk dan is hij op basis van een goed half jaar gehaald aangezien hij die 2,5 jaar daarvoor nauwelijks heeft gespeeld. Wat dat betreft een bijzondere en misschien opportunistische aankoop. Het feit dat er bij mij geen belletje gaat rinkelen bij een 27 jarige speler die in de Bundesliga speelt doet mij ook twijfelen of deze jongen wel geschikt is voor het niveau dat PSV nastreeft. Maar ik laat me graag verrassen. Als hij als back up is gehaald zodat Sambo en evt Oppegard verhuurd kunnen worden is ook een optie. Zolang dit soort gasten maar niet de ontwikkeling van jong talent in de weg zitten vind ik het prima.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik had liever Cox gezien. Maar als backup is dit prima.

En we gaan verstandig met de centjes om.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 27 May 2021, 17:51 Zelf ben ik pro John de Jong maar erg sceptisch over deze Mwene. Als ik zo kijk dan is hij op basis van een goed half jaar gehaald aangezien hij die 2,5 jaar daarvoor nauwelijks heeft gespeeld. Wat dat betreft een bijzondere en misschien opportunistische aankoop. Het feit dat er bij mij geen belletje gaat rinkelen bij een 27 jarige speler die in de Bundesliga speelt doet mij ook twijfelen of deze jongen wel geschikt is voor het niveau dat PSV nastreeft. Maar ik laat me graag verrassen. Als hij als back up is gehaald zodat Sambo en evt Oppegard verhuurd kunnen worden is ook een optie. Zolang dit soort gasten maar niet de ontwikkeling van jong talent in de weg zitten vind ik het prima.
Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt sprake is van opportunisme op de transfermarkt en al helemaal niet in deze fase. Het is eind mei, er is nog niet dusdanig veel druk om spelers te halen.

Je moet niet alleen maar kijken naar wat PSV wilt, een speler moet het ook eens zijn met het geschetste plaatje. Als Mwene de beste LB is die er rekening mee houdt dat ie ook een flinke tijd op de bank gaat zitten, dan is hij de juiste versterking. Tuurlijk zullen er betere LB’s te vinden zijn, maar gaan die zonder morren 25 wedstrijden banken of gaan ze de sfeer verpesten als ze niet spelen? Max is duidelijk de nr.1 LB.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 27 May 2021, 17:44 Zelfs een Inside video wordt gebruikt om John de Jong af te zeiken. Dan weet je genoeg toch. Is persoonlijk.
Wat een onzin. Hij wordt helemaal niet afgezeken op basis van die inside video. Alleen niet iedereen loopt direct in de polonaise en ziet de toekomst rooskleurig in omdat John de Jong zich keurig als een functionaris van PSV gedraagd.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 27 May 2021, 17:44
Hatseflats wrote: 27 May 2021, 17:12 Echt.. geen mens die hem heeft zien spelen en het is al helemaal niks. :wall:

Welkom Mwene!
Dat ligt niet aan Mwene. De haat richting John de Jong is leidend daarin. :D

Zelfs een Inside video wordt gebruikt om John de Jong af te zeiken. Dan weet je genoeg toch. Is persoonlijk.
De inside video wordt juist gebruikt om John de Jong op te hemelen. Kijk hem eens goed met de spelers omgaan. Daar komt een reactie op. Niemand zal ontkennen dat John in die filmpjes goed overkomt, maar je koopt er weinig voor.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eens. Niemand die een hekel of haat voelt naar John de Jong. Maar verwachtingen zijn wel gestegen, zeker na alle communicatie over die 50 miljoen. En enige scepsis mag ook best wel, al is het soms te ongefundeerd. Maar dat zijn ook alle "koning John en standbeeld John" berichten.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 27 May 2021, 17:44
Hatseflats wrote: 27 May 2021, 17:12 Echt.. geen mens die hem heeft zien spelen en het is al helemaal niks. :wall:

Welkom Mwene!
Dat ligt niet aan Mwene. De haat richting John de Jong is leidend daarin. :D

Zelfs een Inside video wordt gebruikt om John de Jong af te zeiken. Dan weet je genoeg toch. Is persoonlijk.
Ik vind gewoon de basis waarop je zo'n jongen scout onvoorstelbaar. Kijk eens naar het aantal wedstrijden in de afgelopen 3 jaar. Voor die jongen is het een mooie stap. Ik ben gewoon bevreesd dat het weer een geval net niet wordt. Daarnaast wordt het een akelig Schmidt bolwerk met alle aankopen die uit zijn hoge hoed komen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Strategie zou wmb moeten zijn ervaring in de as en daar omheen je kapitaal. Je gaat niet 27 jarige middelmaat halen voor je back posities, al is het voor de bank.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 27 May 2021, 18:00
Joenepsv wrote: 27 May 2021, 17:51 Zelf ben ik pro John de Jong maar erg sceptisch over deze Mwene. Als ik zo kijk dan is hij op basis van een goed half jaar gehaald aangezien hij die 2,5 jaar daarvoor nauwelijks heeft gespeeld. Wat dat betreft een bijzondere en misschien opportunistische aankoop. Het feit dat er bij mij geen belletje gaat rinkelen bij een 27 jarige speler die in de Bundesliga speelt doet mij ook twijfelen of deze jongen wel geschikt is voor het niveau dat PSV nastreeft. Maar ik laat me graag verrassen. Als hij als back up is gehaald zodat Sambo en evt Oppegard verhuurd kunnen worden is ook een optie. Zolang dit soort gasten maar niet de ontwikkeling van jong talent in de weg zitten vind ik het prima.
Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt sprake is van opportunisme op de transfermarkt en al helemaal niet in deze fase. Het is eind mei, er is nog niet dusdanig veel druk om spelers te halen.

Je moet niet alleen maar kijken naar wat PSV wilt, een speler moet het ook eens zijn met het geschetste plaatje. Als Mwene de beste LB is die er rekening mee houdt dat ie ook een flinke tijd op de bank gaat zitten, dan is hij de juiste versterking. Tuurlijk zullen er betere LB’s te vinden zijn, maar gaan die zonder morren 25 wedstrijden banken of gaan ze de sfeer verpesten als ze niet spelen? Max is duidelijk de nr.1 LB.
Met opportunisme doel ik op het feit dat Mwene 2,5 jaar nauwelijks gespeeld is en met een half jaar goed spel een transfer naar PSV heeft verdiend. En als hij nu 20 zou zijn dan kan dat nog een keer maar deze knakker is 27.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die knakker is ook transfervrij he? Het is niet a la Baumgartl waar je 10 miljoen stuk op gooit. Op deze aankoop moeten we John amper op beoordelen. Het zijn de aankopen a la Bruma, Baumgartl (kwa transfersom vs prestaties) waar je de Jong voornamelijk op moet beoordelen. En dat is dan alleen de beoordeling op aankopen natuurlijk; hij heeft ook nog andere taken.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Laten we Ard van Peppen dan ook halen, kost niets.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die is al even gestopt met voetballen hoor. Misschien voor de catering ofzo.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind het heel simpel: je transfer budget moet je spenderen aan spelers die je in de basis echt beter maken. Voor de breedte, zie ik het liefst transfervrije spelers en jeugdspelers gebruikt worden.

1,5 jaar terug hadden we op de bank Bruma, Doan, Gutierrez en Baumgartl; dan heb je dus een bank die 40 miljoen bij elkaar heeft gekost. Dat is natuurlijk dodelijk voor je club. Die 40 miljoen moet je op je veld terug zien en geinvesteerd zijn in spelers die je basis elf een stuk beter maakt.

Dus prima dat die Mwene komt als hij back-up waardig is tenminste. Behich was dat niet eens, maar ik ga er nu vanuit dat je deze jongen wel moeiteloos kan inzetten indien nodig.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 27 May 2021, 19:20 ...maar ik ga er nu vanuit dat je deze jongen wel moeiteloos kan inzetten indien nodig.
Precies dat is hetgeen ook ik verkies. Nooit van die gast gehoord, al geldt dat voor zeker 80% van alle namen van (potential) targets die ik voorbij zie komen hier, en in de geruchten circuits, dient gezegd. Al jaren eigenlijk haha.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 27 May 2021, 19:20 Ik vind het heel simpel: je transfer budget moet je spenderen aan spelers die je in de basis echt beter maken. Voor de breedte, zie ik het liefst transfervrije spelers en jeugdspelers gebruikt worden.
Soms verschijnen van teams die ver komen in Europa opstellinkjes met daarachter de transfersommen in de krant. Dan blijkt een goede selectie samen te stellen niet altijd super veel geld te moeten kosten. Dat zie je nu ook bij het PSV van afgelopen seizoen:

Mvogo huur
Dumfries 5 miljoen - Teze 0 miljoen - Boscagli 2 miljoen - Max 7 miljoen
Van Ginkel huur - Sangare 7 miljoen
Gotze 0 miljoen - Gakpo 0 miljoen
Zahavi 0 miljoen - Malen 0 miljoen

Op de bank zitten dan juist een aantal dure jongens. Guti 6 miljoen. Romero 10 miljoen. Baumi 10 miljoen. Die drie zijn duurder in transfersommen dan de hele basiself. Toevoegde waarde bijna niets.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 27 May 2021, 18:28 Niemand die een hekel of haat voelt naar John de Jong.
Hahahahahhahahaa

Edit: nee klopt. Er wordt gewoon objectief gekeken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 27 May 2021, 19:44
Menno1 wrote: 27 May 2021, 19:20 Ik vind het heel simpel: je transfer budget moet je spenderen aan spelers die je in de basis echt beter maken. Voor de breedte, zie ik het liefst transfervrije spelers en jeugdspelers gebruikt worden.
Soms verschijnen van teams die ver komen in Europa opstellinkjes met daarachter de transfersommen in de krant. Dan blijkt een goede selectie samen te stellen niet altijd super veel geld te moeten kosten. Dat zie je nu ook bij het PSV van afgelopen seizoen:

Mvogo huur
Dumfries 5 miljoen - Teze 0 miljoen - Boscagli 2 miljoen - Max 7 miljoen
Van Ginkel huur - Sangare 7 miljoen
Gotze 0 miljoen - Gakpo 0 miljoen
Zahavi 0 miljoen - Malen 0 miljoen

Op de bank zitten dan juist een aantal dure jongens. Guti 6 miljoen. Romero 10 miljoen. Baumi 10 miljoen. Die drie zijn duurder in transfersommen dan de hele basiself. Toevoegde waarde bijna niets.
Precies dit. Aan de ene kant geweldig dat je een Boscagli goedkoop oppikt. Maar als je dan naar de bank/tribune kijkt, dan schieten de tranen in je ogen van zo veel verkwist kapitaal.

PSV heeft de laatste jaren simpelweg te veel geld uitgegeven aan spelers die hier zouden doorbreken, maar uiteindelijk voor veel te weinig weg gingen, of hier nog zitten. De echte uitzonderingen zijn Lozano, Angelino en straks Dumfries. Maar we moeten het nu vooral hebben van de eigen jeugd spelers, wat natuurlijk uitstekend is, maar je wilt toch ook wel zien dat als we een dure speler halen, dat deze een absolute meerwaarde is en voor een dik bedrag wordt doorverkocht.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De competitie is net voorbij. Kap ff met je oordeel voor de balans opgemaakt kan worden zeg. What the actual fuck.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar Menno heeft toch ook een punt? Er is zoveel geld door het riool gespoeld en daarvoor hebben we geen balans nodig hoor. Baumgartl, Bruma, Romero, weg geld. Soms is dat pech, soms gewoon slecht gescout.

En het ergste is dat het eigenlijk helemaal geen slechte spelers zijn. Ze brengen alleen niks extra's en ontwikkelen zich niet door. Op een gegeven moment gaan gasten als Teze en Gakpo je dan voorbij, ja. Maar kwalijk is het wel.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja maar.

Laten we eind transferperiode de balans opmaken.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Romero en Gutierrez ware al dure miskopen en daarachteraan kwam de dramatische transferzomer van 2019. Dat heeft PSV 2 jaar omlaag gebracht en nu pas kan er weer echt vooruit gekeken worden. Vandaar dat komende zomer ook erg belangrijk wordt. Er is nu geld beschikbaar en komend seizoen zal toch wel een oogstjaar moeten worden met een titel en goede Europese prestaties. Dat er dan naar wat bekende spelers wordt gekeken doet er niet toe als ze de benodigde kwaliteit, stabiliteit en ervaring brengen. Wel zou het denk ik goed zijn om hiernaast inderdaad een paar jonge spelers te halen voor O18 en Jong PSV zodat die de komende jaren het volgende kapitaal kunnen worden.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 27 May 2021, 22:03 Ja maar.

Laten we eind transferperiode de balans opmaken.
Doe jij dat maar. Praat de rest lekker verder over alle actuele ontwikkelingen.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat heeft het voor nut om nu nog door te zeiken over Baumgartl en Bruma? En wat hebben die nou weer te maken met de aankopen van nu? Een balans opmaken heeft nu geen zin, want je weet niet hoe deze spelers komend seizoen gaan presteren. Je dikke duim is geen echte bron he? Romero is trouwens een ander verhaal, zijn blessures kun je gewoon niet zien aankomen. En was dat trouwens niet Brands die hem haalde?

Miskopen zijn van alle tijden, ook dure, maar het gaat erom dat je het daarna beter doet en dat heeft John vorige zomer wel. Die miskopen van toen waren nog van een pas beginnende TD, niet van een hele ervaren man als Martin van Geel bijv. Overmars word alleen maar geroemd om zijn goede aankopen, maar heeft ook een hele serie spelers voor veel geld gehaald die uiteindelijk door de achterdeur weer zijn vertrokken. Magallan, Orejuela, Marin, Kristensen ofzoiets, zal er nog een paar vergeten ook. Maar de goede aankopen blijven hangen, dus geef John die kans ook om zich te herstellen.
Locked