Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

:lol:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Tja, als het aan sommige mensen ligt worden Guti, Doan en Sadilek voor in totaal 8-12 miljoen verkocht. Mag je goed beleid vinden, maar dan moet er ook niet gezeurd worden dat Ajax voor Wöber, Kristensen, Marin en Traoré 35 miljoen vangt. En nee, dat komt echt niet puur en alleen door de naam Ajax.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

Afscheid nemen van Guti is prima. Maar roepen dat je hem voor 3 miljoen met laten gaan is ridicuul in mijn ogen. Een 26 jarige international van Mexico, daar moet je minimaal 7 voor kunnen vangen.

Vind het jammer dat het er niet uit is gekomen bij hem. In zijn 2e jaar had hij een periode dat hij opeens enorm aan het bikkelen was en alle duels vol in vloog en zo'n beetje de beste middenvelder was van PSV. Raakte toen geblesseerd en daarna hebben we de Guti van toen nooit meer terug gezien. Helaas.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Gauw weg er mee maar wel verkopen.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Blijft moeilijk om Erick te peilen, ik had 't idee dat ie steeds te geforceerd op het veld stond als ie dan eindelijk weer eens een keertje de kans kreeg. Volgens mij heeft ie echt veel meer in z'n mars maar een andere omgeving met andere mensen nodig om lekker in z'n vel te zitten... ik sluit niet uit dat hij tijdens een huurperiode in Italië of Spanje opbloeit.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Als er clubs 6 a 7 mln voor Gutierrez willen betalen dan had John er toch al lang een grote strik om gedaan? En aangezien John alleen de telefoon opneemt om biedingen aan te horen zal er niemand gebeld hebben.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Je gaat hem na een seizoen nauwelijks spelen ook niet verkopen voor dat bedrag lijkt mij. Met een jaar verlengen en verhuren. Als hij speelt in de Serie A en speelt weer bij Mexico dan brengt hij dat bedrag zeker wel op.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 12 Jun 2021, 13:54 Je gaat hem na een seizoen nauwelijks spelen ook niet verkopen voor dat bedrag lijkt mij. Met een jaar verlengen en verhuren. Als hij speelt in de Serie A en speelt weer bij Mexico dan brengt hij dat bedrag zeker wel op.
Exact, de waarde van Sadilek en vooral Doan is verdubbeld na hun verhuurperiodes. Je gaat een speler niet op het dieptepunt van zijn waarde verkopen, maar zorgt ervoor dat hij of wat toevoegt aan het team, of door een huurperiode meer waard wordt.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Eén seizoen? Gast heeft al drie seizoenen amper gespeeld. Zijn actieve carriére is zo'n beetje opgehouden op het moment dat ie naar Nederland kwam.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Verkopen, niet verhuren. Viola heeft geld zat. Of verhuren met verplichte koop, doen we in Italie regelmatig.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV



Laat ze bij Fiorentina maar gewoon dokken. Geld zat blijkbaar als ze 25 miljoen over hebben voor die Gonzalez. Dat was voor ons het alternatief als Doan niet haalbaar was toch? Het kan blijkbaar verkeren...
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

ZIjn waarde is nu gewoon minimaal. Een goeie prijs krijg je denk ik dus niet als een club veel poen heeft, maar als de plaatselijke TD knettergek is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Jullie doen net alsof een speler altijd meer waard wordt als je hem verhuurt. Sadilek en Doan zijn nog niet weg, dus ook dat moet nog blijken. Overigens sluit ik niet uit dat Gutierrez in Italië verrast, kijk bijv. naar Amrabat. Punt is alleen dat ie na een verhuurperiode nog 1 jaar contract heeft. En in dat verlengen van twijfelgevallen geloof ik niet.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Lager tempo en zo'n Koopmeiners zal het ook wel prima doen in Italie. Paratici ook gek van Malen en Dumfries.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 12 Jun 2021, 14:02 Jullie doen net alsof een speler altijd meer waard wordt als je hem verhuurt.
Nee natuurlijk niet. Garanties bestaan ook niet in het voetbal. Maar een speler verkopen wanneer hij het minst waard is is niet bepaald goed beleid. Dan kun je beter proberen die waarde te verhogen, ook al is er ook een kans dat zo'n verhuurperiode op niks uitloopt waarbij hij nog steeds niet veel minder dan 3 miljoen zal opbrengen. Ik ben in ieder geval voorstander van een "weg voor de beste prijs ook al is het een jaar later" beleid boven een "weg is weg strik erom" beleid.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

ruuddevil wrote: 12 Jun 2021, 14:02 Jullie doen net alsof een speler altijd meer waard wordt als je hem verhuurt. Sadilek en Doan zijn nog niet weg, dus ook dat moet nog blijken. Overigens sluit ik niet uit dat Gutierrez in Italië verrast, kijk bijv. naar Amrabat. Punt is alleen dat ie na een verhuurperiode nog 1 jaar contract heeft. En in dat verlengen van twijfelgevallen geloof ik niet.
Je kunt het ook omdraaien: wat is de kans dat hij volgende zomer minder oplevert dan dit jaar, als ie in de tussentijd verhuurd wordt? (rekening houdende met contract)

Als je ervoor kunt zorgen dat ie ergens ook echt aan spelen toekomt dan doe je het denk ik toch goed met verhuur.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Baumgartl kan je prima verhuren zonder te verlengen bijvoorbeeld. Als hij een goed jaar heeft wordt hij meer waard. Heeft hij geen goed jaar: veel minder waard worden doet hij niet. Twee of drie jaar contract boeit niet.

Maar als Guti aan spelen toekomt en weer in het Mexicaanse elftal komt te spelen dan is hij als speler meer waard geworden, maar in transferwaarde niet. Dat lijkt mij absoluut niet wenselijk.

Of je moet denken dat Guti helemaal nergens waar dan ook meer gaat spelen...
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

We hebben als het goed is met Pröpper en van Ginkel straks 2 nieuwe middenvelders erbij en daarnaast hebben we nog 3 a 4 andere opties die wellicht voor Guti in de rangorde staan. Dus compleet overbodig en hij moet hoe dan ook weg. Dan kun je kiezen voor zekerheid en een marktconform transferbedrag overhouden en hem nu verkopen voor iets minder dan het maximaal haalbare zodat je 1) geen risico loopt dat je hem niet verkoopt en moet verhuren 2) je met het geld wat hij en andere overbodige spelers opleveren je team kan versterken.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

ShovingNE2 wrote: 12 Jun 2021, 14:15Twee of drie jaar contract boeit niet.

Maar als Guti aan spelen toekomt en weer in het Mexicaanse elftal komt te spelen dan is hij als speler meer waard geworden, maar in transferwaarde niet. Dat lijkt mij absoluut niet wenselijk.
Met één contractjaar minder verlies je meer waarde dan je verdient als een speler zichzelf weer in de nationale ploeg speelt?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ben ik de enige, die liever verhuurd in dit geval? Het lijkt me dat hij volgend jaar, zeker met een WK erachter, veel meer waard is dan nu.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

ziege maar ook zagge wrote: 12 Jun 2021, 14:57
ShovingNE2 wrote: 12 Jun 2021, 14:15Twee of drie jaar contract boeit niet.

Maar als Guti aan spelen toekomt en weer in het Mexicaanse elftal komt te spelen dan is hij als speler meer waard geworden, maar in transferwaarde niet. Dat lijkt mij absoluut niet wenselijk.
Met één contractjaar minder verlies je meer waarde dan je verdient als een speler zichzelf weer in de nationale ploeg speelt?
Dat denk ik wel. Stel het uitgangspunt is nu dat het hoogste bod 3 miljoen is. En je wil hem er niet voor kwijt maar je verhuurt hem dan. Voor bijna iedereen is hij al basisspeler in de nationale ploeg. Dus als hij daar gaat spelen is dat niet status verhogend, die status heeft hij al. Wellicht dat hij als hij ook bij een club in de Serie A gaat spelen een miljoen of 4 a 5 waard wordt.

Maar als je wel verlengd en hij gaat spelen dan kan dat met 2 jaar contract nog een paar miljoen meer zijn. Verliezen ga je er niet op want 3 miljoen beur je volgend jaar sowieso wel. In het snooker zouden ze zeggen: shot to nothing. Zeker omdat hij international is, is de situatie met Luckassen hierin ook heel anders.

En nee: niet iedere verhuurperiode verbetert de situatie. Maar langzaamaan gaan we er wel de vruchten van plukken denk ik. Uiteindelijk heeft de verhuurperiode aan Heerenveen ook fors bijgedragen aan de 11 miljoen die we voor Lammers hebben ontvangen. Sadilek en Doan ziet er ook goed uit (maar moet nog eerst vallen natuurlijk. Bruma valt te bezien, maar dat dossier kan op geen enkele manier goed worden afgesloten denk ik. Dat blijft zuur hoe het ook afloopt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Magnus
Meervoudig international
Posts: 1,076
Joined: 10 Nov 2020, 10:55

Thijs85 wrote: 12 Jun 2021, 15:44 Ben ik de enige, die liever verhuurd in dit geval? Het lijkt me dat hij volgend jaar, zeker met een WK erachter, veel meer waard is dan nu.
Ja, jij bent de enige. Nog niemand had die suggestie gedaan.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Thijs85 wrote: 12 Jun 2021, 15:44 Ben ik de enige, die liever verhuurd in dit geval? Het lijkt me dat hij volgend jaar, zeker met een WK erachter, veel meer waard is dan nu.
Het WK volgend jaar is eind november / begin december.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45

Thijs85 wrote: 12 Jun 2021, 15:44 Ben ik de enige, die liever verhuurd in dit geval? Het lijkt me dat hij volgend jaar, zeker met een WK erachter, veel meer waard is dan nu.
Het WK is helaas pas in december 2022, dus na een jaar verhuur zou hij al voor het wk verkocht moeten worden.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Magnus wrote: 14 Jun 2021, 11:47
Thijs85 wrote: 12 Jun 2021, 15:44 Ben ik de enige, die liever verhuurd in dit geval? Het lijkt me dat hij volgend jaar, zeker met een WK erachter, veel meer waard is dan nu.
Ja, jij bent de enige. Nog niemand had die suggestie gedaan.
Touché. Ik moet leren alles te lezen en niet te reageren op de eerste twee posts, die ik lees.
Post Reply