Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tja als Zahavi dat doet ook. En heeft het je niks extra gekost. Of Madueke. Of wie dan ook. Beetje een dooddoener natuurlijk en hoogst speculatief.
Als Luuk het niet doet heeft het je 10 miljoen gekost en zit je met twee oude knapen voorin.

Nee doe maar niet, wellicht als Zahavi vertrekt volgend jaar. Liever een toptalent voor dat geld. Dus geen categorie Baumgartl.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stel je kan Luuk de Jong voor een miljoen of 6 binnenhalen. Dan zou ik dat altijd doen. Die kan nog zeker een jaar of 3 mee. Mooi zijn loopbaan afsluiten hier en een garantie op doelpunten. Geweldige prof, uithangbord van de club en werkt zich altijd kapot.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 13 Jul 2021, 17:52
Ykhim wrote: 13 Jul 2021, 17:20

Het gaat ook niet zozeer om ervaring. Het gaat erom dat je veel doelpunten inkoopt. Die ervaring bij Luuk is mooi meegenomen, maar het gaat erom dat hij heeft laten zien doelpunten te kunnen maken. Seizoen na seizoen. Ik moet nog maar zien of Berisha, Tzolis en Hlozek hetzelfde brengen, en dan hebben we het nog niet gehad over werklust, leiderschap en kopkracht, kwaliteiten die PSV nauwelijks in huis heeft.

In het ideale geval krijg je Luuk én een groot talent. Maar de prioriteit nu ligt bij goals. Noem mij in dat kader een speler die meer zekerheid biedt dan Luuk de Jong.
Luuk heeft ook laten zien niet altijd te kunnen scoren. Geweldige vent en prof, leuke speler, mooie herinneringen maar gaat hij er zeker 25 maken? Dat weet je van die andere spitsen ook niet zeker maar als zij het doen dan kun je er flink aan verdienen. Als Luuk er 25 maakt dan is het leuk maar dat levert verder niet zoveel op.

Dus zekerheid vs toekomstige inkomsten is een lastige afweging in deze.
Balen idd, levert niks op behalve een waardeloze schaal en beker. Wat koop je daar tegenwoordig nog voor?
Saibari is underrated.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 13 Jul 2021, 18:59
11 Sir Tinus wrote: 13 Jul 2021, 17:52

Luuk heeft ook laten zien niet altijd te kunnen scoren. Geweldige vent en prof, leuke speler, mooie herinneringen maar gaat hij er zeker 25 maken? Dat weet je van die andere spitsen ook niet zeker maar als zij het doen dan kun je er flink aan verdienen. Als Luuk er 25 maakt dan is het leuk maar dat levert verder niet zoveel op.

Dus zekerheid vs toekomstige inkomsten is een lastige afweging in deze.
Balen idd, levert niks op behalve een waardeloze schaal en beker. Wat koop je daar tegenwoordig nog voor?
Tjah, nogmaals als je overtuigd bent dat je geen vergelijkbare spits qua doelpunten kunt halen voor pakweg 10 a 15 miljoen dan is Luuk wel een alternatief.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 13 Jul 2021, 19:03
Trixm wrote: 13 Jul 2021, 18:59

Balen idd, levert niks op behalve een waardeloze schaal en beker. Wat koop je daar tegenwoordig nog voor?
Tjah, nogmaals als je overtuigd bent dat je geen vergelijkbare spits qua doelpunten kunt halen voor pakweg 10 a 15 miljoen dan is Luuk wel een alternatief.
Maar PSV gaat ook geen 10 miljoen betalen.
Saibari is underrated.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 13 Jul 2021, 17:20
Joenepsv wrote: 13 Jul 2021, 17:15 Tien miljoen is veel te veel voor Luuk. Goede speler maar voor hetzelfde geld of ietsje meer heb je een Berisha,Hlozek of Tzolis. Dan is de keus niet zo moeilijk. PSV moet ook aan de toekomst denken. We hebben momenteel genoeg ervaring in de selectie.
Het gaat ook niet zozeer om ervaring. Het gaat erom dat je veel doelpunten inkoopt. Die ervaring bij Luuk is mooi meegenomen, maar het gaat erom dat hij heeft laten zien doelpunten te kunnen maken. Seizoen na seizoen. Ik moet nog maar zien of Berisha, Tzolis en Hlozek hetzelfde brengen, en dan hebben we het nog niet gehad over werklust, leiderschap en kopkracht, kwaliteiten die PSV nauwelijks in huis heeft.

In het ideale geval krijg je Luuk én een groot talent. Maar de prioriteit nu ligt bij goals. Noem mij in dat kader een speler die meer zekerheid biedt dan Luuk de Jong.
Het gaat ook om de verdere toekomst dan komend seizoen. Doelpunten en ervaring inkopen is goed maar het kan ook doorslaan en op dat punt zijn we bijna beland. Een derde van de selectie is 27 of ouder. Dat is meer dan genoeg. Dus als Zahavi vertrekt en De Jong komt haal ik het shirt dat ik van hem heb weer uit de mottenballen. Maar als hij de vervanger is van Malen kan ik daar niet enthousiast van worden. Je levert dan zoveel creativiteit en snelheid in.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 13 Jul 2021, 19:17
11 Sir Tinus wrote: 13 Jul 2021, 19:03

Tjah, nogmaals als je overtuigd bent dat je geen vergelijkbare spits qua doelpunten kunt halen voor pakweg 10 a 15 miljoen dan is Luuk wel een alternatief.
Maar PSV gaat ook geen 10 miljoen betalen.
Ik mag toch hopen dat als Malen en Dumfries en nog wat overschot voor samen 60 miljoen vertrekken, dat er geld is voor Berisha of Hzolek.
Last edited by 11 Tinus on 13 Jul 2021, 19:57, edited 1 time in total.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er mag dan wel 60 miljoen zijn, maar ik vraag me af of PSV 20 miljoen voor 1 speler gaat uitgeven. Ik zie het graag gebeuren he, maar met dito salaris erbij denk ik niet dat intern zomaar word geaccepteerd.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je mag als supporter toch best wat 'vuurwerk' verwachten als we het over de vervanger van Malen hebben. Vertrekwens is al lange tijd duidelijk en het geld is er straks. Als ze dan met Luuk aankomen dan is dat, met alle respect voor Luuk, zéér teleurstellend.

Laat die scouting maar eens werken.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ihattaren wrote: 13 Jul 2021, 20:01 Je mag als supporter toch best wat 'vuurwerk' verwachten als we het over de vervanger van Malen hebben. Vertrekwens is al lange tijd duidelijk en het geld is er straks. Als ze dan met Luuk aankomen dan is dat, met alle respect voor Luuk, zéér teleurstellend.

Laat die scouting maar eens werken.
Welke scouting?
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AddoCultheld wrote: 13 Jul 2021, 20:02
Ihattaren wrote: 13 Jul 2021, 20:01 Je mag als supporter toch best wat 'vuurwerk' verwachten als we het over de vervanger van Malen hebben. Vertrekwens is al lange tijd duidelijk en het geld is er straks. Als ze dan met Luuk aankomen dan is dat, met alle respect voor Luuk, zéér teleurstellend.

Laat die scouting maar eens werken.
Welke scouting?
Wyscout.com ;)
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De hang naar het onbekende... Ik vond het ook lekker. Maar een zekerheid op goals vind ik vuurwerk hoor.

Een jongere speler uit het buitenland is altijd een risico. Nieuwe omgeving, heeft tijd nodig. Ik zou het durven, maar oh wee als hij niet direct presteert dan is het gelijk weer bal hier...

Kortom: supporters willen iets nieuws, maar wel met garantie die niet gegeven kan worden. Ik zou het aandurven..... Maar met Luuk ben ik alles behalve ontevreden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar ik zou ook liever een nieuwe/andere speler zien hoor. Vooral met het huidige spel. Ik zou echter niet ontevreden zijn.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat we een ander type nodig hebben. Wel kopsterk, maar verder andere kwaliteiten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als we het over goals/garanties hebben, moet wmb ook de aanvoer en de manier waarop de goals tot stand komen meegenomen worden, aangezien het een nauw correleert met het ander. Zonder überhaupt enige diepgang/kennis daarover te beschikken, valt het zelfs voor een leek op dat er vanuit elke wedstrijd/trainingsoefening een patroon te ontdekken valt waarbij men focust op lage teruggetrokken voorzetten vanuit de halfspace richting de penaltystip of vanuit lage voorzetten richting de 5 meter.

Dat strookt met de speelstijl/type speler die Luuk beschikt en waarin hij het beste rendeert. Dat Luuk een fenomenale spits zou zijn/is voor de ED, is inmiddels wel vastgesteld. Maar ik betwijfel al heel lang of hij onder een trainer als Schmidt ook dergelijke getallen kan aantikken, los daarvan zelfs zou fitten in de algehele speelstijl.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jul 2021, 20:11 De hang naar het onbekende... Ik vond het ook lekker. Maar een zekerheid op goals vind ik vuurwerk hoor.

Een jongere speler uit het buitenland is altijd een risico. Nieuwe omgeving, heeft tijd nodig. Ik zou het durven, maar oh wee als hij niet direct presteert dan is het gelijk weer bal hier...

Kortom: supporters willen iets nieuws, maar wel met garantie die niet gegeven kan worden. Ik zou het aandurven..... Maar met Luuk ben ik alles behalve ontevreden.
Laat zo een jongen het niet zien, dan zal een ervaren kracht als zahavi naar voren moeten stappen. Zo lang hij een lid is van de PSV selectie vind ik een deal met luuk de jong niet al te slim….
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ok. Even een open deuren vraag: hoezo niet (vanuit het standpunt vam Zahavi)?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 13 Jul 2021, 18:33Ik zeg niet dat hij geen garantie op goals is maar als je kunt kiezen tussen een speler a la Berisha die je voor 10 miljoen kunt kopen en die er ook 25 maakt of een Luuk die je nooit meer gaat verkopen dan zijn toch rationeel gezien de goals van Luuk minder waard dan de goals van een eventuele nieuwe aankoop?
In die hypothetische situatie wel, ja, ware het niet dat Berisha nog nooit meer dan 14x gescoord heeft in een seizoen. Luuk de Jong heeft in zijn carrière vier seizoenen gespeeld met 20 goals of meer, waarvan drie seizoenen met 25+. Als je op zoek bent naar scorend vermogen, dan ga je in dat geval nooit voor Berisha kiezen, om het maar heel simplistisch te benaderen.
En daarnaast hebben we met Zahavi al iemand op de bank die ook kan koppen als we investeren in een nieuwe Luuk. Ik vind Luuk nu nog te vroeg, wellicht in de winter als blijkt dat we het nodig hebben of in de zomer als Zahavi weg is. Nu heb je heel veel geld normaal gesproken en al de nodige ervaring in de as dus ik vind dit het perfecte moment een talentvolle jonge spits aan te trekken die ook na aankomende zomer nog van waarde kan zijn als Zahavi Götze Gakpo en wellicht Madueke verder gaan.
Ik volg dit stukje niet helemaal, maar sowieso vind ik Zahavi echt een klasse of twee minder dan Luuk de Jong. Waar ik me namelijk zorgen over maak zijn níet Gakpo, Madueke en Götze, maar over de vierde man voorin. Zahavi is een redelijke speler en vrij betrouwbaar in de uitvoering van z'n taken, maar voor de goal is het vooralsnog vrij pover gebleken en ik ben ook wel op een punt gekomen waarop ik denk dat het niet aan ritme of vertrouwen ligt. Doorgaans heeft 'ie teveel tijd nodig, maar zelfs als hij die tijd wél krijgt, vind ik de plaatsing van de schoten echt heel erg matig. Je kan hem een heel seizoen laten staan, maar ik denk niet dat hij boven de 15 goals gaat eindigen. En ik zie Gakpo daar misschien net wel of niet overheen gaan, evenals Madueke, maar dat is uiteindelijk veel te weinig. Je gaat Ajax niet uitdagen met een voorhoede die aan 50 goals komt, zeker niet met het middenveld dat we hebben.

Ik snap de roep om cashcows ook wel. Sterker nog, ik was een van de eersten die daar een discussiepunt van maakte, een tijdje geleden. Maar normaal gesproken wordt Madueke basisspeler zodra Malen verkast. Dat is op zich prima, maar als je prijzen wil pakken moet je Zahavi naar de bank schuiven ten faveure van een bewezen doelpuntenmachine. En om daar dan nóg een talent - inclusief alle wisselvalligheden en aanpassingsproblemen - bij te zetten, ik vind het nogal riskant. Het haalt bovendien de nodige ervaring weg voorin. En wie anders dan Luuk de Jong zou dat kunnen compenseren? We kunnen het dan ook nog hebben over het natuurlijke leiderschap, de arbeid en de onverzettelijkheid die hij toevoegt aan PSV.

Tevens vind ik dat de Jong door menigeen heel erg onderschat wordt. Er wordt gedaan alsof hij niet mee zou kunnen in het systeem van Schmidt, alsof 'ie geen garantie op goals is en alsof hij overall eigenlijk maar weinig zou toevoegen aan PSV en derhalve véél te duur zou zijn. Mij wordt dan verweten romantische herinneringen te hebben, maar de feiten liegen er niet om. Kijk naar z'n doelpuntenproductie bij PSV: dat begon spectaculair, eindigde spectaculair en werd slechts overschaduwd door een dip waar hij zichzelf op karakter uitgevochten heeft. Daarna werd het nog mooier, want hij heeft Sevilla de EL bezorgd. Goals tegen ManUtd en Internazionale waren bovendien geen uitzondering, want even daarvoor maakte hij namens PSV goals tegen Barcelona en Tottenham. Luuk de Jong is weliswaar niet de ideale spits voor het Spaanse voetbal, maar verder is het voor PSV een van de beste opties die beschikbaar is. Zoals gezegd: noem mij maar eens een speler die minder moet kosten, maar wel dezelfde garantie op goals biedt én ontbrekende kwaliteiten als leiderschap, onverzettelijkheid en kopkracht toevoegt aan dit elftal.

Tenslotte mag ik toch hopen dat er na verkoop van Malen en Dumfries - wiens positie wordt ingenomen door Teze en Mwene - genoeg geld is om zowel Luuk de Jong als een talentvolle aanvaller te halen. Deze discussie heeft veel weg van als de een komt, dan is de ander een onmogelijkheid, maar een scenario waarin Luuk én Hlozek/Tzolis/Berisha/weet ik veel komen, dat is natuurlijk niet uitgesloten als je voor Malen en Dumfries pakweg 50 tot 60 miljoen vangt.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We hebben met Fofana en Vertessen toch al twee talenten die we perspectief willen bieden. Romero is er ook nog, dan heb je Zahavi en Madueke en Malen of een vervanger. Hoeveel spitsen wil je hebben en welk perspectief wil je je eigen talenten geven?
Saibari is underrated.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De Jong is wel de laatste PSVer na Kezman, die 25 goals of meer (2x) scoorde in een seizoen. Dus als iemand het kan, is het Luuk.
#FreeGeneratie4
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 13 Jul 2021, 19:17
Ykhim wrote: 13 Jul 2021, 17:20

Het gaat ook niet zozeer om ervaring. Het gaat erom dat je veel doelpunten inkoopt. Die ervaring bij Luuk is mooi meegenomen, maar het gaat erom dat hij heeft laten zien doelpunten te kunnen maken. Seizoen na seizoen. Ik moet nog maar zien of Berisha, Tzolis en Hlozek hetzelfde brengen, en dan hebben we het nog niet gehad over werklust, leiderschap en kopkracht, kwaliteiten die PSV nauwelijks in huis heeft.

In het ideale geval krijg je Luuk én een groot talent. Maar de prioriteit nu ligt bij goals. Noem mij in dat kader een speler die meer zekerheid biedt dan Luuk de Jong.
Het gaat ook om de verdere toekomst dan komend seizoen. Doelpunten en ervaring inkopen is goed maar het kan ook doorslaan en op dat punt zijn we bijna beland. Een derde van de selectie is 27 of ouder. Dat is meer dan genoeg. Dus als Zahavi vertrekt en De Jong komt haal ik het shirt dat ik van hem heb weer uit de mottenballen. Maar als hij de vervanger is van Malen kan ik daar niet enthousiast van worden. Je levert dan zoveel creativiteit en snelheid in.
Sterker nog: zijn we al beland. Over de helft can de basis elf us straks achter in de 20: Ramalho, Max, Propper, Gotze, Mwene en Zahavi. En wellicht komt daar nog huurling Mvogo ook bij. Of als Sangare niet presteert; van Ginkel.

Dat is wat mij betreft de absolute limit en zie ik liever Zahavi vervangen worden door een jongere speler met groei potentie.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens mij moet je as ervaren zijn, of in ieder geval dusdanige kwaliteit bezitten dat dat gelijk staat aan een bepaald topniveau. Daar omheen wil je jong talent dat de potentie heeft voor de top. Bij beiden categorieën hoort een bepaalde doorlooptijd. Luuk heeft 5 jaar uitstekend gepresteerd, wat imo een prima periode is, nu zou PSV eigenlijk verder moeten kijken en niet terug grijpen op oud succes. Malen moet nu de stap gaan maken. jongens als Gakpo (en eigenlijk ook Rosario) zouden nu eigenlijk hun laatste topseizoen moeten draaien en dan door naar het buitenland, Madueke zou je eigenlijk nog 2 seizoenen binnen moeten houden, maar vanwege zijn Engelse afkomst is hij gewoon enorm gewild en word dat een moeilijk verhaal.

Ik mis nu nog iemand die op absoluut topniveau heeft gespeeld en de kar kan trekken. Ja, we hebben met Götze een speler die de absolute top heeft aangeraakt, maar leidt hij de ploeg a la Guardado? Want is wat we nodig hebben, iemand die er hoe dan ook altijd staat voor de ploeg. Hij is toch nog best fragiel, dus zou ik iemand wil hebben die echt de ploeg op sleeptouw neemt en dan het liefst op een positie die we nog niet 100% bezet hebben. Bijv. RB of spits. We hebben dit echt nodig, hoe leuk ik het ook vind dat er allerlei talentjes aan PSV worden gelinkt. Als je de 1e seizoenshelft al goed doorkomt, moet je in feb/mrt/april net zo stabiel zijn op de moeilijke momentrn. Dat kan alleen als je echte leiders hebt.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik tel Drommel, Teze, Boscagli, Sangare, Madueke, Gakpo, 6 van de 11 zijn jonger dan 25.

Max, Ramalho, Propper, Gotze en Zahavi zijn dan de oudjes, slechts eentje is over de 30.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En Max is op een leeftijd dat je hem prima kan verkopen volgend jaar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 14 Jul 2021, 02:21 Volgens mij moet je as ervaren zijn, of in ieder geval dusdanige kwaliteit bezitten dat dat gelijk staat aan een bepaald topniveau. Daar omheen wil je jong talent dat de potentie heeft voor de top. Bij beiden categorieën hoort een bepaalde doorlooptijd. Luuk heeft 5 jaar uitstekend gepresteerd, wat imo een prima periode is, nu zou PSV eigenlijk verder moeten kijken en niet terug grijpen op oud succes. Malen moet nu de stap gaan maken. jongens als Gakpo (en eigenlijk ook Rosario) zouden nu eigenlijk hun laatste topseizoen moeten draaien en dan door naar het buitenland, Madueke zou je eigenlijk nog 2 seizoenen binnen moeten houden, maar vanwege zijn Engelse afkomst is hij gewoon enorm gewild en word dat een moeilijk verhaal.

Ik mis nu nog iemand die op absoluut topniveau heeft gespeeld en de kar kan trekken. Ja, we hebben met Götze een speler die de absolute top heeft aangeraakt, maar leidt hij de ploeg a la Guardado? Want is wat we nodig hebben, iemand die er hoe dan ook altijd staat voor de ploeg. Hij is toch nog best fragiel, dus zou ik iemand wil hebben die echt de ploeg op sleeptouw neemt en dan het liefst op een positie die we nog niet 100% bezet hebben. Bijv. RB of spits. We hebben dit echt nodig, hoe leuk ik het ook vind dat er allerlei talentjes aan PSV worden gelinkt. Als je de 1e seizoenshelft al goed doorkomt, moet je in feb/mrt/april net zo stabiel zijn op de moeilijke momentrn. Dat kan alleen als je echte leiders hebt.
Eerst schrijf je dat je De Jong niet terug wil en vervolgens schrijf je dat je nog iemand mist waaraan De Jong volledig voldoet (ik heb Guardado nooit de EL zien binnenhalen voor zijn club). Dus wat wil je nou? Een ervaren spits die de absolute top heeft aangeraakt (waarbij ik ervanuit ga dat je absolute top ziet als het niveau dat Guardado iig heeft aangeraakt) en ben je dus blij als Luuk terug komt, of vind je dat toch niet zo belangrijk, en vind je het belangrijker dat Luuk juist niet terug komt?
Locked