John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

Hij doelt op je smiley in de post verwacht ik zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
NotoriousBIG046
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 15 Jul 2021, 15:54 Hij doelt op je smiley in de post verwacht ik zo.
Was natuurlijk niet bedoeld als lachen , waarschijnlijk begrijpen de meeste mensen dat wel...
We can't change the world until we change ourselves.
ShovingNE2
Site Admin

Vergeet niet: [mention]PCGC[/mention] woont in Australië, dus die leest het ook nog eens allemaal op de kop hier op het forum. Dan is een vergissing zo gemaakt.
OnsPSV
Meervoudig international

ruuddevil wrote: 15 Jul 2021, 07:49 Doelpunten Sjon.
Ruud, kunnen we er niet voor zorgen dat jouw naamgenoot nog even zijn kicksen aantrekt? Schoot er nog wel eens een balletje in…
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik moet wel zeggen dat zo'n transfervrije pick-up van Pröpper en Mwene (en eigenlijk Van GInkel in combi met vorig jaar) toch wel heel waardevolle aankopen zijn van De Jong. Sinds het rampjaar met 2 grote missers is het wel echt heel veel beter geworden. Daarnaast kwamen ook Götze Zahavi en Rodriguez transfervrij en hebben toch allemaal wel hun meerwaarde gehad. Zo'n Mwene werd door sommige 'journalisten' alweer afgeschreven omdat hij transfervrij komt op 26 jarige leeftijd bij een club als Mainz maar als je weet wat je nodig hebt dan kun je dus ook zonder veel geld jezelf goed versterken. Dat hij nog op links en rechts uit de voeten kan is helemaal perfect. Ramalho kost dan een paar miljoen maar die maakt ook een uitstekende indruk.

Hier en daar nog wat goede verkopen en zijn ROI is toch bijzonder positief ondanks 2 dure missers.
ShovingNE2
Site Admin

En verlengingen. Dat is al een aardig rijtje en er liggen nog wat uitdagingen. Cant win m all, maar een aantal moet kunnen
PsvBmg
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV

Toch zie ik vandaag of morgen graag goed nieuws mbt tot bruma, malen en Dumfries.

Geld moet binnenkomen zodat we zelf weer wat kunnen doen
HendrikG
Bankzitter
Clubvoorkeur: Phillips Sports Vereniging

PSV gaat voor Luuk maar wacht nog even tot hij hersteld is van zijn blessure over een maand is de laatste berichtgeving. Bruma is binnenkort weg en Malen is al akkoord met Dortmund. Het is wat stil rond Dumfries, want Inter is al bezig met iemand anders maar alles lijkt de goede kant op te gaan. Het is geduld hebben met Luuk.
Wie te lang een koe in de kont kijkt krijgt een bruine neus
Massimo
Legende

Er zal nog het één en ander vertrekken naast Bruma, Malen en Dumfries.

- Defensief wellicht Obispo of Viergever. Heel misschien blijven ze allebei, maar één van de twee kan toch vertrekken.
- Van de middenvelders Sadilek. Gutierrez en Rosario verwacht ik een vertrek van minstens 2 van de 3 en misschien wel alle 3. (Al heb je dan wel weer wellicht een back-up nodig, dus eentje kan blijven.
- Van de buitenspelers/half tienen is er nog enige mogelijkheid dat Doan en/of Ihattaren vertrekken.
- Luckassen en Rigo komen sowieso niet in de plannen voor en zullen ook vertrekken.

Op 1 september zal er nog flink wat gebeurd zijn en zal PSV ook nog een paar spelers halen. Het is nu even geduld hebben, maar het geraamte is klaar voor de Europese kwalificatiewedstrijden. Er is zelfs wat te kiezen. Alleen voorin is het kwalitatief kwantitatief nog wat dunnetjes.
11 Tinus
Legende

Er zal normaal gesproken nog een back gehaald worden als Dumfries gaat. Als Mwene erg bevalt als rechtsback kun je ook kiezen voor Mwene/Teze/Sambo vs Max/Oppegard/Viergever maar dat is wel tricky.
koetje
Legende

11 Sir Tinus wrote: 15 Jul 2021, 20:11 Er zal normaal gesproken nog een back gehaald worden als Dumfries gaat. Als Mwene erg bevalt als rechtsback kun je ook kiezen voor Mwene/Teze/Sambo vs Max/Oppegard/Viergever maar dat is wel tricky.
Zo tricky is dat toch niet.

Drie volwassen backs. Twee grote talenten daarachter. Viergever als het echt moet. Als Oppegard en Sambo echt zo talentvol zijn moet je ook enig perspectief bieden.
Wilysimba
Lid van verdienste

Iemand enig idee wat voor auto John de Jong rijdt?
11 Tinus
Legende

Het punt is dat we op 1 september (deadline) wel een beeld hebben van Mwene maar dat is niet zo'n uitgebreide kennis met zo'n beperkte periode. Baumgartl was in zijn eerste maand (6 weken) ook prima met 6x de 0 gehouden in 8 wedstrijden waaronder 4x Europees.
Op weg naar nr 26
Vedette

Wilysimba wrote: 15 Jul 2021, 20:16 Iemand enig idee wat voor auto John de Jong rijdt?
Tegenwoordig BMW allemaal.
Wilysimba
Lid van verdienste

Maar enig idee welk type?
Op weg naar nr 26
Vedette

Nee sorry
Joenepsv
Legende

Dacht een Bmw Isetta.
Wilysimba
Lid van verdienste

Ik dacht hem namelijk gespot te hebben bij het Philips Stadion, maar ik twijfel.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Dat is min of meer zijn kantoor, dus dat zou zomaar kunnen. :nerd:
Wilysimba
Lid van verdienste

Haha I know. Maar als hij het daadwerkelijk zou zijn, dan wou ik wel even wachten of ik iets kon spotten. Anders is het de moeite niet haha
11 Tinus
Legende

Ongelooflijk dat er nog niets in dit topic is gezet terwijl John met 6,5 miljoen de complete selectie min of meer klaar had staan vóór de eerste training. Alle punten waar we tekort kwamen zijn versterkt op een creatieve manier en volgens mij hebben John en Roger elkaar heel goed begrepen zodat er nu (vooralsnog) een gezonde selectie staat die in mijn ogen volledig in balans is. Met de uitgaande transfers die tussen de 50 en 100 miljoen uit zullen moeten komen moeten we ons ook nog kwalitatief kunnen versterken en als er echt veel weg gaan ligt de weg open om ook wat talentvolle jongens toe te voegen aan bv het middenveld en de aanval.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Kijk deze koning eens!!!

Image
Ykhim
Lid scoutingsteam

Laten we nog niet te euforisch raken. PSV was er gisteren klaar voor en heeft uitstekend gespeeld, maar we hebben ook de nodige cadeautjes gekregen én uitgepakt. Ik geloof niet dat we verder heel veel kansen hebben gecreëerd door zelf goed te voetballen. Wel zonder bal en daar zal Schmidt tevreden over zijn, maar pas over een paar weken weten we hoe ver we daadwerkelijk zijn.

Duidelijk is wel dat we een stuk stabieler zijn dan vorig jaar, zeker achterin. Het geheel oogt heel betrouwbaar en dat is in deze fase een belangrijke voorwaarde. Als we ons nog gericht en aan de bovenkant kunnen versterken (waardoor je in de breedte ook sterker wordt), dan zijn we klaar voor titels.
Ittot
Internationale topspeler

Ykhim wrote: 22 Jul 2021, 15:07 Laten we nog niet te euforisch raken. PSV was er gisteren klaar voor en heeft uitstekend gespeeld, maar we hebben ook de nodige cadeautjes gekregen én uitgepakt. Ik geloof niet dat we verder heel veel kansen hebben gecreëerd door zelf goed te voetballen. Wel zonder bal en daar zal Schmidt tevreden over zijn, maar pas over een paar weken weten we hoe ver we daadwerkelijk zijn.

Duidelijk is wel dat we een stuk stabieler zijn dan vorig jaar, zeker achterin. Het geheel oogt heel betrouwbaar en dat is in deze fase een belangrijke voorwaarde. Als we ons nog gericht en aan de bovenkant kunnen versterken (waardoor je in de breedte ook sterker wordt), dan zijn we klaar voor titels.
Ik ben het helemaal met je eens. De allergrootste winst tov de afgelopen jaren is dat het team of het geraamte er nu al staat of grotendeels staat. We hebben ook wel eens voorrondes moeten spelen met Luckassen achterin :S. Hierin verdient JdJ gewoon credits.

Het spel zonder bal kan me steeds beter bekoren omdat het een stuk stabieler oogt, de momenten van druk zetten is beter en ook de intensiteit ervan is hoger. Of het daadwerkelijk ook zo is moet nog wel moet blijken tegen fitte ploegen. Aan de bal ging het redelijk maar hebben we inderdaad voetballend gezien veel te weinig kansen gehad tegen een zeer slap Galatasaray. Wel waren we een keer efficient met de kansen!! Ik heb sterk het gevoel dat Gotze naar 10 een heel belangrijke zet is geweest voor de stabiliteit, hij loopt zo veel en zet erg goed druk, pakt 2e ballen en is ook achterin te vinden indien nodig. Met Malen mis je dat werkelijk allemaal. Daar heeft het team echt veel aan. Met Gakpo erbij en een goede rechtsback denk ik dat je voetballend al flink wat stappen kan maken. Daarnaast een speler die kan concurreren met Zahavi en Madueke en dan is de selectie wel rond.
Sao-Mellow
Meervoudig international

Ittot wrote: 22 Jul 2021, 15:19
Ykhim wrote: 22 Jul 2021, 15:07 Laten we nog niet te euforisch raken. PSV was er gisteren klaar voor en heeft uitstekend gespeeld, maar we hebben ook de nodige cadeautjes gekregen én uitgepakt. Ik geloof niet dat we verder heel veel kansen hebben gecreëerd door zelf goed te voetballen. Wel zonder bal en daar zal Schmidt tevreden over zijn, maar pas over een paar weken weten we hoe ver we daadwerkelijk zijn.

Helemaal mee eens. Wat wisselspelers nog verkopen en mogelijk wat aankomend talent er voor terug halen en je hebt grote stappen gezet in vergelijking van vorig jaar.

Ik ben het helemaal met je eens. De allergrootste winst tov de afgelopen jaren is dat het team of het geraamte er nu al staat of grotendeels staat. We hebben ook wel eens voorrondes moeten spelen met Luckassen achterin :S. Hierin verdient JdJ gewoon credits.

Het spel zonder bal kan me steeds beter bekoren omdat het een stuk stabieler oogt, de momenten van druk zetten is beter en ook de intensiteit ervan is hoger. Of het daadwerkelijk ook zo is moet nog wel moet blijken tegen fitte ploegen. Aan de bal ging het redelijk maar hebben we inderdaad voetballend gezien veel te weinig kansen gehad tegen een zeer slap Galatasaray. Wel waren we een keer efficient met de kansen!! Ik heb sterk het gevoel dat Gotze naar 10 een heel belangrijke zet is geweest voor de stabiliteit, hij loopt zo veel en zet erg goed druk, pakt 2e ballen en is ook achterin te vinden indien nodig. Met Malen mis je dat werkelijk allemaal. Daar heeft het team echt veel aan. Met Gakpo erbij en een goede rechtsback denk ik dat je voetballend al flink wat stappen kan maken. Daarnaast een speler die kan concurreren met Zahavi en Madueke en dan is de selectie wel rond.
Post Reply