Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ken deze Montes niet, dus geen idee of het een versterking is. Als we achterin een versterking erbij kunnen krijgen moeten we dat niet nalaten. Teze en Boscagli hebben het vorig jaar goed gedaan, maar met name ook omdat de verwachtingen laag waren. Teze kwam redelijk uit het niets als jeugdspeler en Boscagli was vorige zomer al bijna bestempeld als miskoop. Beide hebben laten zien stappen te hebben gezet, maar dat centrum was lang niet goed genoeg voor een ploeg met titel aspiraties.

Op zich zou het niet verkeerd zijn mocht bijvoorbeeld Guti in een deal betrokken kunnen worden om relatief goedkoop een versterking te halen. Dat zou wel een slimme zet zijn.

Wel valt me op dat de spelers uit Mexico toch een klein beetje overschat worden. Guti kwam hier met hoge verwachtingen maar heeft niks laten zien. Ajax haalt Alvarez en dat blijkt een technisch beperkte houthakker te zijn. Zo zijn er voor mijn gevoel wel meer.

Hoe dan ook. Als deze Montes niet een stuk beter is dan wat we al hebben lijkt mij zijn komst overbodig. Dan zie ik liever een echte rechtsback en een aanvaller erbij.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 18 Jul 2021, 10:28 Opent niet bij mij. Wat staat daar?
‘PSV onderhandelt over eerder aan Ajax gelinkte César Montes'
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 18 Jul 2021, 10:28 Opent niet bij mij. Wat staat daar?
Via deze link wellicht wel te openen?
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bericht over interesse in Montes. Ik merk enerzijds dat ik vrees dat PSV en deze club met elkaar in verband worden gebracht voor een andere speler.

Er zal toch geen interesse zijn in Vincent Janssen, als Luuk-a-like?
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heren, volgens mij is dit het nieuwe gerucht waar we allemaal zo naar hebben gesnakt.

#announceMontes
#equipograndedehollanda
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je terugzoekt is Luukinho nog steeds de eerste bron. Heel benieuwd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Paulus22
International
Posts: 996
Joined: 24 Feb 2019, 17:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is een cv. Contract tot eind volgend jaar. Al eerder in verband gebracht met PSV. Vraagprijs toen EUR 8 mln, zal gezakt zijn. Eerst naar de OS.
Een cv.... Daar hebben we er toch genoeg van.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het kan, maar het zal wel afhankelijk zijn van wat zijn kwaliteiten zijn wat hij moet kosten. Zo'n type er bij brengt wel weer wat andere aspecten binnen de selectie en zorgt er voor dat je meer kan variëren. Tevens kan je hem gebruiken als je een voorsprong moet verdedigen of als je binnen een wedstrijd met 3 achterop wil gaan spelen omdat de wedstrijd daar naar vraagt. Op zich begrijp ik de interesse wel, maar dan moet het wel passen in kwaliteit, transfersom en eventuele vertrekkende centrale verdedigers. En als PSV hem graag wil hebben dan het liefst zo snel mogelijk qua onderhandelingen en niet nog even de OS afwachten, zoals destijds ook met Lozano die voor de Confederations Cup werd gecontracteerd, dat met een goed toernooi opeens hij niet meer haalbaar is. Je wil hem hebben of je wil hem niet hebben en zo'n toernooi kan alleen maar roet in het eten gooien.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wellicht dat ze op een vertrek van Obispo (die tot op heden zijn contract niet wil verlengen) of Viergever (nog 1 jaar contract) rekenen. Dan heb je zeker iemand nodig.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Obispo wil een basisplaats en ondanks dat ik hem goed vind terug gekomen na zijn blessure zit dat er simpelweg niet in als je Boscagli voor je hebt. Er is voor hem volop interesse van heel de eredivisie. Ik zie het wel gebeuren dat Obispo voor een 1,5-2 miljoen naar een vitesse of AZ vertrekt. Viergever nog maar een jaartje onder contract en gaat volgend jaar weg. Kortom. Als Obispo vertrekt zul je een centrale verdediger moeten halen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Daarom snap ik niet dat hij niet bijtekent en zich laat verhuren. Eenmaal verkocht kom je niet meer terug. Vorig jaar was een verloren jaar door blessures. Dan kan je niet verwachten dat PSV nu vol op je in gaat zetten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 18 Jul 2021, 09:20 Dat een speler een upgrade moet zijn, lijkt me nogal een open deur. Ik weet ook heus wel dat Youtube-filmpjes misleidend zijn, maar dat is even aan de scouting. Ik zeg alleen dat ik die Montes wel een perfect type vind, dus de manier waarop hij speelt. Heel duidelijk iets wat we momenteel niet hebben. Iemand die de fysieke strijd aan gaat, echt loopt te killen achterin. Blijkbaar word ie al jaren gevolgd, dus ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Laat maar komen.
Maar het punt is dat 'ie voorheen altijd een bedrag met 8 getallen moest opleveren en dat er geen aanleiding is om aan te nemen dat Rayados bij het zien van John de Jong denkt dat dat streefbedrag best gehalveerd kan worden. Goed, dat kan gebeuren, maar als je vervolgens kijkt naar wat we al hebben, dan is 10 miljoen best wel wat geld, ook omdat Montes zelf niet duidelijk beter is dan Teze, Boscagli of Ramalho.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nu is hij wellicht wat goedkoper omdat hij nog maar 1,5 jaar contract heeft? Volgens Transfermarkt (blijkbaar nemen clubs dat toch wel enigszins als referentiekader) is zijn marktwaarde op dit moment 6 miljoen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou ik niet op rekenen. Montes is kind van de club. Als hij gaat, dan is het naar Europa en dan levert het ook wat op. Zo niet, dan verlengt 'ie straks gewoon weer zijn contract.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hoe hard zijn clubs daar financieel door covid getroffen [mention]Ykhim[/mention].
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Iets anders wat indirect misschien iets zegt over Montes. John de Jong deed een quote over wat er met de kapitaalinjectie gaat gebeuren. Het geld zou met name in spelers worden gestoken die de club ook iets opleveren en PSV zette meer dan ooit in op talenten voor zowel jong PSV als PSV 1.

We hebben nu: Mwene (27), Propper (29), van Ginkel (28), drommel (24) en Ramalho (29). Drommel zal dus als talent worden gezien maar de rest kun je geen “talenten” meer noemen.

Ik vind het daarom raar dat PSV ook weer veelvuldig in verband wordt gebracht met Luuk de Jong. Dat strookt toch niet met de eerdere uitspraken over geld steken in talenten? Montes zou hier wel weer in opgaan…
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Staat ook een heel filmpje op YouTube van deze bron

Kan helaas niet alles volgen, maar een en ander krijg je wel mee.

Geen idee hoe betrouwbaar Marca Claro is trouwens? Zie die wel vaker voorbijkomen.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Paulus22 wrote: 18 Jul 2021, 10:50 Een cv.... Daar hebben we er toch genoeg van.
Kwantitatief wellicht, kwalitatief niet.

Boscagli, Teze en dan een nieuwe aankoop Ramalho, die zich nog moet bewijzen.

Viergever en Obispo zijn niet goed genoeg voor lange tijd in PSV-1. Die kun je rustig een wedstrijden uit bij Go Ahead of Zwolle laten spelen, maar niet in de CL of uit bij Ajax, AZ.
#FreeGeneratie4
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 18 Jul 2021, 11:42 Hoe hard zijn clubs daar financieel door covid getroffen @Ykhim.
Net zo hard als hier (de totale verliezen van clubs in de LigaMX worden inmiddels geschat op 200 tot 250 miljoen), met het verschil dat een paar clubs daar wel stevig gesponsord worden door serieuze merken. Daar is Rayados geen uitzondering op en dat is te zien in hun activiteit op de transfermarkt. Moreno heeft reeds getekend en daar willen ze graag Rodolfo Pizarro en Weverton aan toevoegen. Dan heb je het over grote namen in die contreien, met dito salaris. Dat is dan tevens aanvulling op een toch al dure selectie met o.a. Janssen, Meza en Funes Mori, al moet daarbij wel gezegd worden dat ze ook wat dure, oudgedienden hebben laten gaan. Al met al denk ik niet dat corona ervoor gaat zorgen dat Montes ineens een stuk goedkoper is.

Ik zou in dat kader eerder in Argentinië rondkijken. Daar hebben ze economische problemen die door corona alleen maar toenemen. Het verbaast me dat zowel Ajax als PSV als Feyenoord als AZ daar momenteel niet tot nauwelijks actief lijkt te zijn.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TomPSV wrote: 18 Jul 2021, 11:46 Geen idee hoe betrouwbaar Marca Claro is trouwens? Zie die wel vaker voorbijkomen.
Daar werkt die Mexicaanse journalist in Nederland ook voor geloof ik. Denk best betrouwbaar
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Perspectief voor deze jongen is de bank. Mochten Obispo en Viergever vertrekken dan moet er uiteraard wat bij. Maar zie niet met welk verhaal PSV deze jongen kan verleiden.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hoeft van mij defensief niks bij. Volgens mij hebben we voldoende verdedigers. Teze, Ramalho,Boscagli,Obispo en Viergever kunnen allemaal centraal. Kan zelfs nog één verkocht worden. Vind het een prima gegeven dat er geïnvesteerd wordt in de selectie maar er moet niet zo gestapeld worden dat eigen spelers geen perspectief meer zien. Als je Montes haalt zal dat gevolgen hebben voor de speeltijd van Obispo en Teze en dat is zonde.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wij onderschatten nog weleens hoe erg Mexicaanse en zuid-Amerikaanse spelers verlangen naar een transfer naar Europa (Het oude continent genoemd daar). Dat is echt hun droom. Dat is een beetje als een speler van PSV naar een Topclub kan gaan. Je kan wel degelijk een lange termijnsplan met zo een jongen maken. Vergeet even niet dat we ook dit jaar weer een wedstrijd of 50+ spelen. Ik denk dat je een mooi toekomstig plan kan aanbieden!
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV staat er natuurlijk heel erg goed op in Mexico met al die Mexicaanse spelers die wel hebben gehad. Als PSV hem echt wil, dan verwacht ik dat Montes zelf ook heel graag zou komen.
Locked