Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rikkert1234 wrote: 19 Jul 2021, 12:19 Hij klonk in interview met VI toen net na die bekerwedstrijd niet heel positief over ons. Denk dat hij ook ergens in Noord Holland blijft.
Dit klopt van geen kanten natuurlijk.

https://www.psvfans.nl/nieuws/transfers ... ische-club
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 19 Jul 2021, 12:30
Rikkert1234 wrote: 19 Jul 2021, 12:19 Hij klonk in interview met VI toen net na die bekerwedstrijd niet heel positief over ons. Denk dat hij ook ergens in Noord Holland blijft.
Dit klopt van geen kanten natuurlijk.

https://www.psvfans.nl/nieuws/transfers ... ische-club
Kijk het interview zelf terug zou ik zeggen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rikkert1234 wrote: 19 Jul 2021, 12:34
Ardbeg wrote: 19 Jul 2021, 12:30

Dit klopt van geen kanten natuurlijk.

https://www.psvfans.nl/nieuws/transfers ... ische-club
Kijk het interview zelf terug zou ik zeggen.
Heb je een linkje? Of wil je me zo vertellen wat hij zei waar uit blijkt dat hij niet positief over PSV was?
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan het me ook niet herinneren. Kan me wel voorstellen dat hij baalde omdat zij zich niet hadden beloond voor een goede wedstrijd tegen een ruk spelende PSV. Maar die gaat echt geen nee zeggen tegen PSV hoor, ongeacht wat voor interview het was.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat lijkt mij ook niet. Al had hij het logo van Ajax afgelebberd en was hij TH in de poeperd gekropen
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 19 Jul 2021, 12:36
Rikkert1234 wrote: 19 Jul 2021, 12:34

Kijk het interview zelf terug zou ik zeggen.
Heb je een linkje? Of wil je me zo vertellen wat hij zei waar uit blijkt dat hij niet positief over PSV was?
Kan hem zelf even niet vinden. Was een gesprek tussen Van der Ven, Jansma en nog iemand in zn live show. Kan het me ook verkeerd herinnert hebben.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat heb je verkeerd herinnerd. HIj baalde inderdaad dat ze het niet afgemaakt hadden.

Anyway, ik snap echt geen drol van Sevilla:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... spits.html

"Sevilla aast op kopsterke Spaanse spits" - What. Kijk eens wat je in je selectie hebt man. Veel betere koppers krijg je niet.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Luuk zal al met al wel teugkomen. Toch zou ik als opvolger van Malen liever een spits met veel snelheid en soepele voeten zien. Met Gakpo, Götze en Madueke erachter ben je dan bijna niet te houden en kun je als PSV een stap hoger mikken. Je mist een aantal goede kopballen, maar je krijgt er zó veel meer voor terug.
Rudie-10
Meervoudig international
Posts: 1,359
Joined: 04 Jul 2019, 13:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 19 Jul 2021, 13:09 Luuk zal al met al wel teugkomen. Toch zou ik als opvolger van Malen liever een spits met veel snelheid en soepele voeten zien. Met Gakpo, Götze en Madueke erachter ben je dan bijna niet te houden en kun je als PSV een stap hoger mikken. Je mist een aantal goede kopballen, maar je krijgt er zó veel meer voor terug.
Je hebt met Gakpo, Götze en Madueke toch genoeg soepele voeten. Laat Luuk ze er maar in peren.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En ook niet onbelangrijk, Luuk kan het balletje vasthouden en wachten tot de snelle jongens aangesloten zijn. Sommigen doen alsof hij echt niks anders kan dan koppen.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dan biedt de snelle combinatie alsnog veel meer mogelijkheden dan dat vasthouden van een bal. Vooral als je uitgaat van pressingvoetbal.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heissenberrug wrote: 19 Jul 2021, 13:24 En ook niet onbelangrijk, Luuk kan het balletje vasthouden en wachten tot de snelle jongens aangesloten zijn. Sommigen doen alsof hij echt niks anders kan dan koppen.
Hij laat ook verdomd vaak de bal van zijn voeten springen. Vind zijn vermogen om een bal vast te houden juist beperkt.

Het zou kunnen werken als Götze naast/om De Jong speelt, maar ik zou toch echt voor een dynamischere spits gaan met technische kwaliteiten.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De voorzetten van Max en Gakpo op Luuk, dat wordt vaak vissen voor keepers hoor.

En omdat Luuk zo'n gevaar in de zestien is, krijgen anderen meer ruimte verwacht ik.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Doe mij dan maar een type als Arthur Cabral of Mergim Berisha. Jongens die gewoon goed kunnen voetballen en echte killers zijn. Deze 2 kunnen ook gewoon prima een bal inkoppen. Een speler die meer kan dan alleen koppen en een bal vasthouden is een must voor een PSV spits imo.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het gras is elders blijkbaar altijd groener.

Luuk de Jong heeft ons mede drie titels bezorgd en is verder goud waard in een selectie. Liever gaan sommige voor een speler die nog alles te bewijzen heeft en waar het maar van afwachten of die beter is.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind Luuk geen garantie anders. Ja, hij was een garantie goals onder Cocu, maar dit systeem en zijn medespelers zijn toch echt anders nu. Een PSV shirt aan, betekend niet automatisch gelijk weer goals.

Wel weet je dat zijn instelling top is en dat hij ook zonder goals belangrijk zou zijn. Maar toch zeg ik: liever een andere spits.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heeft meer te maken met het feit dat we op het moment alleen maar oud-spelers van de club terug halen. Als PSV daarmee kampioen moeten ze het doen, maar ik ben er zeer sceptisch over. Heeft niks met gras bij de buren altijd groener te maken, meer met het feit dat PSV al heel veel van dit soort “ervaren” jongens in de selectie heeft en het voor de balans goed is om daar niet weer een ouder iemand aan toe te voegen.

Verder vraag ik me ten zeerste af of Schmidt en wij vrolijk worden als we met de jong en zahavi in de punt gaan starten. Als je goed scoutingswerk aflevert en je zaakjes goed op orde hebt, haal je een aanvaller die een toevoeging is aan je team.

Heb het gevoel dat PSV zeer niet-creatief is in het inkomende transferbeleid. Dat is gewoon een feit te noemen. Overigens vind ik iemand die 2 seizoenen op rij een prima moyenne neerzet in een evenredige competitie geen enorme gok meer. Sommige denken juist hier dat de Jong een garantie is op goals, maar het Schmidt spel is wel echt heel anders dan wat we gewend zijn/waren, vraag dat maar aan jongens als Malen en Ihattaren
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

OnsPSV wrote: 19 Jul 2021, 19:26Heb het gevoel dat PSV zeer niet-creatief is in het inkomende transferbeleid. Dat is gewoon een feit te noemen.
Hoe rijmt dit dan?
Gutanoth
Vaste waarde in elftal
Posts: 510
Joined: 04 Nov 2020, 15:35
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tijd om de berghuis transfer de wind uit de zeilen te halen met een ziek toffe transfer :D
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 19 Jul 2021, 19:23 Ik vind Luuk geen garantie anders. Ja, hij was een garantie goals onder Cocu, maar dit systeem en zijn medespelers zijn toch echt anders nu. Een PSV shirt aan, betekend niet automatisch gelijk weer goals.
In een 4-2-2-2 is het geen goed koppel met Zahavi inderdaad.

In een 4-3-2-1 zie ik hem echter uitstekend functioneren. Max gooit iedere wedstrijd wel vijf ballen in het 5 meter gebied. Daar loopt of kopt hij er wel eentje van in. Met Mwene hebben we een soortgelijk type op rechts lopen. Voor Gakpo en Madueke kan hij een soort aanspeelpunt zijn, ondanks zijn technische gebreken bij balaannames.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Inderdaad, 4231 zou de enige opening zijn waarom ik Luuk bij PSV zou willen zien op dit moment. Ook geen risico dat Schmidt Zahavi en Luuk op stelt.

Toch vind ik een omschakelspits wellicht nog beter passen. En er moeten ook spitsen beschikbaar zijn die snel genoeg zijn om als omschakelspits te kunnen fungeren en kopkrachtig genoeg om ook voorzetten erin te koppen. Het is niet dat we iemand zoeken die een eigen kans creëert.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 19 Jul 2021, 19:11 Het gras is elders blijkbaar altijd groener.
Ik ga uit van wat het beste past bij het huidige PSV. De kwaliteiten van Luuk staan buiten kijf, alleen kwamen die tot hun recht onder Cocu en Van Bommel. Hij laat dan wel weer veel ballen van zijn voeten springen en dat komt in dit PSV slecht uit.

Een snelle, combinerende spits met een prima aanname past beter bij de erg kleine ruimtes waarin we aanvallen, bijv. Zahavi had het vaak moeilijk daarmee. Er moet kort gedraaid en de spits moet vaak nog een man voorbij voor een schietkans.

Combinaties moeten gemaakt worden met de naar binnengedraaide Gakpo en Madueke. Er moet een ontvanger staan voor Boscagli's passes over de grond (belangrijk in ons spel). Steekballen van Götze en/of Pröpper bij De Jong ook wel terecht komen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gutanoth wrote: 19 Jul 2021, 19:35 Tijd om de berghuis transfer de wind uit de zeilen te halen met een ziek toffe transfer :D
Ja echt. Een konijn uit de hoge hoed. Een high profile speler/Götze achtige transfer, waardoor iedere PSV een gat in de lucht springt/een borrel pakt en er op proost/de PSV site er uit klapt omdat iedereen tegelijkertijd de naam van speler X op het shirt wil laten drukken/de neuzen weer onder hun rotte steen kruipen/alle haters ons weer pi$vee noemen omdat ze bang zijn/John een standbeeld in de Bierelier krijgt gemaakt van bevroren baco.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb ook mijn twijfels bij Luuk. Dit jaar althans, volgend jaar mag hij terugkomen als waarschijnlijk Zahavi, Götze, Gakpo en Madueke vertrekken. En daar zit wmb direct de crux die, dat geef ik ruiterlijk toe, meer financieel van aard is: alhoewel Teze, Boscagli, Sangaré en Vertessen meer dan prima spelers zijn, gaan ze (denk ik) geen 30mln opleveren. Derhalve zou ik graag een speler zien komen die twee tot drie jaar de pannen van het dak speelt in de spits en tegelijkertijd en voor zover mogelijk de ‘garantie’ biedt op toekomstige inkomsten.

Dat gezegd hebbende weet ik ook wel dat garanties niet bestaan. Niet op inkomsten, maar ook niet op doelpunten, maar dat geldt zowel voor Luuk als voor een andere nieuwe spits. Simpele wiskunde.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 19 Jul 2021, 19:37 In een 4-3-2-1 zie ik hem echter uitstekend functioneren. Max gooit iedere wedstrijd wel vijf ballen in het 5 meter gebied. Daar loopt of kopt hij er wel eentje van in. Met Mwene hebben we een soortgelijk type op rechts lopen. Voor Gakpo en Madueke kan hij een soort aanspeelpunt zijn, ondanks zijn technische gebreken bij balaannames.
Vier verdedigers, drie middenvelders, twee aanvallende middenvelders en een spits? De bekende kerstboom van Adriaanse?
Of bedoel je het gangbare 4-2-3-1?
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Locked