Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ailon wrote: 19 Jul 2021, 21:45
koetje wrote: 19 Jul 2021, 19:37 In een 4-3-2-1 zie ik hem echter uitstekend functioneren. Max gooit iedere wedstrijd wel vijf ballen in het 5 meter gebied. Daar loopt of kopt hij er wel eentje van in. Met Mwene hebben we een soortgelijk type op rechts lopen. Voor Gakpo en Madueke kan hij een soort aanspeelpunt zijn, ondanks zijn technische gebreken bij balaannames.
Vier verdedigers, drie middenvelders, twee aanvallende middenvelders en een spits? De bekende kerstboom van Adriaanse?
Of bedoel je het gangbare 4-2-3-1?
Bedoel inderdaad 4-2-3-1, wat we nu spelen.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 19 Jul 2021, 21:52
Ailon wrote: 19 Jul 2021, 21:45
Vier verdedigers, drie middenvelders, twee aanvallende middenvelders en een spits? De bekende kerstboom van Adriaanse?
Of bedoel je het gangbare 4-2-3-1?
Bedoel inderdaad 4-2-3-1, wat we nu spelen.
In dat geval dus eens met je.
Mijn voorkeur mbt de huidige spelersgroep van PSV gaat uit naar een 4-4-2 met middenveld ruit en met een diepe en hangende spits in de voorste linie.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Echt lastig. Enerzijds brengt ie goals mee. Anderzijds is hij niet de enige.

In dit systeem is wel duidelijk dat spelers met een ‘mindere’ techniek al snel door de mand vallen. Alles gaat op een enorm hoog tempo en alleen jongens met een natuurlijke aanleg kunnen hierin mee. Een Mauro en Thomas vallen door de mand, zelfs een ervaren rot als Zahavi die tientallen miljoenen in China heeft verdiend en daar alles aan gort schoot, komt aan de bal gewoon niet mee.

Luuk heeft behalve die natuurlijke aanleg veel mee, maar hij lijkt alleen interessant als een soort pinchitter. En toch vind ik een as met hem, Götze, Sangaré, Ramalho en Boscagli behoorlijk veel hebben.

Ik geef het JdJ te doen maar als hij alleen Luuk haalt, voelt het gewoon niet compleet. Mag hopen dat er ook creatievere opties op het lijstje staan.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Was jij het, [mention]Sensation[/mention] , die over hem begon:

User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 19 Jul 2021, 22:30 Was jij het, @Sensation , die over hem begon:

Absoluut uitermate geschikt! Wel ‘al’ 27. En momenteel geblesseerd
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Danjuma had het eigenlijk moeten worden. Maar die komt niet meer.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoop dat we hoger dan Danjuma mikken..
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Inderdaad zeg. Wonderlijk dat je Malen het hele jaar affakkelt en dan in Groeneveld een ideale vervanger ziet.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We mikken momenteel op Luuk de Jong....
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

OnsPSV wrote: 19 Jul 2021, 19:26 Heb het gevoel dat PSV zeer niet-creatief is in het inkomende transferbeleid. Dat is gewoon een feit te noemen.
Sorry hoor maar wat een quatsch. Boscagli, ramalho, gotze, zahavi en mwene waren dus allemaal voorspelbaar en niet creatief?
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ramalho, Pröpper, Van Ginkel en dan willen ze daar ook nog Luuk de Jong aan toe voegen. Heeft wel een heel hoog Ex-Schmidt/PSV gehalte. Wat ik al eerder zei: als hij er 20-25 tegen de touwen schiet heb ik niks gezegd, want hij is in staat een gigantisch aantal goals te maken dat heeft hij eerder bewezen. Toch zou ik zelf een wat jongere spits willen zien met hetzelfde profiel.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heissenberrug wrote: 20 Jul 2021, 00:16
OnsPSV wrote: 19 Jul 2021, 19:26 Heb het gevoel dat PSV zeer niet-creatief is in het inkomende transferbeleid. Dat is gewoon een feit te noemen.
Sorry hoor maar wat een quatsch. Boscagli, ramalho, gotze, zahavi en mwene waren dus allemaal voorspelbaar en niet creatief?
Een stel transfervrije spelers binnenhalen of gewoon een paar miljoen neerleggen is niet zo creatief, daar moet ik [mention]OnsPSV[/mention] gelijk in geven. Ik vermoed dat hij graag ziet dat we weer transfers zoals Romario doen waarbij met hulp van Philips, obligaties en weet ik wat nog meer een speler kon worden binnengehaald, dat was pas creatief! Want verder snap ik die opmerkingen over een niet-creatief transferbeleid echt niet, volgens mij is het gewoon zorgen dat je al je gegevens en informatie goed op orde hebt en hard werken. Ik zie niet in hoe je dat op de een of andere manier nog een beetje creatief kan maken.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou ik kan je vertellen, creatiever dan dit wordt het niet. Maar wat is je definitie van creativiteit. Propper zo goed als gratis binnenhalen is ook heel creatief. Net zo creatief als nu Hlozek of Tzolis halen. De tijden dat er opeens een speler uit een vaag land stond klaar om in het eerste te spelen zijn voorbij. Door internet kan iedereen alles opzoeken. Daarnaast is John in dat opzicht misschien niet de meest avontuurlijke td.

Ik vind overigens dat voor de jeugdkant de buitenlandse scouting echt is verbeterd. Er wordt nu kwaliteit gehaald ipv brandhout. Ik verwacht daar ook nog wel wat nieuwe gezichten.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een creatief transferbeleid kun je op meerdere manieren uitleggen natuurlijk. Wat ik ermee bedoel is dat ik graag een aanvaller (daar ligt de prioriteit van PSV) zie komen die wij nog niet (niet goed) kennen. Iemand met een verassingseffect. Maar zoals ik in al mijn reacties aangeef: “als de bekende namen aanwinsten zijn en doen wat ze moeten doen, hoor je mij niet klagen”.

Een transfer als Lozano dat noem ik creatief, eigenlijk bijna onhaalbaar, maar door goed onderhandel werk van Brands toch gekomen. Hlozek of Tzolis zou ik ook in zo een rijtje scharen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

OnsPSV wrote: 20 Jul 2021, 06:44 Een creatief transferbeleid kun je op meerdere manieren uitleggen natuurlijk. Wat ik ermee bedoel is dat ik graag een aanvaller (daar ligt de prioriteit van PSV) zie komen die wij nog niet (niet goed) kennen. Iemand met een verassingseffect.
Dit is geen creatief transferbeleid, of in ieder geval geen argument voor een creatief beleid.

Mwene is pas echt creatief zoals het voorlopig lijkt uit te pakken. Die jongen werd gehaald en het was al een miskoop volgens de Telegraaf. Hoe kan een speler van Mainz een aanwinst zijn voor PSV wordt er dan gezegd. Wat blijkt nu, het is een loper die zo aanvallend speelt dat hij perfect in het systeem past zodat we zonder 1 euro aan transfersom een back hebben toegevoegd die Teze niet in de weg hoeft te zitten maar ook kan uitblinken tot basisspeler. Niet omdat Mwene wereldtop is maar omdat hij past.

Pröpper transfervrij is uiteraard al besproken hier en ondanks dat het geen unusual suspect is zeer creatief gehandeld om weer transfervrij binnen te hengelen.

Vanuit de media klinkt alweer dat PSV koopt koopt koopt maar de laatste 9 spelers die we hebben aangetrokken waren er 7(!) transfervrij, maar dan tel ik v Ginkel dubbel mee omdat ie vorig jaar gehuurd werd en nu vastgelegd.

Dus nadat we 10 miljoen hebben ontvangen voor Lammers hebben we Ramalho en Drommel gekocht voor 6.5 miljoen en 7 spelers voor 0 euro. In een Corona jaar is dat uiterst creatief en niet alleen maar oude bekende van Schmidt. Zelfs Kim en Broja zouden hier nog bij kunnen komen zonder een euro te betalen.

Wat jij wenst is niet meer van deze tijd en als je dan toch een vergelijkbare 'creatieve' aankoop wilt a la Romero (uit het niets 10 miljoen) dan is het risico zo groot dat een club als PSV dat niet meer kan betalen voor spelers die al een goed seizoen hebben gehad in bv Zuid Amerika.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 20 Jul 2021, 06:20 Een stel transfervrije spelers binnenhalen of gewoon een paar miljoen neerleggen is niet zo creatief, daar moet ik @OnsPSV gelijk in geven.
De grootste problemen in PSV oplossen en slechts 6 miljoen uitgeven is niet creatief? Komop hoor. Zeker in deze tijden na Corona is dat geweldig toch? Is het eenvoudig om dat te doen of zo? Volgens mij jaagt bijna iedereen op tranfservrije/hele goedkope spelers deze zomer. Meer dan ooit. Volgens mij is het veel eenvoudiger met een grote zak geld de markt op te gaan en je problemen in de selectie te fixen.
OnsPSV wrote: 20 Jul 2021, 06:44 Een transfer als Lozano dat noem ik creatief, eigenlijk bijna onhaalbaar, maar door goed onderhandel werk van Brands toch gekomen. Hlozek of Tzolis zou ik ook in zo een rijtje scharen.
Sangaré wegkapen voor 7 miljoen voor de neus van Southampton wegkapen....

Ik denk dat ik wel snap waar het vandaan komt. Iedereen (denk ik) lijkt het geweldig om een ongepolijst diamantje te zien binnen komen. De hang naar het onbekende. Stas op zoeken, video's bekijken en enthousiast worden. Althans: dat vind ik persoonlijk de spannendste transfers.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 20 Jul 2021, 07:09
loginnaam wrote: 20 Jul 2021, 06:20 Een stel transfervrije spelers binnenhalen of gewoon een paar miljoen neerleggen is niet zo creatief, daar moet ik @OnsPSV gelijk in geven.
De grootste problemen in PSV oplossen en slechts 6 miljoen uitgeven is niet creatief? Komop hoor. Zeker in deze tijden na Corona is dat geweldig toch? Is het eenvoudig om dat te doen of zo? Volgens mij jaagt bijna iedereen op tranfservrije/hele goedkope spelers deze zomer. Meer dan ooit. Volgens mij is het veel eenvoudiger met een grote zak geld de markt op te gaan en je problemen in de selectie te fixen.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik vind dat er tot nu toe prima werk is verricht. Ik val meer over degenen die te pas en te onpas lopen te mekkeren over de creativiteit van het inkomend transferbeleid ;)
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

OnsPSV wrote: 20 Jul 2021, 06:44 Een creatief transferbeleid kun je op meerdere manieren uitleggen natuurlijk. Wat ik ermee bedoel is dat ik graag een aanvaller (daar ligt de prioriteit van PSV) zie komen die wij nog niet (niet goed) kennen. Iemand met een verassingseffect. Maar zoals ik in al mijn reacties aangeef: “als de bekende namen aanwinsten zijn en doen wat ze moeten doen, hoor je mij niet klagen”.

Een transfer als Lozano dat noem ik creatief, eigenlijk bijna onhaalbaar, maar door goed onderhandel werk van Brands toch gekomen. Hlozek of Tzolis zou ik ook in zo een rijtje scharen.
Je bedoelt dus ook een transfer als Bruma, die we vlak voor de neus van Porto weg wisten te slepen? Nee, laat maar...
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

OnsPSV wrote: 20 Jul 2021, 06:44 Een creatief transferbeleid kun je op meerdere manieren uitleggen natuurlijk. Wat ik ermee bedoel is dat ik graag een aanvaller (daar ligt de prioriteit van PSV) zie komen die wij nog niet (niet goed) kennen. Iemand met een verassingseffect.
Dat is geen creatief, maar speculatief transferbeleid. Dat is nu net wat PSV in deze tijd wil voorkomen, want de geschiedenis leert dat je hiermee meer missers dan succesverhalen koopt. En je ziet aan Luckassen, Bruma, Baumgartl etc dat je tegenwoordig slecht van de rommel weer afkomt. Of terug in de tijd van Piet de Visser, met zijn karrevracht aan 'talentjes' die je uiteindelijk nooit of amper in PSV 1 hebt gezien omdat ze er hier niks van bakten. Heeft bakken met geld gekost.

Iedereen wil wel dat we de nieuwe Ronaldo, Alex of Gomes ontdekken, maar dat zijn helaas de uitzonderingen. Vooralsnog heeft PSV ingezet op wat meer zekerheidjes en gesnuffeld in de koopjeshoek naar buitenkansjes voor de breedte waar nodig. In deze onzekere tijden lijkt mij dat niet onverstandig. Bij vertrek van Malen of Dumfries verwacht ik dat ze nog wel een keer de portemonnee gaan trekken voor een groot talent. Maar niet zonder dat er eerst ook gecasht is.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sangare, Zahavi, Max, Mwene, Ramalho. Superbekende namen hier voordat ze naar PSV kwamen.....
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als dit niet creatief is, dan weet ik het ook niet meer. We hebben straks een middenveld met Pröpper, van Ginkel en Götze dat gewoon 0 euro aan transfersom heeft gekost. Een backup op de flanken kost ook enkel salaris. En dan een nieuwe leider centraal achterin voor 2,5 miljoen. Alles valt of staat met het succes dat het oplevert, maar dat moeten we allemaal nog zien.

JdJ is helemaal nog niet klaar, dus heb gewoon geduld. Het is nagenoeg onmogelijk om half juli je complete selectie al klaar te hebben voor het seizoen. Het behalen van CL gaat heel belangrijk worden voor de vijver waar je spelers uit kunt halen. Desondanks verwacht ik echt nog een knaller.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ach, onder het motto 'het kan altijd erger': Feyenoord wil de 36-jarige Pelle terughalen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben echt benieuwd naar dat Feyenoord straks. Daar blijft niks van over.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tevens duurt de transferperiode nog eventjes. Vooralsnog ben ik blij met wat PSV gedaan heeft. Sure, natuurlijk moet er nog heel veel verkocht worden en moet er nmi nog 3 basisspelers bij. Een goalgetter, een nieuwe rechtsback en een kneiter van een verdediger. Wie had er normaal verwacht dat PSV nu al zo snel de huidige aanwinsten binnen zou hebben geharkt?
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kijk je naar de huidige selectie dan denk ik dat je op nog een paar aankopen na die zullen worden gedaan vooral zal moeten gaan kijken naar Jong PSV en O18. Je wil meer spelers als Malen en Madueke die van onderaf de stappen zullen gaan maken. Salzburg heeft net een 17 jarige spits voor 4 miljoen uit Kroatië gehaald en dat is geen uitzondering voor ze. Die worden dan meteen gestald bij FC Liefering. PSV heeft iets vergelijkbaar met Jong PSV omdat ze spelen in de KKD. Ik zou eerder daar de creativiteit zoeken wat betreft meer onbekendere en onbeschreven spelers. En inderdaad is voor 6 miljoen Drommel, Ramalho, Pröpper, Van Ginkel en Mwene ook een vorm van creativiteit. (En tevens veel meer noodzakelijk dan ergens een pareltje op te duiken.

PSV heeft aanvallend als het goed is na 1 september met Gakpo en Madueke nog twee jonge grote talenten rondlopen. Als die over een jaar weggaan dan is het zaak om weer nieuwe aanwas te krijgen. Door directe vervangers en door spelers van onderaf die aan de deur gaan kloppen.
Locked