Josef Dettelbacher wrote: ↑20 Jul 2024, 16:10Je verwart haat met een kritische noot. Als je 3 of 4x uitstel krijgt of kunt krijgen, dan stelt het begrip "deadline" niets meer voor. En dát is het verkeerde signaal: je kunt eindeloos uitstel krijgen omdat de KNVB zich niet hard durft op te stellen. Verder laat Vitesse mij als club koud, dus wel of niet blijven bestaan, ik zal er niet meer of minder om slapen.
Jullie maken er deadline van. Maar dit pad met alle mogelijke punten van uitstel en beroep zijn gewoon vastgelegd. Gewoon een procedure.
Heb ik een maand geleden al geprobeerd duidelijk te maken. Dit is de procedure en dit uitstel maakt daar deel van uit. Het is meer onderbuik dat je wel of geen deadline stelt en hoe je er mee omgaat.
Deze hele procedure hangt zo aan elkaar dat mogelijke beroepsprocedures en uitstelmogelijkheden samen komen tot net voor de competie.
Kan je vervelend vinden, maar zo werkt eindelijk de procedure. Eerder werden puur op onderbuik een aantal profclubs de nek omgedraaid voor 20 gulden schuld. Geen beroep, geen procedures, gewoon wat randstad heren met een sigaar. Dat is godszijdank veranderd. We gaan wel weer terug naar de oude procedure. Zodra Ajax in de problemen komt, maar dat is anders.
Dat mensen serieus denken dat dit maar een beetje uitstel verlenen is uit de losse pols. Wat gaat er in het voetbal om in Nederland? 2 miljard? Tijd is geweest.