Krabbendam is dat die broodmagere, super goeie, journalist?
AZ
-
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
Bizarre wending. Het is niet netjes geweest van Slot om het bestuur van AZ niet in te lichten dat hij in gesprek met Feyenoord is en de timing vlak voor een belangrijke Europese wedstrijd is ronduit dramatisch.
Ontslag is misschien te ingrijpend, maar ik kan me best voorstellen waarom AZ deze keuze heeft gemaakt. En misschien was dit niet de eerste keer dat Slot zich achter de schermen oncollegiaal heeft opgesteld en was dit de druppel.
Ontslag is misschien te ingrijpend, maar ik kan me best voorstellen waarom AZ deze keuze heeft gemaakt. En misschien was dit niet de eerste keer dat Slot zich achter de schermen oncollegiaal heeft opgesteld en was dit de druppel.
-
- Veelbelovend talent
Emotioneel is het dan een begrijpelijke beslissing, maar zakelijk gezien kent zo’n beslissing weinig voordelen.Mick Jagger wrote: ↑05 Dec 2020, 11:59 Bizarre wending. Het is niet netjes geweest van Slot om het bestuur van AZ niet in te lichten dat hij in gesprek met Feyenoord is en de timing vlak voor een belangrijke Europese wedstrijd is ronduit dramatisch.
Je geeft die man een bedrag tot een paar ton mee in plaats van dat je een dergelijk bedrag ontvangt.
Met een concurrent in gesprek gaan kan immers geen grond zijn om iemand op staande voet te ontslaan. Dus AZ heeft betaald.
Ik zou wel in mijn handjes knijpen als ik Slot was.
-
- Meervoudig international
- Clubvoorkeur: PSV und der BVB
Hallo zeg, die zag ik even niet aan komen
Ik kan er eigenlijk met mijn pet niet bij dat 'ie zo graag naar Feyenoord wil. Een bestuurlijke bende, hele matige selectie, een dramatische jeugdopleiding en over de supporters zullen we maar niet beginnen. Ik weet niet wat die Arnesen hem gezegd heeft maar hij mag zijn overtuigingstechnieken wel eens delen, misschien gaat het dan nog ooit lukken bij de vrouwen :praise:
Ik kan er eigenlijk met mijn pet niet bij dat 'ie zo graag naar Feyenoord wil. Een bestuurlijke bende, hele matige selectie, een dramatische jeugdopleiding en over de supporters zullen we maar niet beginnen. Ik weet niet wat die Arnesen hem gezegd heeft maar hij mag zijn overtuigingstechnieken wel eens delen, misschien gaat het dan nog ooit lukken bij de vrouwen :praise:
-
- Veelbelovend talent
Ik denk dat het vooral financiële motieven waren.Manolev25 wrote: ↑05 Dec 2020, 12:04 Hallo zeg, die zag ik even niet aan komen
Slot heeft zich denk ik nog niet helemaal financieel onafhankelijk gevoetbald en als trainer van AZ krijg je ook geen half miljoen per jaar.
Zo’n contract tekenen bouwt toch wat zekerheid in.
-
- Legende
AZ strijd met Feyenoord, Ajax en PSV om de titel/CL. Kan toch rare situaties geven als het spannend wordt aan het einde.
Verder is de scouting van AZ best ok en van Feyenoord ruk. AZ zal de concurent niet willen helpen. Beter een goede transfer afronden dan een afkoopsom van een paar ton.
Ten derde is het typisch Amerikaans denken van Eenhoorn. Lekker zwart/wit. Verder nemen ze daar overzee wat sneller flinke maatregelen zonder aanziens des persoon.
Verder is de scouting van AZ best ok en van Feyenoord ruk. AZ zal de concurent niet willen helpen. Beter een goede transfer afronden dan een afkoopsom van een paar ton.
Ten derde is het typisch Amerikaans denken van Eenhoorn. Lekker zwart/wit. Verder nemen ze daar overzee wat sneller flinke maatregelen zonder aanziens des persoon.
-
- Vedette
Erg rigoureuze beslissing maar wel logisch. Blijkbaar is het gesprek met Slot gebleken dat de geruchten waar zijn dat Slot met Feyenoord in gesprek is. Had je niet ingegrepen dan was het komende week alleen maar over Slot gegaan en de voorbereiding op de belangrijke wedstrijd tegen Rijeka gegaan. Sowieso was de positie dan onhoudbaar geworden. Je kan als AZ niet straks in januari tegen Feyenoord gaan voetballen wetende dat je eigen trainer meer belang heeft bij een zege van zijn toekomstige club.
-
- Lid scoutingsteam
Ik snap het wel. Het is allereerst niet netjes van Slot richting AZ. Je hebt met elkaar iets moois opgebouwd, vertrouwt elkaar - althans, zo lijkt het van buitenaf - en je haalt mooie resultaten, doet mee om de titel en overwintert in een loodzware EL-poule. Vervolgens ga je praten met de grote concurrent, want dat is Feyenoord voor AZ en vice versa. Dat is niet per se onbegrijpelijk, maar wel bijzonder.
Dat AZ hem ontslaat zal niet alleen daarmee te maken hebben, maar ook met het feit dat Slot plots conflicterende belangen heeft in de titelrace. Je wil er als club niet op gokken dat Slot z'n werk doet als hij straks met zijn team een cruciale pot tegen Feyenoord speelt. Dan kan in potentie het verschil maken tussen wel of geen CL-ticket, en dus wel of geen miljoenen aan inkomsten.
Ik zie het nog wel gebeuren dat Advocaat binnenkort opstapt en dat Slot meteen instapt. Voor ons is het allemaal niet ongunstig, zou je zeggen. Verder hoop ik dat AZ Cocu aanstelt als trainer. Het is een stabiele, gezonde club met financiële mogelijkheden, Europese tickets en een vrachtlading aan talenten. De verwachtingen zijn verder relatief laag en er is een bepaalde rust. Je zou zeggen dat het de ideale omstandigheden zijn voor Cocu om z'n carrière nieuw leven in te blazen. Dat zou ik hem wel gunnen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Denk dat dit de lading wel dekt:
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/wa ... ~a0ec2ba7/Dagelijks gaat het bij AZ - waar de lijnen kort zijn - over interessante transferopties en de beste manieren om spelers beter te maken. Het zijn bedrijfsgeheimen waarmee AZ de afgelopen jaren de stap naar de top heeft gemaakt en waarbij de beleidsbepalers de nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord niet meer konden vertrouwen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Meervoudig international
- Clubvoorkeur: PSV und der BVB
Neem aan dat Slot wel zelfkennis heeft en weet dat hij er goed op staat in zowel binnen-als buitenland. Die had na dit seizoen echt wel naar een (ook financieel) interessantere club kunnen gaan. Nu is het maar de vraag of hij dit positieve imago houdt nu hij op een zinkend/gezonken schip stapt.Contra wrote: ↑05 Dec 2020, 12:21Ik denk dat het vooral financiële motieven waren.Manolev25 wrote: ↑05 Dec 2020, 12:04 Hallo zeg, die zag ik even niet aan komen
Slot heeft zich denk ik nog niet helemaal financieel onafhankelijk gevoetbald en als trainer van AZ krijg je ook geen half miljoen per jaar.
Zo’n contract tekenen bouwt toch wat zekerheid in.
- El Sordo
- Vedette
Los van dat ik het ontslag volledig begrijp, vind ik het wel geestig dat AZ een veel te grote broek aan trekt. Eerder door op eigen houtje van een top-4 ipv top-3 te spreken, waar m.i. echt meer voor nodig is dan een paar jaar leuk meedraaien, en nu weer door te doen alsof ze een soort superieure, bijna magische, organisatie- en opleidingsstructuur hebben waar geen enkele andere club ooit aan heeft gedacht.
Ik stel voor dat we voortaan van een top-2 en een subtop-2 spreken.
Ik stel voor dat we voortaan van een top-2 en een subtop-2 spreken.
-
- Lid scoutingsteam
De Billy Beane Moneyball principes hebben ze voor zichzelf doorontwikkeld in de scouting en ontwikkeling van het team. Ik kan begrijpen dat ze hier voorzichtig mee willen zijn en zoals [mention]ShovingNE2[/mention] aan gaf. Ze zullen niet willen dat hij mee kijkt naar komend seizoen. Naast dat zij zich bedrogen voelen..
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik vind het heel sterk van AZ. En dank Feyenoord dat ze zichzelf en nu dus ook AZ hebben uitgeschakeld voor de titel, 16 down 1 to go.
Onbegrip vanuit mij vooral voor Slot zelf want hij zat perfect bij AZ en Ajax had al een nummertje getrokken. Wat nu wel spectaculair wordt is of Slot Feyenoord achter zich laat als hij naar Ajax kan haha.
Onbegrip vanuit mij vooral voor Slot zelf want hij zat perfect bij AZ en Ajax had al een nummertje getrokken. Wat nu wel spectaculair wordt is of Slot Feyenoord achter zich laat als hij naar Ajax kan haha.
- Lorenzo von Matterhorn
- Internationale topspeler
In januari en februari spelen AZ en Feyenoord tegen elkaar. Bij het lekken van een akkoord was ontslag de enige optie. Belangenverstrengeling en vertrouwensbreuk.
Wel slim van Feyenoord. Akkoord laten lekken zodat je geen afkoopsom hoeft te betalen.
Wel slim van Feyenoord. Akkoord laten lekken zodat je geen afkoopsom hoeft te betalen.
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Nationale topspeler
Vreemde en teleurstellende move van Slot. Ik had deze trainer vrij hoog zitten, maar in November al afspreken met je "volgende" club is niet netjes (ik weet het, het is de voetbalwereld). Maar ook carriereplanning was een veel logischer stap geweest. Wat betekent dit PSV? Een aangeslagen AZ kan gunstig zijn, daar profiteert de concurrentie ook van.
-
- Veelbelovend talent
Dat is zeker een mogelijkheid, maar als trainer loop je altijd ook een zeker risico. Het kan heel snel gaan. Naar boven toe maar ook naar beneden toe.Manolev25 wrote: ↑05 Dec 2020, 14:51Neem aan dat Slot wel zelfkennis heeft en weet dat hij er goed op staat in zowel binnen-als buitenland. Die had na dit seizoen echt wel naar een (ook financieel) interessantere club kunnen gaan. Nu is het maar de vraag of hij dit positieve imago houdt nu hij op een zinkend/gezonken schip stapt.
Een reeks slechte wedstrijden bij AZ en de wereld kon er zo anders uitzien.
- Ailon
- Vedette
Wat een soap daar weer in de Randstad.
Een trainer/coach die blijkbaar achter de rug om van het bestuur onderhandelt met een andere club en een bestuur dat vervolgens die persoon van het veld haalt en hem stante pede op straat zet.
Dit gaat nog wel een staartje hebben.
Volgens zeggen is Slot nogal populair bij zijn spelers en wordt Huibers beschouwd als een achterbakse vent (met name door collega's van andere clubs).
Onder de rook van Amsterdam gebeuren de idiootste zaken in voetballand.
Een trainer/coach die blijkbaar achter de rug om van het bestuur onderhandelt met een andere club en een bestuur dat vervolgens die persoon van het veld haalt en hem stante pede op straat zet.
Dit gaat nog wel een staartje hebben.
Volgens zeggen is Slot nogal populair bij zijn spelers en wordt Huibers beschouwd als een achterbakse vent (met name door collega's van andere clubs).
Onder de rook van Amsterdam gebeuren de idiootste zaken in voetballand.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
- Maikel
- Site Admin
-
- Veelbelovend talent
Sensationeel beschreven door de Telegraaf maar ik zie dat maar 1 speler zich echt negatief heeft uitgelaten.Maikel_91 wrote: ↑05 Dec 2020, 16:31https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=381051
Lijkt wel mee te vallen.
Dat die Huibers aardig kwaad bloed heeft geschept bij andere clubs is overigens ook breed uitgemeten in de media. Dat is overigens niet per se slecht; de meeste conflicten ontstonden omdat hij zich met gestrekt been inzette voor het belang van AZ.