De keeper

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 03 Aug 2024, 12:05 Drommel lijkt dus te gaan vertrekken. Ben heel benieuwd wat PSV gaat doen: een ervaren rot als 2de keeper halen of een heel groot jonger talent die een jaartje kan wennen en rijpen achter Benitez met het idee dat hij na dit seizoen de nieuwe 1e keeper moet gaan worden.
Ik ben een beetje klaar met talentvolle keepers persoonlijk. Je hebt gewoon een ervaren keeper nodig die geen jeugdfoutjes maakt, als keeper kan je dat niet veroorloven want dan is het 9/10 keer meteen een tegengoal. Ik zou gewoon voor een degelijke tweede keeper gaan en dan als benitez niet verlengd volgend jaar gewoon weer een ervaren kwaliteits aankoop in de leeftijdscategorie 28-32 kopen zoals Benny dat ook was.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik ben ook wel een voorstander voor een meer ervaren tweede keeper die je in kan zetten als het moet en dat die je dan geen punten kost en zorgt dat de rust in de defensie bewaard blijft. Desalniettemin vind ik De Lange een best talentvolle keeper.
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
FOOTB_REM_S: No

Hebben wij 5 miljoen euro voor Drommel betaald? Drommels..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Teletubby wrote: 03 Aug 2024, 12:13
Juancho wrote: 03 Aug 2024, 12:05 Drommel lijkt dus te gaan vertrekken. Ben heel benieuwd wat PSV gaat doen: een ervaren rot als 2de keeper halen of een heel groot jonger talent die een jaartje kan wennen en rijpen achter Benitez met het idee dat hij na dit seizoen de nieuwe 1e keeper moet gaan worden.
Ik ben een beetje klaar met talentvolle keepers persoonlijk. Je hebt gewoon een ervaren keeper nodig die geen jeugdfoutjes maakt, als keeper kan je dat niet veroorloven want dan is het 9/10 keer meteen een tegengoal. Ik zou gewoon voor een degelijke tweede keeper gaan en dan als benitez niet verlengd volgend jaar gewoon weer een ervaren kwaliteits aankoop in de leeftijdscategorie 28-32 kopen zoals Benny dat ook was.
Dit is mij te zwart/wit sorry. Het draait maar om 1 ding en dat is kwaliteit. Er zijn ervaren keepers die net zo goed fouten maken terwijl een veel jonger talent een hoger niveau heeft. Je kan bijv. Waterman op goal zetten maar ik zie dan toch echt 10x liever een groot keeperstalent. Beide zullen fouten maken. De oudere keeper omdat die simpelweg niveau te kort heeft en het talent omdat hij nog zaken moet leren/lezen. Zelfs Benitez maakt elk seizoen wel een x aantal fouten. Niet allemaal tegengoals, maar hij zeker zijn momenten gehad. Ik vind bijv. nog steeds dat hij in zijn 1e jaar mede (let op, mede) verantwoordelijke was dat we niet van Rangers wonnen. En hij is zeer ervaren.

Ik neem hem dat overigens niet kwalijk want elke speler, jong of oud, maakt fouten en dat hoort er gewoon bij. Maar om zomaar te stellen dat een talentvolle keeper altijd minder zal zijn dan een meer ervaren keeper vind ik niet kloppen. Wat je misschien idealiter wel wil is de perfecte combinatie van topkwaliteit en ervaring. Maar die keepers zijn denk ik verdomd lastig te krijgen voor PSV.
These users thanked the author Juancho for the post:
Tijn
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Gomes had ook wel even nodig om te wennen toen hij uit Zuid-Amerika naar Nederland kwam. Kan me dus het scenario dat Juancho schetst best voorstellen, dat PSV iemand haalt die vanaf 2025/26 eerste man moet zijn en dan nu een jaar de tijd krijgt te wennen aan Europees voetbal, klimaat, land, speelstijl etc. Het is natuurlijk anders wanneer PSV de nieuwe keeper dichter bij huis zoekt. Van mij mag Benitez overigens prima bijtekenen, goede keeper.
These users thanked the author Eindhovenvoetbal for the post:
Juancho
Post Reply