Juancho wrote: ↑04 Aug 2022, 10:21
@VeresRivne (en @Johan-Cruijff )
Vrijwel met alles eens wat VeresRivne ook zegt, behalve de stelling dat Gorter een goede voorbereiding heeft gespeeld. Daar ben ik het niet mee eens. Hij heeft in tegenstelling tot Stekelenburg en Pasveer alles kunnen spelen en daarom ook veelal bij de eerste elf gekeept, maar dat was in mijn ogen zeker niet foutloos. Ik vind Gorter een erg goede lijnkeeper, maar ook behoorlijk excentrieke keeper met iedere wedstrijd een of meerdere fouten. Verschillende type fouten ook, hoge ballen, ballen die recht op hem afkomen, fouten in het meevoetballen, verkeerd uitkomen. We hebben alles wel een keertje langs zien komen tijdens de oefenwedstrijd en supercup. Ik vind hem een bron van onrust die vooral bezig is met zijn eigen prestatie en niet bezig is met de verdedigende organisatie om hem heen. Pasveer is daar veel beter in. Zijn senioriteit bevalt mij wel. Ik vind Gorter nog wat 'gemaakt' op dat vlak, die roept om het roepen. Want het is niet per definitie ook een stille jongen in de goal.
Ik heb hier eerder gesteld dat ik best met het trio Pasveer, Gorter en Stekelenburg het jaar in zou durven gaan en daar sta ik nog steeds achter. Echter valt er ook wat te zeggen voor de optie die VeresRivne noemt: keeper erbij halen en Gorter verhuren. Dan kan Gorter elders minuten op eredivisieniveau opdoen en het jaar daarop de strijd aangaan met wat meer bagage de strijd aangaan met die nieuwe keeper en evt. Pasveer.
Belangrijk voor mij was in ieder geval dat er een nieuwe rechtsback zou komen. Hoewel het vast nog even op zich laat wachten - dat met die Italiaanse bonenstaak ging ook langer de rondte, maar is ook pas vandaag helemaal rond gekomen - ben ik wel blij dat men niet met Rensch en Klaiber het seizoen in wil gaan. Dat zou ik onverstandig vinden. Dus fijn dat die Mexicaan ons komt versterken. Tenminste, daar gaan we voor het gemak maar even vanuit. Niet dat het een tweede Kristensen of Orejuela blijkt te zijn....