Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

mateja wrote: 04 Aug 2022, 10:31 Dat alles, en het feit dat hij geen doping meer kon gebruiken.
Ik geloof er niet zo in dat Onana al veel langer doping gebruikt en daarom zo'n uitstekende keeper was. Natuurlijk is hij een keer de fout in gegaan, details weten we niet en het kan best zijn dat hij toevallig net een voor hem onschuldig pilletje of wat dan ook nam. Je hoort wel vaker van die verhalen dat je als speler wat neemt/slikt terwijl daar net een stofje in zit wat dan weer niet mag. Maar ik geloof er niks van dat je daarmee opeens kan uitblinken, is me te simpel. Hij is gewoon een hele goede moderne keeper die alleen nu wel moet oppassen dat hij niet op het 2de plan komt.

Voor hem was het ook beter geweest om na zo'n lange tijd afwezig een jaar te knallen bij Ajax, ook in de CL, zijn niveau weer te halen en dan die stap te maken. Kom je toch anders binnen bij een Inter.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Als Bassie zo goed is, waarom heeft geen enkele club in de PL hem opgepikt of zelfs in de championship? Die vergelijking met VVD, die ging na Celtic naar Southampton.
mateja
Internationale topspeler

Juancho wrote: 04 Aug 2022, 11:11
mateja wrote: 04 Aug 2022, 10:31 Dat alles, en het feit dat hij geen doping meer kon gebruiken.
Ik geloof er niet zo in dat Onana al veel langer doping gebruikt en daarom zo'n uitstekende keeper was. Natuurlijk is hij een keer de fout in gegaan, details weten we niet en het kan best zijn dat hij toevallig net een voor hem onschuldig pilletje of wat dan ook nam. Je hoort wel vaker van die verhalen dat je als speler wat neemt/slikt terwijl daar net een stofje in zit wat dan weer niet mag. Maar ik geloof er niks van dat je daarmee opeens kan uitblinken, is me te simpel. Hij is gewoon een hele goede moderne keeper die alleen nu wel moet oppassen dat hij niet op het 2de plan komt.

Voor hem was het ook beter geweest om na zo'n lange tijd afwezig een jaar te knallen bij Ajax, ook in de CL, zijn niveau weer te halen en dan die stap te maken. Kom je toch anders binnen bij een Inter.
Het was een (halve) grap. Ik denk het ook niet, maar ik vond het verval zo opvallend groot, dat ik de optie wel open hou. En ik denk dat je als keeper echt wel een stimulerend middel kan nemen die je prestaties bevorderen. Alleen al je concentratie verbeteren kan voor een keeper enorm veel uitmaken.

Maargoed, wat betreft dit verhaal is het een beetje de vraag welke ongeloofwaardige uitleg je wil geloven :tear:
Chief
Jeugdspeler

Gomes92 wrote: 04 Aug 2022, 10:46
Chief wrote: 04 Aug 2022, 10:41 Zijn er nog insiders die meer specifics weten over wat wel/niet waar is mbt situatie Ihattaren en hoe men hier binnen Ajax over denkt?
Ik zou het stuk in het AD eens lezen als ik jou was. Vertoond precies hetzelfde gedrag als bij PSV en is weer te vroeg op het schild gehesen.
Dank je voor de tip. Ik kom helaas niet door de betaalmuur heen :)
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Cookies weggooien en / of registreren met een nieuw email adres in incognito mode?
Of eens kijken of het ook op pzc, ed, Tubantia ofzo staat. Soms werkt dat.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Mag er nog Ajax is kut gepost worden?

Bij deze meningen zijn mooi en Ajax is kut.
Fijne zonnige dag allemaal!
DonyellMalen
Legende

Hebben de Toren van Pisa binnen. Gaat geheid kritiek krijgen, atypische neuzenspeler. Urzaiz 2.0
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

DonyellMalen wrote: 04 Aug 2022, 21:36 Hebben de Toren van Pisa binnen. Gaat geheid kritiek krijgen, atypische neuzenspeler. Urzaiz 2.0
Als ze nou ook nog Mertens halen, hebben ze twee spitsen met een gemiddelde lengte van een ‘normale’ Nederlandse man.
Standbeeld
Mister PSV

DonyellMalen wrote: 04 Aug 2022, 21:36 Hebben de Toren van Pisa binnen. Gaat geheid kritiek krijgen, atypische neuzenspeler. Urzaiz 2.0
Urzaiz, hoe kom je daar dan toch op? Onderhand alweer 20 jaar terug in de tijd. :tear:
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

HUURCLUB!

DonyellMalen
Legende

Standbeeld wrote: 04 Aug 2022, 21:40 Urzaiz, hoe kom je daar dan toch op? Onderhand alweer 20 jaar terug in de tijd. :tear:
Haha, vond dat ook echt zo'n gare spits. Werd dan ook een mislukking. Heeft geen bal goed geraakt in die UFO.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Ivan Gabrich was ook zo'n grote sterke spits.. Aldus Van Gaal :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Handball
Regelmatige invaller

Beste Ajax spits sinds Dmitri Bulykin
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

Juancho wrote: 04 Aug 2022, 10:21 @VeresRivne (en @Johan-Cruijff )
Vrijwel met alles eens wat VeresRivne ook zegt, behalve de stelling dat Gorter een goede voorbereiding heeft gespeeld. Daar ben ik het niet mee eens. Hij heeft in tegenstelling tot Stekelenburg en Pasveer alles kunnen spelen en daarom ook veelal bij de eerste elf gekeept, maar dat was in mijn ogen zeker niet foutloos. Ik vind Gorter een erg goede lijnkeeper, maar ook behoorlijk excentrieke keeper met iedere wedstrijd een of meerdere fouten. Verschillende type fouten ook, hoge ballen, ballen die recht op hem afkomen, fouten in het meevoetballen, verkeerd uitkomen. We hebben alles wel een keertje langs zien komen tijdens de oefenwedstrijd en supercup. Ik vind hem een bron van onrust die vooral bezig is met zijn eigen prestatie en niet bezig is met de verdedigende organisatie om hem heen. Pasveer is daar veel beter in. Zijn senioriteit bevalt mij wel. Ik vind Gorter nog wat 'gemaakt' op dat vlak, die roept om het roepen. Want het is niet per definitie ook een stille jongen in de goal.

Ik heb hier eerder gesteld dat ik best met het trio Pasveer, Gorter en Stekelenburg het jaar in zou durven gaan en daar sta ik nog steeds achter. Echter valt er ook wat te zeggen voor de optie die VeresRivne noemt: keeper erbij halen en Gorter verhuren. Dan kan Gorter elders minuten op eredivisieniveau opdoen en het jaar daarop de strijd aangaan met wat meer bagage de strijd aangaan met die nieuwe keeper en evt. Pasveer.

Belangrijk voor mij was in ieder geval dat er een nieuwe rechtsback zou komen. Hoewel het vast nog even op zich laat wachten - dat met die Italiaanse bonenstaak ging ook langer de rondte, maar is ook pas vandaag helemaal rond gekomen - ben ik wel blij dat men niet met Rensch en Klaiber het seizoen in wil gaan. Dat zou ik onverstandig vinden. Dus fijn dat die Mexicaan ons komt versterken. Tenminste, daar gaan we voor het gemak maar even vanuit. Niet dat het een tweede Kristensen of Orejuela blijkt te zijn....
ruuddevil
Legende

Kijk ze staan, H2. :lol:
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

ruuddevil wrote: 04 Aug 2022, 22:55 Kijk ze staan, H2. :lol:
H2, doet mij altijd denken aan HH, Handige Harrie, past iig wel binnen het Bassey & Adriaan thema
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Franciscus wrote: 04 Aug 2022, 13:54 Cookies weggooien en / of registreren met een nieuw email adres in incognito mode?
Of eens kijken of het ook op pzc, ed, Tubantia ofzo staat. Soms werkt dat.
Da's idd de beste tip. Maar: werkt alleen als je op geen enkele DPG website ingelogd bent, anders volgen ze je overal.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Juancho
Mister PSV

Johan-Cruijff wrote: 04 Aug 2022, 22:43
Juancho wrote: 04 Aug 2022, 10:21 @VeresRivne (en @Johan-Cruijff )
Vrijwel met alles eens wat VeresRivne ook zegt, behalve de stelling dat Gorter een goede voorbereiding heeft gespeeld. Daar ben ik het niet mee eens. Hij heeft in tegenstelling tot Stekelenburg en Pasveer alles kunnen spelen en daarom ook veelal bij de eerste elf gekeept, maar dat was in mijn ogen zeker niet foutloos. Ik vind Gorter een erg goede lijnkeeper, maar ook behoorlijk excentrieke keeper met iedere wedstrijd een of meerdere fouten. Verschillende type fouten ook, hoge ballen, ballen die recht op hem afkomen, fouten in het meevoetballen, verkeerd uitkomen. We hebben alles wel een keertje langs zien komen tijdens de oefenwedstrijd en supercup. Ik vind hem een bron van onrust die vooral bezig is met zijn eigen prestatie en niet bezig is met de verdedigende organisatie om hem heen. Pasveer is daar veel beter in. Zijn senioriteit bevalt mij wel. Ik vind Gorter nog wat 'gemaakt' op dat vlak, die roept om het roepen. Want het is niet per definitie ook een stille jongen in de goal.

Ik heb hier eerder gesteld dat ik best met het trio Pasveer, Gorter en Stekelenburg het jaar in zou durven gaan en daar sta ik nog steeds achter. Echter valt er ook wat te zeggen voor de optie die VeresRivne noemt: keeper erbij halen en Gorter verhuren. Dan kan Gorter elders minuten op eredivisieniveau opdoen en het jaar daarop de strijd aangaan met wat meer bagage de strijd aangaan met die nieuwe keeper en evt. Pasveer.
Bedankt voor de reactie, wordt gewaardeerd. Persoonlijk denk ik dat jullie nog wel terug gaan komen op deze woorden over Pasveer. Dat hij uiteindelijk toch die keeper is die redelijk is, doet geen gekke dingen, maar mist net die extra klasse die je gewoon keihard nodig hebt in zowel de titelrace maar ook zeker in de CL/EL. We gaan het zien :)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
ShovingNE2
Site Admin

Ze zullen en moeten samen met de speler op de foto. Niet dat de ander de credits pakt natuurlijk. Konijn staat er ook bij alsof het om hem draait.

Eentje uit de nog niet zo oude doos:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV

En tot op de dag van vandaag volgt ie ajax nog steeds op Insta en ziet ie de wedstrijden van 1 op TV. Niks veranderd sinds zijn aankoop.
ruuddevil
Legende

ShovingNE2 wrote: 05 Aug 2022, 04:54
Ze zullen en moeten samen met de speler op de foto. Niet dat de ander de credits pakt natuurlijk. Konijn staat er ook bij alsof het om hem draait.

Eentje uit de nog niet zo oude doos:

Heb direct al gezegd dat Hamstra heel goed achterom moet kijken. Zodra Huntelaar de kans krijgt werkt hij Hamstra er uit, en de media en supporters zullen hem er om prijzen want het is nu eenmaal een winnaar.
Chucky
Vedette

Elke keer als ik een foto van die 2 samen zie word ik er altijd heerlijk ongemakkelijk van. Die onzekere uitstraling van Hamster en die paardenbek van konijn :mrgreen:
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Chucky wrote: 05 Aug 2022, 09:18

Elke keer als ik een foto van die 2 samen zie word ik er altijd heerlijk ongemakkelijk van. Die onzekere uitstraling van Hamster en die paardenbek van konijn :mrgreen:
Andere clubs zullen toch ook denken, dan ben je zo'n grote club en dan heb je niemand die capabel genoeg is om die rol in z'n eentje te vervullen.
Madueke
Legende

Levy wilde niet voor niks dat v/d Sar de deal met Bergwijn rond maakte en bij v/d Sar kun je ook een hoop vraagtekens plaatsen.
Standbeeld
Mister PSV

Overmars wil Blind halen. Maar Blind wil alleen komen als hij zijn basisplek kwijtraakt. Alfredje lijkt Blind echter een basisplek te geven.

Als ik ajax was zou ik zeggen: de strik erom.
Locked