In de winter en de zomer transferperiode 150 miljoen incasseren, op 6 plekken een nieuwe speler hebben, ongeveer 60 miljoen uitgeven en een beter team hebben? Is dit de droom?
Sergiño Dest
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Internationale topspeler
Nee mijn waarheid is gelukkig, of helaas, niet de absolute waarheid. Ik heb Dest echter regelmatig zien spelen en ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand hem verdedigend voldoende vind. Maar het klopt, iedereen kijkt daar anders naar.Eindhovenvoetbal wrote: ↑17 Aug 2023, 10:49Tsja dan moet jij scout worden misschien, als jouw mening de absolute waarheid is. Dest is zeer comfortabel aan de bal, goede functionele techniek en rustige voortzetting in de eindfase. Dat in combinatie met zijn snelheid is een wapen. Hij kwam bij Ajax totaal niet tekort natuurlijk, wat een waanzin. Bayern Munchen en Barcelona vochten om zijn handtekening. Die mensen daar zijn ook allemaal gek zeker? Daarnaast is hij defensief gewoon oke voor een back. Niet waanzinnig goed verdedigend, maar ook weer dankzij zijn snelheid heel veel op te lossen. Mensen riepen hier massaal om Van Ewijk, nou, Dest is werkelijk in alles beter.Ittot wrote: ↑17 Aug 2023, 10:32
Weet je dit zeker? Ik vraag het me echt af of je hem hebt zien spelen. Hij kwam bij Ajax al tekort. De transfer naar barca was een grap. En daar hadden ze het ook heel snel gezien. Net als bij Milan.
Ik vraag me ook af waarom je vindt dat hij goed aan de bal is. En dan bedoel ik welke kwaliteiten hij heeft aan de bal die nuttig zijn voor een back en waar dat uit blijkt. Scoort hij wel eens? Geeft hij veel assist? Geeft hij veel ballen door de linies heen in de opbouw? Ik zie het werkelijk totaal niet namelijk.
Ik zie een blind paard dat belachelijk snel is en behoorlijk wendbaar. Dat ziet er 1 keer per wedstrijd spectaculair uit, voor de rest heb je er niet veel aan. Hij staat overigens niet bekend om een rustige voortzetting in de eindfase.
Maar goed, ik kan er volledig naast zitten. Misschien heeft hij ineens een goede voorzet, of heeft hij geleerd de bal altijd goed terug te trekken (wat statistisch gezien nog beter is) en corrigeert hij al zijn tekortkomingen met zijn snelheid. Ik heb er wel eens vaker naast gezeten
Ik zie er persoonlijk iig geen versterking in. En dat hebben we naar mijn mening wel nodig achterin.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
De vraag die ik altijd heb bij spelers die terug komen vanuit grotere competities is altijd of ze wel honger genoeg hebben om te presteren. Normaliter is het continue beter willen worden om uiteindelijk die stap te maken een hele grote drijfveer en als die weg valt blijft er weinig over.
Die 72 wedstrijden bij Barcelona van zijn 19e tot 21e is wel indrukwekkend natuurlijk. Wordt in november 23 jaar met toch al 28 interlands achter zijn naam. Ik vind het gewoon heel moeilijk in te schatten hoe zijn niveau is en of hij ons defensief probleem oplost.
Als we met Dest en Pattie heel aanvallend gaan spelen over de flanken is een middenveld met Schouten Veerman en Vranckx niet ondenkbaar.
Die 72 wedstrijden bij Barcelona van zijn 19e tot 21e is wel indrukwekkend natuurlijk. Wordt in november 23 jaar met toch al 28 interlands achter zijn naam. Ik vind het gewoon heel moeilijk in te schatten hoe zijn niveau is en of hij ons defensief probleem oplost.
Als we met Dest en Pattie heel aanvallend gaan spelen over de flanken is een middenveld met Schouten Veerman en Vranckx niet ondenkbaar.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Tsja dat wordt geroepen sinds de aanstelling van Bosz, ondertussen sta je na 4 (serieuze) wedstrijden op 10 voor 2 tegen.
- These users thanked the author Sensation for the post:
- Frankalbers1984
- De Realist
Ik krijg hier koude rillingen van eerlijk gezegd. Niet op een positieve manier maar meer van knikkende knietjes.
- These users thanked the author De Realist for the post:
- Juancho
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Verbaast me niks dat je een like van Juancho krijgt. Nu Trouwepsvfan nog.De Realist wrote: ↑17 Aug 2023, 11:38Ik krijg hier koude rillingen van eerlijk gezegd. Niet op een positieve manier maar meer van knikkende knietjes.
- These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
- De Realist
- Koenjo
- Meervoudig international
Het zou in de eredivisie nog wel kunnen maar Europees gezien wordt je gewoon geslacht met zo`n aanvallend ingestelde verdediging. Die Debast hoeft van mij sws niet, we hebben een slager nodig.De Realist wrote: ↑17 Aug 2023, 11:38Ik krijg hier koude rillingen van eerlijk gezegd. Niet op een positieve manier maar meer van knikkende knietjes.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
''1000% penalty''
- trouwepsvfan
- Vedette
Misschien Moet je je obsessie met mij even parkeren. Wat heb ik jou ooit aangedaan? Ik ben nooit met jou in discussie geweest of wat dan ook. Je kunt ook over mijn posts heen lezen.Vanthaman18 wrote: ↑17 Aug 2023, 11:40Verbaast me niks dat je een like van Juancho krijgt. Nu Trouwepsvfan nog.De Realist wrote: ↑17 Aug 2023, 11:38
Ik krijg hier koude rillingen van eerlijk gezegd. Niet op een positieve manier maar meer van knikkende knietjes.
- These users thanked the author trouwepsvfan for the post (total 3):
- SKERLA • De Realist • Franciscus
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
- Juancho
- Mister PSV
Wat is dat toch met dat gehak? Mag ik hier niet mijn mening zelf lopen vormen ofzo? Moet ik jou allemaal likes gaan geven? Begint een beetje irritant te worden. Sorry dat ik het zeg. Laat iedereen toch lekker zn eigen mening vormen en zeur daar niet zo over. kinderachig gedoe. Dat persoonlijke is helemaal nergens goed voor. Nergens.Vanthaman18 wrote: ↑17 Aug 2023, 11:40Verbaast me niks dat je een like van Juancho krijgt. Nu Trouwepsvfan nog.De Realist wrote: ↑17 Aug 2023, 11:38
Ontopic maar weer.
Last edited by Juancho on 17 Aug 2023, 11:42, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Juancho for the post (total 3):
- SKERLA • De Realist • milansandro
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Legende
Gratis een back van Barcelona, 22 jaar en international? Yes please. Een enorme upgrade tov wat we nu hebben en wellicht dus gratis. Hoe ik an je hier nou op tegen zijn?
- These users thanked the author Menno1 for the post (total 4):
- Maikel • DeefPeef • ShovingNE2 • Eindhovenvoetbal
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Je hebt gelijk, sorry. Ik zal niet meer reageren. Op de een of andere manier triggert die negatieve ondertoon van jou bij bijna elk bericht mij ontzettend.trouwepsvfan wrote: ↑17 Aug 2023, 11:41Misschien Moet je je obsessie met mij even parkeren. Wat heb ik jou ooit aangedaan? Ik ben nooit met jou in discussie geweest of wat dan ook. Je kunt ook over mijn posts heen lezen.Vanthaman18 wrote: ↑17 Aug 2023, 11:40
Verbaast me niks dat je een like van Juancho krijgt. Nu Trouwepsvfan nog.
- Armada
Ik snap Dest vanuit aanvallende bijdrage en vooral snelheid. Wel belangrijk om ten minsten een (hele) snelle verdediger te hebben met zoveel ruimte in de rug.
- These users thanked the author Armada for the post (total 3):
- DeefPeef • Maikel • Vanthaman18
-
- Legende
-
- Vedette
In de VI ZSM vandaag zijn ze super positief.
- These users thanked the author Rikkert1234 for the post (total 2):
- DeefPeef • Paco Casal
-
- Nationale topspeler
Mensen zien liever een buitenlandse verrassing die in zijn carrière al 2 benen heeft gebroken met harde tackles en die maximaal twee keer kan hooghouden. In het spelletje wat Bosz wilt spelen zijn voetballers nodig, mensen die wat met een bal kunnen. In die categorie hoort Dest. Dest had ook op hoog niveau met de 100 meter sprint mee kunnen doen dus als je een hoge lijn wilt aanhouden dan is zo een speedy gonzalez ook wel handig.
-
- Legende
Totaal overschat in zijn tijd bij Ajax. Was daar halve bankzitter en vanuit daar de transfer naar Barcelona gemaakt terwijl ook vanuit de PL er concrete aanbiedingen lagen. Misplaatst, wat ook bleek. Vooral zijn voetballende kwaliteiten (bovengemiddeld voor een back) en snelheid spraken aan. Dat zoeken ze ook in een back in de top.
Verdedigend op het hoogste niveau echter te kwetsbaar (herinner bij mij nog een zwak optreden tegen Mbappe).
Voor het niveau PSV uiteraard wel geschikt. We krijgen dan met Schouten, Tillman, Dest, Bakayoko ook een sterke voetballende rechterkant. Nu is alleen de linkerkant een soort Bermuda-driehoek voor tegenstanders.
Als Dest komt zie ik Teze promotie maken naar de RCV. Dan heb je twee snelle spelers in de verdediging staan.
Verdedigend op het hoogste niveau echter te kwetsbaar (herinner bij mij nog een zwak optreden tegen Mbappe).
Voor het niveau PSV uiteraard wel geschikt. We krijgen dan met Schouten, Tillman, Dest, Bakayoko ook een sterke voetballende rechterkant. Nu is alleen de linkerkant een soort Bermuda-driehoek voor tegenstanders.
Als Dest komt zie ik Teze promotie maken naar de RCV. Dan heb je twee snelle spelers in de verdediging staan.
-
- Vedette
Ik word nou niet heel vrolijk van Dest. Ik denk niet dat Mwene, Teze of Sambo nou minder zijn. Ik zou zeggen, houdt dat je geld op zak (ook al is het slechts een huur transfer).
-
- Nationale topspeler
Ik was een tijd wel fan van deze in november 23-jarige. Heeft het helaas niet helemaal waargemaakt. Als je met Dest wil spelen moet de rest van de verdediging wel solide zijn en dat is het nu allesbehalve. Of het plaatje achterin gaat kloppen, hangt af van wat er na Dest voor de rest nog komt.
-
Deze zag je van mijlenver aan komen.
Ik vond hem bij Ajax best oke, maar hij werd daarna vervolgens overal weg gestuurd. Lijkt mij dat hij geen degelijk niveau aan heeft kunnen tikken, al heb ik hem niet gevolgd ofzo. Als hij zijn niveau van Ajax kan halen dan is het geen slechte optie. Betekent dan wel dat Teze naar het centrum gaat en Sambo minder perspectief heeft.
Ik vond hem bij Ajax best oke, maar hij werd daarna vervolgens overal weg gestuurd. Lijkt mij dat hij geen degelijk niveau aan heeft kunnen tikken, al heb ik hem niet gevolgd ofzo. Als hij zijn niveau van Ajax kan halen dan is het geen slechte optie. Betekent dan wel dat Teze naar het centrum gaat en Sambo minder perspectief heeft.
- Koenjo
- Meervoudig international
Ik denk dat Barcelona niet zoveel te eisen heeft, ze moeten spelers lozen om nieuwe spelers in te kunnen schrijven. Een fles ketchup kunnen ze krijgen.
''Top level''
''1000% penalty''
''1000% penalty''
- El Sordo
- Vedette
Die gedurende zijn carrière slechts 980 minuten op enig niveau LB gespeeld. Die komt echt niet als vervanger van PvA, en terecht. Sambo en/of Mwene zal wel vertrekken. Dan heb je Dest op RB, PvA op LB, een nieuwe RCV met Teze als backup en Boscagli op LCV met Ramalho als backup. Lijkt me prima.
-
- Vedette
Dit vind ik wel een beetje matige reden. Had daar wel Mazaroui voor zich die uiteindelijk naar Bayern is gegaan. Heel veel rechtsbacks die echt wel wat kunnen zouden daar op 2e plan terecht zijn gekomen.