Transferwindow 2023/24
-
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Dan zat hij nu al in SaudiKarfiooltje wrote: ↑11 Jul 2023, 09:36 Dacht al dat we een poging gingen wagen voor Davinson Sanchez. Peter Bosz krijgt hem wel aan de praat. Dat zou echt een geweldige versterking zijn.
Is wel een gozer die voor de poen kiest.
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
- Gestelnaar
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
- GiveCup2day
- International
- Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
Ik heb hem niet intensief gevolgd, maar als Sanchez inderdaad het niveau kan halen zoals bij Ajax indertijd, heb je de ultieme rots in de branding. Die met 27 jaar ook nog eens een aantal meekan. Bovendien behoorlijk complementair aan Boscagli en net als de Fransman beschikt hij over rust, overzicht en een behoorlijke balbehandeling. Daarachter zou het lekker zijn als je inderdaad een jonge topper in wording weet te halen en Martin Vitik lijkt me zo'n type, waar je waarschijnlijk minder dan €5M voor kwijt bent. Evengoed zou ik Valentin Gomez graag naar Eindhoven zien komen, hoewel ik denk dat het toptalent van Velez wel ietsje duurder zou zijn.LaFoquita wrote: ↑11 Jul 2023, 08:56Indien Sanchez een goed niveau haalt ben ik tevreden. Maar om eerlijk te zijn verwacht ik enorm veel voor een verdediger die voor 12 (?) miljoen kost en die 3 (?) miljoen salaris verdient. Het is geen speler waar je winst op gaat maken dus moet hij er mede voor zorgen dat je de komende 3 jaar CL speelt.
Spelers zoals Martin Vitik waar Ajax nu concreet voor lijkt te zijn had ik ook graag zien komen. Talent met veel potentie waar je in de toekomst ook nog goed op kunt verdienen. Maar zoals ik hierboven aangeef, mocht Sanchez de leider van de defensie worden en zorgt hij er mede voor dat we 3 jaar CL spelen dan ben ik tevreden. Dat talent kan ook volgend jaar gehaald worden voor naast hem.
Alleen heb ik wel enorme twijfels bij de invulling van de CVM positie. Zie ons niet ook nog Varela halen, verwacht dat PSV daar nu voor een goedkopere optie gaat. Lijkt me niet dat we 50/60 miljoen uitgeven aan 4 posities.
Toch zou ik het niet onlogisch vinden als PSV wél de knip trekt voor Varela. Natuurlijk geeft dat risico's en trekt de club dan een grotere jas aan, maar volgens mij is dat na de verkoop van Sangaré niet eens onverantwoord. Met Varela haal je wel een enorm talent in huis, waarvan op basis van zijn enorme talent én zijn niet geringe ervaring al (100+ wedstrijden voor Boca) verwacht mag worden dat hij er gelijk staat. Zou met Veerman en Simons toch echt een geweldig middenveld zijn. Wat een elftal zou je dan straks hebben:
Benítez; Van Aanholt, Boscagli, Sanchez, Sambo; Varela, Simons, Veerman; Lang, Pepi/De Jong, Bakayoko/Sávio
-
- Vaste waarde in elftal
Ben er ook een beetje bang voor dat de verwachtingen veel te hoog gaan zijn en het voor zo'n grote investering alleen maar tegen kan vallen. Als hierboven al genoemd is het niet bepaald een leider en dat is nu net wat je van een ervaren speler wel een beetje zou mogen verwachten wat juist die meerwaarde gaat geven. Hij zal ongetwijfeld zijn kwaliteiten hebben, maar ik zie het ook wel gebeuren dat hier vooral zijn gebreken heel zichtbaar gaan worden.
De tijd van de Sanchez van Ajax is al vele jaren geleden, bij Spurs ging het vrij snel bergafwaarts. Kunnen we hem na zoveel jaar nog wel beoordelen op zijn Ajax tijd? Natuurlijk is een sterspeler van Spurs voor ons onhaalbaar, maar tot welk niveau afzakken is nog voldoende voor wat bij PSV vereist is? Of blijkt straks dat hij dat punt al voorbij is? Plus is de motivatie bij hem straks hier nog wel zo groot of denkt hij met zijn status als PL voetballer het hier ook wel op 80% of minder af te kunnen?
Een nagenoeg zekerheidje als Moreno is het absoluut niet wat mij betreft en die kostte maar een fractie van de bedragen die er nu rondgaan.
Ik snap de terughoudendheid bij anderen dus wel, het is een (dure!) gok gebaseerd vooral op een goede periode van inmiddels al een aantal jaren geleden. Het kan goed uitpakken als hij volledig gemotiveerd is en weer op enig acceptabel niveau terecht komt of tenminste vanuit de PL zo'n surplus aan kwaliteit meebrengt dat het alsnog volledig compenseert voor zijn tekortkomingen, maar de kans is ook best reëel dat het een totale sof blijkt te zijn. Ja dat is een conclusie van het kan vriezen, het kan dooien, maar ik kan er niks anders van maken. Voor zo'n investering moet je als club eigenlijk wel nagenoeg zekerheid krijgen, dat is hier wat mij betreft niet helemaal het geval. Twijfelgeval wat mij betreft en dan is het voor mij vooral de vraag wat we met die investering hebben moeten laten schieten als de kas daarmee een flink stuk geleegd zal zijn.
De tijd van de Sanchez van Ajax is al vele jaren geleden, bij Spurs ging het vrij snel bergafwaarts. Kunnen we hem na zoveel jaar nog wel beoordelen op zijn Ajax tijd? Natuurlijk is een sterspeler van Spurs voor ons onhaalbaar, maar tot welk niveau afzakken is nog voldoende voor wat bij PSV vereist is? Of blijkt straks dat hij dat punt al voorbij is? Plus is de motivatie bij hem straks hier nog wel zo groot of denkt hij met zijn status als PL voetballer het hier ook wel op 80% of minder af te kunnen?
Een nagenoeg zekerheidje als Moreno is het absoluut niet wat mij betreft en die kostte maar een fractie van de bedragen die er nu rondgaan.
Ik snap de terughoudendheid bij anderen dus wel, het is een (dure!) gok gebaseerd vooral op een goede periode van inmiddels al een aantal jaren geleden. Het kan goed uitpakken als hij volledig gemotiveerd is en weer op enig acceptabel niveau terecht komt of tenminste vanuit de PL zo'n surplus aan kwaliteit meebrengt dat het alsnog volledig compenseert voor zijn tekortkomingen, maar de kans is ook best reëel dat het een totale sof blijkt te zijn. Ja dat is een conclusie van het kan vriezen, het kan dooien, maar ik kan er niks anders van maken. Voor zo'n investering moet je als club eigenlijk wel nagenoeg zekerheid krijgen, dat is hier wat mij betreft niet helemaal het geval. Twijfelgeval wat mij betreft en dan is het voor mij vooral de vraag wat we met die investering hebben moeten laten schieten als de kas daarmee een flink stuk geleegd zal zijn.
-
- Talent
Denk dat dit helaas tegenvalt. Galatasaray speelt net als PSV voorrondes CL. Zij kunnen meer salaris bieden en het team dat zij momenteel hebben is best wel indrukwekkend. Namen als Icardi, Zaniolo, Mertens, Torreira, Angelino. Echt niet de minste spelers om mee samen te spelen.Vanthaman18 wrote: ↑11 Jul 2023, 09:55Voordeel voor ons kan zijn dat PSV misschien wel de meest aansprekende club is tussen de gegadigden
-
- Lid scoutingsteam
Moreno kwam van Espanyol en was jarenlang een weinig opvallende verdediger daar. Zeggen dat Sánchez minder zekerheid biedt terwijl hij jarenlang in de top van Europa gespeeld heeft, lijkt me op niks anders gebaseerd dan achteraf geneuzel omdat Moreno een daverend succes werd. Welnu: Sánchez kan dat óók worden hè. Hij is nog relatief jong, heeft een bak ervaring en is al aantoonbaar succesvol geweest in het voetbal onder Bosz. We hebben het ook niet over een jongen die 6 jaar lang Engelse tribunes heeft geïnspecteerd. Die staat op een respectabel aantal wedstrijden en wordt nu langzaamaan doorgeselecteerd. Maar de Eredivisie is echt een klasse of drie minder, dus vergelijkingen gaan sowieso al moeilijk.
Dan rest ook nog de belangrijkste vraag: als dit al niet enthousiast stemt, wie moet Stewart dan wél halen? Veel hoger dan dit kunnen we niet mikken. En als je veel verder zakt in de kwaliteitscategorie, dan gaan vraagtekens alleen maar meer toenemen. We zijn geen ManCity die even Gvardiol willen oppikken omdat ze weleens toe zijn aan wat anders na een tijdje gekeken te hebben naar Stones, Dias en Aké. Realiteitszin is op z'n plek hier.
Dan rest ook nog de belangrijkste vraag: als dit al niet enthousiast stemt, wie moet Stewart dan wél halen? Veel hoger dan dit kunnen we niet mikken. En als je veel verder zakt in de kwaliteitscategorie, dan gaan vraagtekens alleen maar meer toenemen. We zijn geen ManCity die even Gvardiol willen oppikken omdat ze weleens toe zijn aan wat anders na een tijdje gekeken te hebben naar Stones, Dias en Aké. Realiteitszin is op z'n plek hier.
-
- Geselecteerd voor Oranje
Moreno kon na het WK van 2014 naar Barcelona, dus die had echt wel een naam al opgebouwdYkhim wrote: ↑11 Jul 2023, 10:11 Moreno kwam van Espanyol en was jarenlang een weinig opvallende verdediger daar. Zeggen dat Sánchez minder zekerheid biedt terwijl hij jarenlang in de top van Europa gespeeld heeft, lijkt me op niks anders gebaseerd dan achteraf geneuzel omdat Moreno een daverend succes werd. Welnu: Sánchez kan dat óók worden hè. Hij is nog relatief jong, heeft een bak ervaring en is al aantoonbaar succesvol geweest in het voetbal onder Bosz. We hebben het ook niet over een jongen die 6 jaar lang Engelse tribunes heeft geïnspecteerd. Die staat op een respectabel aantal wedstrijden en wordt nu langzaamaan doorgeselecteerd. Maar de Eredivisie is echt een klasse of drie minder, dus vergelijkingen gaan sowieso al moeilijk.
Nou dat Moreno weinig opvallend was bij Espanyol zit je toch echt fout. Moreno stond juist in de belangstelling van (sub)topclubs zoals oa Arsenal tijdens zijn Espanyol periode. Echter liep hij op het WK 2014 een zeer zware blessure op die hem bijna een seizoen aan de kant hield, waarna PSV in staat was om hem te halen. Zonder die blessure had hij in de zomer van 2014 een stap gemaakt naar een topclub en had ie nooit bij PSV gespeeld.Ykhim wrote: ↑11 Jul 2023, 10:11 Moreno kwam van Espanyol en was jarenlang een weinig opvallende verdediger daar. Zeggen dat Sánchez minder zekerheid biedt terwijl hij jarenlang in de top van Europa gespeeld heeft, lijkt me op niks anders gebaseerd dan achteraf geneuzel omdat Moreno een daverend succes werd. Welnu: Sánchez kan dat óók worden hè. Hij is nog relatief jong, heeft een bak ervaring en is al aantoonbaar succesvol geweest in het voetbal onder Bosz. We hebben het ook niet over een jongen die 6 jaar lang Engelse tribunes heeft geïnspecteerd. Die staat op een respectabel aantal wedstrijden en wordt nu langzaamaan doorgeselecteerd. Maar de Eredivisie is echt een klasse of drie minder, dus vergelijkingen gaan sowieso al moeilijk.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Dat kunnen we wel bij elke speler zeggen, maar dan hou je een selectie over waarbij niemand ouder is dan 24. Een speler uit de leeftijdscategorie 25-30 kost óf geld, óf moet op het juiste moment beschikbaar komen (zoals Benitez).
-
- Lid scoutingsteam
In het spel van Bosz was hij een sterkhouder vanaf het eerste moment. Het zou ook kunnen zijn dat zijn speltype complimenterend is aan de spelwijze/visie van Bosz.Demenkovets wrote: ↑11 Jul 2023, 10:03 Ben er ook een beetje bang voor dat de verwachtingen veel te hoog gaan zijn en het voor zo'n grote investering alleen maar tegen kan vallen. Als hierboven al genoemd is het niet bepaald een leider en dat is nu net wat je van een ervaren speler wel een beetje zou mogen verwachten wat juist die meerwaarde gaat geven. Hij zal ongetwijfeld zijn kwaliteiten hebben, maar ik zie het ook wel gebeuren dat hier vooral zijn gebreken heel zichtbaar gaan worden.
Het zou een prima oplossing zijn voor de problemen die zijn ontstaan achterin. Alles.is natuurlijk een gok. Hopelijk weten ze dan wel zo snel mogelijk de doorgeselecteerde verdedigers in de selectie te lozen.
-
- Vedette
Ik zeg ook niet dat we helemaal niet moeten investeren in die leeftijdscategorie, maar de carrière van Sánchez laat vooral een decline zien. Om daar dan zo'n enorm bedrag tegenaan te gooien lijkt mij vanuit dat oogpunt dus een te groot risico.
Betere opties zijn dus wat mij betreft om op zoek te gaan naar de nieuwe Sánchez, of een speler die een grotere zekerheid qua niveau met zich mee zal brengen.
- VTheMan
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Bakayoko
En waar is die koopjesbak met nieuwe Sanchezzen dan?Chucky wrote: ↑11 Jul 2023, 10:21Ik zeg ook niet dat we helemaal niet moeten investeren in die leeftijdscategorie, maar de carrière van Sánchez laat vooral een decline zien. Om daar dan zo'n enorm bedrag tegenaan te gooien lijkt mij vanuit dat oogpunt dus een te groot risico.
Betere opties zijn dus wat mij betreft om op zoek te gaan naar de nieuwe Sánchez, of een speler die een grotere zekerheid qua niveau met zich mee zal brengen.
-
- Lid scoutingsteam
In al die jaren heeft niemand ooit doorgepakt. Misschien is "weinig opvallend" niet de juiste kwalificatie, maar ik blijf achter mijn verhaal staan. Heeft na PSV ook nergens uitgeblonken en was bij Mexico ook geen sensationeel goeie verdediger. Voor ons wél, 100%, maar dat kan Sánchez ook zijn. Het is geen schande als je afhaakt bij een club van het formaat Tottenham. Dat is in principe namelijk net onder de absolute top, en zelfs bij Tottenham heeft hij het heel lang prima gedaan.dePinhodeSouza wrote: ↑11 Jul 2023, 10:16Nou dat Moreno weinig opvallend was bij Espanyol zit je toch echt fout. Moreno stond juist in de belangstelling van (sub)topclubs zoals oa Arsenal tijdens zijn Espanyol periode. Echter liep hij op het WK 2014 een zeer zware blessure op die hem bijna een seizoen aan de kant hield, waarna PSV in staat was om hem te halen. Zonder die blessure had hij in de zomer van 2014 een stap gemaakt naar een topclub en had ie nooit bij PSV gespeeld.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Nou, dit bijvoorbeeld:Ykhim wrote: ↑11 Jul 2023, 10:11 Moreno kwam van Espanyol en was jarenlang een weinig opvallende verdediger daar. Zeggen dat Sánchez minder zekerheid biedt terwijl hij jarenlang in de top van Europa gespeeld heeft, lijkt me op niks anders gebaseerd dan achteraf geneuzel omdat Moreno een daverend succes werd. Welnu: Sánchez kan dat óók worden hè. Hij is nog relatief jong, heeft een bak ervaring en is al aantoonbaar succesvol geweest in het voetbal onder Bosz. We hebben het ook niet over een jongen die 6 jaar lang Engelse tribunes heeft geïnspecteerd. Die staat op een respectabel aantal wedstrijden en wordt nu langzaamaan doorgeselecteerd. Maar de Eredivisie is echt een klasse of drie minder, dus vergelijkingen gaan sowieso al moeilijk.
Maar ik geef toe dat dit ook geen garanties geeft.
- Standbeeld
- Mister PSV
Stond toen ook hoog op het lijstje bij Tottenham. Daar was Pochettino trainer. Pochettino had Moreno eerder onder zijn hoeden bij Espanyol.dePinhodeSouza wrote: ↑11 Jul 2023, 10:16Nou dat Moreno weinig opvallend was bij Espanyol zit je toch echt fout. Moreno stond juist in de belangstelling van (sub)topclubs zoals oa Arsenal tijdens zijn Espanyol periode. Echter liep hij op het WK 2014 een zeer zware blessure op die hem bijna een seizoen aan de kant hield, waarna PSV in staat was om hem te halen. Zonder die blessure had hij in de zomer van 2014 een stap gemaakt naar een topclub en had ie nooit bij PSV gespeeld.Ykhim wrote: ↑11 Jul 2023, 10:11 Moreno kwam van Espanyol en was jarenlang een weinig opvallende verdediger daar. Zeggen dat Sánchez minder zekerheid biedt terwijl hij jarenlang in de top van Europa gespeeld heeft, lijkt me op niks anders gebaseerd dan achteraf geneuzel omdat Moreno een daverend succes werd. Welnu: Sánchez kan dat óók worden hè. Hij is nog relatief jong, heeft een bak ervaring en is al aantoonbaar succesvol geweest in het voetbal onder Bosz. We hebben het ook niet over een jongen die 6 jaar lang Engelse tribunes heeft geïnspecteerd. Die staat op een respectabel aantal wedstrijden en wordt nu langzaamaan doorgeselecteerd. Maar de Eredivisie is echt een klasse of drie minder, dus vergelijkingen gaan sowieso al moeilijk.
-
- Vedette
PSV heeft de nodige scouts in dienst, dus die vraag kun je beter even daar neerleggen.VTheMan wrote: ↑11 Jul 2023, 10:23En waar is die koopjesbak met nieuwe Sanchezzen dan?Chucky wrote: ↑11 Jul 2023, 10:21
Ik zeg ook niet dat we helemaal niet moeten investeren in die leeftijdscategorie, maar de carrière van Sánchez laat vooral een decline zien. Om daar dan zo'n enorm bedrag tegenaan te gooien lijkt mij vanuit dat oogpunt dus een te groot risico.
Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen talentvolle CV's op deze aardbol rondlopen, die haalbaar zijn voor PSV.
-
- Talent
Ik heb hem niet intensief gevolgd, maar als Sanchez inderdaad het niveau kan halen zoals bij Ajax indertijd, heb je de ultieme rots in de branding. Die met 27 jaar ook nog eens een aantal meekan. Bovendien behoorlijk complementair aan Boscagli en net als de Fransman beschikt hij over rust, overzicht en een behoorlijke balbehandeling. Daarachter zou het lekker zijn als je inderdaad een jonge topper in wording weet te halen en Martin Vitik lijkt me zo'n type, waar je waarschijnlijk minder dan €5M voor kwijt bent. Evengoed zou ik Valentin Gomez graag naar Eindhoven zien komen, hoewel ik denk dat het toptalent van Velez wel ietsje duurder zou zijn.
Toch zou ik het niet onlogisch vinden als PSV wél de knip trekt voor Varela. Natuurlijk geeft dat risico's en trekt de club dan een grotere jas aan, maar volgens mij is dat na de verkoop van Sangaré niet eens onverantwoord. Met Varela haal je wel een enorm talent in huis, waarvan op basis van zijn enorme talent én zijn niet geringe ervaring al (100+ wedstrijden voor Boca) verwacht mag worden dat hij er gelijk staat. Zou met Veerman en Simons toch echt een geweldig middenveld zijn. Wat een elftal zou je dan straks hebben:
Benítez; Van Aanholt, Boscagli, Sanchez, Sambo; Varela, Simons, Veerman; Lang, Pepi/De Jong, Bakayoko/Sávio
[/quote]
Eens. Sanchez lijkt wel eerder een lucky shot. Maar hoop echt dat PSV alle ballen op Varela gooit. In mijn optiek de perfecte speler voor op onze 6 positie. Jong, bult ervaring al, zuid amerikaanse mentaliteit en prima techniek. Over 2 jaar verdien je die investering dubbel en dwars terug.
[/quote]
Eens. Sanchez lijkt wel eerder een lucky shot. Maar hoop echt dat PSV alle ballen op Varela gooit. In mijn optiek de perfecte speler voor op onze 6 positie. Jong, bult ervaring al, zuid amerikaanse mentaliteit en prima techniek. Over 2 jaar verdien je die investering dubbel en dwars terug.
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Sanchez is precies wat wij de afgelopen jaren gemist hebben in onze verdediging. Iemand met ervaring, snelheid en de juiste instelling. Ik hoop heel erg dat het lukt om hem binnen te halen. Vrees alleen dat we eerst moeten verkopen en onze middelmaat is nog niet echt gewild...
- Standbeeld
- Mister PSV
Ik heb wel het gevoel dat PSV nu met Marcel, Earnie en Peter nog scherper kijkt naar nieuwe aankopen. Alles wordt ingericht op basis van een nieuwe visie en het pakken van die CL plaatsing. Als zowel Marcel, als Earnie, als Peter hun goedkeuring geven voor Sánchez, dan vertouw ik erop dat zij erop vertrouwen dat Sánchez het in Nederland wel kan laten zien. Dat hij van grote waarde gaat zijn. Zo is het dan ook wel weer.
Ben het met je eens dat Sanchez voor PSV begrippen waarschijnlijk een zeer goede verdediger zal zijn. Vond alleen “weinig opvallend” niet stroken met de werkelijkheid. Moreno stond jarenlang in de belangstelling van topclubs en werd als een van de beste voetballende verdedigers van Spanje gezien, alleen een gebroken scheenbeen stond een toptransfer in de weg.Ykhim wrote: ↑11 Jul 2023, 10:25In al die jaren heeft niemand ooit doorgepakt. Misschien is "weinig opvallend" niet de juiste kwalificatie, maar ik blijf achter mijn verhaal staan. Heeft na PSV ook nergens uitgeblonken en was bij Mexico ook geen sensationeel goeie verdediger. Voor ons wél, 100%, maar dat kan Sánchez ook zijn. Het is geen schande als je afhaakt bij een club van het formaat Tottenham. Dat is in principe namelijk net onder de absolute top, en zelfs bij Tottenham heeft hij het heel lang prima gedaan.dePinhodeSouza wrote: ↑11 Jul 2023, 10:16Nou dat Moreno weinig opvallend was bij Espanyol zit je toch echt fout. Moreno stond juist in de belangstelling van (sub)topclubs zoals oa Arsenal tijdens zijn Espanyol periode. Echter liep hij op het WK 2014 een zeer zware blessure op die hem bijna een seizoen aan de kant hield, waarna PSV in staat was om hem te halen. Zonder die blessure had hij in de zomer van 2014 een stap gemaakt naar een topclub en had ie nooit bij PSV gespeeld.