Transferwindow 2023/24
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Nationale topspeler
- Paco Casal
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Mwah, Engeland doet het toch ook op deze manier? Geld, geld, geld. Alleen omdat het nu om onbekende voetballanden gaat, is het ineens anders.
Het geld is het voetbal al jaren lang aan het verneuken. Van de Premier League, tot Barcelona en Qatar.
Het geld is het voetbal al jaren lang aan het verneuken. Van de Premier League, tot Barcelona en Qatar.
#FreeGeneratie4
- De Realist
Haha, die jurken hebben de FIFA in hun rugzak, achterzak, binnenzak en linkerbroekzak. Die bepalen wat er gebeurt en infantilo doet lekker wat hem verteld wordt.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Nationale topspeler
Ja precies, daar is helaas niks aan te doen en ze maken op deze manier de markt en het voetbal kapot.De Realist wrote: ↑11 Jul 2023, 14:48Haha, die jurken hebben de FIFA in hun rugzak, achterzak, binnenzak en linkerbroekzak. Die bepalen wat er gebeurt en infantilo doet lekker wat hem verteld wordt.
- Lorenzo von Matterhorn
Ik geloof niet dat dit per se nadelig wordt voor ons. Laat de geldwolven maar naar Saudi gaan en de PL clubs maar hogere bedragen neertellen voor onze spelers. Er zullen genoeg spelers overblijven die echt wel naar ons mooie clubje willen.
- DonyellMalen
- Legende
-
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Philips
- Persepolis
- Vedette
Het is de vraag wat jouw prioriteit is bij een bepaald transfer. Is dat het creëren van restwaarde, het krijgen van meer opties of het krijgen van een kwaliteitsimpuls? In dit geval hebben we te maken met een positie waarbij iedereen het mee eens is dat a) we kwaliteit tekort komen en b) het essentieel is om kwalitatief sterk ingevuld te hebben. Dus je prioriteit is kwaliteitsimpuls. Je wilt die positie naar een hoger niveau tillen. Dan zijn er weinig spelers waarbij die kans zo groot is als bij Sanchez hoor. Niemand is een garantie, nee, maar je moet hoe dan ook miljoenen uitgeven voor een kwaliteitsimpuls op die positie. Dan geef je die miljoenen toch uit aan de meest geschikt geachte speler? Ja, je kan misschien een speler vinden van 5 miljoen die een stuk minder zekerheid geeft. Maar dan prioriteer je het financiële dus boven kwaliteit. Wat in dit specifiek geval niet slim is m.i..11 Tinus wrote: ↑11 Jul 2023, 11:20Je bekijkt dit enkel vanuit het sportieve, en dat snap ik want we hebben pure kwaliteit nodig want kwantiteit hebben we in overvloed, maar waar de meeste twijfel zit bij de mensen is het prijskaartje. Ook als hij Moreno-achtig goed is kost hij heel veel geld. En zolang je sportief succes hebt maakt het geen drol uit want hij kan in zijn eentje een Boscagli/Sambo al 10 miljoen meer waard laten worden. Maar als je dat sportief succes niet hebt dan is dit een strop. Buiten dat is hij eigenlijk niet haalbaar binnen het huidige salarishuis (mijn inschatting) en moet je echt gaan schuiven om het wel mogelijk te maken. Dat gaat ook indirect gevolgen hebben voor andere 'top' spelers die opwaardigingen eisen.Persepolis wrote: ↑11 Jul 2023, 11:02 Snap de twijfels niet helemaal over Sanchez. Je hebt een speler in de (normaal gesproken) piek van zijn carrière, die bij Ajax als een van de beste verdedigers van de afgelopen 20 jaar wordt gezien, vervolgens 3 jaar vaste basisspeler en 2 jaar gedeeltelijk basisspeler was bij Spurs en in het systeem van Bosz heeft bewezen te kunnen spelen. Ik vraag me af wat mensen nog meer willen, realistisch gezien? Zou gewoon een uitstekende aankoop zijn. Mensen die zo iemand niet geschikt vinden moeten misschien wat doen aan hun verwachtingen, want die zijn totaal niet realistisch.
In mijn ogen is er sportief een klein vraagtekentje en is er financieel een hele grote vraagteken. Als je een swing neemt kun je een homerun slaan maar of het heel verstandig beleid is durf ik best te betwisten. Maar ik hoef zelf geen euro bij te leggen dus eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit. Ik wil sportief succes en daarvoor hebben we kwaliteit nodig, maar dat er ook bij deze mogelijk transfer vraagtekens zijn vind ik compleet logisch.
-
- Vedette
- Frisian1913
- Regelmatige invaller
- Clubvoorkeur: PSV, Real Madrid
Als je onder Rik zn posts, het niveau van de reacties ziet schrik je je kapot. Dus reken maar dat die heel veel wordt aangekliktDonyellMalen wrote: ↑11 Jul 2023, 15:13 Snap dat men kan twijfelen, maar om 'niet doen, vergane glorie' in te vullen... kom nou.
-
- Jeugdspeler
We hebben deze zomer 2 transfer prio’s, een eerste linksbuiten en een eerste CV. Die posities moeten voor de vCL ingevuld zijn lijkt mij.
Nice to haves wat mij betreft waren een tweede spits en rechtsback.
Geld van Madueke zou grotendeels beschikbaar zijn. Dat is grofweg 30 mio. Na Lang, Pepi en Sambo zou er nog ca 10 mio over zijn voor een glasbak CV?
Laat die Sanchez maar komen!
Geld van Madueke zou grotendeels beschikbaar zijn. Dat is grofweg 30 mio. Na Lang, Pepi en Sambo zou er nog ca 10 mio over zijn voor een glasbak CV?
- Gestelnaar
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
- Ardbeg
- Mister PSV
Dus als Sanga weg gaat, moet daar niet voor de vCL een vervanger bij volgens jou? Lijkt me een uiterst kritische positie namelijkLucky Luc wrote: ↑11 Jul 2023, 16:10 We hebben deze zomer 2 transfer prio’s, een eerste linksbuiten en een eerste CV. Die posities moeten voor de vCL ingevuld zijn lijkt mij.
- 11 Tinus
- Legende
Ja maar door dit soort keuzes te maken kan het zijn dat je kwaliteit toevoegt maar wel de mogelijkheid laat liggen om op andere posities te versterken. En dan niet enkel nu in de zomer van 2023 maar ook als we straks in de winter een versterking nodig hebben of aankomende zomer. Nu heb je een giga kostenpost waarbij je jaarlijks veel gaat afschrijven waardoor je wellicht op andere posities jezelf niet kunt versterken.Persepolis wrote: ↑11 Jul 2023, 15:20Het is de vraag wat jouw prioriteit is bij een bepaald transfer. Is dat het creëren van restwaarde, het krijgen van meer opties of het krijgen van een kwaliteitsimpuls? In dit geval hebben we te maken met een positie waarbij iedereen het mee eens is dat a) we kwaliteit tekort komen en b) het essentieel is om kwalitatief sterk ingevuld te hebben.11 Tinus wrote: ↑11 Jul 2023, 11:20
Je bekijkt dit enkel vanuit het sportieve, en dat snap ik want we hebben pure kwaliteit nodig want kwantiteit hebben we in overvloed, maar waar de meeste twijfel zit bij de mensen is het prijskaartje. Ook als hij Moreno-achtig goed is kost hij heel veel geld. En zolang je sportief succes hebt maakt het geen drol uit want hij kan in zijn eentje een Boscagli/Sambo al 10 miljoen meer waard laten worden. Maar als je dat sportief succes niet hebt dan is dit een strop. Buiten dat is hij eigenlijk niet haalbaar binnen het huidige salarishuis (mijn inschatting) en moet je echt gaan schuiven om het wel mogelijk te maken. Dat gaat ook indirect gevolgen hebben voor andere 'top' spelers die opwaardigingen eisen.
In mijn ogen is er sportief een klein vraagtekentje en is er financieel een hele grote vraagteken. Als je een swing neemt kun je een homerun slaan maar of het heel verstandig beleid is durf ik best te betwisten. Maar ik hoef zelf geen euro bij te leggen dus eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit. Ik wil sportief succes en daarvoor hebben we kwaliteit nodig, maar dat er ook bij deze mogelijk transfer vraagtekens zijn vind ik compleet logisch.
Is de prijs/kwaliteit verhouding goed bij Sanchez? Als je wint wel, als je CL haalt wel, als je niet presteert absoluut niet. Het is en blijft een gok. De ambitie spat er wel van af als het zo is.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Volgens mij bedoeld hij 'los van eventuele verkopen'.Ardbeg wrote: ↑11 Jul 2023, 16:14Dus als Sanga weg gaat, moet daar niet voor de vCL een vervanger bij volgens jou? Lijkt me een uiterst kritische positie namelijkLucky Luc wrote: ↑11 Jul 2023, 16:10 We hebben deze zomer 2 transfer prio’s, een eerste linksbuiten en een eerste CV. Die posities moeten voor de vCL ingevuld zijn lijkt mij.
-
- Jeugdinternational
Ehm, doen 'wij' in het westen dit niet al zo'n 1.500 jaar of zo? En ja, dat kun je helemaal kapot nuanceren, maar vind het zo gek dat als er nieuws uit 'de zandbak' (of China of een ander opkomend land) komt waaruit blijkt dat de macht niet meer 100% in het westen ligt, het ineens een probleem zou zijn.
- Persepolis
- Vedette
Letterlijk alle opties zijn een gok, garanties bestaan niet. Letterlijk alle opties vallen en staan qua prijs/kwaliteit verhouding op het wel of niet halen van je doelstellingen. Dat is gewoon logica en niet specifiek voor Sanchez. Sanchez is echter wel de kleinste gok van de realistische opties, of in ieder geval een van de kleinste. 99,9% van de andere opties zullen een (veel) grotere gok zijn. En als je het hebt over spelers die onze basis moeten versterken (dus significant beter zijn dan Ramalho/Teze), dan zit je niet in de categorie 1 of 2 miljoen zeg maar. Dan zit je in de categorie 6+ miljoen, om en nabij. Ga je dan een grotere gok nemen voor max 3 miljoen en wat salaris minder? Ja, dat kán geweldig slagen, maar de kans is groter dat het een "goedkoop is duurkoop" geval wordt. In deze tijd vind ik 9 miljoen voor een verdediger met de staat van dienst van Sanchez echt heel goed qua prijs/kwaliteit verhouding. En in hoeverre heeft dit invloed op mogelijkheden om andere spelers te halen? De mogelijkheden die die 3 miljoen (en evt. iets mindere salaris die een goedkopere speler heeft) jou geven, is dat genoeg om een kwalitatieve top optie als Sanchez te laten varen?11 Tinus wrote: ↑11 Jul 2023, 16:18Ja maar door dit soort keuzes te maken kan het zijn dat je kwaliteit toevoegt maar wel de mogelijkheid laat liggen om op andere posities te versterken. En dan niet enkel nu in de zomer van 2023 maar ook als we straks in de winter een versterking nodig hebben of aankomende zomer. Nu heb je een giga kostenpost waarbij je jaarlijks veel gaat afschrijven waardoor je wellicht op andere posities jezelf niet kunt versterken.Persepolis wrote: ↑11 Jul 2023, 15:20
Het is de vraag wat jouw prioriteit is bij een bepaald transfer. Is dat het creëren van restwaarde, het krijgen van meer opties of het krijgen van een kwaliteitsimpuls? In dit geval hebben we te maken met een positie waarbij iedereen het mee eens is dat a) we kwaliteit tekort komen en b) het essentieel is om kwalitatief sterk ingevuld te hebben.
Is de prijs/kwaliteit verhouding goed bij Sanchez? Als je wint wel, als je CL haalt wel, als je niet presteert absoluut niet. Het is en blijft een gok. De ambitie spat er wel van af als het zo is.
-
Ben ik trouwens die enige die vind dat Sanchez bij Ajax ook zijn minpunten had? Was vaak een slaper, raakte laconiek de bal kwijt en kon in de ED veel compenseren met snelheid en kracht maar op een hoger niveau kwetsbaar. Weet dat ik een collega die voor Ajax was hier al voor waarschuwde dat dit problemen voor hem ging opleveren wat dus ook wel blijkt bij de Spurs.
Dat je in de subtop van de PL niet slaagt wilt niet zeggen dat je PSV begrippen geen goede speler kan zijn, maar twijfel eraan of hij al onze defensieve problemen ineens gaat oplossen. Hoop dat ik ongelijk heb.
Dat je in de subtop van de PL niet slaagt wilt niet zeggen dat je PSV begrippen geen goede speler kan zijn, maar twijfel eraan of hij al onze defensieve problemen ineens gaat oplossen. Hoop dat ik ongelijk heb.
-
- Nationale topspeler
Het is nu vooral het feit dat spelers hun carrière daar gaan weggooien vanwege het geld (heel veel geld) in een competitie waar wij grootheden als Kante, Benzema en Ronaldo nooit meer zullen zien spelen net als opkomend talent zoals Jota van Celtic, of ziggo moet denken: laten we de rechten van de zanbak league kopen maar dat lijkt me sterk, dat is het storende, in de premier league kan je ze wekelijks zien.EDG wrote: ↑11 Jul 2023, 16:27Ehm, doen 'wij' in het westen dit niet al zo'n 1.500 jaar of zo? En ja, dat kun je helemaal kapot nuanceren, maar vind het zo gek dat als er nieuws uit 'de zandbak' (of China of een ander opkomend land) komt waaruit blijkt dat de macht niet meer 100% in het westen ligt, het ineens een probleem zou zijn.
Daarbij zijn er gelukkig nog wel spelers in Europa met hersenen die zo'n aanbod afslaan zoals Modric en Lukaku.
Edit: de Chinezen hebben dit ook geprobeerd dat ging in het begin aardig, maar die competitie is nu ook weer zo dood als een pier, hopelijk gebeurd er met de Saudi-league hetzelfde binnen een paar jaar.
Last edited by RV1913 on 11 Jul 2023, 16:37, edited 1 time in total.
- 11 Tinus
- Legende
Ik weet dat Sanchez geweldig was bij Ajax en bij Tottenham ook echt goed was dus op basis van dat zou ik niet twijfelen. Maar het is niet de eerste speler die terug komt van een grote competitie waarbij het toch wel wat minder is allemaal. Maarja het kan ook een Moreno, Guardado, Tadic of Blind worden.Persepolis wrote: ↑11 Jul 2023, 16:29Letterlijk alle opties zijn een gok, garanties bestaan niet. Letterlijk alle opties vallen en staan qua prijs/kwaliteit verhouding op het wel of niet halen van je doelstellingen. Dat is gewoon logica en niet specifiek voor Sanchez. Sanchez is echter wel de kleinste gok van de realistische opties, of in ieder geval een van de kleinste. 99,9% van de andere opties zullen een (veel) grotere gok zijn. En als je het hebt over spelers die onze basis moeten versterken (dus significant beter zijn dan Ramalho/Teze), dan zit je niet in de categorie 1 of 2 miljoen zeg maar. Dan zit je in de categorie 6+ miljoen, om en nabij. Ga je dan een grotere gok nemen voor max 3 miljoen en wat salaris minder? Ja, dat kán geweldig slagen, maar de kans is groter dat het een "goedkoop is duurkoop" geval wordt. In deze tijd vind ik 9 miljoen voor een verdediger met de staat van dienst van Sanchez echt heel goed qua prijs/kwaliteit verhouding. En in hoeverre heeft dit invloed op mogelijkheden om andere spelers te halen? De mogelijkheden die die 3 miljoen (en evt. iets mindere salaris die een goedkopere speler heeft) jou geven, is dat genoeg om een kwalitatieve top optie als Sanchez te laten varen?11 Tinus wrote: ↑11 Jul 2023, 16:18
Ja maar door dit soort keuzes te maken kan het zijn dat je kwaliteit toevoegt maar wel de mogelijkheid laat liggen om op andere posities te versterken. En dan niet enkel nu in de zomer van 2023 maar ook als we straks in de winter een versterking nodig hebben of aankomende zomer. Nu heb je een giga kostenpost waarbij je jaarlijks veel gaat afschrijven waardoor je wellicht op andere posities jezelf niet kunt versterken.
Het enige wat ik kan zeggen is als je een speler haalt van 6 miljoen met de helft van het salaris dan loop je ook een risico maar dan is er wel een vangnetje waarbij je nog iets van die som terug kunt krijgen of zelfs met winst kunt verkopen. Maar wellicht heeft de scouting geen spelers in die range op de lijsten... dat kan.