Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Blijft favoriet voor nieuwe keeper (rapportje is 2 jaar oud):

https://fofortho.wordpress.com/2020/02/ ... chwengber/

https://www.driblab.com/analysis-player ... ing-games/

Puntenpakker: For the Argentinian and Brazilian leagues, our data shows that Alejandro Medina, Mailson and Cleiton Schwengber are the three goalkeepers who make the most saves and prevent the most goals with their saves based on the xGOT model. All this data is measured per 90 minutes of play and with at least 600 minutes played.

Across this season, he has conceded just 26 league goals, this despite accumulating a PSxG-against total of 30.6. This overperformance of 4.6 is the third-best across all of South America’s top five divisions for any keeper under the age of 25.

https://www.driblab.com/wp-content/uplo ... 24x581.png

Zijn meevoetballend is wat minder, maar kan wel heel ver trappen, geen balletjes over de zijlijn a la Zoet. Daarnaast wel snel in spelhervatting met verre worpen, drop-kicks. Maar wel echt een heerser in de zestien, komt goed bij voorzetten en heeft waanzinnige reflexen en een geweldige reach. In alles lijkt hij op Gomes (niveau-verschil daargelaten natuurlijk), lang, enorme reach, enorme sprongkracht, heerser en een verre worp.

Cleiton vs. Drommel dit seizoen:
Save %: 77.6 vs 54.9
Clean sheets %: 32.4% vs. 13.3%

Ter vergelijking met Gomes, die zat zo rond de 81-85% save% en ~50% clean sheet %. Als je, wat recenter, Onana erbij pakt: 72-78% save% en 33-45% clean sheet %.
Last edited by Sensation on 13 Dec 2021, 10:02, edited 5 times in total.
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Noosa[/mention]. De speler waar jij op doelt is Fulgini, van Angers. Die speelt nu wederom een prima seizoen daar, maar hij lijkt me niet het type die we momenteel het meest nodig hebben. Overigens zijn de gerucht omtrent deze speler al snel weer de kop ingedrukt dacht ik.
Noosa
Meervoudig international

[mention]DonyellMalen[/mention] Klopt, ik bedoelde inderdaad Fulgini. Dit bericht kwam ook pas op deadline day naar buiten, maar wel van een betrouwbare Franse journalist.
Het ging me niet specifiek om deze speler, meer om het feit dat PSV dan blijkbaar nog een behoorlijk transferbudget had.
Ik vraag me alleen af of ze gezien de huidige situatie nog wel bereid zijn om te investeren in winterstop.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Er zijn gewoon forse investeringen nodig. Van der Sar zei het gisteren bij Ziggo heel treffend vond ik, dat Ajax is gaan investeren om CL af te dwingen in plaats van tot eind augustus te wachten of je de voorronde overleeft en dan in het vijvertje met overblijvertjes moet vissen, die ook nog eens veel geld kosten. En ja, er hangt altijd een risico vast aan investeringen, maar op deze manier kom je geen stap vooruit.

Voor de basis heb je een keeper, een rechtsback, een middenvelder en een spits nodig. En dan heb je eigenlijk nog een killer nodig achterin in plaats van Boscagli en een stand-in voor Sangaré. Maar eerst de basisversterkingen, dat wordt al een heel moeilijk verhaal.
Noosa
Meervoudig international

Eindhovenvoetbal wrote: 13 Dec 2021, 15:49 Er zijn gewoon forse investeringen nodig. Van der Sar zei het gisteren bij Ziggo heel treffend vond ik, dat Ajax is gaan investeren om CL af te dwingen in plaats van tot eind augustus te wachten of je de voorronde overleeft en dan in het vijvertje met overblijvertjes moet vissen, die ook nog eens veel geld kosten. En ja, er hangt altijd een risico vast aan investeringen, maar op deze manier kom je geen stap vooruit.

Voor de basis heb je een keeper, een rechtsback, een middenvelder en een spits nodig. En dan heb je eigenlijk nog een killer nodig achterin in plaats van Boscagli en een stand-in voor Sangaré. Maar eerst de basisversterkingen, dat wordt al een heel moeilijk verhaal.
Die hadden op dat moment al heel veel geld in kas, maar ze investeerden tot die tijd niet zoveel. Dus dat is wel een verschil met PSV.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Noosa wrote: 13 Dec 2021, 15:55
Eindhovenvoetbal wrote: 13 Dec 2021, 15:49 Er zijn gewoon forse investeringen nodig. Van der Sar zei het gisteren bij Ziggo heel treffend vond ik, dat Ajax is gaan investeren om CL af te dwingen in plaats van tot eind augustus te wachten of je de voorronde overleeft en dan in het vijvertje met overblijvertjes moet vissen, die ook nog eens veel geld kosten. En ja, er hangt altijd een risico vast aan investeringen, maar op deze manier kom je geen stap vooruit.

Die hadden op dat moment al heel veel geld in kas, maar ze investeerden tot die tijd niet zoveel. Dus dat is wel een verschil met PSV.
Dat is zeker een verschil, maar PSV heeft afgelopen zomer nog enorme winst geboekt op de transfermarkt en er zou een deel van het geld uit de markt naar de selectie gaan, dat is ook nog niet gebeurd. En inderdaad, er moeten bepaalde risico's genomen worden. Het is ook niet zo dat als je 4 basisspelers haalt, dat ze allemaal 15 miljoen euro moeten kosten uiteraard. PSV was altijd goed in creatieve deals, zoals bijvoorbeeld met Alex. Misschien daar weer concreet naar op jacht gaan. Het zou fantastisch zijn als je in januari al 2 basisspelers kunt toevoegen en in de zomer nog eens 2. Ik verwacht niet dat er na dit seizoen heel veel belangrijke spelers weggekocht zullen worden, hopelijk kan er dan eens goed doorgeselecteerd worden.
ShovingNE2
Site Admin

Eindhovenvoetbal wrote: 13 Dec 2021, 16:06 Ik verwacht niet dat er na dit seizoen heel veel belangrijke spelers weggekocht zullen worden, hopelijk kan er dan eens goed doorgeselecteerd worden.
Nou.... dat kon wel eens vies tegenvallen. Als Sangaré zo blijft spelen en Gakpo fit blijft dan zijn ze vertrokken. Max kon wel eens vertrekken. Guti en Doan zoeken wellicht wat nieuws.

En daarnaast nog wel wat spelers die waarschijnlijk niet als belangrijk worden betiteld hier. Dat wordt geen doorselecteren: dat wordt praktisch opnieuw bouwen. (Wat ik op zich niet eens heel erg vind).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Internationale topspeler

Ik zou juist nu durven investeren. Als we als koploper de winterstop in gaan al helemaal.

Dit is een goed moent om te durven investeren. Er is een coronacrisis gaande, maar de kans is te mooi om nlte laten schieten.

Van Ginkel heeft het lastig, Davy speelt nooit, Guti heeft nog 1,5 jaar contract. We zijn Sangare straks kwijt aan de Afrika Cup. Investeer in een middenvelder.

Een rechtsback kan ook geen kwaad. Verder maakt Drommel zijn foutjes en moeten we sowieso op zoek naar een keeper als vervanger van Mvogo. Als zij een buitenkans voordoet, waarom dan niet?
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Het gaat niet om het moment van investeren maar om de investering zelf. Als je een topspits kunt kopen voor 10 miljoen waar je 100% overtuigd van bent is dit het moment om het te doen. Ten eerste omdat je geen topspits hebt en ten tweede omdat niet veel clubs nu 10 miljoen kunnen/willen betalen. Je moet het in ieder geval niet doen om meer kans op de titel te maken want dan kunnen we ons niet veroordelen. Net als bv een nieuwe keeper, het mag geen miskoop zijn want dan zit je met 2,5 keeper opgezadeld plus al die jong PSV keepers die er niets van kunnen. Alles wat je haalt moet óf goed zijn óf goedkoop zodat je geen risico loopt.

Daarnaast is er met 100 miljoen nog niet eens een titel te kopen want onze kern/as van spelers kan maar een bepaald niveau aan en als dat niveau niet genoeg is dan moet je er 9 a 10 kopen.
ShovingNE2
Site Admin

Sluipschutters heeft inspiratie opgedaan bij PSV. :lol:

Ardbeg
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 15 Dec 2021, 18:54 Sluipschutters heeft inspiratie opgedaan bij PSV. :lol:

Hoezo?
StratumZuid
Vedette

Sensation wrote: 13 Dec 2021, 09:54 Blijft favoriet voor nieuwe keeper (rapportje is 2 jaar oud):

https://fofortho.wordpress.com/2020/02/ ... chwengber/

https://www.driblab.com/analysis-player ... ing-games/

Puntenpakker: For the Argentinian and Brazilian leagues, our data shows that Alejandro Medina, Mailson and Cleiton Schwengber are the three goalkeepers who make the most saves and prevent the most goals with their saves based on the xGOT model. All this data is measured per 90 minutes of play and with at least 600 minutes played.

Across this season, he has conceded just 26 league goals, this despite accumulating a PSxG-against total of 30.6. This overperformance of 4.6 is the third-best across all of South America’s top five divisions for any keeper under the age of 25.

https://www.driblab.com/wp-content/uplo ... 24x581.png

Zijn meevoetballend is wat minder, maar kan wel heel ver trappen, geen balletjes over de zijlijn a la Zoet. Daarnaast wel snel in spelhervatting met verre worpen, drop-kicks. Maar wel echt een heerser in de zestien, komt goed bij voorzetten en heeft waanzinnige reflexen en een geweldige reach. In alles lijkt hij op Gomes (niveau-verschil daargelaten natuurlijk), lang, enorme reach, enorme sprongkracht, heerser en een verre worp.

Cleiton vs. Drommel dit seizoen:
Save %: 77.6 vs 54.9
Clean sheets %: 32.4% vs. 13.3%

Ter vergelijking met Gomes, die zat zo rond de 81-85% save% en ~50% clean sheet %. Als je, wat recenter, Onana erbij pakt: 72-78% save% en 33-45% clean sheet %.
JA
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
ShovingNE2
Site Admin

Ardbeg wrote: 15 Dec 2021, 19:29Hoezo?
We halen nog wel eens spelers met gebreken ;)
Ardbeg
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 15 Dec 2021, 19:39
Ardbeg wrote: 15 Dec 2021, 19:29Hoezo?
We halen nog wel eens spelers met gebreken ;)
Oh dat valt ook wel mee. Voor spelers die niet goed genoeg zijn.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Jaja Swingbeer zou een goede zijn.
OnsPSV
Meervoudig international

Geen goed teken, wat mij betreft.
Madueke
Legende

En wéér haalt ie Ajax erbij. Kap daar eens mee.
mr.top
Internationale topspeler

OnsPSV wrote: 18 Dec 2021, 16:49

Waarom? We gaan inmiddels weer een fokking lockdown in. Na de winterstop zijn de stadions leeg. Ook na het financiele nieuws van dit najaar zou het duidelijk moeten zijn dat er alleen wat gebeurt als er nu een PSV speler word gehaald.
voskat
Nationale topspeler

Sam Lammers terughalen lijkt me een heel aardig idee.
Zahavi ligt er sws nog een tijd uit.
ShovingNE2
Site Admin

Precies. Volkomen begrijpelijk. Niet halen om het halen alsjeblieft.
OnsPSV
Meervoudig international

Halen om het halen is nooit slim om te doen natuurlijk. Echter zien we toch dat we op sommige posities dermate onderbezet zijn dat dit een probleem kan worden? Niet klagen als Sangare straks naar de Afrika cup gaat en dat we hem missen dus?
Op weg naar nr 26
Vedette

OnsPSV wrote: 18 Dec 2021, 16:49

Nee zeker niet, Frans Janssen was klip en klaar, restant seizoen zonder publiek zitten we diep in de shit.
Johann Vogel
Vedette

Je kan wel heel veel willen, de vraag is welke spelers beschikbaar zijn en voor welke prijs. De meeste clubs zullen niet happig zijn om een basisspeler te laten gaan en wachten liever op de zomer. Dan betaal je dus de absolute hoofdprijs. Ga je voor een speler die elders buiten de boot valt, dan heeft zo’n speler geen ritme en weinig vertrouwen. Dan is het weer zeer de vraag of zo’n speler op korte termijn een meerwaarde is.

We hebben al een brede selectie met de nodige grootverdieners. Het is ook maar de vraag of we ruimte in het salarishuis hebben voor eventuele versterkingen. Ondanks dat sommige spelers niet meevallen denk ik dat voor Eredivisie en Conference League begrippen een prima selectie staat.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

voskat wrote: 18 Dec 2021, 17:49 Sam Lammers terughalen lijkt me een heel aardig idee.
Zahavi ligt er sws nog een tijd uit.
Wanneer is de verwachting mbt Zahavi dat hij terug is dan? Ik dacht gelezen te hebben dat hij er na de winterstop weer bij is.
ruuddevil
Legende

Lamme Sam blijft maar lekker weg.
Locked