Er zijn ook meerdere opties en dat is een gedachte die ik niet bestrijd. Maar er zit een wezenlijk verschil tussen een talentvolle jongen van 20 uit Tsjechië of Brazilië, en een gearriveerde speler van Tottenham. Die laatste heeft het laten zien, heeft e.e.a. op zijn cv staan en is op hoog niveau zeer ervaren. Dat zijn eigenschappen die, zeker centraal achterin, erg belangrijk zijn. Sánchez zou meer stabiliteit brengen dan pakweg Beraldo, die ineens weer heel ver van huis zou geraken, moet acclimatiseren, enzovoorts. Het liefst zie ik Beraldo én Sánchez komen, maar dat is niet realistisch. Dan geef ik nu liever de voorkeur aan een meer gearriveerde speler.Demenkovets wrote: ↑11 Jul 2023, 11:01Dit vind ik wel een heel erg opvallende tekst uit jouw koker, als iemand die het hele jaar door continu met allerlei nieuwe toptalenten uit allerlei oorden komt aanzetten. Als ik die verhalen allemaal mag geloven barst de wereld van talent, en is het slechts een kwestie voor PSV om de trekker over te halen om er wat mee te doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer die postings zeer en is ook zeker niet om daar laatdunkend over te doen. Maar jouw opmerking alsof er geen andere opties dan Sanchez zijn voelt daardoor wel heel erg 'out of place'.
Kijk: ik begrijp de kanttekeningen hè. Ik ontken ze niet, hoewel ik van sommige posts vind dat ze doorslaan naar het negatieve, alsof we te maken zouden hebben met een 27-jarige prutser die jarenlang alleen de bank heeft warmgehouden.Buiten dat, ik beschrijf alleen twijfel gezien de hoge investering en de risico's, geen pertinente afkeuring. Zo overtuigd als sommige anderen ben ik hier nog lang niet. Met door iedereen volgens mij prima argumenten aangegeven. Die kun je negeren of in de beoordeling meenemen.
De komst van Moreno destijds nu gaan downplayen vind ik overigens wel wat zwakjes en ben ik niet van jou gewend. Is hierboven ook al voldoende bestreden. Heeft net als Sanchez eerder ook prima gepresteerd in de Eredivisie. Werd volgens mij ook niet weggelachen bij zijn oude club, wat ik in de berichten over Sanchez wel wat meer bespeur. Dat is niet voor niets.
Nogmaals, goed mogelijk dat Sanchez de powerhouse blijkt te zijn die we nodig hebben hoor, maar vooraf ben ik daar nog lang niet 100% zeker van. En vanuit dat/mijn perspectief is het een dure gok. Vind het nogal een verschil of je daar 3,5M voor spendeert (Moreno) of minstens 9M plus een enorm salaris en daarmee versterking voor andere posities onder druk komt te staan. Dan moet je echt wel zeker van je zaak zijn.
Vergelijkingen met Moreno vind ik verder niet helemaal passend. Dat hij de Europese topclubs voor het uitzoeken had: mwah, dat beperkte zich ook vooral tot berichten in de media. Ik kijk liever naar de feiten: aardig gedaan bij AZ, goed bij Espanyol, goed bij Mexico en fantastisch bij PSV, maar daarna ook nergens meer geslaagd of geïmponeerd. Voor ons was het een voltreffer, maar breder bekeken was het op Europees niveau gewoon een vrij modale speler. Sánchez speelt bij Tottenham, heeft het een tijdlang verdienstelijk gedaan en mag nu vertrekken. Dat is weliswaar een dalende lijn, maar PSV en de Eredivisie betreft een totaal ander niveau. Ik vind het écht onwaarschijnlijk dat hij op zijn 27e niet meer goed zou kunnen zijn op dit niveau.
Maar het gaat mij vooral om balans. PSV heeft helemaal geen behoefte aan (slechts) een 20-jarig talent op die positie. Er is iemand nodig met ervaring en kwaliteit. Nogmaals: als je dan al niet enthousiast kunt worden van Sánchez, dan vraag ik me af wanneer het wel goed is. Je komt dan namelijk al snel uit bij niveau Ramalho. Daar zit toch ook niemand op te wachten nu?