Alsof Roger gaat zeggen dat PSV even flink gaat investeren komende winter, zodat de zaakwaarnemers alweer Euro tekens in hun ogen krijgen.
Komisch altijd dat iedereen in de voetbalwereld vooral open deuren intrapt en er desondanks hele discussies over ontstaan.
Transferwindow 2021-2022
-
- Internationale topspeler
PSV moet gewoon investeren in de posities die niet of niet goed genoeg bezet zijn. Sterker nog, je moet nu zelfs concreet bezig zijn met doorselecteren. Doe je dat niet, dan kun je het Roger Schmidt, John de Jong en weetikveel wat voor topics hier sluiten, want we gaan dan simpelweg geen rol van betekenis meer spelen. Kun je eindeloos discussiëren over spelers, tactiek, fitheid, kwaliteit, maar het is dan water naar zee dragen. Ik ben niet van de financiën van de club en jullie ook niet, hoe interessant sommigen hier ook trachten te zijn met deze zogenaamde numbers game. Het is aan de club om bij te blijven.
Corona heeft het spel wat veranderd, in die zin dat investeren nu ook meer kunde van een club vraagt. Alleen de allerbesten op dat gebied overleven nu en het dus de tijd voor een level hoger bij PSV. Dit halfbakken opa-gedoe van John is niet meer voldoende. Malen, Dumfries en straks Gakpo en Sangare verkopen is geen kunst. Zijn taak is nog altijd om elke positie fatsoenlijk bezet te hebben zodat een trainer daar tot het eind mee kan gaan strijden voor een titel.
Op dit moment hebben we op de 10 2 half fitte oud-topspelers, geen echte rechtsback als Mwene de man is waarmee zomaar geschoven kan worden, geen absoluut zekere LCV en geen topspits. En laat er alsjeblieft niks met Sangare gebeuren, want dan gaan we echt 15% achteruit. Nou hebben deze posities niet allemaal even veel prio, maar een 10 en een backup voor Sangare zijn wel even heel belangrijk. Vind PSV dat niet, dan zou ik graag van de club zelf willen horen dat we voortaan geen rol van betekenis meer gaan spelen. In sprookjes geloof ik niet.
Corona heeft het spel wat veranderd, in die zin dat investeren nu ook meer kunde van een club vraagt. Alleen de allerbesten op dat gebied overleven nu en het dus de tijd voor een level hoger bij PSV. Dit halfbakken opa-gedoe van John is niet meer voldoende. Malen, Dumfries en straks Gakpo en Sangare verkopen is geen kunst. Zijn taak is nog altijd om elke positie fatsoenlijk bezet te hebben zodat een trainer daar tot het eind mee kan gaan strijden voor een titel.
Op dit moment hebben we op de 10 2 half fitte oud-topspelers, geen echte rechtsback als Mwene de man is waarmee zomaar geschoven kan worden, geen absoluut zekere LCV en geen topspits. En laat er alsjeblieft niks met Sangare gebeuren, want dan gaan we echt 15% achteruit. Nou hebben deze posities niet allemaal even veel prio, maar een 10 en een backup voor Sangare zijn wel even heel belangrijk. Vind PSV dat niet, dan zou ik graag van de club zelf willen horen dat we voortaan geen rol van betekenis meer gaan spelen. In sprookjes geloof ik niet.
- ShovingNE2
- Site Admin
Haha. Dus als PSV het niet met je eens is moeten ze een aankondiging doen dat ze niet meer mee willen tellen [mention]Revolinho[/mention] ?
Er zijn bakken gaten te schieten in jouw verhaal.
Een gat: de nummer 10 positie. 1 naam: Doan.
En nu?
Er zijn bakken gaten te schieten in jouw verhaal.
Een gat: de nummer 10 positie. 1 naam: Doan.
En nu?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- ShovingNE2
- Site Admin
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Lid scoutingsteam
Is het niet zo dat ze misschien geen slapende honden willen wakker maken? Door aan te geven dat ze absoluut versterkingen nodig hebben op bepaalde posities gaat de prijs bij de verkopende club automatisch omhoog, marktwerking.Revolinho wrote: ↑19 Dec 2021, 10:52 PSV moet gewoon investeren in de posities die niet of niet goed genoeg bezet zijn. Sterker nog, je moet nu zelfs concreet bezig zijn met doorselecteren. Doe je dat niet, dan kun je het Roger Schmidt, John de Jong en weetikveel wat voor topics hier sluiten, want we gaan dan simpelweg geen rol van betekenis meer spelen. Kun je eindeloos discussiëren over spelers, tactiek, fitheid, kwaliteit, maar het is dan water naar zee dragen. Ik ben niet van de financiën van de club en jullie ook niet, hoe interessant sommigen hier ook trachten te zijn met deze zogenaamde numbers game. Het is aan de club om bij te blijven.
Als er niemand vertrekt en de Africa cup gaat niet door staat er een prima selectie om eerste te worden. We staan er niet voor niets nu bij.
Ik denk dat we voorin ook met een blessuregevoelig gebleken Madueke het meer dan prima voor elkaar.
Ook lijkt het mij vrij normaal dat John echt bezig is met doorselecteren richting volgend seizoen.
Met de aflopende contracten van:
Mvogo, Zahavi, Thomas, Vinicius, Ledezma, Rigo
Dit creeërt automatisch mogelijkheden om te investeren in een nieuwe keeper en (mocht Vinicius niet voldoen)een nieuwe spits.
Hopelijk wordt Ledezma nog verlengd, maar met Thomas en Rigo komt er automatisch plek vrij op het middenveld. Thomas aardige gedreven speler, maar te blessuregevoelig geblekem over langere periodes.
Mvogo, Zahavi, Thomas, Vinicius verdienen natuurlijk topsalarissen. Perfect om te gebruiken om door te selecteren in de zomer.
En dan hebben we nog de in 2023 aflopende contracten van:
Pröpper, Bruma, Gutierrez, Van Ginkel, Romero, Delanghe en Müller.
Bruma en Gutierrez pakken nu weer minuten wie weet kunnen ze daadwerkelijk nog iets van hun investering terug verdienen. Pröpper en Van Ginkel zijn gehaald voor oa het topsport klimaat dit valt in te calculeren. Voldoen ze wel verlengen en anders mogen zij vertrekken, behalve salaris geen flinke buil aan gevallen.
Romero, is en blijft het grootste vraagteken dat ik ooit bij PSV heb gezien wat betreft blessures en talent. Ook afwachten, maar zal een flink salaris vangen. Delanghe en Müller moeten bewijzen dat ze het niveau aankunnen, anders ook doorselecteren.
Dan heb ik Baumgartl nog niet benoemd. Die mag natuurlijk ook weg bij een mooi bod en wellicht een topspeler die wilt vertrekken.
Al met al, doorselecteren achter gesloten deuren is een prima tactiek voor een club als PSV. Zeker in deze weer extra onzekere corona tijden. Niet teveel het achterste van je tong laten zien, dat maakt jouw eigen concurrentiepositie zwakker.
-
- Legende
De verhouding van de waarde op de spelersbalans tegenover de kwaliteit vind ik behoorlijk scheef. Ik hoop dat er komende zomer uit deze categorie gesleten kunnen worden. Wat betreft de spelers met toekomst en/of spelers die flink geld moeten opleveren zijn de meeste contracten wel in orde en ligt daar fundament. Het gaat vooral nu om de 'redelijke' spelers waar te veel geld voor is betaald in transfersom, tekengeld en salaris in het verleden. Dan heb ik het over Mvogo, Gutierrez, Bruma, Zahavi, Baumgartl en Luckassen. Doan kan ook, maar daar kan je nog een half, of heel jaar mee wachten. Als hij een goed WK speelt dan zou een wintertransfer in januari 2023 interessant kunnen zijn met dan nog een anderhalf jarig contract. Deze groep spelers hebben soms een maandje een opleving, maar zijn gemiddeld niet goed genoeg en voor dat geld zijn er betere spelers te halen. Thomas kan je in principe ook laten gaan, maar is ook weer niet de grootste grootverdiener en Romero blijft inderdaad een vraagteken. Kwaliteit vs blessuregevoeligheid hij heeft het allebei. Op deze manier komt er ruimte om weer wat significants uit te richten en je hebt een basis waar je verder mee kunt. Je hoeft niet eens voor iedereen de hoofdprijs te krijgen om er toch goed uit te komen. Feyenoord heeft deze zomer veel spelers voor weinig geld laten gaan, maar zijn daardoor wel een hoop een voor hun overgewaardeerde spelers kwijtgeraakt.
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Internationale topspeler
Voormalig KG wrote: ↑19 Dec 2021, 12:48Is het niet zo dat ze misschien geen slapende honden willen wakker maken? Door aan te geven dat ze absoluut versterkingen nodig hebben op bepaalde posities gaat de prijs bij de verkopende club automatisch omhoog, marktwerking.Revolinho wrote: ↑19 Dec 2021, 10:52 PSV moet gewoon investeren in de posities die niet of niet goed genoeg bezet zijn. Sterker nog, je moet nu zelfs concreet bezig zijn met doorselecteren. Doe je dat niet, dan kun je het Roger Schmidt, John de Jong en weetikveel wat voor topics hier sluiten, want we gaan dan simpelweg geen rol van betekenis meer spelen. Kun je eindeloos discussiëren over spelers, tactiek, fitheid, kwaliteit, maar het is dan water naar zee dragen. Ik ben niet van de financiën van de club en jullie ook niet, hoe interessant sommigen hier ook trachten te zijn met deze zogenaamde numbers game. Het is aan de club om bij te blijven.
Als er niemand vertrekt en de Africa cup gaat niet door staat er een prima selectie om eerste te worden. We staan er niet voor niets nu bij.
Ik denk dat we voorin ook met een blessuregevoelig gebleken Madueke het meer dan prima voor elkaar.
Ook lijkt het mij vrij normaal dat John echt bezig is met doorselecteren richting volgend seizoen.
Met de aflopende contracten van:
Mvogo, Zahavi, Thomas, Vinicius, Ledezma, Rigo
Dit creeërt automatisch mogelijkheden om te investeren in een nieuwe keeper en (mocht Vinicius niet voldoen)een nieuwe spits.
Hopelijk wordt Ledezma nog verlengd, maar met Thomas en Rigo komt er automatisch plek vrij op het middenveld. Thomas aardige gedreven speler, maar te blessuregevoelig geblekem over langere periodes.
Mvogo, Zahavi, Thomas, Vinicius verdienen natuurlijk topsalarissen. Perfect om te gebruiken om door te selecteren in de zomer.
En dan hebben we nog de in 2023 aflopende contracten van:
Pröpper, Bruma, Gutierrez, Van Ginkel, Romero, Delanghe en Müller.
Bruma en Gutierrez pakken nu weer minuten wie weet kunnen ze daadwerkelijk nog iets van hun investering terug verdienen. Pröpper en Van Ginkel zijn gehaald voor oa het topsport klimaat dit valt in te calculeren. Voldoen ze wel verlengen en anders mogen zij vertrekken, behalve salaris geen flinke buil aan gevallen.
Romero, is en blijft het grootste vraagteken dat ik ooit bij PSV heb gezien wat betreft blessures en talent. Ook afwachten, maar zal een flink salaris vangen. Delanghe en Müller moeten bewijzen dat ze het niveau aankunnen, anders ook doorselecteren.
Dan heb ik Baumgartl nog niet benoemd. Die mag natuurlijk ook weg bij een mooi bod en wellicht een topspeler die wilt vertrekken.
Al met al, doorselecteren achter gesloten deuren is een prima tactiek voor een club als PSV. Zeker in deze weer extra onzekere corona tijden. Niet teveel het achterste van je tong laten zien, dat maakt jouw eigen concurrentiepositie zwakker.
Maar dat zei ik eerder al. Je gaat niet openlijk verkondigen dat je spelers gaat halen, maar iedereen kan zien dat die wel nodig zijn. En hard ook.
- Joenepsv
- Legende
Dat zou geen ramp zijn. Kan PSV er makkelijk afscheid van nemen en rustig de tijd nemen om een fatsoenlijke spits te halen. En aangezien Zahavi ook vertrekt kunnen ze die hele positie verversen.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
- Ardbeg
- Mister PSV
- Joenepsv
- Legende
Nou laat ik positief beginnen, hij is fysiek sterk en hij werkt hard. Verder vind ik hem in alles tekort komen voor een spits van PSV. Hij is gewoon technisch beperkt waardoor hij voetballend niks toevoegd aan ons spel en hij scoort te weinig. Nogmaals, ik vind dat we meer mogen verwachten van een spits van PSV. Maar dat geld voor al onze spitsen.
- Ardbeg
- Mister PSV
Voetballend niks toevoegt. Haha. Ok dan. Assists, ruimte maken, etc? Of niet opgelet?Joenepsv wrote: ↑19 Dec 2021, 16:56Nou laat ik positief beginnen, hij is fysiek sterk en hij werkt hard. Verder vind ik hem in alles tekort komen voor een spits van PSV. Hij is gewoon technisch beperkt waardoor hij voetballend niks toevoegd aan ons spel en hij scoort te weinig. Nogmaals, ik vind dat we meer mogen verwachten van een spits van PSV. Maar dat geld voor al onze spitsen.
- Joenepsv
- Legende
Jii mag hem wel goed vinden hoor. Geen problemen mee. Wel typisch dat het weer met een sneertje moet maar prima. Ik leg de lat wat hoger voor de spitspositie.Ardbeg wrote: ↑19 Dec 2021, 17:09Voetballend niks toevoegt. Haha. Ok dan. Assists, ruimte maken, etc? Of niet opgelet?Joenepsv wrote: ↑19 Dec 2021, 16:56
Nou laat ik positief beginnen, hij is fysiek sterk en hij werkt hard. Verder vind ik hem in alles tekort komen voor een spits van PSV. Hij is gewoon technisch beperkt waardoor hij voetballend niks toevoegd aan ons spel en hij scoort te weinig. Nogmaals, ik vind dat we meer mogen verwachten van een spits van PSV. Maar dat geld voor al onze spitsen.