Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Mikelvb
Nationale topspeler

Lekker zo’n Ajax fan als commentator.
Hatseflats
Vedette

Mikelvb wrote: 09 Apr 2023, 17:35
ShovingNE2 wrote: 09 Apr 2023, 17:33

Hoeveel spelers van Fortuna doen aan de ramadan? Volgens mij best wel wat. Dat is best een issue als je een hele wedstrijd moet spelen als je er als speler niet voor kiest de dag later in te halen.
Fouten en prutsende spelers achterin heeft hier niet direct mee te maken volgens mij.
Natuurlijk wel! Of denk jij dat niet eten of drinken goed is voor je concentratie en fitheid?
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

ShovingNE2 wrote: 09 Apr 2023, 17:53
Grasmat wrote: 09 Apr 2023, 17:36

Dan moeten gewoon een ramadanpauze doen, net als gister bij onze pot. :whistle:
Alleen mag dat nog niet op dit tijdstip 😘
Da minde nie! :O
Mikelvb
Nationale topspeler

Hatseflats wrote: 09 Apr 2023, 18:00
Mikelvb wrote: 09 Apr 2023, 17:35

Fouten en prutsende spelers achterin heeft hier niet direct mee te maken volgens mij.
Natuurlijk wel! Of denk jij dat niet eten of drinken goed is voor je concentratie en fitheid?
Dat zeg ik toch niet? Indirect zal dit zeker een effect hebben. Maar dat die linksback drie grote kansen weggeeft of dat die keeper geen bal kan pakken heeft eerder met kwaliteit te maken dan met de ramadan.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Mikelvb wrote: 09 Apr 2023, 18:06
Hatseflats wrote: 09 Apr 2023, 18:00

Dat zeg ik toch niet? Indirect zal dit zeker een effect hebben. Maar dat die linksback drie grote kansen weggeeft of dat die keeper geen bal kan pakken heeft eerder met kwaliteit te maken dan met de ramadan.
Indirect=direct
Mikelvb
Nationale topspeler

psvgouda wrote: 09 Apr 2023, 18:11
Mikelvb wrote: 09 Apr 2023, 18:06

Indirect=direct
Waarom staat het dan niet 10-0 als het allemaal direct effect heeft? Maar wat is precies je punt? Dat Fortuna wel goed is en het daarom logisch is dat PSV punten heeft verspild, maar nu tegen Ajax zo slecht speelt omdat het ramadan is?
DeBruyne
Meervoudig international

Ajax heeft 12 wissels op de bank. Met deze stand kunnen ze altijd weer spelers laten debuteren.

PSV had dat gisteren ook kunnen doen. Waarom niet een Babadi, van Duiven of een Comenencia bv extra op de bank. Jammer..
Grasmat
Lid van verdienste

Fortuna is poep, maar ajax bakt er ook niet zo veel van met al die kansen die ze missen.
Mikelvb
Nationale topspeler

DeBruyne wrote: 09 Apr 2023, 18:19 Ajax heeft 12 wissels op de bank. Met deze stand kunnen ze altijd weer spelers laten debuteren.

PSV had dat gisteren ook kunnen doen. Waarom niet een Babadi, van Duiven of een Comenencia bv extra op de bank. Jammer..
Komen nog even twee jonkies het veld in. Erg goed punt wat je opbrengt. Snap dit ook nooit zo goed.
Tomm
Vedette

Onze 2-0 viel gister pas in de 78e minuut. Dat maakt natuurlijk wel een verschil.
DeBruyne
Meervoudig international

Tomm wrote: 09 Apr 2023, 18:37 Onze 2-0 viel gister pas in de 78e minuut. Dat maakt natuurlijk wel een verschil.
Ja maar als ze niet eens op de bank zitten kan het niet eens met 6-0..
psvgouda
Vedette

‘Davy Klaassen speelde weer: hij is hersteld van het aansteker incident’ :lol:
psvgouda
Vedette

Mikelvb wrote: 09 Apr 2023, 18:14
psvgouda wrote: 09 Apr 2023, 18:11
Indirect=direct
Waarom staat het dan niet 10-0 als het allemaal direct effect heeft? Maar wat is precies je punt? Dat Fortuna wel goed is en het daarom logisch is dat PSV punten heeft verspild, maar nu tegen Ajax zo slecht speelt omdat het ramadan is?
Het is van directe invloed op je fysieke gesteldheid?
Grasmat
Lid van verdienste

psvgouda wrote: 09 Apr 2023, 18:53 ‘Davy Klaassen speelde weer: hij is hersteld van het aansteker incident’ :lol:
Wonder boven wonder, maar hij had nog steeds een kop als een aangereden Canta.
Persepolis
Vedette

psvgouda wrote: 09 Apr 2023, 18:54
Mikelvb wrote: 09 Apr 2023, 18:14

Even hierop inhakend: invloed heeft het, maar als een speler de nacht ervoor de juiste dingen eet, voldoende drinkt en voldoende nachtrust krijgt dan is het effect veel kleiner dan je zou denken. Zeker bij gezonde topsporters.Het is echt niet zo dat een speler opeens klasses minder wordt en allemaal rare fouten maakt die hij normaal niet zou maken. Anders zou je zo'n patroon bij alle spelers zien die eraan meedoen, waarop al die spelers echt wel een maandlang op de reservebank mogen zitten. Maar dat is niet het geval. Ik geloof best dat een speler dan misschien niet zijn absolute topniveau bereikt, maar het verschil is echt wel klein genoeg om dergelijke fouten of verliespartijen niet eraan te wijten.
Heruone
Lid scoutingsteam

Ik snap niet dat men er vooral nu pas achter komt dat Grillitsch eigenlijk de ideale zes is voor Ajax.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Juancho
Mister PSV

DeBruyne wrote: 09 Apr 2023, 18:42
Tomm wrote: 09 Apr 2023, 18:37 Onze 2-0 viel gister pas in de 78e minuut. Dat maakt natuurlijk wel een verschil.
Ja maar als ze niet eens op de bank zitten kan het niet eens met 6-0..
Heel vreemd idd. Al weet je als trainer van te voren al dat ze er toch niet in komen. Tis sowieso een mooie ervaring, les en motivatie voor je grootste talenten om er alleen al bij te zijn. Als je dan toch plek over hebt op de bank... Ik snap dat ook totaal niet.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Op weg naar nr 26
Vedette

Goh, zouden Peter en de media graag willen dat Peter weer bij Ajax zou gaan werken ?
Mikelvb
Nationale topspeler

Op weg naar nr 25 wrote: 10 Apr 2023, 08:45 Goh, zouden Peter en de media graag willen dat Peter weer bij Ajax zou gaan werken ?
Hoef die man al niet eens meer bij ons. Dat gegeil op Ajax. Hoop dat zij lekker voor Heitinga gaan.
psvgouda
Vedette

Persepolis wrote: 09 Apr 2023, 21:46
psvgouda wrote: 09 Apr 2023, 18:54
Even hierop inhakend: invloed heeft het, maar als een speler de nacht ervoor de juiste dingen eet, voldoende drinkt en voldoende nachtrust krijgt dan is het effect veel kleiner dan je zou denken. Zeker bij gezonde topsporters.Het is echt niet zo dat een speler opeens klasses minder wordt en allemaal rare fouten maakt die hij normaal niet zou maken. Anders zou je zo'n patroon bij alle spelers zien die eraan meedoen, waarop al die spelers echt wel een maandlang op de reservebank mogen zitten. Maar dat is niet het geval. Ik geloof best dat een speler dan misschien niet zijn absolute topniveau bereikt, maar het verschil is echt wel klein genoeg om dergelijke fouten of verliespartijen niet eraan te wijten.
Zo zwart-wit als jij het stelt, heb ik het dan ook absoluut niet bedoeld. Vooropgesteld dat het iha lastig is te beoordelen, maak ik al heel wat jaartjes in praktijk mee dat het weliswaar geen gigantische verschillen zijn, maar, zoals een groot man ( :mrgreen: ) ooit zei: ‘waar het [in de topsport, hij bedoelde voetbal] om gaat, zijn de details’. Het gaat dan om kleine dingen als een wat mindere concentratie, nèt even wat minder snelheid, reactievermogen etc. Dat de grote lijn wel min of meer hetzelfde zal zijn. bij gezond gedrag en dus voldoende compensatie: Mwah, zeker. Da’s alles. Maar de spelers die ik heb meegemaakt, op amateurniveau weliswaar: ik meende dat te merken, zijzelf ook. Nu maak ik zelfs af en toe mee dat jongens wel eens afhaken. Oké oké, het blijft allemaal op amateurniveau, en profs zullen daar zeker nog beter mee omgaan iha gesproken, maar toch. Juist omdat je bepaalde jongens meerdere jaren meemaakt, ze leert kennen, met ze praat over hoe zij het ervaren etc. Dus ja, volgens mij is het zeker van directe invloed. Dat was de vraag. Hoeveel? Dat verschilt van individu tot individu en varieert met andere details. Die je deels kunt ondervangen, ja.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Mikelvb wrote: 10 Apr 2023, 08:55
Op weg naar nr 25 wrote: 10 Apr 2023, 08:45 Goh, zouden Peter en de media graag willen dat Peter weer bij Ajax zou gaan werken ?
Hoef die man al niet eens meer bij ons. Dat gegeil op Ajax. Hoop dat zij lekker voor Heitinga gaan.
Dit inderdaad. Hoe oncollegiaal om zo openlijk telkens te beginnen daarover, terwijl er nog een trainer zit en nog geen TD?! En ook zo duidelijk een voorkeur voor Ajax. Ik zou er echt moeite mee hebben als hij uiteindelijk naar PSV zou komen. Waar Ruud van mij veel krediet kreeg, zal dat voor Bosz 0 zijn. Eerste wedstrijd wat hij verliest, roep ik om ontslag.
psvgouda
Vedette

Dat geflirt is idd om onpasselijk van te worden. Hoefde hem al niet, maar dit bevestigt dat dan nog maar weer eens. Iets te parmantig ventje met erg veel geloof in zichzelf
Heruone
Lid scoutingsteam

Hij begint er zelf niet over toch, maar hij krijgt continue de vragen toegeworpen? Ik vind dat hij allemaal niet zo gek veel zegt. En tuurlijk zal het over de discussie van een nieuwe trainer gaan, want Heitinga is immers aangesteld als interim.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Massimo
Legende

Gisteren in Studio Voetbal werd aangegeven dat Mislintat Bosz al heeft gepolst bij Stuttgart. Grote kans dat dit dus nu weer gaat gebeuren. Alleen als er een stroming binnen Ajax is die Heitinga de kans wil geven en sterker is zie ik Bosz geen trainer van Ajax zijn volgend seizoen.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Heruone wrote: 10 Apr 2023, 14:11 Hij begint er zelf niet over toch, maar hij krijgt continue de vragen toegeworpen? Ik vind dat hij allemaal niet zo gek veel zegt. En tuurlijk zal het over de discussie van een nieuwe trainer gaan, want Heitinga is immers aangesteld als interim.
Ben je echt zo naïef? Wat maakt dat Bosz twee weken achter elkaar in zo’n programma zit en hij niet gewoon verwijst naar dat Heitinga zelf zegt in gesprek te zijn? Dit is toch een open sollicitatie bij Rondo en een herinneringsbericht bij Studio Voetbad?
Locked