Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Mertens speelt gemiddeld 44 minuten per wedstrijd. Dit jaar maar 4x 90 minuten gespeeld en 0 wedstrijden als linksbuiten. Waarom in godsnaam zou je dan Mertens én Luuk willen?
ruuddevil
Legende

Zet die kabouter lekker bij Intratuin.
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 08 Mar 2022, 18:45 Zet die kabouter lekker bij Intratuin.
Zegt iemand over de alltime topscorer van Napoli...
Menno1
Legende

Skuddem wrote: 08 Mar 2022, 18:17
Menno1 wrote: 08 Mar 2022, 17:52 Massimo weet ook dat we elk jaar minstens 1 grote transfer nodig hebben om break even te spelen. Na Sangare, Gakpo en Madueke loopt er op dit moment niemand bij PSV die even 20 miljoen plus gaat opleveren.
2x 10 miljoen is ook 20 miljoen
Weer wat geleerd
ShovingNE2
Site Admin

Menno1 wrote: 08 Mar 2022, 17:52 Massimo weet ook dat we elk jaar minstens 1 grote transfer nodig hebben om break even te spelen. Na Sangare, Gakpo en Madueke loopt er op dit moment niemand bij PSV die even 20 miljoen plus gaat opleveren. Idealiter verkoop je ze dus niet alle 3 deze zomer (want dan is de winst te hoog en draag je enorme belastingen af) en moet je sportief enorm herinvesteren tegelijk en dan zijn aankopen die dan komen niet spelers die normaal gezien na 1 jaar alweer vertrekken.
Er is wel wat verlies te compenseren over afgelopen boekjaar. Dat scheelt. Daarnaast kan je nog spelen met net voor en net na 1 juli.

Daarnaast: zoals altijd ga jij je verbazen over opbrengsten van spelers. Ik denk dat Boscagli ook prima 10 miljoen op kan leveren. Baumgartl, Bruma, Doan.... Niet perse nodig. Levert wel wat op samen.

De selectie heeft meer waarde dan de meesten ze hier toeschrijven. Als het geen basismateriaal is dan moeten we ze bij voorkeur voor niets wegdoen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende

Alleen heeft PSV helaas geen geweldig track record in het verkopen van spelers die geen basis materiaal zijn. Zoet, Hendrix, Luckassen en nog een rits spelers die overbodig waren gingen voor flut bedragen weg. Doan en Bruma waren onverkoopbaar afgelopen zomer. Daarnaast moet je ook weer spelers terugkopen. Al zal het schelen als je een paar spelers transfervrij kan oppikken natuurlijk: Doekhi, Mertens, Bazoer o.a. zijn de afgelopen maanden al genoemd als eventuele nieuwe spelers en zijn allen straks transfervrij. Dat scheelt dan al, dan kan je de rest van je beschikbare budget uitgeven aan echte toppers
ruuddevil
Legende

Doeki en Bazoer daar hoef je nu niet meer aan te beginnen. Dat schip is gezeild broer. Mertens ook niet meer aan beginnen, onze nieuwe spits moet in de leeftijdscategorie 21-23 zitten.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

ruuddevil wrote: 08 Mar 2022, 21:43 Doeki en Bazoer daar hoef je nu niet meer aan te beginnen. Dat schip is gezeild broer. Mertens ook niet meer aan beginnen, onze nieuwe spits moet in de leeftijdscategorie 21-23 zitten.
En toch, als je Lewandowski vanavond ook weer ziet scoren als een malle. Die zou deze zomer ook wel welkom zijn hoor.
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Old name: Vogelund

Mertens is toch een no brainer?
Ryme
Vaste waarde in elftal

Het is een no brainer als luuk absoluut geen optie zou zijn.
Als je de keuze hebt tussen Luuk of Dries, dan zou ik voor Luuk gaan.
Trixm
Vedette

Vogelund wrote: 08 Mar 2022, 21:49 Mertens is toch een no brainer?
Je zal het salarishuis in de gaten moeten houden, Mertens en de Jong zijn dure jongens.
Saibari is underrated.
ShovingNE2
Site Admin

Als ik de keuze heb gooi ik een munt op. Want daar kan ik niet tussen kiezen.
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Old name: Vogelund

Trixm wrote: 09 Mar 2022, 08:41
Je zal het salarishuis in de gaten moeten houden, Mertens en de Jong zijn dure jongens.
Ja dat is waar. Ik verwacht in ieder geval veel van de komende transferzomer. Idealiter haal je ze beide + een talentvolle spits. Ik ben nog niet overtuigd van Forfana. Al moeten we dan wel wat jongens weten te verkopen.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Klopt alsof je je keuze moet maken tussen je twee kinderen.

Over het salarishuis: Met Zahavi, Bruma en Gakpo gaan er 3 dure aanvallers weg..

Eerlijk gezegd ben ik niet per se rouwig als Luuk en Dries allebei hierheen komen. Enerzijds heb ik graag twee cashcows in de aanval lopen, maar ervaren spelers choken minder en zijn doorgaans constanter in hun prestaties. Ik zeg niet direct 'nee' tegen Dries - Luuk - Noni. Met Götze en Veerman erachter. Wat zullen we springen..
Johnnie Walker
Lid van verdienste

Beide zie ik niet snel gebeuren. Doe mij maar Luuk als ik moet kiezen. Nog steeds mijn droomaankoop.
Karfiooltje
Nationale topspeler

Lorenzo von Matterhorn wrote: 09 Mar 2022, 09:51 Klopt alsof je je keuze moet maken tussen je twee kinderen.

Over het salarishuis: Met Zahavi, Bruma en Gakpo gaan er 3 dure aanvallers weg..

Eerlijk gezegd ben ik niet per se rouwig als Luuk en Dries allebei hierheen komen. Enerzijds heb ik graag twee cashcows in de aanval lopen, maar ervaren spelers choken minder en zijn doorgaans constanter in hun prestaties. Ik zeg niet direct 'nee' tegen Dries - Luuk - Noni. Met Götze en Veerman erachter. Wat zullen we springen..
Als je met Dries en Luuk de CL ingaat en daar puntjes pakt (evt. knock-out fase) heb je het geld er al uit
ShovingNE2
Site Admin

Trixm wrote: 09 Mar 2022, 08:41
Met Zahavi vertrekt ook een dure jongen. Dat scheelt. Ze riepen twee jaar geleden dat ons salarishuis uit zijn voegen zou barsten, maar dat doet het nog steeds niet. Ik ben er niet bang voor dat als ze allebei zouden komen dat ze het prima in de gaten houden.

Daarnaast: als we het gat met Ajax willen dichten hoort daar wellicht ook een iets hoger salarishuis bij.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Zahavi, Vini, Gakpo en Bruma eruit, Luuk en Mertens erin. Dan heb je qua salaris waarschijnlijk ook nog ruimte voor twee extra cashcows. Ik zie het probleem niet zo. Althans: niet voor PSV, wel voor onze concurrentie.
Trixm
Vedette

Ykhim wrote: 09 Mar 2022, 10:24 Zahavi, Vini, Gakpo en Bruma eruit, Luuk en Mertens erin. Dan heb je qua salaris waarschijnlijk ook nog ruimte voor twee extra cashcows. Ik zie het probleem niet zo. Althans: niet voor PSV, wel voor onze concurrentie.
Het lijkt mij dat Mertens en Luuk wel wat meer verdienen dan deze jongens.
Saibari is underrated.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Die zullen financieel sowieso een stapje terug moeten doen, maar ze kunnen allebei prima leven van het salaris dat de vertrekkende heren hier verdienen.
11 Tinus
Legende

Als je Luuk haalt dan moet je hem aanvoerder maken en speelt hij elke wedstrijd op 9. Welke wedstrijden gaat Mertens dan spelen?

Dan heb je straks een compleet team afgesteld op een bepaalde as, met spelpatronen en aanvalsplan. Dan ga je Luuk vervangen door Mertens en dan heb je 2 compleet andere spitsen, giga uiterste van elkaar, en moet je compleet anders spelen.

De romantiek wint het hier weer van het verstand.
ShovingNE2
Site Admin

Mertens kan uitstekend vanaf links. En zelfs vanaf 10 nog als het moet. Rechts weet ik niet.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Precies. En een beetje elftal heeft meerdere strijdplannen. Bovendien zou het zeker in de Eredivisie niet veel moeten uitmaken. Luuk en Mertens kunnen in elk elftal het verschil maken.
11 Tinus
Legende

ShovingNE2 wrote: 09 Mar 2022, 11:22 Mertens kan uitstekend vanaf links. En zelfs vanaf 10 nog als het moet. Rechts weet ik niet.
Wanneer heeft hij voor het laatst op links gespeeld?

In seizoen 18/19 1x op rechts gespeeld volgens Transfermarkt en daarna pas in 16/17 9 wedstrijden op links. Nou zegt dat niet alles want tijdens een wedstrijd kan ie best eens aan de zijkant hebben gespeeld maar het is een compleet andere speler geworden in Napels. Hier wordt net gedaan alsof we Gakpo kunnen vervangen met Mertens en dat we dan helemaal ok zijn in de Eredivisie.
11 Tinus
Legende

Ykhim wrote: 09 Mar 2022, 11:36 Precies. En een beetje elftal heeft meerdere strijdplannen. Bovendien zou het zeker in de Eredivisie niet veel moeten uitmaken. Luuk en Mertens kunnen in elk elftal het verschil maken.
En als je pakweg 40 miljoen hebt voor een nieuwe spits en vervanger voor Gakpo, hoe groot is de kans dat je iemand kunt vinden die óók het verschil kan maken?
Locked