Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Post Reply
Jordi
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Favoriete speler: Joey Veerman

DonyellMalen wrote: 06 Jun 2024, 13:36 Vanavond oefenpotje tegen Canada. Joey en Jerry hoogstwaarschijnlijk in de basis.
Vermoedelijke opstelling Oranje: Verbruggen; Dumfries, Geertruida, Van Dijk, Van de Ven, Aké; Schouten, Wijnaldum, Veerman; Memphis, Gakpo.
Flink Eindhoven gehalte :shake:
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Tegen Canada 5-3-2 spelen doet alweer pijn aan mijn ogen. Als je zo gaat spelen dan heb je een Gakpo/Memphis die het liefst in de bal komen, flanken die niets kunnen creëeren, Wijnaldum die kan lopen maar niet kan creëeren en dan heb je 2 creatieve middenvelders die de bal niet vooruit kunnen spelen omdat er te weinig diepgang is.

Je kan ook gewoon 4-3-3 spelen met Ake/Dumfries als backs waarvan Dumfries diep speelt, Xavi als extra middenvelder op rechts, Malen in de punt en Gakpo op zijn beste positie. Dan heb je ook nog iets aan Veerman.

Wij zijn super goed in klagen dat we liever niet met mooi spel de eerste ronde eruit liggen maar ik lig er liever wel de eerste ronde uit met goed spel dan met dat van Gaal afbreukvoetbal een ronde verder komen omdat tegenstanders ons 'lastig' kunnen verslaan. Als je tegen Frankrijk een extra verdediger erbij zet dan is dat prima maar toch niet tegen fucking Oostenrijk of Polen?
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post (total 6):
    StandbeeldRen HöekMenno1De RealistGrasmatBalinho
    Standbeeld
    Mister PSV
    Clubvoorkeur: PSV

Ik wil vermaakt worden. Dan vlieg ik er nog liever in de groepsfase uit en dat we Boszbal zien, dan dat we de kwartfinale halen en steeds dat zaaddodend 532 voorgeschoteld krijgen. Helemaal eens met onze Tinus.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    11 Tinus
    Ren Höek
    Vedette

Waarom zetten sommigen hier Aké op CV en Van de Ven op linksback?
    Andersom lijkt me namelijk handiger, gezien de speeltijd van beiden op beide posities.

Maar Koeman lijkt dus vast te houden aan 5-3-2, wat ik echt onzinnig vind.
    Ardbeg wrote: 05 Jun 2024, 16:47 Geen idee ook waarom overal de achternaam wordt gebruikt behalve bij hem
    Omdat hij tegelijkertijd speelde met Luuk en Siem de Jong.
    DonyellMalen wrote: 05 Jun 2024, 16:50 Bij Depay ook niet echt.
    Dat heeft te maken met de slechte band met zijn vader, waardoor hij diens achternaam niet wil gebruiken.
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    DonyellMalen
    Legende

Aardige keepert.

Balinho
    Internationale topspeler

Franciscus wrote: 06 Jun 2024, 08:19
    Grasmat wrote: 05 Jun 2024, 17:06 Luuk is mijn enige de Jong. :lover:
    We're only making friends with Nigel.
    Luckily no plans for Nigel.
    Ook voor Nigel geldt: de beste helpende hand zit onder aan je eigen arm. 😉
    Jur1913
    Internationale topspeler

11 Tinus wrote: 06 Jun 2024, 14:00 Tegen Canada 5-3-2 spelen doet alweer pijn aan mijn ogen. Als je zo gaat spelen dan heb je een Gakpo/Memphis die het liefst in de bal komen, flanken die niets kunnen creëeren, Wijnaldum die kan lopen maar niet kan creëeren en dan heb je 2 creatieve middenvelders die de bal niet vooruit kunnen spelen omdat er te weinig diepgang is.

Je kan ook gewoon 4-3-3 spelen met Ake/Dumfries als backs waarvan Dumfries diep speelt, Xavi als extra middenvelder op rechts, Malen in de punt en Gakpo op zijn beste positie. Dan heb je ook nog iets aan Veerman.

Wij zijn super goed in klagen dat we liever niet met mooi spel de eerste ronde eruit liggen maar ik lig er liever wel de eerste ronde uit met goed spel dan met dat van Gaal afbreukvoetbal een ronde verder komen omdat tegenstanders ons 'lastig' kunnen verslaan. Als je tegen Frankrijk een extra verdediger erbij zet dan is dat prima maar toch niet tegen fucking Oostenrijk of Polen?
    Ik denk dat de formatie niet eens het probleem is. Ook met een 4-3-3 ga je saai voetbal zien omdat de spelopvatting gewoon 3x niks is.

Kijk maar naar Leverkusen bijvoorbeeld. Die spelen alleraardigst voetbal met een 5-2-3 opstelling
  • These users thanked the author Jur1913 for the post:
    SKERLA
    DonyellMalen
    Legende

j0enneEHV
    Jeugdspeler

Mijn hemel...
    11 Tinus
    Legende

Wat een kut elftal.
    Dribble
    Bankzitter

Wat is dit nou weer voor grap?
    Jordi
    Basisspeler
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Wat zie ik 😂
    BarryBanaan
    Basisspeler

Joey lekker vroeg met vakantie gaan, Koeman haat hem, hoevaak moet dat nog duidelijk worden.
  • These users thanked the author BarryBanaan for the post:
    De Realist
    milansandro
    Legende

Hup Canada!
    Fuck die dikke rooie!
  • These users thanked the author milansandro for the post:
    De Realist
    Activism is a way for useless people to feel important
    — Thomas Sowell
    TomPSV
    Legende

Koeman is geloof ik echt de weg kwijt. Wat de fuck…
    TheSyb
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV (duh)

Je hebt nog twee wedstrijden tot het EK. Waarom in godsnaam ga je nu zó experimenteren. Zorg dat je je basis elf (zover mogelijk) gewoon spelen, zodat ze kunnen bouwen richting het WK.

Dat je wellicht een paar jongens aan het werk wil zien, omdat je niet 100% zeker bent wie daar moet spelen a la (Aké of vd Ven; wie op het middenveld), maar waarom je in hemelsnaam spelers die sowieso basis gaan spelen (Gakpo en Virgil) er nu buiten zet is belachelijk
    René1978
    Nationale topspeler

Zo bezien is het haast een wonder dat Joey bij de selectie zit.
    11 Tinus
    Legende

Verbruggen, Dumfries, De Vrij, Virgil, Ake, Reijnders, Veerman, Koopmeiners, Xavi, Weghorst, Gakpo als basis aankomende maandag?
    Bakkertje01
    Regelmatige invaller

Vage opstelling, lijkt me verre van de beoogde basis.
    Tomm
    Vedette

Ze zouden toch allemaal speelminuten gaan krijgen? Nooit dat dit je basis wordt op het EK. Lijkt me wel slimmer om met een ‘basis’ toe te werken naar de eerste wedstrijd maar dat zal dit toch niet zijn? Althans bij Koeman weet je het nooit.
    11 Tinus
    Legende

TheSyb wrote: 06 Jun 2024, 19:39 Je hebt nog twee wedstrijden tot het EK. Waarom in godsnaam ga je nu zó experimenteren. Zorg dat je je basis elf (zover mogelijk) gewoon spelen, zodat ze kunnen bouwen richting het WK.
    Precies. Anderhalf jaar geleden was het een schande want we hebben maar 1 week om iets op te bouwen. Nu hebben ze 2 a 3 weken en gaan ze gewoon husselen zoals wij vroeger thuis deden met een potje Scrabble met de tiles in oud washandje.

En waarom speel je dan pas op donderdag en dan maandag ipv bv maandag, vrijdag, dinsdag zodat je 3 wedstrijden kunt spelen.
    Bakkertje01
    Regelmatige invaller

11 Tinus wrote: 06 Jun 2024, 19:40 Verbruggen, Dumfries, De Vrij, Virgil, Ake, Reijnders, Veerman, Koopmeiners, Xavi, Weghorst, Gakpo als basis aankomende maandag?
    Denk dat je gelijk krijgt. Met dan Memphis voor Weghorst ivm "optrainen" aldus ESPN
    Thoresen
    Nationale topspeler

Ik mag toch hopen dat dit het B-elftal is. Zo niet dan vervangt de Jong, als ie fit is, nog Schouten.

Dat kan ik bijna niet geloven. Zonder v Dijk, Dumfries, Gakpo, Veerman?
    Kingfisher
    Meervoudig international
    Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Go Canada! Fucking Brobbey en Gravenberch…..
    Madueke
    Legende

Lekker experimenteren zodat er bij de eerste wedstrijd van EK een elftal staat dat niet op elkaar ingespeeld is :applaus:
  • These users thanked the author Madueke for the post:
    Grasmat
    Post Reply