Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 23 May 2023, 11:35
11 Tinus wrote: 23 May 2023, 11:32 Ik hoor het al, iedereen heeft andere wensen en welke nieuwe trainer het ook wordt 50% van de mensen zal er niet happy mee zijn en dan heb je eigenlijk alweer een gevaarlijke situatie als de start niet meteen op en top is. Het kan gewoon dat er geen trainer beschikbaar is binnen 3 weken die én ervaring heeft én past bij de visie van de club die nog bepaald moet worden én direct presteert én spelers beter maakt én leuk voetbal speelt etc etc etc.

Persoonlijk ben ik tegen buitenlandse trainers en zeker trainers die de competitie niet kennen. Van mij hoeft het allemaal niet zo spannend met Mexicanen, Argentijnen of Britse trainers die de taal niet spreken en PSV nauwelijks kennen. Als Cocu vrij was geweest had ik geen twijfel gehad over hem. Bosz is een populaire naam die zich minder populair heeft gemaakt door die open sollicitaties op TV. Aan hem kleven ook echt wel nadelen maar ik denk dat hij de best beschikbare NL trainer is. Van Wonderen is een goede trainer maar niet voor een topclub omdat hij te defensief ingesteld is. En het feit dat ik er daarnaast geen kan bedenken zegt heel veel over de staat van het NL voetbal.
Of wellicht zegt het veel over je kennis van Nederlandse trainers... ;) Dit is een grapje he, neem het niet serieus!
Ok ik was Pascal Jansen nog vergeten omdat dat in mijn hoofd geen optie is vanwege zijn vertrek hier en het feit dat hij bij AZ wel goed zit. Daarnaast doet hij het leuk bij AZ maar is het daar ook niet stabiel.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 23 May 2023, 11:40 Zou Wim Jonk een goede optie zijn?
Interessante optie ook, evenals Bosz.
En nee, beiden zijn geen garantie op succes als we dat willen, moeten we proberen Mourinho, Ancelotti etc proberen te halen en dan zelfs nog niet.
Deze trainers hebben wel bewezen hun ploegen vrij snel op hun manier te laten spelen en vaak met aanvallend, gedurfd voetbal, ik ben daar wel eens aan toe, uiteraard wel met de juiste spelers erbij. Het is na 2018 vooral veel wisselingen en vreemdelingen legioen geweest, ik hoop dat Stewart een beetje terug wil naar NLse kern, talenten, ervaring en paar echte klasbakken zoals we PSV kennen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op weg naar nr 25 wrote: 23 May 2023, 11:48
Vanthaman18 wrote: 23 May 2023, 11:40 Zou Wim Jonk een goede optie zijn?
Interessante optie ook, evenals Bosz.
En nee, beiden zijn geen garantie op succes als we dat willen, moeten we proberen Mourinho, Ancelotti etc proberen te halen en dan zelfs nog niet.
Deze trainers hebben wel bewezen hun ploegen vrij snel op hun manier te laten spelen en vaak met aanvallend, gedurfd voetbal, ik ben daar wel eens aan toe, uiteraard wel met de juiste spelers erbij. Het is na 2018 vooral veel wisselingen en vreemdelingen legioen geweest, ik hoop dat Stewart een beetje terug wil naar NLse kern, talenten, ervaring en paar echte klasbakken zoals we PSV kennen.
Ik zou Ron Jans nog logischer vinden dan Wim Jonk.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 23 May 2023, 11:44 Wat is dat steeds met PSV-DNA, wat houdt dat uberhaupt in? Qua voetbalstijl heeft PSV al jaren geen DNA meer wat vanaf de jeugd wordt aangeleerd... En qua omgang wel, super poeslief en familie-achtig maar dat is iets wat keihard wordt bekritiseerd hier door 90% van de leden (kijk voorbeeld van de kinderen mee het veld op zondag). Wacht anders eerst gewoon effe af of Earnie niet zelf een soort DNA wil bedenken wat vanuit de jeugd toegepast moet worden.
Discussieer hier mee :mrgreen: :
viewtopic.php?p=416898#p416898
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als ik uit het rijtje Bosz, Jans, Jonk, Jansen en vWonderen zou moeten kiezen, kies ik op gevoel toch voor de laatste. Maar die heeft nou net weer de minste ervaring.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nederlandse trainer:
Cocu(Ik kan er anders echt geen een bedenken waar we mee in zee willen gaan)

Buitenlandse trainer:
Villas Boas
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat Ron Jans bij ons prima zou kunnen functioneren.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 23 May 2023, 11:54 Als ik uit het rijtje Bosz, Jans, Jonk, Jansen en vWonderen zou moeten kiezen, kies ik op gevoel toch voor de laatste. Maar die heeft nou net weer de minste ervaring.
Aan dat rijtje zou ik toch ook Cocu willen toevoegen hoor. Of hij het dan wordt of zou moeten worden is een tweede.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 23 May 2023, 11:56
SKERLA wrote: 23 May 2023, 11:54 Als ik uit het rijtje Bosz, Jans, Jonk, Jansen en vWonderen zou moeten kiezen, kies ik op gevoel toch voor de laatste. Maar die heeft nou net weer de minste ervaring.
Aan dat rijtje zou ik toch ook Cocu willen toevoegen hoor. Of hij het dan wordt of zou moeten worden is een tweede.
Ok. Maar dan nog zou ik vWonderen kiezen.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik begrijp de roep om Cocu echt niet zo. Deed het leuk in z'n periode bij PSV maar het was vaak echt niet om aan te gluren. Wat mij betreft mag attractief voetbal ook een criteria zijn. Doet nu toch ook geen bijzondere dingen bij Vitesse (al zie ik daar heel weinig van) en heeft verder overal in het buitenland gefaald.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

GiveCup2day wrote: 23 May 2023, 12:00 Ik begrijp de roep om Cocu echt niet zo. Deed het leuk in z'n periode bij PSV maar het was vaak echt niet om aan te gluren. Wat mij betreft mag attractief voetbal ook een criteria zijn. Doet nu toch ook geen bijzondere dingen bij Vitesse (al zie ik daar heel weinig van) en heeft verder overal in het buitenland gefaald.
Ik roep niet om Cocu hoor: ik zeg alleen dat ik hem in dat rijtje van SKERLA vind thuishoren, da’s alles. Dat mag ook blijken uit de toevoeging hè? ;) Als ik uit dat rijtje zou moeten kiezen (wat ik dus ook niet doe…) dan zou op basis van bewezen kwaliteit (voor zover mogelijk) de volgorde bij mij Jansen, VWonderen (beiden iig toekomst: goed presterende nog redelijk ‘beginnende’ trainers) en dan evt. Cocu zijn. De laatste om reden van zijn betrekkelijke degelijkheid, bekendheid met de club èn je weet wat je krijgt, dat is bij alle anderen nog maar de vraag (ja, de saaiheid krijg je er gratis bij, maar misschien ook wel de belangrijkste prijs :party: )
Last edited by psvgouda on 23 May 2023, 12:26, edited 1 time in total.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 22 May 2023, 15:40
Chucky wrote: 22 May 2023, 09:29Een paar maanden nadat Jansen het overnam is meer dan het halve elftal leeggekocht (Bizot, Svensson, Koopmeiners, Stengs, Boadu, Gudmundsson), en het jaar daarop vertrokken ook nog Midtsjö en Wijndal. Eigenlijk zijn alleen De Wit en Karlsson nog overgebleven van dat elftal, en beide heren hebben dit seizoen ook nog eens een aardig deel gemist vanwege blessures.

Jansen heeft wat dat betreft dus wel zelf in 2 jaar tijd een compleet nieuw elftal op moeten bouwen met uiteindelijk ook prima resultaten (3e/4e plek, halve finale UECL).
Goed verhaal hoor, maar ik denk nog steeds dat je teveel naar individuele poppetjes kijkt.

AZ speelt al jaren min of meer hetzelfde voetbal, leidt volgens mij ook in die stijl op en scout daar ook goed op. Alle neuzen staan dezelfde kant op, iedereen weet wat het plan is. Er is rust, niemand verwacht een titel of een Europese beker, dus dat is prettig werken. Daar staat gewoon een goede organisatie, gericht op opleiden, ontwikkelen en het spelen van vermakelijk voetbal. Tegelijkertijd pakken ze dus helemaal geen prijzen (hoewel corona ze slecht uitkwam in een titelrace), eindigen ze al jaren op plek 3 of 4 en verkopen ze leuke spelers voor grote bedragen, maar zetten ze daarmee ook geen serieuze stappen vooruit.

Ik zou graag een goed betoog zien over waarom Jansen ongeveer net zo goed zou zijn als Slot, of beter dan pakweg vd Brom, die het bij AZ óók prima deed. Ik wil horen wat Jansen zo goed maakt dat we hem een kans zouden moeten geven, iets wat hem binnen het functioneren van AZ onderscheidend maakt, of onderscheidend ten opzichte van z'n voorgangers. Ik wil horen waarom het zo knap is wat hij nu met AZ doet, of waarom het zo knap is dat hij dat met deze selectie doet. Sterker nog: kun je niet de terechte vraag stellen dat hij gewoon op plek 4 thuishoort, gekeken naar de selecties en financiën in de Eredivisie?
Als we allereerst kijken naar de begrotingen zit er tussen Ajax (160 mln) een enorm gat met PSV en Feyenoord (85 en 80 mln), waarna een heel stuk later pas weer AZ en Twente (32 en 30 mln) komen. Wat dat betreft hoort AZ dus standaard 4e te eindigen, dus is het tegelijkertijd ook een prima prestatie dat zij dit seizoen wederom tot de laatste dag meespelen om de 3e plek, net zoals ze 2 seizoenen geleden ook al 3e zijn geëindigd. Vorig jaar hadden ze een minder jaar, maar toen was de selectie ook grotendeels uitgekleed nadat Jansen dus eerder knap de 3e plek had gepakt.

Kijkend naar puntengemiddeldes doet Jansen het overigens een stukje beter dan Van den Brom (1,94 vs 1,76), maar minder dan Slot (2,09). Kanttekening hier is wel dat Slot voor AZ-begrippen een hele goede selectie tot zijn beschikking had, met meer individuele kwaliteiten dan dat ze de afgelopen 2 jaar tot hun beschikking hebben gehad.

Hij heeft daarna dus bijna van nul af weer een elftal op moeten en weten te bouwen wat dit seizoen wederom boven hun standaard presteert (3e / 4e plek + halve finale UECL), en heeft spelers ook individueel daadwerkelijk beter weten te maken (Kerkez, Reijnders, Pavlidis, Karlsson) de afgelopen jaren.

Daarnaast vind ik hem communicatief prima, en als persoon ook goed bij PSV passen. Daarnaast kent hij de club en durft hij ook jeugd de kans te geven.

Conclusie is dus dat ik hem zeker wel een kans zou willen geven, hij kan een elftal bouwen, maakt spelers daadwerkelijk beter en kan boven de 'standaard' en verwachting presteren.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Franciscus wrote: 23 May 2023, 11:38Ik denk dat het feit dat een gelijkspel direct 6 pagina's toevoegt aan dit topic ook wel veelzeggend is.
Dat is niet alleen het gelijkspel, maar vooral het nieuws van vrijdag en maandag in de T.

Want zonder dat nieuws had ik nooit verwacht dat Ruud mogelijk zou vertrekken. Ook niet als PSV derde zou worden. Het zijn vooral de interne verhoudingen die daar voor gezorgd hebben.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 12:19
Franciscus wrote: 23 May 2023, 11:38Ik denk dat het feit dat een gelijkspel direct 6 pagina's toevoegt aan dit topic ook wel veelzeggend is.
Dat is niet alleen het gelijkspel, maar vooral het nieuws van vrijdag en maandag in de T.

Want zonder dat nieuws had ik nooit verwacht dat Ruud mogelijk zou vertrekken. Ook niet als PSV derde zou worden. Het zijn vooral de interne verhoudingen die daar voor gezorgd hebben.
Fair enough. De geruchten over die verhoudingen begonnen wel al eerder.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De enige fatsoenlijke Nederlandse optie is Bosz.
Dus als Ruud vertrekt is zijn komst een reële optie.

Anders zou het een buitenlander moeten worden, waarbij de keuze vrij groot is.
Er zijn al enkele prima trainers genoemd, Hasenhüttl zou ook een geweldige optie zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Prima topic! 👍
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kees van Wonderen heeft totaal niet de uitstraling om bij PSV trainer te zijn.
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zie Cocu wel graag terug keren eigenlijk. Dit is ook een beetje bij gebrek aan beter maar hij kent de club en heeft ongetwijfeld veel geleerd afgelopen jaren.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
User avatar
Smell Rock
Verbannen
Posts: 742
Joined: 30 Oct 2022, 17:05
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 23 May 2023, 12:18
Ykhim wrote: 22 May 2023, 15:40

Goed verhaal hoor, maar ik denk nog steeds dat je teveel naar individuele poppetjes kijkt.

AZ speelt al jaren min of meer hetzelfde voetbal, leidt volgens mij ook in die stijl op en scout daar ook goed op. Alle neuzen staan dezelfde kant op, iedereen weet wat het plan is. Er is rust, niemand verwacht een titel of een Europese beker, dus dat is prettig werken. Daar staat gewoon een goede organisatie, gericht op opleiden, ontwikkelen en het spelen van vermakelijk voetbal. Tegelijkertijd pakken ze dus helemaal geen prijzen (hoewel corona ze slecht uitkwam in een titelrace), eindigen ze al jaren op plek 3 of 4 en verkopen ze leuke spelers voor grote bedragen, maar zetten ze daarmee ook geen serieuze stappen vooruit.

Ik zou graag een goed betoog zien over waarom Jansen ongeveer net zo goed zou zijn als Slot, of beter dan pakweg vd Brom, die het bij AZ óók prima deed. Ik wil horen wat Jansen zo goed maakt dat we hem een kans zouden moeten geven, iets wat hem binnen het functioneren van AZ onderscheidend maakt, of onderscheidend ten opzichte van z'n voorgangers. Ik wil horen waarom het zo knap is wat hij nu met AZ doet, of waarom het zo knap is dat hij dat met deze selectie doet. Sterker nog: kun je niet de terechte vraag stellen dat hij gewoon op plek 4 thuishoort, gekeken naar de selecties en financiën in de Eredivisie?
Als we allereerst kijken naar de begrotingen zit er tussen Ajax (160 mln) een enorm gat met PSV en Feyenoord (85 en 80 mln), waarna een heel stuk later pas weer AZ en Twente (32 en 30 mln) komen. Wat dat betreft hoort AZ dus standaard 4e te eindigen, dus is het tegelijkertijd ook een prima prestatie dat zij dit seizoen wederom tot de laatste dag meespelen om de 3e plek, net zoals ze 2 seizoenen geleden ook al 3e zijn geëindigd. Vorig jaar hadden ze een minder jaar, maar toen was de selectie ook grotendeels uitgekleed nadat Jansen dus eerder knap de 3e plek had gepakt.

Kijkend naar puntengemiddeldes doet Jansen het overigens een stukje beter dan Van den Brom (1,94 vs 1,76), maar minder dan Slot (2,09). Kanttekening hier is wel dat Slot voor AZ-begrippen een hele goede selectie tot zijn beschikking had, met meer individuele kwaliteiten dan dat ze de afgelopen 2 jaar tot hun beschikking hebben gehad.

Hij heeft daarna dus bijna van nul af weer een elftal op moeten en weten te bouwen wat dit seizoen wederom boven hun standaard presteert (3e / 4e plek + halve finale UECL), en heeft spelers ook individueel daadwerkelijk beter weten te maken (Kerkez, Reijnders, Pavlidis, Karlsson) de afgelopen jaren.

Daarnaast vind ik hem communicatief prima, en als persoon ook goed bij PSV passen. Daarnaast kent hij de club en durft hij ook jeugd de kans te geven.

Conclusie is dus dat ik hem zeker wel een kans zou willen geven, hij kan een elftal bouwen, maakt spelers daadwerkelijk beter en kan boven de 'standaard' en verwachting presteren.
Dat gat met Ajax wordt zondag aangevuld met een soortgelijk gat naar Feyenoord als Twente niet tenminste gelijkspeelt. Op eigen 'kracht' zal het niet lukken 😖
Full speed or nothing
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Skuddem wrote: 23 May 2023, 13:00 Prima topic! 👍
Altijd al gezegd. :mrgreen:
User avatar
Smell Rock
Verbannen
Posts: 742
Joined: 30 Oct 2022, 17:05
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 23 May 2023, 13:00 De enige fatsoenlijke Nederlandse optie is Bosz.
Dus als Ruud vertrekt is zijn komst een reële optie.

Anders zou het een buitenlander moeten worden, waarbij de keuze vrij groot is.
Er zijn al enkele prima trainers genoemd, Hasenhüttl zou ook een geweldige optie zijn.
Dan zou ik een beetje opschieten want morgenmiddag belt Feyenoord hem.
Full speed or nothing
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We hebben een man van veel gezichten nodig.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Smell Rock wrote: 23 May 2023, 13:12
Ren Höek wrote: 23 May 2023, 13:00 De enige fatsoenlijke Nederlandse optie is Bosz.
Dus als Ruud vertrekt is zijn komst een reële optie.

Anders zou het een buitenlander moeten worden, waarbij de keuze vrij groot is.
Er zijn al enkele prima trainers genoemd, Hasenhüttl zou ook een geweldige optie zijn.
Dan zou ik een beetje opschieten want morgenmiddag belt Feyenoord hem.
Die hebben hem allang gebeld.
User avatar
Stofzuiger
Vaste waarde in elftal
Posts: 506
Joined: 14 Mar 2021, 17:23
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu, wat mij betreft. We hebben resultaat nodig, zeker volgend seizoen. Dan maar saai voetbal. Cocu is een goede tacticus, kent de club, beheerst zijn talen en is geweldig met spelers. Heeft bovendien nog een paar jaar extra ervaring. No-brainer voor mij.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu haalt heel ex PSV naar Vitesse, lijkt me sterk dat ie zegt joh bedankt tjusss.
Post Reply