Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
dePinhodeSouza

deninho32 wrote: 06 Mar 2024, 10:18
dePinhodeSouza wrote: 06 Mar 2024, 09:36 Voordeel is dat ons huidige stadion (op wat verbouwingen na) heel goedkoop op de balans staat. Nieuw stadion betekend ook nieuw vreemd vermogen aangaan (momenteel tegen zeer hoge rente) en bovendien weer extra jaarlijkse afschrijvingskosten.

Nieuw stadion zal een miljoen of 200 a 250 kosten +/- 7 miljoen afschrijvingen per jaar, extra jaarlijkse aflossing en rente van zon 15 miljoen per jaar, en dat allemaal voor 10 a 15 duizend nieuwe plekken? Terwijl het Philips stadion het beste stadion des land is en voldoet aan alle moderne eisen (en bovendien sentimentele waarde heeft), nee dat nieuwe stadion gaat er niet komen. Buiten dat je een deel van de ziel van de club verkoopt (Philips Sport Vereniging, Philipsdorp, Philips Stadion) is het bovendien financieel, zeker niet met de huide rente- en bouwmarkt, totaal niet aantrekkelijk.

Als we net zon gammel stadion (of het financieel aantrekkelijk was) hadden als Feyenoord was de roep om een nieuw stadion te begrijpen, maar het Philips stadion is door verbouwingen een modern stadion op een PSV unieke plek (wat Deninho23 als Ajacied misschien niet begrijpt, veel plezier in de ufo in Duivendrecht tussen de Perry Outlet en de Dunkin Donuts). Daar gaat PSV, gelukkig, echt geen afstand van nemen.
De ArenA zou eigenlijk worden gebouwd in Duivendrecht, maar uiteindelijk is gekozen om het toch binnen de stadsgrenzen van Amsterdam te bouwen, later is de stadsgrens aangepast, waardoor ook de trainingsvelden op Amsterdams grondgebied kwamen te liggen. Dus het klopt niet helemaal wat je zegt, of eigenlijk helemaal niet. Overigens heb ik niets met Ajax, maar dat denkt men hier al gauw als je geen haat hebt naar andere clubs uit de Nederland. Je zou ook Feyenoord of FC Twente kunnen noemen eigenlijk, dus de link naar Ajax zie ik niet direct. Overigens is mijn prachtige laptoptas ook een beetje gek als je jouw redeneringen volgt. ;)
Image
Nou, omgeving ArenA voelt wel iig als Duivendrecht. En die paar meter dat het nog feitelijk in de enclave van gemeente Amsterdam genaamd zuid oost staat, nou woehoe. Het gaat erom dat het staat in een compleet zieloze omgeving, die eigenlijk bijna niks meer met amsterdam van doen heeft.

Dan moet je als "PSV supporter" ook niet zulke rare dingen roepen, wij hebben een prachtig stadion op een locatie die al meer dan 100 jaar verbonden en verenigd is met onze club. Dat gooi je niet ff zo maar weg.
These users thanked the author dePinhodeSouza for the post (total 2):
GrasmatDe Realist
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

dePinhodeSouza wrote: 06 Mar 2024, 11:01Nou, omgeving ArenA voelt wel iig als Duivendrecht
Het voelt als Duivendrecht? Dat vind ik een beetje gek, hoe voelt Duivendrecht dan precies? :wonder:
dePinhodeSouza wrote: 06 Mar 2024, 11:01Dan moet je als "PSV supporter" ook niet zulke rare dingen roepen, wij hebben een prachtig stadion op een locatie die al meer dan 100 jaar verbonden en verenigd is met onze club. Dat gooi je niet ff zo maar weg.
Buiten het feit dat die aanhalingstekens een beetje vreemd zijn zeg ik helemaal niets geks. Van traditie en emoties kun je niet vreten en als er op een nieuwe locatie een veel beter stadion kan worden neergezet waarmee ook eindelijk die ellendige parkeermogelijkheden zijn opgelost is dat wat mij betreft veel beter. Er zal ongetwijfeld een beetje weerstand komen van een groep supporters, dat zie je ook bij andere clubs die van locatie zijn gewisseld. Dat duurt heel even en vervolgens gaat iedereen het omarmen en wordt er nieuwe geschiedenis geschreven.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 06 Mar 2024, 11:24
dePinhodeSouza wrote: 06 Mar 2024, 11:01Nou, omgeving ArenA voelt wel iig als Duivendrecht
Het voelt als Duivendrecht? Dat vind ik een beetje gek, hoe voelt Duivendrecht dan precies? :wonder:
dePinhodeSouza wrote: 06 Mar 2024, 11:01Dan moet je als "PSV supporter" ook niet zulke rare dingen roepen, wij hebben een prachtig stadion op een locatie die al meer dan 100 jaar verbonden en verenigd is met onze club. Dat gooi je niet ff zo maar weg.
Buiten het feit dat die aanhalingstekens een beetje vreemd zijn zeg ik helemaal niets geks. Van traditie en emoties kun je niet vreten en als er op een nieuwe locatie een veel beter stadion kan worden neergezet waarmee ook eindelijk die ellendige parkeermogelijkheden zijn opgelost is dat wat mij betreft veel beter. Er zal ongetwijfeld een beetje weerstand komen van een groep supporters, dat zie je ook bij andere clubs die van locatie zijn gewisseld. Dat duurt heel even en vervolgens gaat iedereen het omarmen en wordt er nieuwe geschiedenis geschreven.
Hmm... op basis van die traditie en emoties kun je wèl vreten hoor: (mede) op basis daarvan zijn iedere twee weken zo'n 35.000 man zo gek om in weer en wind naar een stadion te komen en grof geld neer te tellen. :think:
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

En dat blijven ze op een andere locatie ook gewoon doen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Als je dat bedoelt, is het wel zo handig om het anders te formuleren
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Desalniettemin; Brands heeft aangegeven dat de kans op een nieuw stadion 1% is, simpelweg omdat je het nooit kan uitsluiten. Maar het liefste zou hij die optie wel uitsluiten.

Ik ben benieuwd welke mogelijkheden er met het huidige stadion zijn en wat dat oplevert qua capaciteit. Ik zou het liefste echt doorgroeien naar minimaal 45k.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 06 Mar 2024, 11:32 Als je dat bedoelt, is het wel zo handig om het anders te formuleren
Ik had het in een eerdere post al exact zo geformuleerd.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Op korte termijn zou een realisatie van een aantal duizend plekken voldoende moeten zijn toch? Stel dat je vanaf volgend seizoen op Oost zo'n 1000 plekken extra hebt, dan ben je die zo kwijt. Ook voor een eventuele resale zijn dit schappelijke prijzen. Als je 500 op plekken op Noord beneden hebt, weet ik niet zomaar of dit elke week vol zou zitten. Nu zie je ook al vaak dat er veel lege plekken zijn. Via een resale gaan mensen voor die plekken ook geen 8 tientjes neerleggen voor bijvoorbeeld PSV-Excelsior.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

1913PSV. wrote: 06 Mar 2024, 12:21 Op korte termijn zou een realisatie van een aantal duizend plekken voldoende moeten zijn toch? Stel dat je vanaf volgend seizoen op Oost zo'n 1000 plekken extra hebt, dan ben je die zo kwijt. Ook voor een eventuele resale zijn dit schappelijke prijzen. Als je 500 op plekken op Noord beneden hebt, weet ik niet zomaar of dit elke week vol zou zitten. Nu zie je ook al vaak dat er veel lege plekken zijn. Via een resale gaan mensen voor die plekken ook geen 8 tientjes neerleggen voor bijvoorbeeld PSV-Excelsior.
Volgens mij gebeurd dit in de praktijk tegenwoordig wel. Dat, ook in die vakken, alles via de resale gewoon verkoopt. En anders maak je die plekken op noord SCC kaarten en op oost vrije verkoop. Maar PSV zal daar meer dan genoeg data van hebben om te weten waar en hoeveel mensen ze extra kwijt zullen kunnen.
PSV vak X
Ballenjongen
Posts: 14
Joined: 04 Nov 2020, 15:57
FOOTB_REM_S: No

Punt is dat mensen zonder seizoenskaart nooit met een groepje van 4+ personen bij elkaar kan zitten. Dat werkt afschrikkend. In het verleden vaak met groepen van 10 man wedstrijden in Duitsland bezocht. Dat is bij PSV simpelweg uitgesloten, terwijl die vraag er heus wel zal zijn.

Hoe zie je voor je dat je volgend jaar 1000 extra plekken op oost hebt gerealiseerd? Als iedereen er is (plus nog wat uit Milaan ;-)), staat het ramvol.
dePinhodeSouza

deninho32 wrote: 06 Mar 2024, 11:24
dePinhodeSouza wrote: 06 Mar 2024, 11:01Nou, omgeving ArenA voelt wel iig als Duivendrecht
Het voelt als Duivendrecht? Dat vind ik een beetje gek, hoe voelt Duivendrecht dan precies? :wonder:
dePinhodeSouza wrote: 06 Mar 2024, 11:01Dan moet je als "PSV supporter" ook niet zulke rare dingen roepen, wij hebben een prachtig stadion op een locatie die al meer dan 100 jaar verbonden en verenigd is met onze club. Dat gooi je niet ff zo maar weg.
Buiten het feit dat die aanhalingstekens een beetje vreemd zijn zeg ik helemaal niets geks. Van traditie en emoties kun je niet vreten en als er op een nieuwe locatie een veel beter stadion kan worden neergezet waarmee ook eindelijk die ellendige parkeermogelijkheden zijn opgelost is dat wat mij betreft veel beter. Er zal ongetwijfeld een beetje weerstand komen van een groep supporters, dat zie je ook bij andere clubs die van locatie zijn gewisseld. Dat duurt heel even en vervolgens gaat iedereen het omarmen en wordt er nieuwe geschiedenis geschreven.
Welke halve gaat dan ook met de auto naar PSV? Vat het OV maar, giet er 10 bier naar binnen, en geniet van een mooie pot voetbal. Hedde ok gin last van parkeren.

Nogmaals, de financiële voordelen zullen op dit momement nihil tot praktisch 0, dus gaat niet gebeuren (gelukkig). Als PSV een gammel stadion alla de Kuip, Oosterpark of Alkmaarderhout had je best een punt kunnen hebben, nu is het enkel een beetje dom en dwars geblaat.
These users thanked the author dePinhodeSouza for the post:
Prof_napo
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Buiten het feit dat ik niet drink, vind ik reizen met het OV niet fijn. Wat is het verschil tussen nihil en praktisch 0? :wonder: Beetje jammer en onnodig om iemand met een andere zienswijze als dom weg te zetten. Dat maakt je punt bepaald niet sterker.
These users thanked the author deninho32 for the post:
Standbeeld
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PSV vak X wrote: 06 Mar 2024, 12:37 Punt is dat mensen zonder seizoenskaart nooit met een groepje van 4+ personen bij elkaar kan zitten. Dat werkt afschrikkend. In het verleden vaak met groepen van 10 man wedstrijden in Duitsland bezocht. Dat is bij PSV simpelweg uitgesloten, terwijl die vraag er heus wel zal zijn.

Hoe zie je voor je dat je volgend jaar 1000 extra plekken op oost hebt gerealiseerd? Als iedereen er is (plus nog wat uit Milaan ;-)), staat het ramvol.
Geen idee, maar ik bedoelde meer als vergelijking. Ik denk namelijk dat er meer mensen op de wachtrij staan voor Oost dan voor willekeurige plekken op Noord. Oost is bovendien ook altijd als eerste (en altijd) uitverkocht.
dePinhodeSouza

deninho32 wrote: 06 Mar 2024, 13:09 Buiten het feit dat ik niet drink, vind ik reizen met het OV niet fijn. Wat is het verschil tussen nihil en praktisch 0? :wonder: Beetje jammer en onnodig om iemand met een andere zienswijze als dom weg te zetten. Dat maakt je punt bepaald niet sterker.
Nou, PSV gaat zijn unieke stadion niet slopen als dat geen grote financiële voordelen heeft. Dat jij dan hendiger oe auto kan parkeren zal voor PSV geen reden zijn om te verhuizen.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

dePinhodeSouza wrote: 06 Mar 2024, 11:01 wij hebben een prachtig stadion op een locatie die al meer dan 100 jaar verbonden en verenigd is met onze club. Dat gooi je niet ff zo maar weg.
Hier is iedereen het mee eens hoor. Iedereen vindt de locatie geweldig, en niemand is voornemens om het "zo maar" weg te gooien. Beetje een stropopredenering dit dus, vind ik. Net zoals je verhaal over de ArenA en Duivendrecht: wie zegt dat het per se iets wordt wat daarop lijkt? Dat is 1 voorbeeld, daarvoor zijn er tientallen voorbeelden van verhuizingen die wel binnen de betreffende stad zijn gebleven op een mooie locatie. De discussie is ook helemaal niet "blijven we of blijven we niet", want als het zo simpel is kiest iedereen voor het 1e. De discussie is meer "stel, de mogelijkheden voor de club op een nieuwe locatie zijn vele malen beter dan de huidige locatie, blijven we alsnog puur wegens het sentiment of verhuizen we". Verder vind ik wat je hierboven zegt over het OV niet sterk. Jij vindt het nergens op slaan om met de auto te gaan, duizenden andere mensen niet. Ik vind een auto ook veel fijner dan OV, over het algemeen gezien. Ik heb zelf een aantal jaar aan de Boschdijk gewoond vlakbij het stadion, en als je zag hoe vol de hele wijk was met geparkeerde auto's rondom wedstrijden (ik zorgde er altijd voor dat ik ruim voor de wedstrijd gewoon thuis was, anders kon ik mijn auto zeker een kwartier lopen verderop pas kwijt), én de enorme file die op de Boschdijk ontstond tot ver na de wedstrijd afgelopen was, dan zijn er simpelweg heel veel mensen die met de auto willen komen. Daar verander je niks aan.
These users thanked the author Persepolis for the post (total 2):
deninho32Standbeeld
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 06 Mar 2024, 11:30 En dat blijven ze op een andere locatie ook gewoon doen.
Wij zullen eerder de uitzondering zijn, maar omdat we uit het oosten komen maken we er altijd een gezellig uitje van. Ff de stad in, lekker uiteten, soms een nachtje en dan lekker naar PSV. Alle heerlijk op loopafstand. Stel dat zou wegvallen en je moet gaan hannesen met openbaarvervoer of de auto overal heen slepen...dan wordt het voor mij iig wel minder aantrekkelijk gemaakt hoor.

Maargoed, ik besef me ook dat ik/wij by far in de minderheid zijn, dus voor ons dan 100 man/vrouw die klaar staan het stoeltje over te nemen als we de SCC op zouden zeggen. Wat ik er echter mee wil aangeven dat het allemaal niet zo simpel en zwart/wit is als jij doet voorkomen en dat sentiment, emotie en toch ook zeker een stuk gemak van de huidige locatie super belangrijk is of kan zijn voor fans.

En PSV houdt daar overduidelijk rekening mee want wat Sensation hierboven al post, Brands was vrij duidelijk waar zijn voorkeur en plannen lagen.

dePinhodeSouza deze halvegare gaat altijd met de auto naar PSV. Misschien moet je even iets verder kijken dan je neus lang is, PSV heeft niet alleen maar fans uit de regio he. En wij hebben praktisch NOOIT problemen met parkeren omdat we er zoals gezegd vaak een middag/avond/dagje uit van maken. Auto in de wijken om het stadion/centrum parkeren (helaas tegenwoordig bijna allemaal betaald parkeren maar ok) en klaar. En ja, na de wedstrijd doe je er ff langer over om weer op de snelweg te komen. So be it. Onderdeel van ons uitje. Vaak blijven we dan nog net iets langer in het stadion, dan kan je al relatief vlot weer weg rijden.
These users thanked the author Juancho for the post:
Raw85
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Nederland gaat ook niet goed om met het stimuleren van OV gebruik. Het beleid is meer gericht op het óntmoedigen van auto rijden dan het áánmoedigen van gebruik van het OV. Terwijl de mensheid veel beter reageert op aanmoediging dan ontmoediging. Dan kun je het steeds minder aantrekkelijk proberen te maken voor auto gebruikers (hogere accijns, parkeerkosten, smallere wegen, sommige plekken minder toegankelijk voor auto's etc. etc.), maar zolang de kosten van het OV zo hoog blijven zullen mensen gewoon de auto pakken hoor. Ik heb zelf meerdere malen met alle goede wil van de wereld gekeken of ergens met het OV gaan voordeliger zou zijn. Toen bleek de treinrit alleen al duurder te zijn dan mijn totale benzinekosten, terwijl die benzinekosten van deur tot deur waren en ik voor en na de trein nog 1 of meerdere busritjes moest vastplakken. Sorry maar dan pak ik gewoon de auto, wat mij sneller brengt, ik niet mee hoef over te stappen en ook nog minder kost. Verlaag de kosten van een trein/bus/tramrit en let op hoeveel minder mensen de auto gaan pakken. En dan heb ik het nog niet over alle andere problemen zoals treinuitval, toegankelijkheid van kleinere plaatsen/dorpen etc.
Anyway, het punt wat ik probeer te maken is dat het OV voor veel mensen gewoon een onaantrekkelijke optie is, ook als je bestemming op loopafstand van het station is. Er zullen vele duizenden mensen met de auto komen, en begrijpelijk ook. Dat kun je niet gaan negeren.
These users thanked the author Persepolis for the post (total 3):
nilssonHJuanchoRen Höek
johan derksen
Meervoudig international
Posts: 1080
Joined: 29 Aug 2017, 10:25
FOOTB_REM_S: No

1913PSV. wrote: 06 Mar 2024, 08:22
Breur wrote: 06 Mar 2024, 07:35

Kan de weg niet een tunnel worden? Ik weet niet of dit al uitgezocht is maar dan zou je ook wat meer aan gebiedsontwikkeling kunnen doen. De gemeente moet hier natuurlijk ook fiducie in zien.
Volgens mij is dit onderzocht voor als Nederland een eindtoernooi mocht organiseren:



Daarbij is volgens mij gekeken naar een tunnel zodat je voor het stadion een soort supportersplein kon creëren.
Het probleem was volgens mij ook nog eens dat je niet dichter bij het spoor mag bouwen i.v.m. het vervoer van gevaarlijke stoffen.
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 06 Mar 2024, 11:24
dePinhodeSouza wrote: 06 Mar 2024, 11:01Nou, omgeving ArenA voelt wel iig als Duivendrecht
Het voelt als Duivendrecht? Dat vind ik een beetje gek, hoe voelt Duivendrecht dan precies? :wonder:
dePinhodeSouza wrote: 06 Mar 2024, 11:01Dan moet je als "PSV supporter" ook niet zulke rare dingen roepen, wij hebben een prachtig stadion op een locatie die al meer dan 100 jaar verbonden en verenigd is met onze club. Dat gooi je niet ff zo maar weg.
Buiten het feit dat die aanhalingstekens een beetje vreemd zijn zeg ik helemaal niets geks. Van traditie en emoties kun je niet vreten en als er op een nieuwe locatie een veel beter stadion kan worden neergezet waarmee ook eindelijk die ellendige parkeermogelijkheden zijn opgelost is dat wat mij betreft veel beter. Er zal ongetwijfeld een beetje weerstand komen van een groep supporters, dat zie je ook bij andere clubs die van locatie zijn gewisseld. Dat duurt heel even en vervolgens gaat iedereen het omarmen en wordt er nieuwe geschiedenis geschreven.
Op welke ellendige parkeermogelijkheden doel je? Op 5/10 minuten lopen van het stadion meerdere grote parkeergarages waar altijd plek is. Ik moet altijd een minuut of 50 reizen met de auto als ik naar PSV ga, maar echt nog nooit parkeerproblemen ervaren.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ik heb ook nooit parkeerproblemen. Ik neem voor de zekerheid altijd een gehandicapt iemand mee zodat ik lekker dichtbij kan staan. Bijkomend voordeel is dat diegene tijdens het wachten ook mooi de auto bewaakt. :whistle:
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 06 Mar 2024, 18:43 Ik heb ook nooit parkeerproblemen. Ik neem voor de zekerheid altijd een gehandicapt iemand mee zodat ik lekker dichtbij kan staan. Bijkomend voordeel is dat diegene tijdens het wachten ook mooi de auto bewaakt. :whistle:
Rent ook nooit weg, toch?
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

TomPSV wrote: 06 Mar 2024, 18:26
deninho32 wrote: 06 Mar 2024, 11:24

Het voelt als Duivendrecht? Dat vind ik een beetje gek, hoe voelt Duivendrecht dan precies? :wonder:

Buiten het feit dat die aanhalingstekens een beetje vreemd zijn zeg ik helemaal niets geks. Van traditie en emoties kun je niet vreten en als er op een nieuwe locatie een veel beter stadion kan worden neergezet waarmee ook eindelijk die ellendige parkeermogelijkheden zijn opgelost is dat wat mij betreft veel beter. Er zal ongetwijfeld een beetje weerstand komen van een groep supporters, dat zie je ook bij andere clubs die van locatie zijn gewisseld. Dat duurt heel even en vervolgens gaat iedereen het omarmen en wordt er nieuwe geschiedenis geschreven.
Op welke ellendige parkeermogelijkheden doel je? Op 5/10 minuten lopen van het stadion meerdere grote parkeergarages waar altijd plek is. Ik moet altijd een minuut of 50 reizen met de auto als ik naar PSV ga, maar echt nog nooit parkeerproblemen ervaren.
Sowieso voor de mensen die rond het stadion wonen en hun eigen auto niet meer kwijt kunnen. Als je in zo'n parkeergarage staat dan duurt het vaak heel lang voor je er weer weg bent. Daarnaast is naar de snelweg komen echt een ramp.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
Struviet
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 06 Mar 2024, 19:53
TomPSV wrote: 06 Mar 2024, 18:26

Op welke ellendige parkeermogelijkheden doel je? Op 5/10 minuten lopen van het stadion meerdere grote parkeergarages waar altijd plek is. Ik moet altijd een minuut of 50 reizen met de auto als ik naar PSV ga, maar echt nog nooit parkeerproblemen ervaren.
Sowieso voor de mensen die rond het stadion wonen en hun eigen auto niet meer kwijt kunnen. Als je in zo'n parkeergarage staat dan duurt het vaak heel lang voor je er weer weg bent. Daarnaast is naar de snelweg komen echt een ramp.
Ligt wel deels aan de parkeergarage die je gebruikt. De Mathildalaan is daarin een gigantisch bottleneck door zowel de hoeveelheid auto's alsmede door de stroom aan voetgangers die van het stadion naar het centrum gaan. Bij de Witte dame weinig grote problemen maar de beperking blijft natuurlijk de infrastructuur rond het centrum. Dat ga je niet oplossen. Je moet eigenlijk na ( en kort voor ) een wedstrijd niet over de Vonderweg/PSV-laan/Elisabethtunnel/Mathildalaan willen rijden. Buiten de Boschdijk, Montgomerylaan, en Doctor Dorgelolaan is de infrastructuur flink beperkend. Eigenlijk moet je het OV zo goed mogelijk maken dat men daarmee naar het stadion wil komen in plaats van met de auto waardoor je het centrum van Eindhoven laat vastlopen.

Voor de mensen die rond het stadion wonen is een relatief makkelijke oplossing en dat is een vergunningszone ( met lage kosten ) met bijvoorbeeld een maximale betaald parkeren termijn van 60 minuten. Al behoud je dan enig waterbedeffect als het niet ver genoeg uitgebreid wordt.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ons stadion is toch prima te bereiken met o.a. de trein of via een park en ride? Dat de trein veel te duur is ivm de auto is een probleem wat PSV niet voor ons kan oplossen.
These users thanked the author PSV90 for the post:
Prof_napo
Post Reply