Jordan Teze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Siemen
Nationale topspeler

Ik heb gisteren helaas slechts met een schuin oog kunnen kijken, maar las en hoorde wisselende commentaren over Teze. Hoe deed ie het? In de tactische beschrijving van [mention]Heruone[/mention] zou Teze m.i. goed passen op de rechtsback positie. Ik hoop 't voor hem, want vind 'm tot dusver vaak niet goed genoeg, zowel in aanvallende inbreng als beperkte wendbaarheid en positionering als verdediger.
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond hem prima spelen. Verdedigend niet in de problemen gekomen tegen Dest en Adli. Bleef tijdens de aanvallen wel vaak achterin ipv opstomen zoals Max dat wel vaker deed.
Madueke
Legende

Jep, net zoals [mention]Heruone[/mention] al aangaf en Elfrink benoemde het ook. Teze staat naast Ramalho bij de opbouw en staat niet als moderne rechtsback al op de middenlijn. Die rol is voor Max en hopelijk voor Mauro z.s.m.
Massimo
Legende

Als de tactische aanpassing wordt doorgevoerd en niet na 1 mindere wedstrijd weer overboord gegooid gaat worden dan zou dat wel eens de 'redding' voor Teze kunnen zijn. Zijn uitgangspositie als centrale verdediger werd steeds minder en als rechtsback kwam hij de keren dat hij daar stond al helemaal niet uit de verf. Mocht het werken dan zou het meteen een mooie oplossing zijn voor de rechtsbackpositie het komend half jaar. Daarna ontstaat er weer een nieuwe situatie.
Juancho
Mister PSV

Maakt je dat tactisch gezien niet heel voorspelbaar omdat vrijwel alles over links zal moeten gaan met een hoger staande Max of Mauro? Of hoe ga je daar alsnog variatie in krijgen?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Juancho wrote: 31 Dec 2022, 13:05 Maakt je dat tactisch gezien niet heel voorspelbaar omdat vrijwel alles over links zal moeten gaan met een hoger staande Max of Mauro? Of hoe ga je daar alsnog variatie in krijgen?
Dat dacht ik ook. Het is ook niet zo dat Mauro en Teze even van kant zullen wisselen ofzo.
Heruone
Lid scoutingsteam

Waarom zou dan alles per se over links moeten gaan?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Heruone wrote: 31 Dec 2022, 13:16 Waarom zou dan alles per se over links moeten gaan?
Waarschijnlijk willen ze Max aan het werk zien… of denken dat Madueke niet juist profijt ervan heeft als er geen back naast hem staat als hij een actie wil inzetten. Zoiets?
Heruone
Lid scoutingsteam

Maar als je verticaal in de as een lijn zou trekken, is je veldbezetting perfect symmetrisch (op papier). It doesn't make sense. Volgens mij hebben we gister ook wel gezien dat er meer over rechts ging dan over links bovendien.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Siemen
Nationale topspeler

Maar Madueke heeft toch wel profijt van een overlappende back (of desnoods middenvelder)? Dan moet de back kiezen en krijgt Madueke ruimte aan de binnenkant voor zijn schot. Aan de andere kant, Madueke is defensief best laks en zwak, dus een meer verdedigende RB is dan ook niet slecht. Het is kiezen of delen.
Juancho
Mister PSV

Zoals ik het zag, zeker de 1e helft aan onze kant zakte vooral Sangare uit om in die zone in balbezit te komen. Vaker dan normaal, omdat je daar normaal een hogerstaande RB hebt staan. Gister ging het idd opmerkelijk goed op rechts. Al vond ik Max ook prima spelen (itt El G).

De vraag die ik wel heb is het de klasse van Sangare dat het vrij aardig liep of had Milan de boel niet voor elkaar. Hoe ik het dus zag waren er 3cvs, Max Die vrij hoog stond en Sangare (soms Veerman of zelfs (Til) die op rechts in de ruimtes speelden waar normaal je RB hoger staat. En 33n linie naar voren, als PSV als geheel wat hoger stond, was het vooral Til die speelde als RB door ruimtes te creëren voor Madueke. Als ik het nog goed heb, weet het niet meer 100% zeker, kwam zo ook die 1e goal van Noni tot stand.

Zeg niet dat het verkeerd is, helemaal niet zelfs. Vroeg me het gewoon af.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Siemen wrote: 31 Dec 2022, 13:27 Maar Madueke heeft toch wel profijt van een overlappende back (of desnoods middenvelder)? Dan moet de back kiezen en krijgt Madueke ruimte aan de binnenkant voor zijn schot. Aan de andere kant, Madueke is defensief best laks en zwak, dus een meer verdedigende RB is dan ook niet slecht. Het is kiezen of delen.
Ik vind juist de kracht van Noni dat hij ook nog wel eens buitenom kan gaan. Daardoor is hij extra dreigend, omdat je als back niet volledig kunt gaan voor de binnenkant. Daardoor heeft hij juist profijt van ruimte aan de zijkant in plaats van die overlappende back.
Juancho
Mister PSV

Een back kan als afleiding ook binnendoor hé ;)
Kwestie van als koppeltje heel goed i gespeeld raken. En je zag gister wel wat momenten, oa met Sangare en Noni dat ze nog niet de automatismen hebben om blind van elkaar te weten hoe te spelen. Geeft natuurlijk niet, is logisch.
Heruone
Lid scoutingsteam

Siemen wrote: 31 Dec 2022, 13:27 Maar Madueke heeft toch wel profijt van een overlappende back (of desnoods middenvelder)? Dan moet de back kiezen en krijgt Madueke ruimte aan de binnenkant voor zijn schot. Aan de andere kant, Madueke is defensief best laks en zwak, dus een meer verdedigende RB is dan ook niet slecht. Het is kiezen of delen.
Loopacties zijn altijd nodig, maar essentieel is dat je de buitenspeler in de 1vs1 krijgt. Op rechts deed gister Til dat als halftien vanuit de rechterhalfspace. Op links deed Max dat als halftien vanuit de linkerhalfspace vanuit de 3-2-2-3.

Zie 3-0 waar Til de ruimte trekt:

Het maakt daarom niet uit dat Teze geen overlap maakt. Vanuit je veldbezetting die op papier symmetrisch is, creëer je dus aan beide kanten overlap momenten. Enkel vanuit andere spelers.
Thoresen
Nationale topspeler

Brands hoopt dat Teze gaat doorbreken als RB. Iedereen ziet toch dat Teze als RCV veel beter tot zijn recht komt.
Hopen op een topseizoen van Obispo? Heeft Brands niet op gelet? Obispo speelt in mijn ogen vaak 95% prima om dan ineens cruciale fouten te maken. Zo lang dat erin blijft zitten wordt het nooit een topseizoen.

Brands hoopt vanalles. Dat is het beleid tegenwoordig....
Ren Höek
Vedette

Thoresen wrote: 02 Jan 2023, 10:21 Brands hoopt dat Teze gaat doorbreken als RB. Iedereen ziet toch dat Teze als RCV veel beter tot zijn recht komt.
Daarom speelt Ruud nu anders, zoals tegen Milan duidelijk werd. Waarbij Teze als rechtsback veel meer als extra CV wordt gebruikt.
Dit is een 'nieuwe' trend in het voetbal, zoals Pieter Zwart en onze eigen [mention]Heruone[/mention] al aangegeven hebben.

Hierbij wordt Teze veel meer in zijn kracht gebruikt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

[
Ren Höek wrote: 02 Jan 2023, 10:26
Thoresen wrote: 02 Jan 2023, 10:21 Brands hoopt dat Teze gaat doorbreken als RB. Iedereen ziet toch dat Teze als RCV veel beter tot zijn recht komt.
Daarom speelt Ruud nu anders, zoals tegen Milan duidelijk werd. Waarbij Teze als rechtsback veel meer als extra CV wordt gebruikt.
Dit is een 'nieuwe' trend in het voetbal, zoals Pieter Zwart en onze eigen [mention]Heruone[/mention] al aangegeven hebben.

Hierbij wordt Teze veel meer in zijn kracht gebruikt.
Kritische noot vind ik wel; Mwene kan dit niet. Dus als Teze geblesseerd raakt, wie zet je daar dan neer? Of ga je dan schuiven en bijv. Boscagli vanaf LB op deze manier in laten vullen? Voordeel is dan wel weer dat je met het brengen van Mwene tijdens een wedstrijd kan variëren in verschillende tactieken.
Joenepsv
Legende

Vind het zo dom om te blijven hopen dat het er nog in zit. Teze is geen rechtsback. Punt. Kansen genoeg gehad. Feit is dat we drie opties voor de rechtsback positie hebben en dat geen van de drie voldoet. Soms moet je harde keuzes maken wat voor spelers niet leuk is maar waar je als club verder mee komt. Hoever terugsturen en een fatsoenlijke rechtsback halen is zo'n keuze. Twee jaar na het vertrek van Dumfries wordt er nog geprutst op zijn positie.
Standbeeld
Mister PSV

Ik vind Teze RB niet eens zo slecht hoor. Voert zijn verdedigende taken over het algemeen prima uit. Ik vind hem alleen aanvallend tekort komen, maar de vraag is of Teze wel een aanvallende back moet zijn in het systeem van Ruud. Dus in die zin durf ik het wel aan.
DonyellMalen
Legende

Teze heeft wel een goede progressieve pass, waardoor je hem in zijn nieuwe rol een stuk beter benut dan voorheen. In balbezit zal PSV met drie man achterop gaan spelen namelijk, Teze als RCB, Ramalho als leider in het midden en Obispo (tenminste, verwacht dat RvN voor Obi kiest ipv Gerrit) aan de linkerkant. Hij krijgt wel degelijk een andere rol nu, [mention]Joenepsv[/mention]. Geen type Denzel Dumfries die maar langs de zijlijn blijft denderen, maar meer als RCB.
Ren Höek
Vedette

Sensation wrote: 02 Jan 2023, 10:33 Kritische noot vind ik wel; Mwene kan dit niet. Dus als Teze geblesseerd raakt, wie zet je daar dan neer? Of ga je dan schuiven en bijv. Boscagli vanaf LB op deze manier in laten vullen? Voordeel is dan wel weer dat je met het brengen van Mwene tijdens een wedstrijd kan variëren in verschillende tactieken.
Helemaal mee eens!
Mede hierom is een fitte Mauro ook zo belangrijk, die kan dit tactisch prima invullen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Chucky Lozano

Standbeeld wrote: 02 Jan 2023, 10:44 Ik vind Teze RB niet eens zo slecht hoor. Voert zijn verdedigende taken over het algemeen prima uit. Ik vind hem alleen aanvallend tekort komen, maar de vraag is of Teze wel een aanvallende back moet zijn in het systeem van Ruud. Dus in die zin durf ik het wel aan.
Ik vind zowel Teze als Obispo absoluut niet basisspeler waardig. Als onze Monegaskische vriend terugkeert na zijn blessure zitten ze allebei op het bankje. Zowel Ramalho, als Teze en Gerrit zijn verdedigend veel beter.
Ittot
Internationale topspeler

Gomes92 wrote: 03 Jan 2023, 10:15
Standbeeld wrote: 02 Jan 2023, 10:44 Ik vind Teze RB niet eens zo slecht hoor. Voert zijn verdedigende taken over het algemeen prima uit. Ik vind hem alleen aanvallend tekort komen, maar de vraag is of Teze wel een aanvallende back moet zijn in het systeem van Ruud. Dus in die zin durf ik het wel aan.
Ik vind zowel Teze als Obispo absoluut niet basisspeler waardig. Als onze Monegaskische vriend terugkeert na zijn blessure zitten ze allebei op het bankje. Zowel Ramalho, als Teze en Gerrit zijn verdedigend veel beter.
Al onze verdedigers zijn 1 pot nat. Allemaal net niet. Ze komen allemaal te kort en zouden allemaal prima fungeren als back-up of als redelijke CV naast een Alex of zelfs Moreno. Dat is ook het probleem, wie je ook kiest er kleeft per definitie een risico aan. Ik zou in dat geval dan maar voor potentie gaan. Obispo en Teze zouden dan mijn voorkeur hebben. Ramalho gaat namelijk net zo hard door het ijs zakken, dan maar iemand die er hopelijk van leert (en die je niet gehuurd hebt).
Chucky
Vedette

Als RCV zou ik dan toch voor Ramalho kiezen vanwege zijn leiderschap.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ittot wrote: 03 Jan 2023, 10:21
Gomes92 wrote: 03 Jan 2023, 10:15

Obispo en Teze zouden dan mijn voorkeur hebben. Ramalho gaat namelijk net zo hard door het ijs zakken, dan maar iemand die er hopelijk van leert (en die je niet gehuurd hebt).
Tjah, zo kun je het benaderen. De ervaring en leiderschap van Ramalho is denk ik belangrijker dan potentie. Tenzij je liever over 3 jaar kampioen wordt dan dit jaar.

Ik denk dat Ramalho de beste leider is en Jarred de beste match. Beide gaan PSV niets meer opleveren behalve mogelijk sportief succes.
Post Reply