Teletubby wrote: ↑10 Sep 2023, 20:21
ShovingNE2 wrote: ↑10 Sep 2023, 19:22
Nee hoor. Een minderheid riep hier gewoon dat de lijn Stewart de juiste was. Dat je met de selectie at hand gewoon door kon gaan.
Super lame om te zeggen dat Stewart gegokt heeft. Dat heeft hij niet, dat blijkt uit alles. Het was een gedecideerd beleid en liet zich niet gek maken door een groep supporters.
Als je zegt dat het 1 grote gok was doe je Stewart heel erg tekort tbv eigen gelijk.
Met 5 fitte verdedigers een tweeluik van 40 miljoen ingaan is gewoon gokken, daar kan je lang of breed over praten maar de verdediging was de achilleshiel van PSV deze zomer. De cruciale CV positie niet versterken voor dit tweeluik was enorm riskant. Het is dat Schouten opstond op een plek waar hij nog nooit had gespeeld want anders weet ik niet hoe Ramalho het 90 minuten die tweede wedstrijd had gedaan.
Dat het een uitmuntend transferwindow was dat ben ik natuurlijk met jullie allemaal eens, lees mijn reacties er maar op na. Ik kan het echter niet los zien van de plaatsing van de CL waardoor het zo een geweldige periode was. Was ABK gekomen zonder de CL? Waarschijnlijk niet aangezien hij dit echt als reden aandraagt (hoogste niveau spelen) in zijn interview. Was Lozano gekomen zonder CL? Ook waarschijnlijk niet.
Zou je zonder CL dus een lagere kwaliteit hebben gehaald dan die twee spelers? Overduidelijk ja. Het dubbeltje is de juiste kant op gevallen en daar ben ik als fan natuurlijk enorm blij mee. Maar ik kan me de sfeer wel voorstellen op het forum als Dessers die Bal die schouten totaal verkeerd inschatten tot een goal had gepromoveerd en we eruit waren gevlogen. Dan was het gedecideerde beleid met het wachten op absolute kwaliteit tot op de grond toe afgebrand door dit forum.
Maargoed dit hoort niet in het schouten topic.
Volledig eens. Het zat niet bepaald tegen de laatste maanden. Bij ons niet en hoe het bij de concurrentie ging ook niet, met al de eerste dure punten verlies daar.
Maar laten we niet doen alsof het zonder een portie geluk gebeurde. Die CV kwam uiteindelijk goed naar wel erg laat en met behoorlijk veel geluk. Stewart gaf zelf al aan dat het tot de laatste uurtjes onmogelijk leek. Dat het wel gelukt is, is wel hun verdienste door de optie altijd open te houden naar ook het verschil tussen een top transfer periode en een bagger periode. Want zonder B-K en dus zonder top CV had ik deze transfer periode als onvoldoende beschouwt; zo belangrijk was een nieuwe, echt goede CV.
Al 5-6 jaar is onze verdediging, met name centraal, ondermaats. Dat het nu eindelijk, in het laatste uurtje van de transfermarkt, toch nog goed is gekomen, is een hele opluchting. Maar wel met een enorme dosis geluk, want ik had niet de indruk dat er een fatsoenlijk back up plan was.