Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Tijn
Internationale topspeler

Ren Höek wrote: 26 Oct 2022, 12:50
Juancho wrote: 26 Oct 2022, 11:58 Ik heb Schmidt nog geen moment gemist, wat ik wel mis een duidelijke visie en organisatie bij PSV zelf.
Je ziet de ironie hierin niet?
Laten we hem vooral niet groter maken dan hij is.
Dit vind ik een vrij bizarre uitspraak overigens. Roger werd in Nederland juist veel kleiner gemaakt dan hij is, waar jij met alle plezier aan mee doet.
Daarbij werd hij met een gemankeerde selectie en talloze blessures alsnog 2e, met slechts 2 punten achter kampioen Ajax en 10 punten voor nummer 3 Feyenoord.

Blijkbaar vergeten sommigen heel snel.
Eens, alleen was het wel erg bijzonder hoe het verliep met Schmidt bij ons. Zijn 1e seizoen begon moeizaam, maar na de winter zouden we echt het spel gaan zien en toen stortte het juist enorm in. Het 2e seizoen begon geweldig, toen stortte het in richting winterstop en na de winterstop verloren we weer van Ajax en AZ en leek het echt over, maar toen kwam er een geweldige eindsprint. Ik was er niet rouwig om dat hij niet bleef toen we na de winter weer de topwedstrijden verloren, maar het is wel een fantastische people-manager en tegen de kleintjes wonnen we wel vaak. Het spel was tegen de kleintjes vaak niet om aan te gluren, maar als je wint kan je dat nog vergeven. Hij kreeg wel erg makkelijk kritiek in de media, ook over zijn roulatiebeleid, terwijl hij mede daardoor wel de spelers allemaal scherp hield. Bij Ajax stortte het volledig in toen er een paar spelers gemist werden, terwijl die op papier een veel bredere selectie hadden.
ruuddevil
Legende

Faber op de tribune naast de andere directieleden.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

ruuddevil wrote: 27 Oct 2022, 20:14 Faber op de tribune naast de andere directieleden.
Hahaha ik zag het en meteen gingen mijn nekharen omhoog.
Ardbeg
Mister PSV

Daar zit ie zo vaak
Fonzerilli
Jeugdinternational
Clubvoorkeur: PSV

Eerste taak is iig proberen het contract van Xavi SImons te upgraden en die optie er proberen uit te halen.
ruuddevil
Legende

Ardbeg wrote: 27 Oct 2022, 20:30 Daar zit ie zo vaak
Is dat zo? Ik zie Faber bij Jong PSV op de tribune zitten of langs het veld staan. En hij zal ook best op de tribune zitten bij wedstrijden van het eerste, maar ik kan me niet herinneren dat hij bij de directie zat. Dit leek echt een vooraankondiging.
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Als Faber het wordt hoop ik wel dat het een duo wordt, anders zou ik de keuze niet snappen
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

hondjevandebakker wrote: 27 Oct 2022, 22:53 Als Faber het wordt hoop ik wel dat het een duo wordt, anders zou ik de keuze niet snappen
Ik snap de keuze voor een duo niet. Eerst was het een one-man's job, toen De Jong te zwak bleek daarvoor moest dat gestut worden met een tweede man van onderen die zich op de jeugdaankopen zou concentreren en nu moet ondanks de rol van Vennegoor opnieuw een duo aan het werk gezet worden? Typische polderoplossing die de club moet indekken tegen de onervarenheid en onherroepelijk gefaal van Faber met een cursus 'TD for dummies' aan de moedermavo. Je kunt je afvragen of de vriendjespolitiek binnen de PSV-organisatie dan niet wat erg ver door begint te slaan. Zet er gewoon een volwassen, ervaren vent met ervaring en bewezen succes neer die een netwerk meebrengt dat wel de verslapte scouting van PSV weet te verrijken en die de persoonlijkheid en onafhankelijkheid van geest heeft om harde noten te kraken ten aanzien van het scoutingsapparaat. En laten we alsjeblieft ophouden met non-argumenten als 'verjonging in deze functie', 'kent de club' en ' heeft PSV-dna', want dat zegt geen reet over succesvolle werkwijze en deskundige inschattingen.
Last edited by O Goleiro Grande on 27 Oct 2022, 23:10, edited 1 time in total.
Menno1
Legende

Eens met Heurelho
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

We hebben eigenlijk een TD nodig die met 3 miljoen in 1 week Benitez, Xavi en Luuk haalt en die onze beste spelers kan behouden.

Wat we niet nodig hebben is een TD duo die 100 miljoen uit geeft voor niet capabele vervangers. Of een TD die 30 miljoen uit geeft aan 1 topverdediger en 14 net niet spelers.
Op weg naar nr 26
Vedette

Goh verrassend😉

Prima oplossing zo.
FritskePhilips
Nationale topspeler

ruuddevil wrote: 27 Oct 2022, 22:50 Dit leek echt een vooraankondiging.
Daar lijkt het inderdaad wel op. Naar hetgeen ik gehoord heb, is hij ook één van de serieuze kandidaten. Duo-functie met VoH, naar ik begreep. Of dat beide op de achtergrond Brands tijdelijk gaan assisteren zoals de Tekegraaf stelt, betwijfel ik.

Voor de opvolging van Faber in de Academy zou intern Oosterveld een kandidaat zijn en Riemersma extern.
Joenepsv
Legende

O Goleiro Grande wrote: 27 Oct 2022, 23:03
hondjevandebakker wrote: 27 Oct 2022, 22:53 Als Faber het wordt hoop ik wel dat het een duo wordt, anders zou ik de keuze niet snappen
Ik snap de keuze voor een duo niet. Eerst was het een one-man's job, toen De Jong te zwak bleek daarvoor moest dat gestut worden met een tweede man van onderen die zich op de jeugdaankopen zou concentreren en nu moet ondanks de rol van Vennegoor opnieuw een duo aan het werk gezet worden? Typische polderoplossing die de club moet indekken tegen de onervarenheid en onherroepelijk gefaal van Faber met een cursus 'TD for dummies' aan de moedermavo. Je kunt je afvragen of de vriendjespolitiek binnen de PSV-organisatie dan niet wat erg ver door begint te slaan. Zet er gewoon een volwassen, ervaren vent met ervaring en bewezen succes neer die een netwerk meebrengt dat wel de verslapte scouting van PSV weet te verrijken en die de persoonlijkheid en onafhankelijkheid van geest heeft om harde noten te kraken ten aanzien van het scoutingsapparaat. En laten we alsjeblieft ophouden met non-argumenten als 'verjonging in deze functie', 'kent de club' en ' heeft PSV-dna', want dat zegt geen reet over succesvolle werkwijze en deskundige inschattingen.
Helemaal mee eens. Vind het niet verrassend maar wel teleurstellend dat Brands in combi met VOH en Faber de honneurs waarneemt deze winter. Als dat "goed" bevalt mogen ze blijven zitten. We moeten juist af van die ouwe jongens krentenbrood mentaliteit. Vind het ook opvallend dat het vertrouwen in John is opgezegd maar dat er blijkbaar geen plan is van hoe nu verder.
Standbeeld
Mister PSV

Denk dat de geschikte kandidaat niet direct beschikbaar is ofwel pas aan het einde van het seizoen.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 28 Oct 2022, 09:43
Denk dat de geschikte kandidaat niet direct beschikbaar is ofwel pas aan het einde van het seizoen.
Ben dan erg benieuwd wat voor figuur ze dan wel niet zoeken. Wanneer je naar profielen zoekt waarvan je kunt inschatten dat ze eventueel of zelfs graag naar PSV zouden willen, op voorwaarde dat ze over ervaring, een behoorlijk netwerk en vooral een bewezen succesvol track record meebrengen zou ik al lang eens een lijntje hebben uitgegooid naar Roel Vaeyens onderhand. Club Brugge heeft zich toch uitstekend ontwikkeld de afgelopen jaren, deed het volgens mij ook prima w.b. de transferbalans de afgelopen seizoenen en is wat betreft sportieve kracht en resultaten PSV voorbij. Vaeyens is daar sinds 2012 achtereenvolgens als hoofdcoach, technisch coordinator en sportief directeur direct (eind)verantwoordelijk voor geweest, stopte afgelopen zomer bij Brugge en is inmiddels clubloos. In dat licht lijkt me een belletje toch genoeg om hem nog deze weken op te lijnen om bij PSV aan de slag te gaan? Tenzij de man zelf niet wil natuurlijk, maar volgens mij zou vanuit PSV-perspectief de beschikbaarheid van Vaeyens toch de weg linea recta moeten openen om te voorkomen dat je uit arren moede de TD-post opnieuw degradeert tot een sociale werkplaats voor Ernest Faber!? :wall:
Last edited by O Goleiro Grande on 28 Oct 2022, 13:06, edited 1 time in total.
Ardbeg
Mister PSV

Roel Vaeyens bedoel je?
Last edited by Ardbeg on 28 Oct 2022, 13:04, edited 3 times in total.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

O Goleiro Grande wrote: 28 Oct 2022, 12:54
Standbeeld wrote: 28 Oct 2022, 09:43
Ben dan erg benieuwd wat voor figuur ze dan wel niet zoeken. Wanneer je naar profielen zoekt waarvan je kunt inschatten dat ze eventueel of zelfs graag naar PSV zouden willen, op voorwaarde dat ze over ervaring, een behoorlijk netwerk en vooral een bewezen succesvol track record meebrengen zou ik al lang eens een lijntje hebben uitgegooid naar Roel Vaessens onderhand. Club Brugge heeft zich toch uitstekend ontwikkeld de afgelopen jaren, deed het volgens mij ook prima w.b. de transferbalans de afgelopen seizoenen en is wat betreft sportieve kracht en resultaten PSV voorbij. Vaessen is daar sinds 2012 achtereenvolgens als hoofdcoach, technisch coordinator en sportief directeur direct (eind)verantwoordelijk voor geweest, stopte afgelopen zomer bij Brugge en is inmiddels clubloos. In dat licht lijkt me een belletje toch genoeg om hem nog deze weken op te lijnen om bij PSV aan de slag te gaan? Tenzij de man zelf niet wil natuurlijk, maar volgens mij zou vanuit PSV-perspectief de beschikbaarheid van Vaessens toch de weg linea recta moeten openen om te voorkomen dat je uit arren moede de TD-post opnieuw degradeert tot een sociale werkplaats voor Ernest Faber!? :wall:
Buiten dat hij Vaeyens heet lijkt het mij niet meer dan logisch dat als je 5 okt jl. de deur dichttrekt bij een club waar je 10 jaar in dienst bent geweest, je even goed gaat denken wat een vervolgstap is en mss ook even tot de winterstop incalculeert een stapje achteruit te doen.

Maar wel een goede optie die idd beschikbaar zal zijn.
Ardbeg
Mister PSV

Waarom is Roel Vaeyens eigenlijk gestopt?
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Ja, excuus. Vaeyens bedoel ik. Ken ook iemand die Vaessens heet, dus macht der gewoonte speelde op tijdens het tikken ;)
ShovingNE2
Site Admin

O Goleiro Grande wrote: 27 Oct 2022, 23:03 Ik snap de keuze voor een duo niet. Eerst was het een one-man's job, toen De Jong te zwak bleek daarvoor moest dat gestut worden met een tweede man van onderen die zich op de jeugdaankopen zou concentreren en nu moet ondanks de rol van Vennegoor opnieuw een duo aan het werk gezet worden? Typische polderoplossing die de club moet indekken tegen de onervarenheid en onherroepelijk gefaal van Faber met een cursus 'TD for dummies' aan de moedermavo.
Eens dat Faber het niet moet worden. Geen misverstand daarover. Maar absoluut oneens dat het geen two-mans job zou zijn. Dat heeft niets te maken met dat John de Jong te zwak is, onder Brands als TD werd er al over gesproken.

Als TD stuur je de medische staf aan, de hele jeugdopleiding valt onder jou, alle jeugdcontracten moet je beheren, je stuurt de scouting aan. Je hebt PSV vrouwen daar nog bij. En dan nog een hele rits werkzaamheden die hier nog niet genoemd zijn. Het is te idioot voor woorden dat op 1 na de belangrijkste functie bij een club dit allemaal moet doen. Jong PSV en de A-selectie hou je bij de TD: alle elftallen daaronder gaan contract technisch naar een tweede man: VoH op dit moment. En zo zijn er nog veel meer taken die je elders moet zien neer te leggen. Anders ben je 50 uur per week aan het vergaderen. Terwijl hij minimaal de helft van de tijd bezig moet zijn met de A-selectie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Sensation wrote: 28 Oct 2022, 13:03

Ben dan erg benieuwd wat voor figuur ze dan wel niet zoeken. Wanneer je naar profielen zoekt waarvan je kunt inschatten dat ze eventueel of zelfs graag naar PSV zouden willen, op voorwaarde dat ze over ervaring, een behoorlijk netwerk en vooral een bewezen succesvol track record meebrengen zou ik al lang eens een lijntje hebben uitgegooid naar Roel Vaessens onderhand. Club Brugge heeft zich toch uitstekend ontwikkeld de afgelopen jaren, deed het volgens mij ook prima w.b. de transferbalans de afgelopen seizoenen en is wat betreft sportieve kracht en resultaten PSV voorbij. Vaessen is daar sinds 2012 achtereenvolgens als hoofdcoach, technisch coordinator en sportief directeur direct (eind)verantwoordelijk voor geweest, stopte afgelopen zomer bij Brugge en is inmiddels clubloos. In dat licht lijkt me een belletje toch genoeg om hem nog deze weken op te lijnen om bij PSV aan de slag te gaan? Tenzij de man zelf niet wil natuurlijk, maar volgens mij zou vanuit PSV-perspectief de beschikbaarheid van Vaessens toch de weg linea recta moeten openen om te voorkomen dat je uit arren moede de TD-post opnieuw degradeert tot een sociale werkplaats voor Ernest Faber!? :wall:
Buiten dat hij Vaeyens heet lijkt het mij niet meer dan logisch dat als je 5 okt jl. de deur dichttrekt bij een club waar je 10 jaar in dienst bent geweest, je even goed gaat denken wat een vervolgstap is en mss ook even tot de winterstop incalculeert een stapje achteruit te doen.

Ten eerste is hij - althans zo lees ik - al per 1 september vertrokken bij Club Brugge.

Ten tweede zullen niet veel clubs van TD wisselen gedurende het seizoen en is het hoogste onzeker wat het aanbod in de zomer erop zal zijn. De mate waarin je daarop wilt wachten hangt af van in hoeverre Vaeyens PSV als uitdaging ziet. Zouden Brands en Van der Wallen met een goed en ambitieus verhaal komen waarin ruimte ligt voor Vaeyens om het technisch beleid te voeren en de scouting een impuls te geven en niet ver van huis bovendien, dan lijkt me dat - zonder de man te kennen of in zijn hoofd te kunnen kijken - toch een heel waardevolle optie om niet zomaar aan de kant te schuiven?

Ten derde: Vaeyens is nog maar 44 en heeft de laatste tien jaar gewerkt - en zich opgewerkt - bij één en dezelfde club. Dat je even rust wilt als die kans zich voordoet snap ik. Maar zou hij echt langer dan een paar maanden moeten bijkomen en hier een kans bij PSV voor laten schieten? Ik betwijfel of een gestreeld ego, dadendrang en ambities dat toelaten. Tenzij Vaeyens ijzers in het vuur heeft in de grote competities lijkt me niet dat een voormalig TD van Club Brugge zijn neus ophaalt voor een aanbod van Marcel Brands in deze situatie.
koetje
Legende

Ben dan erg benieuwd wat voor figuur ze dan wel niet zoeken. Wanneer je naar profielen zoekt waarvan je kunt inschatten dat ze eventueel of zelfs graag naar PSV zouden willen, op voorwaarde dat ze over ervaring, een behoorlijk netwerk en vooral een bewezen succesvol track record meebrengen zou ik al lang eens een lijntje hebben uitgegooid naar Roel Vaeyens onderhand. Club Brugge heeft zich toch uitstekend ontwikkeld de afgelopen jaren, deed het volgens mij ook prima w.b. de transferbalans de afgelopen seizoenen en is wat betreft sportieve kracht en resultaten PSV voorbij. Vaeyens is daar sinds 2012 achtereenvolgens als hoofdcoach, technisch coordinator en sportief directeur direct (eind)verantwoordelijk voor geweest, stopte afgelopen zomer bij Brugge en is inmiddels clubloos.
Een Belg, ik weet niet het niet.

Belgen in technische functies bij Nederlandse clubs heeft zelden gewerkt. De taal is hetzelfde maar de cultuur toch echt anders. Wij vinden Belgen al snel achterbaks/van het ellebogenwerk. Een oer-PSV'er als Gerets werkte daardoor uiteindelijk ook niet.
Sensation
Lid scoutingsteam

O Goleiro Grande wrote: 28 Oct 2022, 13:19

Ten eerste is hij - althans zo lees ik - al per 1 september vertrokken bij Club Brugge.

Ten tweede zullen niet veel clubs van TD wisselen gedurende het seizoen en is het hoogste onzeker wat het aanbod in de zomer erop zal zijn. De mate waarin je daarop wilt wachten hangt af van in hoeverre Vaeyens PSV als uitdaging ziet. Zouden Brands en Van der Wallen met een goed en ambitieus verhaal komen waarin ruimte ligt voor Vaeyens om het technisch beleid te voeren en de scouting een impuls te geven en niet ver van huis bovendien, dan lijkt me dat - zonder de man te kennen of in zijn hoofd te kunnen kijken - toch een heel waardevolle optie om niet zomaar aan de kant te schuiven?

Ten derde: Vaeyens is nog maar 44 en heeft de laatste tien jaar gewerkt - en zich opgewerkt - bij één en dezelfde club. Dat je even rust wilt als die kans zich voordoet snap ik. Maar zou hij echt langer dan een paar maanden moeten bijkomen en hier een kans bij PSV voor laten schieten? Ik betwijfel of een gestreeld ego, dadendrang en ambities dat toelaten. Tenzij Vaeyens ijzers in het vuur heeft in de grote competities lijkt me niet dat een voormalig TD van Club Brugge zijn neus ophaalt voor een aanbod van Marcel Brands in deze situatie.
Oh huh Transfermarkt geeft eind datum van 05-10-2022 aan, vandaar :mrgreen:

Anyway, lijkt mij een goede optie, als ik kijk naar aankoop/verkoopbeleid en met visie een club opgebouwd (althans, zo lijkt het voor mij van buitenaf die de Belgische competitie niet erg goed volgt). In zijn periode werd Club 5x kampioen en 4x tweede, en dat terwijl daarvoor het laatste kampioenschap dateerde van 04/05 en een 4e plek in het klassement vaker regel dan uitzondering was. Volgens mij ook goede trainers aangesteld (Preud'homme en Clement oa).
Sensation
Lid scoutingsteam

O Goleiro Grande wrote: 28 Oct 2022, 13:19

Oh huh Transfermarkt geeft eind datum van 05-10-2022 aan, vandaar :mrgreen:

Anyway, lijkt mij een goede optie, als ik kijk naar aankoop/verkoopbeleid en met visie een club opgebouwd (althans, zo lijkt het voor mij van buitenaf die de Belgische competitie niet erg goed volgt). In zijn periode werd Club 5x kampioen en 4x tweede, en dat terwijl daarvoor het laatste kampioenschap dateerde van 04/05 en een 4e plek in het klassement vaker regel dan uitzondering was. Volgens mij ook goede trainers aangesteld (Preud'homme en Clement oa).
Post Reply