John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Allemaal gephotoshopt!
El Sordo
Vedette

Ykhim wrote: 18 May 2021, 17:33 Hardop lachen. Hoeveel tijd heeft je die post gekost? :mrgreen:
Ik was even zijn lengte aan het verifiëren en toen stuitte ik op deze fotos, de bal hoefde enkel nog ingekopt te worden en Menno fungeert dan toch vaak een beetje als Robbert te Loeke. ;)

Zonder dollen, ik ben best een beetje fan van Ramalho. Het is wellicht niet de naam die velen hier hadden verwacht, maar hij is de laatste twee jaar een van de steunpilaren geweest in de kampioenselftallen van Salzburg. Ik heb ook een zwak voor spelers die volledig voor hun carrière als topsporter leven en er alles aan doen om beter te worden. Volgens mij kan hij hier echt wel van waarde worden, maar dan moet hij ook van de achterban wel die kans krijgen.
Menno1
Legende

Hij heeft ook een kop als een gasmeter, al is het geen de Shoving nog. Maar goedgekeurt, laat maar komen ;)
ShovingNE2
Site Admin

El Sordo wrote: 18 May 2021, 17:47 maar dan moet hij ook van de achterban wel die kans krijgen.
Dat gaat het grootste probleem van iedere aankoop worden de komende tijd. Iedere aankoop is bijvoorbaat kut want John de Jong. Alle fouten zullen massaal uitvergroot worden om vooral de negatieve inslag te bevestigen. Pas als ze echt een seizoenshelft van waarde zijn zal het sentiment draaien, niet eerder. Een beetje de Derksen benadering, maar dan van eigen supporters.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende

Dan ga ik even een ander geluid laten horen. Als Brighton niet teveel gaat bitchen over de transfersom voor Pröpper, dan wordt de kans groot dat er bij de eerste training al minimaal 4 inkomende transfers gedaan zijn met Drommel, Ramalho, Van Ginkel en Pröpper. Daarvan hebben 3 van de 4 relevante ervaring en maken ze zeer waarschijnlijk het huidige PSV sterker. Tevens zijn 3 van de 4 aankopen dan Nederlands en ik ben doorgaans wel voorstander van een Nederlandse kern als Nederlandse club. Er gaan zeer waarschijnlijk ook een aantal Nederlandse spelers vertrekken, dus dat kan dan mooi opgevangen worden. Ik denk dat De Jong dan een lekkere start aan het maken is wat betreft de inkoopkant.
Madueke
Legende

De achterban bestaat uit meer dan alleen dit forum en Twitter etc. Daarnaast is het natuurlijk helemaal niet gek dat de aankopen (extra) kritisch bekeken worden want er zijn vanaf komend seizoen geen excuses meer te verzinnen.
ShovingNE2
Site Admin

'kritisch bekeken' is wel een understatement hoor. :lol:
Ihattaren wrote: 18 May 2021, 18:57 want er zijn vanaf komend seizoen geen excuses meer te verzinnen.
Oh, de tekst die ieder seizoen gebezigd wordt. Misschien wel de grootste holle frase die in het voetbal bestaat: GEEN EXCUSES!

Tja. Inderdaad: hele belangrijke transferzomer. Dat klopt.
Josef Dettelbacher
Legende

Massimo wrote: 18 May 2021, 18:56 Dan ga ik even een ander geluid laten horen. Als Brighton niet teveel gaat bitchen over de transfersom voor Pröpper, dan wordt de kans groot dat er bij de eerste training al minimaal 4 inkomende transfers gedaan zijn met Drommel, Ramalho, Van Ginkel en Pröpper. Daarvan hebben 3 van de 4 relevante ervaring en maken ze zeer waarschijnlijk het huidige PSV sterker. Tevens zijn 3 van de 4 aankopen dan Nederlands en ik ben doorgaans wel voorstander van een Nederlandse kern als Nederlandse club. Er gaan zeer waarschijnlijk ook een aantal Nederlandse spelers vertrekken, dus dat kan dan mooi opgevangen worden. Ik denk dat De Jong dan een lekkere start aan het maken is wat betreft de inkoopkant.
Bijkomend voordeel is dat je je op deze manier ook iets meer lucht verschaft om op wat buitenkansjes te wachten,mochten deze zich aandienen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Menno1
Legende

ShovingNE2 wrote: 18 May 2021, 18:41
El Sordo wrote: 18 May 2021, 17:47 maar dan moet hij ook van de achterban wel die kans krijgen.
Dat gaat het grootste probleem van iedere aankoop worden de komende tijd. Iedere aankoop is bijvoorbaat kut want John de Jong. Alle fouten zullen massaal uitvergroot worden om vooral de negatieve inslag te bevestigen. Pas als ze echt een seizoenshelft van waarde zijn zal het sentiment draaien, niet eerder. Een beetje de Derksen benadering, maar dan van eigen supporters.
Ik vind dit een beetje onzin. Elke aankoop wordt gewoon kritisch bekeken. Als John met een Alderweireld en een Propper was komen aankakken, dan kreeg hij van mij een dikke schouderklop en ik denk van de meesten hier. Hij heeft ook terechte credits gekregen voor Gotze en Max o.a.

Je vind dat je weer als een soort beschermheilige moet optreden voor de Jong, maar dat is nergens voor nodig. Niet alles is kut en niet alles is fantastisch.

Verder eens met Massimo: een redelijk orde selectie voor de CL voorrondes, is cruciaal. En nee, er kan nog van alles gebeuren, maar de intentie is duidelijk en dat kan ik alleen maar aanprijzen. Go Johnny dus.
ShovingNE2
Site Admin

Oh, de eerste pagina's van het Ramahlo topic waren 'kritisch'. Ah. Ok. De reacties dat het miskoop nummer 2 was was ook gewoon kritisch...
Menno1
Legende

ShovingNE2 wrote: 18 May 2021, 19:55 Oh, de eerste pagina's van het Ramahlo topic waren 'kritisch'. Ah. Ok. De reacties dat het miskoop nummer 2 was was ook gewoon kritisch...
Yep. Begrijp je het nu een beetje, of moeten we het in braille opsturen? 😘
ShovingNE2
Site Admin

Menno1 wrote: 18 May 2021, 20:37
ShovingNE2 wrote: 18 May 2021, 19:55 Oh, de eerste pagina's van het Ramahlo topic waren 'kritisch'. Ah. Ok. De reacties dat het miskoop nummer 2 was was ook gewoon kritisch...
Yep. Begrijp je het nu een beetje, of moeten we het in braille opsturen? 😘
Sesam broodjes! Jammie! :mrgreen:
ruuddevil
Legende

Je maakt het zelf alleen maar erger door de meest kritische reactie extreem uit te vergroten. En die te blijven herhalen. Je kan er ook naar kijken en denken nou de meningen lopen uiteen.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Massimo wrote: 18 May 2021, 18:56 Dan ga ik even een ander geluid laten horen. Als Brighton niet teveel gaat bitchen over de transfersom voor Pröpper, dan wordt de kans groot dat er bij de eerste training al minimaal 4 inkomende transfers gedaan zijn met Drommel, Ramalho, Van Ginkel en Pröpper. Daarvan hebben 3 van de 4 relevante ervaring en maken ze zeer waarschijnlijk het huidige PSV sterker. Tevens zijn 3 van de 4 aankopen dan Nederlands en ik ben doorgaans wel voorstander van een Nederlandse kern als Nederlandse club. Er gaan zeer waarschijnlijk ook een aantal Nederlandse spelers vertrekken, dus dat kan dan mooi opgevangen worden. Ik denk dat De Jong dan een lekkere start aan het maken is wat betreft de inkoopkant.
Vergeet die twee weltmeisters niet die Schmidt naar Eindhoven gaat halen... dan zitten we al op 6 :cool:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
El Sordo
Vedette

ruuddevil wrote: 18 May 2021, 20:57
Je maakt het zelf alleen maar erger door de meest kritische reactie extreem uit te vergroten. En die te blijven herhalen. Je kan er ook naar kijken en denken nou de meningen lopen uiteen.
Volgens mij is zijn punt vooral dat het niet per se als kritisch te duiden was. Wel, een sterk reductionistische definitie daarvan, wellicht. Iets kritisch benaderen betekent m.i. ook verschillende invalshoeken bekijken en proberen te begrijpen, die beargumenteerd in een context plaatsen en dat vervolgens verklaren. Wellicht dat ik hem verkeerd begrijp, dus verbeter me als ik het mis heb, maar volgens mij heeft Shoving m.n. een probleem met de manier waarop ‘kritisch zijn’ wordt ‘gekaapt’ en hij derhalve, obv andere opvattingen, wordt weggezet als iemand die inherent niet-kritisch is of wellicht kan zijn.

Tot zover, want ik vermoed dat jullie nu allebei naar het songfestival aan het kijken zijn. :mrgreen:
ShovingNE2
Site Admin

Als [mention]Ykhim[/mention] wat kritisch zegt over een aankoop dan kijk daar heel anders naar als iemand die kritisch is vanwege kritisch zonder een regel gelezen of seconde gezien te hebben. Kijk: als je de CV van MVV binnenhaalt, dan kan je rustig zeggen zonder al die info dat het geen versterking is.

Maar hij komt bij een ploeg vandaan niemand, maar dan ook echt helemaal niet als sparringpartner in de voorronde CL wil hebben als dat een optie was. Staan 23e op de 5 jaar club ranking. En daar dan een basisspeler van, een keyplayer zelfs als je een beetje de stats bekijkt en hoe belangrijk hij is.

En dan als miskoop betitelen. Oh nee: 2e miskoop. Natuurlijk zijn er kritische kanttekeningen te plaatsen. Maar op de eerste pagina van zijn topic wist nagenoeg niemand dat hij qua type CV veel op Boscagli lijkt. Ik zeker niet. Dan kan je vinden dat je dat niet moet doen wegens kapitaal en zo: helemaal prima. Ik vind ontwikkelen en kapitaal wel mooi, maar ik vind ervaring in de as en echt meestrijden om de prijzen belangrijker. (Waarbij de totale balans niet uit het oog moet worden verloren). Schmidt weet echt wel wat hij erbij wil hebben. Zoals Moniz zegt: met deze CV kan je tegen de middenlijn aan spelen. Vindt Schmidt belangrijk. Maar wie weet wat er nog meer komt. Of wie weet heeft Boscagli al een contract getekend ergens. Who knows.
ruuddevil
Legende

El Sordo wrote: 18 May 2021, 21:41
ruuddevil wrote: 18 May 2021, 20:57

Volgens mij is zijn punt vooral dat het niet per se als kritisch te duiden was. Wel, een sterk reductionistische definitie daarvan, wellicht. Iets kritisch benaderen betekent m.i. ook verschillende invalshoeken bekijken en proberen te begrijpen, die beargumenteerd in een context plaatsen en dat vervolgens verklaren. Wellicht dat ik hem verkeerd begrijp, dus verbeter me als ik het mis heb, maar volgens mij heeft Shoving m.n. een probleem met de manier waarop ‘kritisch zijn’ wordt ‘gekaapt’ en hij derhalve, obv andere opvattingen, wordt weggezet als iemand die inherent niet-kritisch is of wellicht kan zijn.

Tot zover, want ik vermoed dat jullie nu allebei naar het songfestival aan het kijken zijn. :mrgreen:
Zo zal hij het ongetwijfeld bedoeld hebben, maar er was volgens mij 1 reactie waarin het over miskoop 2 ging en het heeft weinig zin die dan uit te lichten. Ik kende Ramalho alleen van naam en op basis van zijn CV en wat ik las over hem was ik best positief. Alle meningen hier zijn dan interessant om te lezen.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Ik vind het een matige verdediger. Dat mag toch? Of moet ik staan te juichen omdat ik anders negatief ben?
Menno1
Legende

Eindhovenvoetbal wrote: 18 May 2021, 23:39
Ik vind het een matige verdediger. Dat mag toch? Of moet ik staan te juichen omdat ik anders negatief ben?
Heissenberrug
Internationale topspeler

Ik had ook liever Sergio Ramos.
PCGC
Vedette

Met alle respect maar of je nou Vriends haalt van Sparta of deze Ramalho, zit weinig verschil tussen.
#FreeGeneratie4
ShovingNE2
Site Admin

Ah, het gaan trolltopics worden. Wie de aankopen het meest bizar kan afkraken. Ok.
loginnaam
Internationale topspeler

PCGC wrote: 19 May 2021, 00:57 Met alle respect maar of je nou Vriends haalt van Sparta of deze Ramalho, zit weinig verschil tussen.
Klopt, in beide gevallen moet je tot overeenstemming komen met de club voor een afkoopsom en de speler een contract aanbieden.
Joenepsv
Legende

Vriends is wel leuk voor de maandelijkse pubquiz. Weet niet wat Ramalho zijn niveau is wat dat betreft.
Magnus
Meervoudig international

ShovingNE2 wrote: 19 May 2021, 07:51 Ah, het gaan trolltopics worden. Wie de aankopen het meest bizar kan afkraken. Ok.
Kap toch met huilen, kerel.
Post Reply