Joey Veerman

Spelers A-selectie.
Post Reply
Massimo
Legende

Heruone wrote: 06 May 2021, 17:30 Nu terug naar Joey Veerman. Deze long-passes/steekpasses die hij geeft zijn van zo'n fenomenaal goede kwaliteit (Guardado achtige vibes, niemand geeft dergelijke passes in de ED) dat het vrijwel wonderbaarlijk zou moeten zijn als hij die niet bij PSV kan geven.
Ik heb er nog eens over zitten nadenken en ik vind dat als je wil kunnen slagen op een hoger niveau, dan moet je ergens in excelleren. Dit geldt ook voor spelers die van onderaf doorbreken. Helemaal omdat ze nog niet 'excelleren' in het hebben van relevante ervaring. Veerman excelleert in het bovenstaande en kan daarmee dus ook van waarde zijn voor PSV. En ergens in excelleren vind ik al heel wat anders dan net een wat betere techniek of inzicht te hebben dan je teamgenoten bij een subtopper of een middenmoter in de Eredivisie. Feyenoord heeft er patent op om dat soort spelers te halen zoals de Larssons en St Justes van deze wereld. Wel miljoenen neerleggen, maar spelers waar je weinig mee opschiet en je zelfs achteruit brengt in je ambitie alleen maar omdat een paar wedstrijden in vorm en het snoepje van de maand waren. Dumfries en Angelino hadden een bepaalde kwaliteit waarmee ze uitblonken en die daardoor ook goede cijfers als back konden overleggen. waaronder goals en assists wat het gevolg daarvan was destijds bij Heerenveen en NAC. (Defensief zijn ze bij PSV beter geworden.) Daarmee maak je de kans al een stuk groter dat spelers van een kleinere club slagen. Luckassen blonk nergens in uit, evenals Ramselaar, Thomas en Doan. Ze waren de beste of meest talentvolle van je team, maar echt ergens in excelleren deden ze niet. Dan wordt de kans al een heel stuk kleiner. Alleen Maher vond ik wel uitblinken bij een Eredivisieclub die het niet gemaakt heeft PSV en waar meerdere miljoenen is voor neergelegd. Al begreep ik wel grotendeels waarom toen ik later hoorde van Verbeek dat Maher altijd in het verliezende team zat als er 4 tegen 4 werd gespeeld.

Veerman heeft een met bovenstaande kwaliteit wel iets wat PSV (vrijwel) niet heeft en dus voegt zo iemand op dat vlak sowieso wat toe. Daarnaast heb ik ook wel beelden van Veerman gezien dat hij in de drukte iets voor de eigen 16 of iets verder naar voren in de drukte werd aangespeeld en hij daar met regelmaat een oplossing in wist te vinden. Met het blok Sangaré-Rosario had je dat totaal niet en als PSV onder druk stond dan werd die bal blind naar voren gespeeld, waardoor PSV onder druk bleef. Als je tegen betere tegenstanders resultaat wil gaan halen die meer druk op je zetten, dan heb je spelers nodig naar wie je de bal daar in de drukte kan spelen. Ook zie ik met regelmaat dat met korte combinatie hij doorbeweegt na een pass. (ken ik ook van Pröpper) Iets wat ik graag zie en sowieso heel weinig maar op de Nederlandse velden zie.

Als ik moest kiezen tussen Pröpper en Veerman kies ik voor Pröpper, maar daar gaat deze post niet over. Meer of Veerman voor PSV een versterking kan zijn en ik denk dat hij eigenschappen heeft waar hij in excelleert en die dit PSV niet of nauwelijks in de selectie heeft. Mocht het tot een transfer komen dan acht ik eigenlijk best wel de kans dat hij, al dan niet vanaf zijn tweede seizoen, best wel eens kan gaan slagen bij PSV.
Heruone
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Eens met je [mention]Massimo[/mention] betreft het excelleren. Dat is wat ik ook stel m.b.t. specifieke eigenschappen als gemeenschappelijke deler bij dergelijke spelers. Alleen ik ben zelf wel van mening dat techniek en handelingssnelheid (waar dus ook techniek, inzicht, etc. inzit) uiteindelijk de beperkende of in dat geval doorslaggevende factor is. Daar ligt de basis in essentie en dat bepaald nmi ook grotendeels of je die eigenschappen tot expressie kan laten komen, i.e. excelleren. Vrijwel alle spelers die het niet hebben gered bij PSV m.b.t. die categorie laken ook op dat gebied. En die regel geldt natuurlijk in zijn algemeen ook steeds als je op een hoger niveau komt.

Verder zou het trouwens best zo eens kunnen zijn dat er een verband zit tussen dat excelleren door die eigenschappen en techniek/handelingssnelheid. Een geweldige trap vereist veel techniek + inzicht, net zoals dat in zekere zin ook voor heel veel andere eigenschappen geldt.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Massimo
Legende

Heruone wrote: 10 May 2021, 01:00 Eens met je @Massimo betreft het excelleren. Dat is wat ik ook stel m.b.t. specifieke eigenschappen als gemeenschappelijke deler bij dergelijke spelers. Alleen ik ben zelf wel van mening dat techniek en handelingssnelheid (waar dus ook techniek, inzicht, etc. inzit) uiteindelijk de beperkende of in dat geval doorslaggevende factor is. Daar ligt de basis in essentie en dat bepaald nmi ook grotendeels of je die eigenschappen tot expressie kan laten komen, i.e. excelleren. Vrijwel alle spelers die het niet hebben gered bij PSV m.b.t. die categorie laken ook op dat gebied. En die regel geldt natuurlijk in zijn algemeen ook steeds als je op een hoger niveau komt.

Verder zou het trouwens best zo eens kunnen zijn dat er een verband zit tussen dat excelleren door die eigenschappen en techniek/handelingssnelheid. Een geweldige trap vereist veel techniek + inzicht, net zoals dat in zekere zin ook voor heel veel andere eigenschappen geldt.
Ja en nee. Ja, dat je een bepaalde basis moet hebben en hoe beter die is hoe makkelijker je een bepaalde aanpassing kan maken. En helemaal hoe hoger het niveau is. Alleen is PSV niet het hoogste Europese niveau, dus hoef je geen Kevin De Bruyne te zijn om al van grote waarde voor PSV te zijn. Als er iemand waardevol voor PSV is geweest de afgelopen 5 jaar dan is het Luuk de Jong. En die blonk nou niet uit met zijn techniek (met de voeten dan) en met zijn handelingssnelheid. Echter vond ik hem Europese top als het gaat om koppen. En omdat hij hard werkte voor de ploeg was hij daardoor ook goed in het drukzetten, team op sleeptouw nemen en het zijn van een aanspeelpunt. De kwaliteiten waarin hij excelleert maakte hem een zeer waardevolle speler voor PSV en maakte hij veel goals. Hij deed dat ook al twee seizoenen bij FC Twente waardoor ik met zijn eigenschappen die hij heeft totaal geen twijfel had dat hij na zijn mislukte avonturen in het buitenland zou gaan slagen bij PSV. Dumfries is ook niet vanwege zijn voetballende vermogen een meerwaarde voor PSV. Wel met zijn drive, power, kracht en loopvermogen. Daardoor maakt hij goals en assists en dat liet hij bij Heerenveen ook al zien. Of wat verder terug in de tijd wat te denken van Filippo Inzaghi. Ik denk dat menig keeper dankzij hem niet bij de rondo in het midden heeft hoeven staan. Maar op de goede plek steeds staan of steeds scherp en na 6 keer buitenspel er toch tussendoor knijpen kon hij wel. En omdat iemand als Luuk de Jong zijn voetballende beperkingen speelt hij nu wel op zijn max. Maar voor PSV is dat meer dan waardevol.

Dus ik ben het met je eens dat techniek en handelingssnelheid een rol spelen op alle niveaus en hoe hoger het niveau hoe meer, maar dat voor PSV ook andere eigenschappen al zeer waardevol kunnen zijn als ze ergens in 1 of 2 dingen excelleren. Bij bijvoorbeeld Gakpo zag je al vanaf het begin dat hij excelleert met zijn trap in zijn rechtervoet. Dan maak je dus goals en assists en wordt zo iemand steeds waardevoller.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Van mij mogen Pröpper, Veerman en Ginkel (vast contract) komen. Zoals ook eerder is betoogd.
Guti, Rosario, Fein, Sadilek, Doan, Thomas of Mauro mogen dan vertrekken.

Ginkel en Pröpper zijn dan als ervaren middenvelders de spelers die de ondergrens op het middenveld moeten bewaken. Waar Veerman en Sangaré zich aan op kunnen trekken, zoniet door kunnen groeien.

PSV speelt genoeg wedstrijden.
Menno1
Legende

Dat klinkt altijd leuk, maar een aankoop van 9 miljoen (Sangare) ga je niet op de bank zetten. Daarnaast is een duo van Ginkel - Propper op papier heel leuk, maar niet de visie van Schmidt.

Ik denk dat het tussen Propper en Veerman gaat. Ik zie wel de kwaliteiten van Veerman, maar ik vind het een groter twijfel geval dan Propper. Wel is het een fijne speler en zoals Massimo al aangaf, iemand met specifieke kwaliteiten. De vraag echter is of deze kwaliteiten volop benut worden bij PSV in dit systeem.

Propper neemt wat meer ervaring mee, is verdedigend net even wat stabieler en is voetballend van absolute meerwaarde, met een variatie aan passing skills en genoeg creativiteit. Echter als het alsnog Veerman wordt, dan ben ik daar erg benieuwd naar. Sowieso fijn om meer voetbal op het middenveld te hebben.
ShovingNE2
Site Admin

Als Veerman niet verwacht dat hij direct in de basis staat dan lijkt het mij een prima aankoop. Maar dan moet je ook naar de prijs kijken. Als Heerenveen dubbele cijfers wil dan moet je het gewoon niet doen. Dubbele cijfers alleen voor spelers die absoluut basis komen te staan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Als dit jaar ons iets heeft geleerd is dat er geen basis 11 zijn. Je hebt 5 goede middenvelders nodig waarvan een deel ook op halftien uit de voeten moet kunnen. Als de keuze of Veerman of Pröpper is dan is het 10 uit 10 Pröpper.
Josef Dettelbacher
Legende

ShovingNE2 wrote: 10 May 2021, 07:25 Als Veerman niet verwacht dat hij direct in de basis staat dan lijkt het mij een prima aankoop. Maar dan moet je ook naar de prijs kijken. Als Heerenveen dubbele cijfers wil dan moet je het gewoon niet doen. Dubbele cijfers alleen voor spelers die absoluut basis komen te staan.
Dat laatste lijkt me vanaf nu wel cruciaal ja.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PCGC
Vedette

Heerenveen heeft toch allang aangegeven dat ze de hoofdprijs willen hebben? Kan me niet voorstellen dat ze daarmee minder dan 10 willen hebben.

“ Heerenveen vraagt naar verluidt tien miljoen euro voor Veerman. Ook gaan er bedragen van twaalf miljoen rond. Het geïnteresseerde PSV is niet van plan aan die vraagprijs te voldoen en denkt ook aan oude bekende Davy Pröpper, die onder contract staat bij Brighton & Hove Albion. Het standpunt van het eveneens geïnteresseerde Rangers FC, Atalanta Bergamo en Stade Reims is onbekend.

Leeuwarder Courant”
#FreeGeneratie4
11 Tinus
Legende

Vraagprijs 10 miljoen, bij Doan was het 12.5 miljoen en toen was er geen Corona crisis. Heerenveen heeft verder ook geen fatsoenlijke speler op het veld die ook maar enige waarde heeft. Als zij nu 7 miljoen krijgen dan kunnen ze de markt op. Heel veel meer dan dat zal ie niet kosten. Maar van de andere kant maakt het ook niet uit of het 5 7 of 9 miljoen is ALS ie maar presteert. Als de scouting Roger en John daarvan overtuigd zijn dan vind ik het wel een goede aankoop. Maar eerst Pröpper en van Ginkel.
Magnus
Meervoudig international

11 Sir Tinus wrote: 10 May 2021, 07:48 Als dit jaar ons iets heeft geleerd is dat er geen basis 11 zijn. Je hebt 5 goede middenvelders nodig waarvan een deel ook op halftien uit de voeten moet kunnen. Als de keuze of Veerman of Pröpper is dan is het 10 uit 10 Pröpper.
Ik ben wel benieuwd hoe dat er volgend seizoen uit gaat zien. Ik denk namelijk dat o.a. corona en het speelschema er veel invloed op hebben gehad dat zoveel spelers aan bod zijn gekomen. Toen Schmidt arriveerde, hoorde ik juist vaak het verhaal dat het een trainer is die met een vaste kern werkt en niet al te veel rouleert. Redelijk tegenovergesteld van wat hij het afgelopen seizoen heeft laten zien. Waar ik dus benieuwd naar ben, is of hij volgend jaar wel met een meer vaste kern gaat werken, of dat het weer een seizoen vol roulaties gaat zijn.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Heruone wrote: 01 May 2021, 17:16
Voormalig KG wrote: 30 Apr 2021, 13:14 Als ze tegen een normaal bedrag Joey Veerman

Guess what, dit soort bedragen zal je wel moeten gaan neertellen voor dergelijke spelers (categorie talentvolle spelers, maar waarbij een kwaliteitsbreuk zit tussen huidige

Waar komt het idee vandaan dat de handelingssnelheid van Veerman te laag ligt?
Dat zie je in elke topwedstrijd en zelfs in situaties tegen mindere tegenstanders eigenlijk elke wedstrijd wel. Heeft vaak veel tijd nodig en handelt traag. Leunt enorm op zijn trap. Ik vind het een hype, leuke speler voor Feyenoord.
Heruone
Lid scoutingsteam

Eindhovenvoetbal wrote: 13 May 2021, 15:35
Heruone wrote: 01 May 2021, 17:16

Dat zie je in elke topwedstrijd en zelfs in situaties tegen mindere tegenstanders eigenlijk elke wedstrijd wel. Heeft vaak veel tijd nodig en handelt traag. Leunt enorm op zijn trap. Ik vind het een hype, leuke speler voor Feyenoord.
Ik zit geen Heerenveen te kijken. Maar ben het er nog steeds pertinent mee oneens.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Heruone wrote: 13 May 2021, 15:36
Eindhovenvoetbal wrote: 13 May 2021, 15:35
Ik zit geen Heerenveen te kijken. Maar ben het er nog steeds pertinent mee oneens.
Dat quoten ging ook lekker bij mij trouwens haha excuus
OnsPSV
Meervoudig international

Is voor het derde seizoen op rij aan het bewijzen dat hij klaar is voor een stap hogerop. Of dat PSV (Nederlandse top) is weet ik niet, maar hij is wel een zeer constante factor in een behoorlijk slecht elftal. Zet per wedstrijd 1-2 keer iemand pal voor de keeper en blijft maar strooien met goede ballen.

Zijn rendement is altijd prima geweest. toch blijf ik hem interessant vinden voor een redelijk bedrag (6-7 milj.). Wellicht een optie voor in de winter?
De Realist
Internationale topspeler

Nee.
We hebben al veel te veel mensen voor de breedte, en deze jongen is never nooit geen basis materiaal voor PSV
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
koetje
Legende

Je hebt nu Thomas, Van Ginkel, Propper en Guti voor die rol. Liever investeren in een backup voor Sangare.

Vertrekken veel va bovenstaande spelers dan is Veerman een optie. Maximaal 5 miljoen echter, er zijn veel twijfels over het mentale deel.
OnsPSV
Meervoudig international

Er ontbreekt toch behoorlijk wat creativiteit langs Sangare? Dat icm het vaak wegvallen van Götze maakt dat we eigenlijk geen creatieve middenvelder in de selectie hebben. Pröpper zou dit moeten zijn, maar dat lijkt een pijnlijk verhaal te worden
ruuddevil
Legende

Zou PSV een poging wagen nu er beweging is? Heerenveen zit minder hoog in de boom lijkt het.
Standbeeld
Mister PSV

Ik verwacht het niet. Maar misschien wel goed om te mengen en de prijs op te drijven voor Feyenoord. :mrgreen:
Ardbeg
Mister PSV

ruuddevil wrote: 31 Dec 2021, 11:42 Zou PSV een poging wagen nu er beweging is? Heerenveen zit minder hoog in de boom lijkt het.
Ik heb wat twijfels bij deze jongen. Waarom zit hij niet bij Jong Oranje? Klopt de heimwee/vliegangst/wat is het? Ik denk dat ie ook niet echt aansluit bij wat PSV zoekt, die baas, de leider.
Standbeeld
Mister PSV

Ik denk er hetzelfde over. De jongen heeft ook geen topmentaliteit wat zou kunnen botsen met Roger. Daar kan van de andere kant natuurlijk aan gewerkt worden, alleen ik denk niet dat PSV in de winterstop een speler gaat halen die ze de gehele 2e seizoenshelft nog moeten kneden om eventueel top te laten functioneren.
Revolinho
Internationale topspeler

Van de zomer vond ik hem nog wel enigszins interessant, maar bij nader inzien toch maar niet. Hoog AZ-gehalte wmb.

PSV moet een patron hebben. Een echte strijder, een moderne en complete CVM.
Tijn
Internationale topspeler

Prima voetballer, past misschien wel beter naast Sangaré dan Guti. En als hij maar 4 miljoen moet kosten is het best een koopje. Zal qua salaris ook niet hoog in de boom zitten. Las trouwens gisteren een stuk op VI dat de statistieken van Maher ook behoorlijk goed zijn momenteel qua intercepties en kansen creëren.
Johnnie Walker
Lid van verdienste

4 miljoen voor Veerman is niet veel. Daar zou Feyenoord goed aan doen.

Wij zoeken op dit moment meer een ander soort middenvelder. Iemand die verdedigend sterker is. Meer Midtjo dan Veerman.
Post Reply