Hoeveel denk je dat Fabio Silva hier (eventueel) gaat verdienen?
Die zal meer verdienen, maar dat betreft slechts een half seizoen. De andere twee moet je voor een aantal jaar binden.
Ja, dus? Stel je voor dat een Danilo het als tweede spits hier goed had gedaan, wellicht had hij dan na een seizoen of twee een mooie transfer gemaakt naar Spanje en hadden wij een leuk bedrag kunnen pakken. Aan Fabio Silva gaan we ook 1,5 jaar vastzitten zo zijn de eerste geluiden, dus wat zou dan uiteindelijk de beste investering zijn geweest?
Om twee voorbeelden te noemen: als wij afgelopen zomer een Danilo (bewezend scorend vermogen) of Gimenez (investering met oog op de toekomst) hadden gehaald als tweede spits was dat prima geweest.
Als, als, als. Daar heb je helemaal niets aan he. Als er tegen Sparta nog 1x gescoord werd had PSV 2 punten meer. Maarja, ALS.
Wat bazel je nou? Je vroeg toch wat de alternatieven zijn? Ik geef vervolgens voorbeelden van type transfers die binnen de kaders van PSV haalbaar zouden moeten zijn. Ik kan geen concrete namen noemen nee, ik ben geen scout namelijk.
ShovingNE2 wrote: ↑18 Jan 2023, 13:07
Een speler van 20 die een paar jaar geleden 40 mijoen kostte
Wat zegt dat over zijn kwaliteiten? Hij speelde niet de pannen van het dak. Straks blijkt dat die 40 miljoen onderdeel van een witwasprogramma is geweest. Weten wij veel.
Terechte opmerkingen. Maar al is de kans 1 op 4 dat het er echt uitkomt, 2 op 4 dat het een goede backup is maar niet meer dan dat en 1 op 4 dat het een neefje van Hoever is dan is het een absolute go.
Gooi wel een clausule erin dat je hem komende zomer of volgende winter terug kan sturen als het niet bevalt.
Ajb niet direct 1,5 jaar. Kost een vermogen en dalijk zitten we er aan vast als hij het ook bij ons niet red. Net zoals bij Anderlecht en Wolves waar hij niet echt indruk heeft gemaakt. Ook bij Porto niet overigens. Die 40m was gewoon onderdeel van een of andere vage deal / constructie. En wij trappen er na Hoever weer in.
Als we dan toch voor hem gaan, doe dan een half seizoen met optie tot nog een jaar als hij bevalt. En graag een normaal salaris. Spelers met topsalarissen in de aanval die niet voldoen hebben we al voldoende met Luuk en Anwar.
Waarom zou Sabio naar PSV komen als stand-in voor Luuk, oftewel een plaats op de bank? Als hij het al niet leuk vindt om gewisseld te worden. Of kan hij ook op de flanken uit de voeten..Of stappen we over op old scool PSV met 2 spitsen?
JChovanec wrote: ↑18 Jan 2023, 17:26
Waarom zou Sabio naar PSV komen als stand-in voor Luuk, oftewel een plaats op de bank? Als hij het al niet leuk vindt om gewisseld te worden. Of kan hij ook op de flanken uit de voeten..Of stappen we over op old scool PSV met 2 spitsen?
Of we gaan Luuk de Jong gewoon gebruiken in de rol die hem op het lijf geschreven is als pinchhitter.
JChovanec wrote: ↑18 Jan 2023, 17:26
Of we gaan Luuk de Jong gewoon gebruiken in de rol die hem op het lijf geschreven is als pinchhitter.
Daar doe je Luuk zwaar te kort. Hij zit niet in zijn beste fase, ook door de huidige speelstijl, Luuk is keihard nodig in het veld. Door zijn spel maar ook ervaring die hij heeft.
De reden van Fabio's vertrek ligt heel anders hij is na die woordenwisseling niet weggestuurd, hij heeft zelf aangegeven weg te willen. de belgische bron noemt hem een Ferrari tussen Twingo's die veel beter is dan bijna alle eredivisiespelers
Ik weet het niet zo. Mijn vertrouwen in de scouting is nul. Ik heb zelf helemaal geen verstand van voetbal, begrijp me niet verkeerd, maar die 4-5 filmpjes op YouTube zien er ook niet echt hoopvol uit.
Ik lees te vaak termen hier als 2de spits, invaller etc. Ik leg de lat ff wat hoger. PSV heeft gewoon 2 hele goede spitsen nodig in de selectie. Om af te kunnen wisselen, voor de concurrentie. Gewoon omdat we PSV zijn.
Een Luuk die EN in vorm is EN goed gebruikt wordt is goud waard. We kennen echter ook de andere kant van Luuk die we, helaas, na het WK weer zien. Alle respect voor Luuk en ik ben fan, maar ook hij vervangbaar als het ff niet lekker loopt. Ook Luuk moet aan de bak voor z'n plek.
Ik hoop dus van harte dat deze Silva die kwaliteiten of potentie heeft om heel snel die strijd aan te gaan. Is hij beter, top, dat betekent dat je met Luuk eindelijk een serieuze 2de spits hebt. Vullen beide heren elkaar aan afhankelijk van de tegenstander zonder er in kwaliteit op achteruit te gaan... Top! Dat hebben we nodig. Wat we NIET nodig hebben is een middelmatige backup spits.