Earnest Stewart
- DonyellMalen
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Met op 3:40 speciale aandacht voor het 'Jan Reker-bord', haha.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/422 ... an-van-PSV
En onze Earnest wilde vroeger al autoverkoper worden, dus dat verkopen zit er wel in.
- degans4567
- Bankzitter
Nou een leuke kantine juffrouwJosef Dettelbacher wrote: ↑26 Jan 2023, 21:20Heel verstandig!
Roep maar wie jullie verder aangesteld willen hebben, dan ga ik dat regelen.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Ik zei het gister elders ook al, maar ik denk dat de rol van assistenten overschat worden. Ze zijn feitelijk slechts uitvoerende hulpmiddelen van de visie van de trainer. Ze zijn er als vertrouwenspersoon, om mee te sparren en/of om (tactische) trainingen te leiden en individuele gesprekken met spelers, etc.Josef Dettelbacher wrote: ↑26 Jan 2023, 21:19Ik vind persoonlijk dat Fred Rutten te veel buiten schot blijft. Hij is juist als ervaren rot aangesteld om Ruud bij te staan. Ik zie daar eigenlijk niets van terug, en visueel vind ik hem er ook altijd maar wat bij zitten. Blik op oneindig enzo. Vergelijk dat eens met de start van het seizoen, toen gaf ie Ruud nog energiek zo'n tik van "het gaat beginnen jongen!".Heruone wrote: ↑26 Jan 2023, 20:45 Ik denk dat Brands het e.e.a. gaat uitleggen over de situatie. Ik ben wel blij met de huidige verdeling. Ik denk dat met Brands een goede voetbalman aan de top van de keten staat. Hij is gepokt en gemazeld en kent op technisch vlak de voetbalwereld als geen ander. Ik denk dat het onderschat wordt hoe zwaar de job is die hij heeft momenteel gezien hij zowel AD als TD moet spelen in een hele drukke transferperiode, waarin ook nog hele zorgvuldige en belangrijke beleidskwesties aan bod komen. Dat er nu een TD is, ook eentje die Brands niet per se bij de hand hoeft te nemen, is fijn.
Ik denk dat het voor Brands de komende tijd belangrijk is dat hij zichzelf meer gaat profileren als een leider. Stewart zal tegelijkertijd met Brands het technische beleid vorm moeten gaan geven en duidelijkheid moeten gaan verschaffen in het op een oog cruciale transferperiode. Er moeten cashcows komen, maar tegelijkertijd moet ook talent geprofileerd worden. Hoe dan ook was Brands bij zijn aanstelling destijds duidelijk dat hij ook op technisch vlak de nodige input zou leveren. Dat zal ongetwijfeld nog steeds gebeuren en dat maakt het sowieso dat ik veel vertrouwen heb in de combinatie TD + Marcel Brands. Voor mij was die ideale kandidaat Steinsson, want ik denk dat je daarmee meer out of the box gaat, maar Stewart heeft op het oog ook een interessant profiel. Ik ken hem verder niet. Maar nogmaals, die combinatie biedt wel vertrouwen.
Tegelijkertijd heeft men met Faber een HJO die inmiddels 4.5 jaar rondloopt in die functie bij onze club en waarmee men dus onlangs verlengd heeft. Hij zal ook een belangrijke rol mogen gaan spelen in dit proces met Stewart, gezien de jeugdzijde voor PSV belangrijker dan ooit wordt. PSV heeft ook niet voor niets aangegeven hier meer op in te willen zetten (ook die categorie transfers 16-19 jaar). Wat bovendien fijn is, is dat Faber zijn papieren heeft gehaald of bezig is te halen voor een (technisch) directeur functie. Daarmee zal hij ook meer denken in de trend van een beleidsmaker i.p.v. opleider en pionier, een trekje wat veel HJO's over het algemeen hebben. Ik ben overigens benieuwd of ze Riemersma ook nog kunnen binden voor een rol binnen PSV aan de jeugdopleidingen kant. Bij veel clubs zie je tegenwoordig een hoofd methodologie. Ik weet niet of dat er al bij PSV is, maar in zo'n functie zou hij wel geslepen zijn.
De enigste twijfel die ik momenteel heb is RvN (licht uitgedrukt). Dat is geen geheim. Wat wel fijn is, is dat met de komst van Stewart (toch een vrij ervaren man) en de combinatie met Brands, iig een groot deel van de verantwoordelijk weggepakt kan worden bij Ruud. In de bestuurskamers lijkt de rust nu langzaam weder te keren, lijken op het oog de juiste poppetjes op de juiste plek te staan en kan PSV gaan werken aan de toekomst van morgen. Hopelijk vertaalt zich dat tegelijkertijd op het veld de ontwikkeling van de trainer Ruud en PSV als team.
Rabanal is volgens mij iemand die echt tactische trainingen leidt en pass en trap oefeningen uitzet. Tot zover te zien uit de geringe trainingsbeelden en de woorden van Van Nistelrooij over hem. Rutten zal vooral kennis en ervaring moeten bieden en die vertrouwensrol meer moeten oppakken. ED melde volgens mij al een paar keer dat Rutten's rol niet per se heel erg op de voorgrond is. Daarnaast betwijfel ik ook persoonlijk over zijn kennis of vooral zijn modernisering van kennis. Is hij nog wel up to date? Rutten staat bekend als een goed veldtrainer. Maar de laatste jaren is hij nauwelijks nog serieus bezig geweest/betrokken geweest bij een noemenswaardige job op het veld die nauw in verband staat met het implementeren van tactiek/spelers beter maken.
Maar nogmaals, dat is puur speculatief. Als voetbalman bezit hij volgens mij ook wel veel kennis. Bij NEC waren ze iig voor zijn technische input lovend vanuit de RvC.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Legende
Ik zei aangesteld, niet ongestelddegans4567 wrote: ↑26 Jan 2023, 21:32Nou een leuke kantine juffrouwJosef Dettelbacher wrote: ↑26 Jan 2023, 21:20
Heel verstandig!
Roep maar wie jullie verder aangesteld willen hebben, dan ga ik dat regelen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Earnie! Prima vent, maar niet echt veel bijzonderder dan John de Jong in mijn optiek. Hopelijk kan Brands samen met Stewart en Ruud terug een echte drie-eenheid vormen, waardoor het wel een succes wordt.
-
- Nationale topspeler
-
- Internationale topspeler
Uh, John was hoofd scouting en had een gigantisch netwerk vanuit die baan, waaronder in Zuid-Amerika.CZ_Code wrote: ↑26 Jan 2023, 22:48 Met alle respect, in welk opzicht is Earnie niet echt veel bijzonderder dan John? Earnie heeft ervaring, een redelijk track record en (hopelijk) een netwerk wat we nog niet echt hadden (Amerika en mogelijk wat Z Amerika). John was gewoon een doorgeschoven jonge vent…
- DC_PSV
- Vedette
En dat netwerk heeft ons Baumgartl en Bruma opgeleverd.Eindhovenvoetbal wrote: ↑26 Jan 2023, 23:03Uh, John was hoofd scouting en had een gigantisch netwerk vanuit die baan, waaronder in Zuid-Amerika.CZ_Code wrote: ↑26 Jan 2023, 22:48 Met alle respect, in welk opzicht is Earnie niet echt veel bijzonderder dan John? Earnie heeft ervaring, een redelijk track record en (hopelijk) een netwerk wat we nog niet echt hadden (Amerika en mogelijk wat Z Amerika). John was gewoon een doorgeschoven jonge vent…
#simplythebest
- Standbeeld
- Mister PSV
Heel dat "netwerk" gedoe is overrated. Alle spelers zijn bekend in de scouting databases en in 99% van de gevallen draait het toch om geld (zie casus Savio als voorbeeld). Het is veel belangrijker wat voor type directeur/karakter je bent. Zoiets moet je in de vingers hebben. Een TD moet niet te netjes zijn, die moet gewoon vies kunnen onderhandelen en daarnaast ook goed technisch beleid uit kunnen zetten. John was een vriendelijke topgozer, maar geen goede TD vind ik. Hopelijk breken er met de ervaring van Stewart betere tijden aan.Eindhovenvoetbal wrote: ↑26 Jan 2023, 23:03Uh, John was hoofd scouting en had een gigantisch netwerk vanuit die baan, waaronder in Zuid-Amerika.CZ_Code wrote: ↑26 Jan 2023, 22:48 Met alle respect, in welk opzicht is Earnie niet echt veel bijzonderder dan John? Earnie heeft ervaring, een redelijk track record en (hopelijk) een netwerk wat we nog niet echt hadden (Amerika en mogelijk wat Z Amerika). John was gewoon een doorgeschoven jonge vent…
Last edited by Standbeeld on 26 Jan 2023, 23:10, edited 1 time in total.
- PSVerDenBosch
- Basisspeler
Amerikaanse voetbal is ook echt in opkomst qua talenten. Zeiden op het WK dat dit een selectie is die alleen maar sterker en sterker wordt. Waarschijnlijk heeft hij dus wel een mooi lijstje. Go Earnest
-
- Nationale topspeler
Zoals anderen al aangeven, en misschien verwoord ik het dan simpelweg verkeerd, gaat het me niet per se om hoe groot dat netwerk is. Stewart heeft duidelijk bij een aantal clubs goed gedraaid ondanks de lastige situatie. En in zijn tijd in Amerika is er ook nogal wat verbeterd daar. Gewoon een stukje ervaring en misschien zijn oog voor bepaalde zaken die John miste als beginnend TD. Of misschien was John überhaupt nooit geschikt als TD voor welke club dan ook. Enfin.Eindhovenvoetbal wrote: ↑26 Jan 2023, 23:03Uh, John was hoofd scouting en had een gigantisch netwerk vanuit die baan, waaronder in Zuid-Amerika.CZ_Code wrote: ↑26 Jan 2023, 22:48 Met alle respect, in welk opzicht is Earnie niet echt veel bijzonderder dan John? Earnie heeft ervaring, een redelijk track record en (hopelijk) een netwerk wat we nog niet echt hadden (Amerika en mogelijk wat Z Amerika). John was gewoon een doorgeschoven jonge vent…
- Standbeeld
- Mister PSV
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Het netwerk gedoe is niet overrated, maar mensen interpreteren de inhoud van de tem verkeerd. Het gaat niet om een onbekende speler die toevallig op de radar komt omdat Jantje het achterneefje van Pietje kent die het zusje van Ria heeft geneukt en daar dan weer de kleinzoon van. Om het even heel theatraal te schetsen zegmaar haha. Het gaat vooral om het streepjes voor hebben bij zaakwaarnemers die uiteindelijk in deze moderne voetballerij hoe je het wendt of keert een hele grote stem/factor zijn in waar een speler naar toe gaat.Standbeeld wrote: ↑26 Jan 2023, 23:09Heel dat "netwerk" gedoe is overrated. Alle spelers zijn bekend in de scouting databases en in 99% van de gevallen draait het toch om geld (zie casus Savio als voorbeeld). Het is veel belangrijker wat voor type directeur/karakter je bent. Zoiets moet je in de vingers hebben. Een TD moet niet te netjes zijn, die moet gewoon vies kunnen onderhandelen en daarnaast ook goed technisch beleid uit kunnen zetten. John was een vriendelijke topgozer, maar geen goede TD vind ik. Hopelijk breken er met de ervaring van Stewart betere tijden aan.Eindhovenvoetbal wrote: ↑26 Jan 2023, 23:03
Uh, John was hoofd scouting en had een gigantisch netwerk vanuit die baan, waaronder in Zuid-Amerika.
Neem bijv. Brands die altijd goede connecties heeft gehad met Mino. Of nu zo'n Fabio Silva die bij Jorge Mendes zit. Een Branthwaite die van Everton komt. Maar ook bijv. Tsygankov die in de zomer zou klaarstaan als Cody zou vertrekken door de banden met SEG. Daar zit slaat de term "een groot netwerk hebben" vooral op.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Want? Jij weet zeker dat het probleem bij de scouting zit?
Die kunnen namen aandragen wat ze willen, maar dan moeten ze nog wel haalbaar zijn, willen komen of goedgekeurd worden door de technische staf...
-
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Van Nistelrooij
- B. Dzsudzsak
- Regelmatige invaller
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Stewart mag ik hier zitten?
Stewart mag ik hier staan?
Stewart mag ik hier staan?
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
-
- Internationale topspeler
Eindhovenvoetbal wrote: ↑26 Jan 2023, 23:03Uh, John was hoofd scouting en had een gigantisch netwerk vanuit die baan, waaronder in Zuid-Amerika.CZ_Code wrote: ↑26 Jan 2023, 22:48 Met alle respect, in welk opzicht is Earnie niet echt veel bijzonderder dan John? Earnie heeft ervaring, een redelijk track record en (hopelijk) een netwerk wat we nog niet echt hadden (Amerika en mogelijk wat Z Amerika). John was gewoon een doorgeschoven jonge vent…
Het enige netwerk dat John had was VOH en de zwarte taxi naar de Vooruitgang
- Ted Lasso
- Bankzitter
- Old name: FC Bavaria
- Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
- Favoriete speler: Olivier Boscagli
Stewart is zo'n man waarvan je in 1990 al wel voelde aankomen dat hij vroeg of laat bij PSV zou belanden . Volgens mij past Stewart als persoon perfect bij PSV en hij brengt een compleet nieuw netwerk mee, dat is positief. Maar belangrijker nog, hij is overal door de voordeur weggegaan en overal wordt hij geprezen voor zijn werkzaamheden. Volgens mij kun je niet veel meer van een professional verwachten.
Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
-
- Nationale topspeler
Niks van gemerktEindhovenvoetbal wrote: ↑26 Jan 2023, 23:03Uh, John was hoofd scouting en had een gigantisch netwerk vanuit die baan, waaronder in Zuid-Amerika.CZ_Code wrote: ↑26 Jan 2023, 22:48 Met alle respect, in welk opzicht is Earnie niet echt veel bijzonderder dan John? Earnie heeft ervaring, een redelijk track record en (hopelijk) een netwerk wat we nog niet echt hadden (Amerika en mogelijk wat Z Amerika). John was gewoon een doorgeschoven jonge vent…