Thomas Beelen
-
- Legende
Behalve kwaliteit/potentie is het ook van belang dat zo iemand in de speelstijl past. Schuurs bijvoorbeeld vond ik bij Ajax echt helemaal niks en ik begreep er niks van dat hij alsnog voor een miljoen of 10 naar Italië vertrok. Echter heeft hij het blijkbaar daar in 1 seizoen dusdanig goed gedaan dat er alweer interesse is van grotere clubs.
Het lastige vind ik dat ik Beelen nu 1 seizoen gespeeld heeft en dat in een 5 mans defensie. De vraag is of hij past bij de manier van spelen van Bosz en of hij door kan groeien. Dat eerste is goed in te schatten, dat tweede kan je de ene keer beter dan de andere keer inschatten. Ik vind het op dit moment heel lastig om hier wat van te vinden. Je gaat hier wel 2,5 tot 3 miljoen tegenaan gooien en je verwacht dat zo iemand als back-up voldoet als instap.
Mocht hij naar PSV komen dan is het een interessant om te zien of ze op dat vlak een beetje goed in die richting kunnen denken.
Het lastige vind ik dat ik Beelen nu 1 seizoen gespeeld heeft en dat in een 5 mans defensie. De vraag is of hij past bij de manier van spelen van Bosz en of hij door kan groeien. Dat eerste is goed in te schatten, dat tweede kan je de ene keer beter dan de andere keer inschatten. Ik vind het op dit moment heel lastig om hier wat van te vinden. Je gaat hier wel 2,5 tot 3 miljoen tegenaan gooien en je verwacht dat zo iemand als back-up voldoet als instap.
Mocht hij naar PSV komen dan is het een interessant om te zien of ze op dat vlak een beetje goed in die richting kunnen denken.
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Massimo daarom schat ik eerder in dat hij als vervanger van Guti komt en dat er nog een glasbak bij komt als Sangare gaat. Dat Bosz in Beelen dus een speler ziet die ook heel handig is als je tijdens een wedstrijd moet omschakelen. Misschien zelfs wel juist op Europees niveau. Iets wat Cocu ook regelmatig deed.
Dit even los van of Beelen al zover is overigens. Maar gezien zijn spel en het feit dat hij middenvelder was en bij PEC dus altijd 2 CV's in zijn rug/naast hem heeft....ik kan me niet voorstellen dat ze bij PSV in hem 1 van de 2 CV's zien.
Het moet bijna wel de vervanger zijn van Guti of Bosz gaat verrassen door ook regelmatig met 3 cv's te spelen.
Dit even los van of Beelen al zover is overigens. Maar gezien zijn spel en het feit dat hij middenvelder was en bij PEC dus altijd 2 CV's in zijn rug/naast hem heeft....ik kan me niet voorstellen dat ze bij PSV in hem 1 van de 2 CV's zien.
Het moet bijna wel de vervanger zijn van Guti of Bosz gaat verrassen door ook regelmatig met 3 cv's te spelen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
-
- Internationale topspeler
- Grasmat
- Lid van verdienste
Maar dat weet je pas achteraf. Daarom is het zo moeilijk inschatten voor de scouts en beleidsmensen. We hebben al genoeg (defensieve) miskopen gehad de laatste jaren. Dan liever 3 miljoen steken in iets meer zekerheid.
-
Je hoort mij ook niet zeggen dat het anders is. Ik stel slechts het dilemma waar PSV nu mee zit.
Door de interesse van Twente, AZ en Feyenoord is het nu of nooit meer.
Ik benoem bewust slechts het dilemma, aangezien de discussie al uitgebreid gevoerd was en omdat het totaal niet belangrijk is voor de beslissing van PSV wat wij er met zijn allen van vinden. Dichten ze hem de potentie toe en vinden ze hem het bedrag waard?
Sangaré, le Roi du PSV
- Klapstoel
- Basisspeler
Je kunt erop zeiken, maar als ze hem niet halen en hij blijkt succesvol bij AZ of Feyenoord te zijn dan is er ook commentaar dat hij niet in beeld was.
Ik heb er een Lucius gevoel bij. Multifunctioneel, verdediger en middenvelder al wat ouder maar fan de club en een grote drive. Liever in dit soort spelers kapitaal steken dan in buitenlandse twijfelaars
Ik heb er een Lucius gevoel bij. Multifunctioneel, verdediger en middenvelder al wat ouder maar fan de club en een grote drive. Liever in dit soort spelers kapitaal steken dan in buitenlandse twijfelaars
- Grasmat
- Lid van verdienste
-
Deze jongen neemt hooguit de plek in de selectie over van een ander, maar ik krijg de indruk dat Bosz/Stewart de boel gewoon anders in gaan richten. Of Beelen nou onervaren is of wellicht het niveau nog niet aankan, ze zijn duidelijk op zoek naar types die iets anders bieden. Je kunt ook teveel van hetzelfde hebben, dat wil je niet. Het TYPE speler dat Beelen is bevalt me wel, ook al ken ik hem totaal niet omdat ik nooit KKD kijk.
Verder moet nu rustig aan gaan blijken hoeveel kijk Stewart op de zaken heeft. Zijn inhoudelijke werk ken ik niet, al lijkt hij me qua management skills prima. Anders heb je ook niet zo’n functie in Amerika bekleed. Doet hij veel met scouting, geen idee eigenlijk. Misschien werkt hij met een netwerk van adviseurs die hem spelers influisteren. Of heeft hij gewoon korte lijntjes met bepaalde zaakwaarnemers, dat kan ook. Hoe dan ook verwacht ik dat ook Earnie wat uitglijders gaat maken, die maakt elke TD. Dan is de vraag hoe snel hij leert en of de goede aankopen de ketsers compenseren. Al met al een interessante tijd, zo met alles en iedereen nieuw.
Verder moet nu rustig aan gaan blijken hoeveel kijk Stewart op de zaken heeft. Zijn inhoudelijke werk ken ik niet, al lijkt hij me qua management skills prima. Anders heb je ook niet zo’n functie in Amerika bekleed. Doet hij veel met scouting, geen idee eigenlijk. Misschien werkt hij met een netwerk van adviseurs die hem spelers influisteren. Of heeft hij gewoon korte lijntjes met bepaalde zaakwaarnemers, dat kan ook. Hoe dan ook verwacht ik dat ook Earnie wat uitglijders gaat maken, die maakt elke TD. Dan is de vraag hoe snel hij leert en of de goede aankopen de ketsers compenseren. Al met al een interessante tijd, zo met alles en iedereen nieuw.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
-
- Nationale topspeler
Ik ben ook niet zo negatief. Nieuwsgierig, dat is de beste benaming voor mij. Als PSV zoveel potentie ziet, dan durf ik daar wel op te vertrouwen. De beelden zien er ook goed uit. Ik ga er vanuit dat het de 3e of 4e CV wordt die tevens als CVM kan spelen, waarbij men hoopt dat hij zich stormachtig ontwikkelt. Met een hopelijk vertrekkende Baumgartl en Ramalho (en Teze)..
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Vedette
- ShovingNE2
- Site Admin
Dat is ook heel realistisch zeg. Laten we achter Boscagli ook nog eens een speler neerzetten die 8 miljoen kost. Altijd over het niveau wat we willen zien en de ambitie die dan weer ontbreekt. Boek jij even 150 miljoen over, gaan de we de selectie inrichten zoals jij wenst.Juancho wrote: ↑06 Jul 2023, 15:06Zeg maar hoe we denk ik allemaal hopen dat Pepi zich straks laat zien als spits in de strijd met Luuk.
Ik vraag me oprecht af wat dan je doel en ambitie is als juist eindelijk de bezem door een middelmatige achterhoede kan halen. Het zijn niet de logische transfers die je in de transitiefase verwacht waarin PSV zich begeeft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- DonyellMalen
- Legende
Ah ja, dan zullen ze wel tot een akkoord gaan komen. Al wil Stewart PEC niet gaan 'sponsoren'.Standbeeld wrote: ↑07 Jul 2023, 08:07 Rik ED verwacht dat Beelen vandaag niet mee zal doen tijdens een oefenduel met PEC in afwachting van zijn transfer.
-
- Bankzitter
uit de voormalige Zwolsche Courant, tegenwoordig onbegrijpelijk De Stentor geheten:
"PEC Zwolle speelde de wedstrijd met twee verschillende elftallen. Spelers zoals Bram van Polen, Bart van Hintum, Ryan Thomas en Sam Kersten ontbraken nog in het team van Johnny Jansen, mede vanwege het kunstgras en de oefenwedstrijd tegen Feyenoord die morgen wacht.
Beelen ontbreekt
Ook Thomas Beelen kwam niet in actie, al maakte hij wel deel uit van de wedstrijdselectie. De verdediger is dichtbij een transfer. Feyenoord en PSV willen hem graag inlijven"
"PEC Zwolle speelde de wedstrijd met twee verschillende elftallen. Spelers zoals Bram van Polen, Bart van Hintum, Ryan Thomas en Sam Kersten ontbraken nog in het team van Johnny Jansen, mede vanwege het kunstgras en de oefenwedstrijd tegen Feyenoord die morgen wacht.
Beelen ontbreekt
Ook Thomas Beelen kwam niet in actie, al maakte hij wel deel uit van de wedstrijdselectie. De verdediger is dichtbij een transfer. Feyenoord en PSV willen hem graag inlijven"
- Juancho
- Mister PSV
Jansen spreekt regelmatig met de speler, die zich binnen een jaar van bijna weggestuurd ontwikkelde tot gewild transferobject. ,,Natuurlijk vraag je hem hoe het gaat.” Beelen heeft zelf aangegeven graag een stap te willen maken. Proberen de verdediger om te praten om toch te blijven, heeft volgens de trainer geen zin. ,,Je laat wel eens wat vallen, maar er komen mooie dingen voor hem voorbij waarin hij een volgende stap kan maken.”
Technisch directeur Marcel Boudesteyn laat via woordvoerder Paul Schrijver weten dat de situatie rondom Thomas Beelen onveranderd is en dat er nog geen akkoord is met een club.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- voskat
- Nationale topspeler
-
- Vaste waarde in elftal
Voor mij nog steeds een erg opmerkelijke transfer. De signalen zijn dat PSV zegt teveel kwantiteit aan verdedigers te hebben. Ze missen sowieso echte onbetwiste toppers.
En dan haal je Beelen...
Ik begrijp hem echt niet. De argumenten voor zijn hier al voorbij gekomen en ik doe mijn best om toch enthousiast te worden maar waar het bij andere spelers wel lukt snap ik deze speler (zeker in combi met deze fase van de window en situatie in de selectie) gewoon echt niet.
Nja. Misschien voor het middenveld of multifunctioneel en vertrouwen in de scouting, Wieffer scenario, de voorbeelden van CVs die in het buitenland opbloeide. Maar nee, dan nog vind ik het contrast te groot. Dit lijkt mij in alles een eendagsvlieg.
Hopelijk zit ik helemaal mis.
En dan haal je Beelen...
Ik begrijp hem echt niet. De argumenten voor zijn hier al voorbij gekomen en ik doe mijn best om toch enthousiast te worden maar waar het bij andere spelers wel lukt snap ik deze speler (zeker in combi met deze fase van de window en situatie in de selectie) gewoon echt niet.
Nja. Misschien voor het middenveld of multifunctioneel en vertrouwen in de scouting, Wieffer scenario, de voorbeelden van CVs die in het buitenland opbloeide. Maar nee, dan nog vind ik het contrast te groot. Dit lijkt mij in alles een eendagsvlieg.
Hopelijk zit ik helemaal mis.
One can only hope
- Standbeeld
- Mister PSV
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Die Feyenoord dude is altijd best goed op de hoogte en als Feyenoord op pole had gelegen had ie dat wel gezegd. PSV gaat ook niet ineens met PEC intensief onderhandelen als ze niet wisten dat hij voor ons zou kiezen.
Die komt gewoon voor 2.5 a 3 miljoen en ik ben er heel blij mee. Een ouderwetse wildcard.
En ik ben absoluut geen scout, en kan er eigenlijk vrijwel niets zinnigs over zeggen, maar als je dit filmpje kijkt is het toch in niets een CV? Voor mijn gevoel 100% een CVM en als een enkele 6 denk ik dat dit uitstekend kan passen. Begin als back up uiteraard maar hij krijgt dan gewoon een jaar of 2 de tijd om door te groeien.
Die komt gewoon voor 2.5 a 3 miljoen en ik ben er heel blij mee. Een ouderwetse wildcard.
En ik ben absoluut geen scout, en kan er eigenlijk vrijwel niets zinnigs over zeggen, maar als je dit filmpje kijkt is het toch in niets een CV? Voor mijn gevoel 100% een CVM en als een enkele 6 denk ik dat dit uitstekend kan passen. Begin als back up uiteraard maar hij krijgt dan gewoon een jaar of 2 de tijd om door te groeien.