Ehhh. Nee. Ja: prima voor de grond en de locatie. Maar wat denk je wat het moet kosten?
Vitesse
- ShovingNE2
- Site Admin
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Internationale topspeler
Probleem is alleen dat de Rangers-route in Nederland niet bestaat. Rangers mocht opnieuw beginnen op het 4e Schotse niveau wat daar het laagste niveau is wat net een beetje professioneel voetbal bevat en kon vandaaruit telkens weer promoveren. Hier in Nederland loop je simpelweg vast bij de 2e divisie; vandaaruit is er geen promotieregeling naar de 1e divisie en moet je maar afwachten of je ooit een keer terug naar het betaald voetbal mag.Juancho wrote: ↑03 May 2024, 20:17Rangers heeft er 10 jaar over gedaan, toen de ze 1e keer tegen PSV weer CL behaalden.
Van Elgin City tot PSV: hoe Rangers in tien jaar uit Schotse kelderklasse kroop - https://nos.nl/l/2440846
Als Vitesse echt zo'n grote en belangrijke club is komen ze wel weer terug. Op deze manier doorgaan en elke keer weer gedonder in de tent heeft 0,0 zin. Dan verdien je ook een faillissement en kan je dmv terug naar de basis, alle banden met geld eisers verbroken, mafia zaken weg gebannen, weer opnieuw beginnen. Waar ze ooit op monnikenhuizen groot mee werden.
Dit Vitesse vind ik zelfs een schande voor de ED en verdienen het ook gewoon. Te lang kantje boord, te vaak hand boven het hoofd gehouden. Het houdt een keer op.
Er lopen in de 1e divisie zat prachtige clubs rond die de plek van Vitesse zo over kunnen nemen.
In Arnhem moeten ze hun verliezen pakken, realiteit accepteren, opnieuw vanaf 0 opbouwen.
Dus de enige mogelijke "Rangers-route" in Nederland is een herstart in de KKD, maar daarvoor heb je dus nog wel een licentie betaald voetbal nodig. En die krijgt Vitesse niet als ze failliet gaan.
Vitesse heeft de laatste 35 jaar m.i. het Nederlandse voetbal echt wel verrijkt, ook met een aantal mooie prestaties in Europa, dus ik zou het erg jammer vinden als ze volledig uit het betaald voetbal verdwijnen.
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Ik ben wel benieuwd of er ook uitzonderingen gemaakt mogen worden. Vanuit de amateurs wil namelijk geen enkele club naar de 1e divisie. Dat is de reden dat de regel er niet is. Maar wat als er wel een club is die dat heel graag wil en alles goed voor elkaar heeft en dit kan aantonen? Benieuwd of je dan wel zou mogen promoveren of dergelijke. Of dat ze alsnog onder strikte voorwaarden de 1e divisie in kunnen.
Maar een faillissement zou het meest logische zijn. En eerlijk is eerlijk, de club verdient dat nu ook wel een keer. Het houdt een keer op.
Maar een faillissement zou het meest logische zijn. En eerlijk is eerlijk, de club verdient dat nu ook wel een keer. Het houdt een keer op.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Voor zover ik het snap is de maandelijkse huur zo'n beetje evenredig gegroeid met de problemen van Vitesse.Standbeeld wrote: ↑03 May 2024, 21:10Verder ben ik het niet met je eens over het profiteren van andermans zwakte.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
- VeresRivne
- Vedette
Dat ben ik met je eens, de voetbalpyramide in NL is wat dat betreft ook een onoverkomelijk obstakel. Mijn punt is dat de situatie van PSV een heel andere was dan die van Vitesse, daar is in mijn ogen ook wel een spel gespeeld om de situatie kritieker voor te stellen om zo de druk bij de gemeente te zetten. PSV had nog voldoende assets om te verkopen etc. en dan in te krimpen.ShovingNE2 wrote: ↑03 May 2024, 20:46Er lag zeker een plan B.
Maar dat is niet wat voorligt. Je hebt kut beleid dus een faillissement is beter.
Wat je ook denkt of vindt. Een faillissement is nooit beter voor een voetbalclub in Nederland.
Echt nooit.
Het punt is dat Vitesse ook bijna geen assets heeft, die situatie is 3000 keer penibeler. IK hoop niet op een faillissement voor Vitesse maar nu is het een grote lege huls met een berg schulden aan het been.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- VeresRivne
- Vedette
Ik ben je met eens dat die stadioneigenaar een enorme klootzak is, maar dat is slechts een onderdeeltje van het probleem. Oyf (Abramovic) schold een schuld van 155 miljoen kwijt! Die stadionhuur is 2 miljoen per jaar. En nu is de schuld van Vitesse alweer 17 miljoen euro!ziege maar ook zagge wrote: ↑04 May 2024, 11:47Voor zover ik het snap is de maandelijkse huur zo'n beetje evenredig gegroeid met de problemen van Vitesse.Standbeeld wrote: ↑03 May 2024, 21:10Verder ben ik het niet met je eens over het profiteren van andermans zwakte.
- These users thanked the author VeresRivne for the post:
- ziege maar ook zagge
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- VeresRivne
- Vedette
Jong Feyenoord denkt er anders over waarde Juancho.Juancho wrote: ↑04 May 2024, 10:20 Ik ben wel benieuwd of er ook uitzonderingen gemaakt mogen worden. Vanuit de amateurs wil namelijk geen enkele club naar de 1e divisie. Dat is de reden dat de regel er niet is. Maar wat als er wel een club is die dat heel graag wil en alles goed voor elkaar heeft en dit kan aantonen? Benieuwd of je dan wel zou mogen promoveren of dergelijke. Of dat ze alsnog onder strikte voorwaarden de 1e divisie in kunnen.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- Standbeeld
- Mister PSV
En dat is dus ook het hele punt van Vd Kuit. Laat Vitesse in eerste instantie eens een goede gezonde fundering creëeren. Dat begint met saneren en een sluitende begroting in plaats van ieder jaar 10mln tekort weg moeten poetsen. Neem een voorbeeld aan clubs als Go Ahead of AZ qua financieel beleid. Je kan wel meteen om je heen slaan en naar het stadion wijzen, maar waarom zou een stadioneigenaar op voorhand meewerken aan een oplossing? Hij is niet de oplossing. Hij is slechts voor de laatste 2% onderdeel van een oplossing. Ik vind dat Vitesse het naar de buitenwereld presenteert alsof hij een misdadiger is, terwijl Vitesse vooral zelf degene is die asociaal bezig is met de bestuurlijke bende die ze er al een tiental jaren van maken. Ik zou er eerlijk gezegd precies hetzelfde in staan als Vd Kuit.VeresRivne wrote: ↑04 May 2024, 12:15Ik ben je met eens dat die stadioneigenaar een enorme klootzak is, maar dat is slechts een onderdeeltje van het probleem. Oyf (Abramovic) schold een schuld van 155 miljoen kwijt! Die stadionhuur is 2 miljoen per jaar. En nu is de schuld van Vitesse alweer 17 miljoen euro!ziege maar ook zagge wrote: ↑04 May 2024, 11:47
Voor zover ik het snap is de maandelijkse huur zo'n beetje evenredig gegroeid met de problemen van Vitesse.
- VeresRivne
- Vedette
Mwoah veel zit in emotie. Vitesse zit natuurlijk wel in een moeilijke situatie. Het zit hem ook in twee dingen waardoor ik de irritatie wel begrijp. De eerste is dat Van der Kuit echt een onevenredig goede deal voor zichzelf heeft en een heel slechte voor Vitesse. Vitesse betaalt voor 17 wedstrijden eredivisie 2 miljoen huur en houdt bijna niks over aan exploitatie van de catering. Dat is belachelijk slecht, en door de constructie van de provincie werd Vitesse wel een beetje gedwongen met hem in zee te gaan.Standbeeld wrote: ↑04 May 2024, 12:33En dat is dus ook het hele punt van Vd Kuit. Laat Vitesse in eerste instantie eens een goede gezonde fundering creëeren. Dat begint met saneren en een sluitende begroting in plaats van ieder jaar 10mln tekort weg moeten poetsen. Neem een voorbeeld aan clubs als Go Ahead of AZ qua financieel beleid. Je kan wel meteen om je heen slaan en naar het stadion wijzen, maar waarom zou een stadioneigenaar op voorhand meewerken aan een oplossing? Hij is niet de oplossing. Hij is slechts voor de laatste 2% onderdeel van een oplossing. Ik vind dat Vitesse het naar de buitenwereld presenteert alsof hij een misdadiger is, terwijl Vitesse vooral zelf degene is die asociaal bezig is met de bestuurlijke bende die ze er al een tiental jaren van maken. Ik zou er eerlijk gezegd precies hetzelfde in staan als Vd Kuit.VeresRivne wrote: ↑04 May 2024, 12:15
Ik ben je met eens dat die stadioneigenaar een enorme klootzak is, maar dat is slechts een onderdeeltje van het probleem. Oyf (Abramovic) schold een schuld van 155 miljoen kwijt! Die stadionhuur is 2 miljoen per jaar. En nu is de schuld van Vitesse alweer 17 miljoen euro!
Het punt daar bovenop is dat Van der Kuit echt geen milimeter bewogen heeft in die huur, ook niet tijdens de coronatijd. Vitesse heeft qua coronatijd zelfs een rechtzaak aangespannen voor huurverlaging die ze verloren. Door het risico 100% neer te leggen tijdens corona bij Vitesse ben je natuurlijk ook een moderne Scrooge. Je had al een belachelijke goede deal en gaat dan zelfs tijdens corona nul bewegen terwijl Vitesse niet echt meer de vruchten van het stadion kon plukken (geen wedstrijden, en daarna wedstrijden zonder publiek)
Tegelijkertijd is VDK niet de hoofdschuldige in dit verhaal en door dat telkens te benadrukken blijven andere bestuurslui buiten schot. Het interessante in mijn ogen nu is dat verschillende partijen zullen moeten bewegen om Vitesse overeidn te houden. Voor Parry is dat in eigen belang want bij verlies van Vitesse raakt hij alles kwijt. Voor VDK is dat eigen belang want die kan ook zijn stadiondeal kwijtraken. Voor de supporters is het eigen belang want ze kunnen hun club verliezen. Voor de spelers is het belang want bij een faillisement zijn ze hun totale salaris kwijt.
De supporters en de spelersgroep (salarisoffer) hebben wat bewogen, maar zolang Parry als VDK stug geen water bij de wijn doen gaat de club op de fles.
- These users thanked the author VeresRivne for the post:
- Benitez040
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- Standbeeld
- Mister PSV
Die deal is niet gemaakt door Vd Kuit he? Die deal was er al. Vd Kuit heeft het stadion overgenomen met bijbehorende deal/overeenkomst. Toen Vd Kuit het stadion overnam in 2018, zegde Vitesse het contract een maand na bekendmaking direct eenzijdig op. Toen had Vitesse vervolgens ruim 5 jaar de tijd een oplossing te verzinnen.VeresRivne wrote: ↑04 May 2024, 12:49Mwoah veel zit in emotie. Vitesse zit natuurlijk wel in een moeilijke situatie. Het zit hem ook in twee dingen waardoor ik de irritatie wel begrijp. De eerste is dat Van der Kuit echt een onevenredig goede deal voor zichzelf heeft en een heel slechte voor Vitesse. Vitesse betaalt voor 17 wedstrijden eredivisie 2 miljoen huur en houdt bijna niks over aan exploitatie van de catering. Dat is belachelijk slecht, en door de constructie van de provincie werd Vitesse wel een beetje gedwongen met hem in zee te gaan.Standbeeld wrote: ↑04 May 2024, 12:33
En dat is dus ook het hele punt van Vd Kuit. Laat Vitesse in eerste instantie eens een goede gezonde fundering creëeren. Dat begint met saneren en een sluitende begroting in plaats van ieder jaar 10mln tekort weg moeten poetsen. Neem een voorbeeld aan clubs als Go Ahead of AZ qua financieel beleid. Je kan wel meteen om je heen slaan en naar het stadion wijzen, maar waarom zou een stadioneigenaar op voorhand meewerken aan een oplossing? Hij is niet de oplossing. Hij is slechts voor de laatste 2% onderdeel van een oplossing. Ik vind dat Vitesse het naar de buitenwereld presenteert alsof hij een misdadiger is, terwijl Vitesse vooral zelf degene is die asociaal bezig is met de bestuurlijke bende die ze er al een tiental jaren van maken. Ik zou er eerlijk gezegd precies hetzelfde in staan als Vd Kuit.
Nu ben jij Vd Kuit. Je koopt het Gelredome inclusief lopende overeenkomsten. Waarom zou jij mee gaan werken aan een huurverlaging? Ik zie het nog steeds niet. Ja, als laatste optie als Vitesse de boel gesaneerd heeft en ze komen nog een ton of 2 tekort. Prima.
Nedstede was bereid om mee te werken aan een uitstel van het betalen van de huur. Maar niet per se aan een verlaging. Vitesse kon niet aantonen wat de impact van corona zou zijn en daarnaast konden ze ook niet aantonen dat ze de huur niet zouden kunnen betalen. De rechter wees daarvoor ook naar Oyf die met hele diepe zakken alle gaten dicht. Daar ging het mis. Want daardoor kon de rechter de vordering van Vitesse niet toewijzen. Dat was de rechter wel van plan geweest als Vitesse de zaken op orde had.Het punt daar bovenop is dat Van der Kuit echt geen milimeter bewogen heeft in die huur, ook niet tijdens de coronatijd. Vitesse heeft qua coronatijd zelfs een rechtzaak aangespannen voor huurverlaging die ze verloren. Door het risico 100% neer te leggen tijdens corona bij Vitesse ben je natuurlijk ook een moderne Scrooge. Je had al een belachelijke goede deal en gaat dan zelfs tijdens corona nul bewegen terwijl Vitesse niet echt meer de vruchten van het stadion kon plukken (geen wedstrijden, en daarna wedstrijden zonder publiek)
- ruuddevil
- Legende
-
- Nationale topspeler
Als nieuw op te richten vereniging en dan starten in 5e klasse en dan doorpromoveren naar tweede divisie. Proflicentie aanvragen en door. Dat kan toch?loginnaam wrote: ↑04 May 2024, 01:14Probleem is alleen dat de Rangers-route in Nederland niet bestaat. Rangers mocht opnieuw beginnen op het 4e Schotse niveau wat daar het laagste niveau is wat net een beetje professioneel voetbal bevat en kon vandaaruit telkens weer promoveren. Hier in Nederland loop je simpelweg vast bij de 2e divisie; vandaaruit is er geen promotieregeling naar de 1e divisie en moet je maar afwachten of je ooit een keer terug naar het betaald voetbal mag.Juancho wrote: ↑03 May 2024, 20:17
Rangers heeft er 10 jaar over gedaan, toen de ze 1e keer tegen PSV weer CL behaalden.
Van Elgin City tot PSV: hoe Rangers in tien jaar uit Schotse kelderklasse kroop - https://nos.nl/l/2440846
Als Vitesse echt zo'n grote en belangrijke club is komen ze wel weer terug. Op deze manier doorgaan en elke keer weer gedonder in de tent heeft 0,0 zin. Dan verdien je ook een faillissement en kan je dmv terug naar de basis, alle banden met geld eisers verbroken, mafia zaken weg gebannen, weer opnieuw beginnen. Waar ze ooit op monnikenhuizen groot mee werden.
Dit Vitesse vind ik zelfs een schande voor de ED en verdienen het ook gewoon. Te lang kantje boord, te vaak hand boven het hoofd gehouden. Het houdt een keer op.
Er lopen in de 1e divisie zat prachtige clubs rond die de plek van Vitesse zo over kunnen nemen.
In Arnhem moeten ze hun verliezen pakken, realiteit accepteren, opnieuw vanaf 0 opbouwen.
Dus de enige mogelijke "Rangers-route" in Nederland is een herstart in de KKD, maar daarvoor heb je dus nog wel een licentie betaald voetbal nodig. En die krijgt Vitesse niet als ze failliet gaan.
Vitesse heeft de laatste 35 jaar m.i. het Nederlandse voetbal echt wel verrijkt, ook met een aantal mooie prestaties in Europa, dus ik zou het erg jammer vinden als ze volledig uit het betaald voetbal verdwijnen.
-
- Meervoudig international
-
Verschil tussen benodigdheden voor 2e divisie en een proflicentie is gigantisch, dat is ook één van de struikelblokken tussen een standaard promotie-degradatieregeling tussen de eerste en tweede divisie. Het is dus niet even proflicentie aanvragen en door, en daarom dus ook volstrekt onvergelijkbaar met het pad dat Rangers kon afleggen.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Natuurlijk heeft Vitesse zo'n beetje alles aan zichzelf te wijten maar deze knakker heeft er along the way wel maximaal van geprofiteerd. Hij wil Vitesse graag kopen en zolang dat niet lukt maakt hij het ze zo moeilijk mogelijk, zo ziet het eruit. Klachten over de belachelijk hoge huur deed ie af met: jullie kunnen best elders geld besparen en daar zal ie heus gelijk in hebben, maar dat weerlegt niet dat die huur te hoog is he. Het is dus allemaal hartstikke legaal en eerlijk en zakelijk verantwoord maar niet bepaald vriendelijk naar de club.Standbeeld wrote: ↑04 May 2024, 12:33 En dat is dus ook het hele punt van Vd Kuit. Laat Vitesse in eerste instantie eens een goede gezonde fundering creëeren. Dat begint met saneren en een sluitende begroting in plaats van ieder jaar 10mln tekort weg moeten poetsen. Neem een voorbeeld aan clubs als Go Ahead of AZ qua financieel beleid. Je kan wel meteen om je heen slaan en naar het stadion wijzen, maar waarom zou een stadioneigenaar op voorhand meewerken aan een oplossing? Hij is niet de oplossing. Hij is slechts voor de laatste 2% onderdeel van een oplossing. Ik vind dat Vitesse het naar de buitenwereld presenteert alsof hij een misdadiger is, terwijl Vitesse vooral zelf degene is die asociaal bezig is met de bestuurlijke bende die ze er al een tiental jaren van maken. Ik zou er eerlijk gezegd precies hetzelfde in staan als Vd Kuit.
Met een beetje mazzel kan hij de club straks voor een prikkie overnemen omdat ze flink in de schulden zitten, wie weet had ie dat ook in z'n achterhoofd toen ie vorig jaar een weer flink hogere huur bedong. Ik kan me zo voorstellen dat ze daar bij Vitesse niet echt op zitten te wachten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
- Juancho
- Mister PSV
Qua regelgeving wel maar als club moest de Rangers ook terug naar af. Opnieuw opbouwen. Heeft ze ook vele jaren gekost. Het kan dus wel, en kan dus soms zelfs juist goed zijn. Als je zo in de shit zit en elk jaar weer... Dan is het wellicht een beter idee om te accepteren dat het zo niks meer wordt, dat het elke keer een druppel op een hete plaat is (deze inzameling ook) en dat je beter kan stoppen en opnieuw kan beginnen. Zorg voor een goede eigen jeugd, weer weer baas in eigen huis met capabele mensen.
Vitesse is Vitesse namelijk al lang niet meer door al die buitenlandse investeerders, Russische contacten, enorme schulden en een vreemdeling legioen als selectie. Respect dat er nog aardig wat mensen komen kijken want verder is het een club geworden dat haar ziek aan de duivel verkocht heeft.
Ik zou vooral met de KNVB bekijken wat er mogelijk is op de langere termijn. Of regels aangepast kunnen worden, eenmalig alsnog promotie naar de 1e divisie als alles op orde is. Verzin het.
Vitesse is Vitesse namelijk al lang niet meer door al die buitenlandse investeerders, Russische contacten, enorme schulden en een vreemdeling legioen als selectie. Respect dat er nog aardig wat mensen komen kijken want verder is het een club geworden dat haar ziek aan de duivel verkocht heeft.
Ik zou vooral met de KNVB bekijken wat er mogelijk is op de langere termijn. Of regels aangepast kunnen worden, eenmalig alsnog promotie naar de 1e divisie als alles op orde is. Verzin het.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Nationale topspeler
Je zal vast een punt hebben. Ik denk alleen: als datloginnaam wrote: ↑04 May 2024, 16:02Verschil tussen benodigdheden voor 2e divisie en een proflicentie is gigantisch, dat is ook één van de struikelblokken tussen een standaard promotie-degradatieregeling tussen de eerste en tweede divisie. Het is dus niet even proflicentie aanvragen en door, en daarom dus ook volstrekt onvergelijkbaar met het pad dat Rangers kon afleggen.
Achilles lukt waarom zou dat dan Vitesse niet lukken?
- Standbeeld
- Mister PSV
Is dat niet ook het doel als je het stadion koopt met bijbehorende lopende overeenkomsten? Als hij wist dat hij Vitesse 1mln korting per jaar zou (moeten) gaan geven dan had hij het stadion misschien niet eens gekocht. Alle spelregels waren vooraf duidelijk, vanaf het moment dat Vitesse de vorige keer al gered is door de provincie.ziege maar ook zagge wrote: ↑04 May 2024, 16:22Natuurlijk heeft Vitesse zo'n beetje alles aan zichzelf te wijten maar deze knakker heeft er along the way wel maximaal van geprofiteerd.Standbeeld wrote: ↑04 May 2024, 12:33 En dat is dus ook het hele punt van Vd Kuit. Laat Vitesse in eerste instantie eens een goede gezonde fundering creëeren. Dat begint met saneren en een sluitende begroting in plaats van ieder jaar 10mln tekort weg moeten poetsen. Neem een voorbeeld aan clubs als Go Ahead of AZ qua financieel beleid. Je kan wel meteen om je heen slaan en naar het stadion wijzen, maar waarom zou een stadioneigenaar op voorhand meewerken aan een oplossing? Hij is niet de oplossing. Hij is slechts voor de laatste 2% onderdeel van een oplossing. Ik vind dat Vitesse het naar de buitenwereld presenteert alsof hij een misdadiger is, terwijl Vitesse vooral zelf degene is die asociaal bezig is met de bestuurlijke bende die ze er al een tiental jaren van maken. Ik zou er eerlijk gezegd precies hetzelfde in staan als Vd Kuit.
De huur is vergeleken met de rest van de ED inderdaad hoog. Maar ik denk dat Vitesse oprecht God op de blote knieën mag danken dat hun club nog bestaat. De gemeente Eindhoven verdient ook stevig aan de gronddeal met PSV. Moeten wij daar jaren later over gaan zeiken? Ik zou het eerlijk gezegd zelfs onbeschoft vinden. En als je dan in de overtreffende trap wederom in de problemen komt om dan te gaan zeiken op de deal die je eerder uit noodzaak af hebt moeten sluiten om je club te redden, tsja, dat vind ik dan de overtreffende trap van armoedigheid. Dan zou ik denken dat het een keer mooi is geweest. En dat kan iedereen dan wel onredelijk vinden op basis van de emotie en de hardheid van Vd Kuit. Maar het zorgt er wel voor dat Vitesse eens goed hard met de neus op de feiten wordt gedrukt. En nog steeds kijken ze onvoldoende in de spiegel, blijkt wel.Hij wil Vitesse graag kopen en zolang dat niet lukt maakt hij het ze zo moeilijk mogelijk, zo ziet het eruit. Klachten over de belachelijk hoge huur deed ie af met: jullie kunnen best elders geld besparen en daar zal ie heus gelijk in hebben, maar dat weerlegt niet dat die huur te hoog is he. Het is dus allemaal hartstikke legaal en eerlijk en zakelijk verantwoord maar niet bepaald vriendelijk naar de club.
En daar zou ik in zakelijk opzicht niks mis mee vinden. Dan heeft Vitesse misschien voor het eerst stabiliteit bij de eigenaren en directie. Want ik weet 100% zeker dat Vd Kuit de cijfers wel ieder jaar op orde heeft. En dan draait Vitesse misschien niet mee in de subtop, maar gewoon op de plek behorend tot de positie waar ze wel levensvatbaar zijn.Met een beetje mazzel kan hij de club straks voor een prikkie overnemen omdat ze flink in de schulden zitten, wie weet had ie dat ook in z'n achterhoofd toen ie vorig jaar een weer flink hogere huur bedong. Ik kan me zo voorstellen dat ze daar bij Vitesse niet echt op zitten te wachten.
Ik gun de supporters van Vitesse oprecht hun clubje. Er zit een geweldige passie en emotie achter. Maar tegelijkertijd probeer ik enige zicht te houden op de feiten. Ik ga absoluut geen medelijden hebben met directies/eigenaren die de club stelselmatig naar de gallemiezen brengen, waarbij anderen constant maar worden geacht om het grootste deel van de problemen op te lossen.
- These users thanked the author Standbeeld for the post:
- Heruone
-
Achilles is het alleen gelukt omdat de KNVB toen actief op zoek was naar amateurclubs, die de sprong wilden wagen. Verder is Achilles ook weer allang uit het betaald voetbal verdwenen, dus ook niet het beste voorbeeld. De laatste club die de overstap wist te maken en nu nog betaald voetbal speelt, was FC Omniworld in 2005 (nu Almere City); daarvoor was dat TOP Oss in 1991 (dat ene jaar tweede divisie toen er een paar jaar promotie-degradatie bestond niet meegerekend).Thoresen wrote: ↑04 May 2024, 16:37Je zal vast een punt hebben. Ik denk alleen: als datloginnaam wrote: ↑04 May 2024, 16:02
Verschil tussen benodigdheden voor 2e divisie en een proflicentie is gigantisch, dat is ook één van de struikelblokken tussen een standaard promotie-degradatieregeling tussen de eerste en tweede divisie. Het is dus niet even proflicentie aanvragen en door, en daarom dus ook volstrekt onvergelijkbaar met het pad dat Rangers kon afleggen.
Achilles lukt waarom zou dat dan Vitesse niet lukken?
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Wordt statistisch gezien wel weer eens tijd voor iets nieuws dus.loginnaam wrote: ↑04 May 2024, 18:24Achilles is het alleen gelukt omdat de KNVB toen actief op zoek was naar amateurclubs, die de sprong wilden wagen. Verder is Achilles ook weer allang uit het betaald voetbal verdwenen, dus ook niet het beste voorbeeld. De laatste club die de overstap wist te maken en nu nog betaald voetbal speelt, was FC Omniworld in 2005 (nu Almere City); daarvoor was dat TOP Oss in 1991 (dat ene jaar tweede divisie toen er een paar jaar promotie-degradatie bestond niet meegerekend).
- ForestForest
- Bankzitter
- Favoriete speler: Jerdynho
- VeresRivne
- Vedette
Had ik al vermeld dat VDK een Amsterdammer is.ForestForest wrote: ↑04 May 2024, 19:01 Je hoeft asociale stadionmelkers echt niet te verdedigen hoor
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!