Feyenoord - PSV I TOTO KNVB Beker (24/01/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
alu.w
Regelmatige invaller

Snap nog steeds niet waarom we geen corner kregen als Wieffer volgens de VAR de bal raakte.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

alu.w wrote: 25 Jan 2024, 11:36 Snap nog steeds niet waarom we geen corner kregen als Wieffer volgens de VAR de bal raakte.
Er waren twee opties in deze situatie voordat de VAR uberhaupt kan kijken:
1. Hij raakt de bal -> corner
2. Hij raakt de bal niet, Lang valt -> licht contact of genoeg contact voor penalty?

In scenario 1 kan de VAR kijken, in scenario 2 moet de VAR kijken. Aangezien Higler een doeltrap gaf ging scenario 2 in werking en moet de VAR dus kijken. En die kon onmogelijk deze situatie in 5 seconden beoordelen, dus die heeft niet gekeken.

Enige excuus is dat hij op dit moment net aan het poepen was, dit dusdanig stonk dat ook de assistent-VARretjes even achter het scherm vandaan waren om een frisse neus te halen buiten.
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 7):
    RV1913alu.wGrasmatRikkert1234PersepolisRen HöekVBiG
    Ricardo Zamora
    International
    Clubvoorkeur: PSV

We kunnen klagen over de scheidsrechters, maar tegelijk weet je dat je bij Feyenoord en Ajax uit risico's loopt dat zij het thuisvoordeel hebben. Bovendien zijn ze de populairste clubs van Nederland en hebben een grotere lobby bij de media. PSV zal altijd een beetje rekening mee moeten houden dat de scheidsrechter meer op de hand is van die twee clubs. Verder ben ik het wel met de mede posters inhoudelijk eens dat de scheidsrechter een rol heeft gespeeld bij de uitslag.

Verder is het ook belangrijk om te kijken waar voor PSV wel invloed is en welke lessen we kunnen trekken. Over de scheidsrechter klagen is zeker belangrijk, maar op lange termijn minder relevant.

- Het was een goede zet om Patje op het middenveld te zetten en Schouten een linie naar achteren aan het halen. Ik heb het idee dat we beter waren dat Feyenoord in de 2e helft, in ieder geval aan de bal. Gimenez heb ik niet gezien, zogenaamd de beste spits van de eredivisie.
    - Bosz heeft doorgaans een punt om laat te wachten met Luuk te wisselen, omdat je met Luuk ook een plan B hebt die anders is dan de filosofie van Bosz. De bal erin pompen werd onmogelijk gisteren toen Luuk eruit ging voor Pepi. Trauner en vooral Hancko zijn koppend en fysiek te sterk voor Pepi.
    - De spelers worden gemakzuchtiger. Zaak voor Bosz om de boel op scherp te krijgen. Bij de tegengoal komt de mindere kant van Bakayoko aan het licht, die Timber vrij laat schieten en stopt met druk zetten. Bakayoko is onze beste diamant, maar heeft ook nog veel te leren.
    - We verliezen mede door de scheidsrechter en ook door onszelf. We kunnen beter, dat hebben we de 1e seizoenshelft gezien. Tel dan de scheidsrechter en zijn invloed erbij op, en het is zaak aan PSV om de afgelopen 2 wedstrijden incidenten te laten worden de komende weken.
    - Ramalho heeft hard gewerkt en een goede 1e seizoenshelft gespeeld (met name het einde), maar als PSV een niveau hoger wil komt hij tekort. Tegen een club als Feyenoord is Ramalho niet meer goed genoeg. Ik hoop dat Bella-Kotchap iets kan betekenen richting het einde van het seizoen, al is het maar om de titel veilig te stellen.
    - Ik hoop dat we een vervanger huren voor Vertessen, aangezien ik Lang en ook Lozano nog niet op top-level vind spelen. Wedstrijdritme opdoen en tijd geven is essentieel. Een extra optie achter de hand met de blessuregevoeligheden van Lang en Lozano is mijn inziens noodzakelijk.
    - Drommel keepte een degelijke partij. Belangrijk, mocht Benitez geblesseerd raken. Drommel is voor mij een keeper die hoog kan pieken mits hij zelfvertrouwen heeft. Zijn zelfvertrouwen vind ik altijd broos, en zijn dalen vind ik te laag voor een club als PSV.
    - Spelers als Mauro en Obispo vind ik eigenlijk alleen nog goed genoeg voor de bank, als PSV een stap hogerop wil. Mogelijk zou Mauro op linksback kunnen in de toekomst, maar ook vind hem te blessuregevoelig.
    - Ik hoop dat Bosz sneller durft af te stappen van zijn filosofie indien nodig. Met de wedstrijd tegen Lens in herinnering, kunnen we ook prima counteren als dat nodig is.
    - Veerman en Saibari zijn ongelofelijk belangrijk dit seizoen. Vaak zie je pas hoeveel een speler betekent, als die geblesseerd is. Vooral bij Veerman speelt dit nu een grote rol.
    ‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Vanthaman18 wrote: 25 Jan 2024, 10:59
    SKERLA wrote: 25 Jan 2024, 10:53

Drie. Wiplip vond het er ook geen.
    Michael Reiziger?
    Image
    Het Kanon
    Internationale topspeler

Ach, het aardappeltje. Wat wil hij er toch graag bij horen in Amsterdam.
  • These users thanked the author Het Kanon for the post (total 2):
    GrasmatTylerDurdn
    Jwoeloe
    Moderator

SKERLA wrote: 25 Jan 2024, 12:14
    Vanthaman18 wrote: 25 Jan 2024, 10:59

Michael Reiziger?
    Image
    Op Twitter met zekerheid verkondigen dat Wieffer de bal speelde, op basis van beelden van achteren. Maar op de persconferentie tegen Bosz zeggen dat hij het van achteren niet zo goed kon zien. Zal hij zelf doorhebben dat dat enorm tegenstrijdig is?
    ComeOnPSV
    Vedette

Willem Vissers.

Tja als mens volgens mij een hele lieve man.

Maar voetbalverstand zit er niet in.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Dagje verder, nog steeds boos op Dolfje Higler en havenwerker Clay.

Ik hoop dat ze de hele week jeuk hebben op plekjes waar ze niet bij kunnen.
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik ben vooral boos op de KNVB, die het meenemen in weer eens een evaluatie, maar continu mensen blijven aanstellen in dit soort wedstrijden, waarbij we allemaal van tevoren al weten dat die niet bestand zijn als de druk vanuit het Feyenoord publiek te hoog wordt. Zowel bij Higler als bij VARretje was dat duidelijk. Kan toch niet dat je die dan samen de leiding geeft?!
    Jur1913
    Internationale topspeler

Thijs wrote: 25 Jan 2024, 15:05 Kan toch niet dat je die dan samen de leiding geeft?!
    Ligt er maar net aan wat je wil bereiken.. :D
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ricardo Zamora wrote: 25 Jan 2024, 12:06 We kunnen klagen over de scheidsrechters, maar tegelijk weet je dat je bij Feyenoord en Ajax uit risico's loopt dat zij het thuisvoordeel hebben. Bovendien zijn ze de populairste clubs van Nederland en hebben een grotere lobby bij de media. PSV zal altijd een beetje rekening mee moeten houden dat de scheidsrechter meer op de hand is van die twee clubs. Verder ben ik het wel met de mede posters inhoudelijk eens dat de scheidsrechter een rol heeft gespeeld bij de uitslag.

Verder is het ook belangrijk om te kijken waar voor PSV wel invloed is en welke lessen we kunnen trekken. Over de scheidsrechter klagen is zeker belangrijk, maar op lange termijn minder relevant.

- Het was een goede zet om Patje op het middenveld te zetten en Schouten een linie naar achteren aan het halen. Ik heb het idee dat we beter waren dat Feyenoord in de 2e helft, in ieder geval aan de bal. Gimenez heb ik niet gezien, zogenaamd de beste spits van de eredivisie.
    - Bosz heeft doorgaans een punt om laat te wachten met Luuk te wisselen, omdat je met Luuk ook een plan B hebt die anders is dan de filosofie van Bosz. De bal erin pompen werd onmogelijk gisteren toen Luuk eruit ging voor Pepi. Trauner en vooral Hancko zijn koppend en fysiek te sterk voor Pepi.
    - De spelers worden gemakzuchtiger. Zaak voor Bosz om de boel op scherp te krijgen. Bij de tegengoal komt de mindere kant van Bakayoko aan het licht, die Timber vrij laat schieten en stopt met druk zetten. Bakayoko is onze beste diamant, maar heeft ook nog veel te leren.
    - We verliezen mede door de scheidsrechter en ook door onszelf. We kunnen beter, dat hebben we de 1e seizoenshelft gezien. Tel dan de scheidsrechter en zijn invloed erbij op, en het is zaak aan PSV om de afgelopen 2 wedstrijden incidenten te laten worden de komende weken.
    - Ramalho heeft hard gewerkt en een goede 1e seizoenshelft gespeeld (met name het einde), maar als PSV een niveau hoger wil komt hij tekort. Tegen een club als Feyenoord is Ramalho niet meer goed genoeg. Ik hoop dat Bella-Kotchap iets kan betekenen richting het einde van het seizoen, al is het maar om de titel veilig te stellen.
    - Ik hoop dat we een vervanger huren voor Vertessen, aangezien ik Lang en ook Lozano nog niet op top-level vind spelen. Wedstrijdritme opdoen en tijd geven is essentieel. Een extra optie achter de hand met de blessuregevoeligheden van Lang en Lozano is mijn inziens noodzakelijk.
    - Drommel keepte een degelijke partij. Belangrijk, mocht Benitez geblesseerd raken. Drommel is voor mij een keeper die hoog kan pieken mits hij zelfvertrouwen heeft. Zijn zelfvertrouwen vind ik altijd broos, en zijn dalen vind ik te laag voor een club als PSV.
    - Spelers als Mauro en Obispo vind ik eigenlijk alleen nog goed genoeg voor de bank, als PSV een stap hogerop wil. Mogelijk zou Mauro op linksback kunnen in de toekomst, maar ook vind hem te blessuregevoelig.
    - Ik hoop dat Bosz sneller durft af te stappen van zijn filosofie indien nodig. Met de wedstrijd tegen Lens in herinnering, kunnen we ook prima counteren als dat nodig is.
    - Veerman en Saibari zijn ongelofelijk belangrijk dit seizoen. Vaak zie je pas hoeveel een speler betekent, als die geblesseerd is. Vooral bij Veerman speelt dit nu een grote rol.
    Eens, behalve dan met je onderschatting van Mauro.
    Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    Karfiooltje
    Nationale topspeler

DoelbewustProvoceren wrote: 25 Jan 2024, 11:10 Teze trouwens enorm sterk zeg, had toch niemand aangewezen als uitblinker van te voren. Mario Been benoemde Dest als uitblinker maar dit snap ik niet zo goed. Hij laat zich ongelofelijk makkelijk aan de kant zetten zeg en werd ook verdedigend paar keer voorbijgelopen door (notabene) Nieuwkoop.
    Mario Been is ook voor Feyenoord dus hij was wel een uitblinker voor Feyenoord
    Ivicii
    Bankzitter

Laten we de situatie als een glas halfvol bekijken. Uiteindelijk heeft feyenoord tegen een gemankeerd PSV met alle moeite en hulp kunnen winnen.
    Het geroemde middenveld met wieffer stengs en timber had de grootste moeite in de tweede helft met het gelegenheidstrio til pva en mauro.

Lang en lozano worden fit waardoor de concurrentie op de flanken ook groter wordt en je bij een slechte wedstrijd ws zo op de bank zit.

en last but not least. Na ajax uit hebben we een gruwelijk makkelijk restant van het seizoen. want je hebt alle topploegen al uit gehad.
  • These users thanked the author Ivicii for the post:
    LeandroBonfim
    Jur1913
    Internationale topspeler

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/noa-lan ... aal/429830

Stel je toch eens voor dat je zo'n kut journalist bent dat je een artikel gaat schrijven over de social media reacties op een voetballer. En volgende week krijgen we weer acties tegen gaat op social media zeker. Sukkels
    PA0598
    Ballenjongen

Ivicii wrote: 25 Jan 2024, 16:09 Laten we de situatie als een glas halfvol bekijken. Uiteindelijk heeft feyenoord tegen een gemankeerd PSV met alle moeite en hulp kunnen winnen.
    Het geroemde middenveld met wieffer stengs en timber had de grootste moeite in de tweede helft met het gelegenheidstrio til pva en mauro.

Lang en lozano worden fit waardoor de concurrentie op de flanken ook groter wordt en je bij een slechte wedstrijd ws zo op de bank zit.

en last but not least. Na ajax uit hebben we een gruwelijk makkelijk restant van het seizoen. want je hebt alle topploegen al uit gehad.
    Heerenveen uit :sadder:
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Thijs wrote: 25 Jan 2024, 15:05 Ik ben vooral boos op de KNVB, die het meenemen in weer eens een evaluatie, maar continu mensen blijven aanstellen in dit soort wedstrijden, waarbij we allemaal van tevoren al weten dat die niet bestand zijn als de druk vanuit het Feyenoord publiek te hoog wordt. Zowel bij Higler als bij VARretje was dat duidelijk. Kan toch niet dat je die dan samen de leiding geeft?!
    Het probleem is vooral dat je kunt klagen tot je een ons weegt, maar dat het vervolgens geen reet uitmaakt. Er wordt geëvalueerd en daarna verandert er precies niks, nul, nada. Als je geluk hebt, dan kun je als benadeelde club een sorry krijgen en dan houdt het op. De volgende keer mag je als Feyenoorder echter gewoon weer PSV'ers uit de wedstrijd beuken, enkels wegmaaien of onbestraft hetzelfde gedrag vertonen waar PSV'ers geel voor krijgen. De vorige keer toen we daar in de beker speelden werd Malacia gespaard na een 100% rode kaart, nu dit gezeik weer, nooit eens een penalty mee, maar wél tegen als er een keer minimale aanleiding voor is. Het is gewoon consequent hetzelfde gezeik in die kapotroestende betonbak en je kan er als club he-le-maal niks aan doen. Dat is de ellende. En als PSV voor zichzelf durft op te komen, dan krijgt elke speler en coach een gele kaart, een dag later Calimero-verwijten en vervolgens gaan we over tot de orde van de dag.

Ik ben er ook nog steeds goed ziek van, en dat heb ik toch zelden, zo 24 uur na een wedstrijd. Die hele beker interesseert me geen reet in vergelijking met de landstitel of CL, maar we hadden een prachtige kans op de nationale treble en die is ons ontnomen omdat een 50/50-wedstrijd wéér beslist wordt door een scheids en een VAR die totaal ongeschikt zijn. Hoe kun je een ex-medewerker van TV Rijnmond aanstellen als VAR bij zo'n cruciale wedstrijd? Zoiets stinkt aan alle kanten en er lijkt helemaal niemand geïnteresseerd om daar eens in te duiken. Hoe komt de KNVB in godsnaam tot dit soort beslissingen?
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 11):
    SensationBossche bolMaaxLurkerTheSybThijsMaartenVRen HöekTijnEl SordoPersepolis
    BadShaker
    Vaste waarde in elftal

Als Elfrink z'n zout waard is, is dit exact het uitzoekwerk dat een journalist moet doen. Niet alleen maar de makkelijke verhaaltjes tikken over blessures en voorbeschouwingen. De diepte in. Data verzamelen. Zaken aan de kaak stellen. Kom met een sluitende conclusie of Feyenoord thuis inderdaad meer kaarten, penalties, discutabele momenten mee krijgt. Kijk naar de aanstelling van scheids en var - wie zijn dat, wat is hun achtergrond, wat is hun track record. Publiceer het, niet 1x maar blijf het herhalen. Vraag aan de KNVB om uitleg. Zorg dat je uitgenodigd wordt bij Studio Voetbal, Vandaag Inside etc. Maak reuring.
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

Karfiooltje
    Nationale topspeler

Sneuste filmpje ooit?

Ardbeg
    Mister PSV

Kleine club.
    Dropshot
    Talent

Ardbeg wrote: 01 Feb 2024, 16:35Kleine club.
    Om in Galatasaray-termen te spreken: small club
    Juancho
    Mister PSV

Hoe staat het trouwens met het "onderzoek" wat de KNVB zou doen? Of wordt dit weer gevalletje doofpot?
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    Tijn
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    VTheMan
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Bakayoko

Juancho wrote: 01 Feb 2024, 16:51 Hoe staat het trouwens met het "onderzoek" wat de KNVB zou doen? Of wordt dit weer gevalletje doofpot?
    Zou een "intern" onderzoek worden, dus zal wel intern blijven.
    Leon77M
    Vaste waarde in elftal

VAR-check penaltymoment Noa Lang in bekerkraker duurde drie seconden

De technische staf van de scheidsrechters heeft hard geoordeeld over de arbitrage tijdens het bekerduel Feyenoord-PSV (1-0). De leiding en aanwezige scheidsrechters waren het er volgens meerdere bronnen unaniem over eens dat Noa Lang een strafschop verdiende na een overtreding van Mats Wieffer.

Dat PSV de strafschop niet kreeg, hetgeen tot grote woede bij trainer Peter Bosz leidde, werd scheidsrechter Dennis Higler, maar vooral diens VAR Clay Ruperti zwaar aangerekend. In Zeist bleek dat de check slechts drie seconden had geduurd en het beeld van achter het doel, waarop het contact het best is te zien, niet eens werd bekeken.

Bron Telegraaf
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Sorry, maar gewoon pure vervalsing van deze competitie. Diep en diep triest.
  • These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
    mateja
    Post Reply