Transferwindow 2022-2023
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Geduld is een schone zaak. We zijn met Schwaab Isimat en Willems kampioen geworden met Zoet op goal. Ik zeg niet perse dat de huidige verdediging nu goed genoeg is maar ik denk wel dat er veel potentie in zit. Moet je daar genoegen mee nemen? Ja ik denk het wel want een upgrade van 1 speler is niet genoeg want alle 3 de anderen hebben ook minpunten. Als je Ramalho als basisniveau neemt dan kom je nu wel ok uit, als je Ramalho niet goed genoeg vindt dan moet je er niet 1 maar 3 kopen.
- El Sordo
- Vedette
Jawel hoor, wat mij betreft is het goed zodra het om kwaliteit draait ipv een of andere vastgeroest en nogal dommig dogma. Op dit moment levert de jeugdopleiding af en toe kwaliteit, wat prima is, maar durft men kennelijk de middelmaat niet door te selecteren. Niet kopen óf opleiden zou doorslaggevend moeten zijn, geloof ik. Helaas is er een groot aantal supporters dat vooral onbekende namen wil en een ander deel (met name hier flink vertegenwoordigd) dat hevig begint te soppen en te glijden bij de gedachte aan jonge jochies die toevallig drie stappen op de Herdgang hebben gezet.ShovingNE2 wrote: ↑18 Jul 2022, 19:15En als we iemand halen zegt de andere helft: 'DOEK DE JEUGDOPLEIDING MAAR OP!'.
Het is zelden goed
Last edited by El Sordo on 18 Jul 2022, 20:03, edited 1 time in total.
- Hatseflats
- Vedette
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Misschien is het al eens gevraagd, maar weet iemand wat nu precies de plannen zijn met dat potje van 30 miljoen? Ik zie daar weinig beweging in, ook niet qua high profile jeugdspelers die nu en masse naar onze club komen. Ben benieuwd wat daar het plan van aanpak is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Jeugdspeler
-
- Moderator
PSV heeft waarschijnlijk 2 maanden terug geïnformeerd en heeft uiteindelijk Luuk gehaald. Daarmee is Zirkzee geen optie meer.
-
- Ballenjongen
Ik blijf erbij dat je een toplevel verdediging nodig hebt om je eigen jeugd te kunnen laten groeien. Ik heb het al eerder gezegd; de laatste jaren speelden we wedstrijden waarin je een topdag had dat je in minuut 70 de derde goal maakte en dus de stand op 3-1 kwam. In het meerendeel van de wedstrijden viel de 3-2 ook nog via een moment van onoplettendheid. No-way dat je op zo'n moment een jeugdproduct aan het grote voetbal laat ruiken. Zal je net een punt of twee kosten als een jong ventje in de laatste linie een Ard van Peppen equivalent door laat walsen voor de gelijkmaker. Kan niet, gebeurt ook niet. Sta je met een 4 of 5-0 voor in de 70e minuut dan is de wedstrijd normaliter gespeeld en kan je op dat moment naar alle hartelust jeugd gaan inpassen en klaar stomen voor het grote werk en laten ruiken zonder druk aan eredivisie niveau.11 Sir Tinus wrote: ↑18 Jul 2022, 19:49 Geduld is een schone zaak. We zijn met Schwaab Isimat en Willems kampioen geworden met Zoet op goal. Ik zeg niet perse dat de huidige verdediging nu goed genoeg is maar ik denk wel dat er veel potentie in zit. Moet je daar genoegen mee nemen? Ja ik denk het wel want een upgrade van 1 speler is niet genoeg want alle 3 de anderen hebben ook minpunten. Als je Ramalho als basisniveau neemt dan kom je nu wel ok uit, als je Ramalho niet goed genoeg vindt dan moet je er niet 1 maar 3 kopen.
-
- Legende
Volledig eens. Jeugd kan ook beter ingevoegd worden als er een sterk fundament staat, de verdediging is daarvan het meest cruciaal. Prima om een Bakayoko, Savio enz minuten te geven, maar in de verdediging is er weinig room for error. Daar zijn fouten veel vaker cruciaal dan een linksbuiten die geen goede voorzet geeft of balverlies lijdt.SpinR wrote: ↑18 Jul 2022, 20:37Ik blijf erbij dat je een toplevel verdediging nodig hebt om je eigen jeugd te kunnen laten groeien. Ik heb het al eerder gezegd; de laatste jaren speelden we wedstrijden waarin je een topdag had dat je in minuut 70 de derde goal maakte en dus de stand op 3-1 kwam. In het meerendeel van de wedstrijden viel de 3-2 ook nog via een moment van onoplettendheid. No-way dat je op zo'n moment een jeugdproduct aan het grote voetbal laat ruiken. Zal je net een punt of twee kosten als een jong ventje in de laatste linie een Ard van Peppen equivalent door laat walsen voor de gelijkmaker. Kan niet, gebeurt ook niet. Sta je met een 4 of 5-0 voor in de 70e minuut dan is de wedstrijd normaliter gespeeld en kan je op dat moment naar alle hartelust jeugd gaan inpassen en klaar stomen voor het grote werk en laten ruiken zonder druk aan eredivisie niveau.11 Sir Tinus wrote: ↑18 Jul 2022, 19:49 Geduld is een schone zaak. We zijn met Schwaab Isimat en Willems kampioen geworden met Zoet op goal. Ik zeg niet perse dat de huidige verdediging nu goed genoeg is maar ik denk wel dat er veel potentie in zit. Moet je daar genoegen mee nemen? Ja ik denk het wel want een upgrade van 1 speler is niet genoeg want alle 3 de anderen hebben ook minpunten. Als je Ramalho als basisniveau neemt dan kom je nu wel ok uit, als je Ramalho niet goed genoeg vindt dan moet je er niet 1 maar 3 kopen.
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Ik merk dat ik sinds vandaag wel echt gespannen ben over de kwalificatie voor de CL. Zou deze loting ook nog gevolgen hebben voor de situatie van Gakpo en Sangare? Ik bedoel meer dat ze de komende twee weken in ieder geval niet weg mogen, maar eventueel wel erna? Of is dit een hele stomme gedachte? Gaat 1 vd 2 nou in de komende twee weken weg, dan heb je echt een groot probleem namelijk..
- Standbeeld
- Mister PSV
PSV zal het wel een weekje (of 2) rekken indien nodig. Daar ben ik niet bang voor.Vanthaman18 wrote: ↑18 Jul 2022, 20:49 Ik merk dat ik sinds vandaag wel echt gespannen ben over de kwalificatie voor de CL. Zou deze loting ook nog gevolgen hebben voor de situatie van Gakpo en Sangare? Ik bedoel meer dat ze de komende twee weken in ieder geval niet weg mogen, maar eventueel wel erna? Of is dit een hele stomme gedachte? Gaat 1 vd 2 nou in de komende twee weken weg, dan heb je echt een groot probleem namelijk..
-
- Jeugdspeler
- Standbeeld
- Mister PSV
En wat is je onderbouwing daarvoor, Chef?
-
- Lid scoutingsteam
Ik vind eventuele hosanna ook overdreven. Maar als je de aankopen zo op een rijtje zet, dan is het met Benítez, Luuk de Jong, Simons, Til, Hoever, Branthwaite en Sávio ook weer niet heel beroerd. Mits fit staat er zeker vóór de defensie een van de betere elftallen van de afgelopen seizoenen. In tegenstelling tot de recentere jaren hebben we nu weer een ouderwets arsenaal aan aanvallende kwaliteit. Gakpo die bijna alles wel beheerst, Luuk de Jong die superieur is in de lucht, Madueke die onhoudbaar is als hij het op z'n heupen heeft. Met Vertessen kunnen we snelheid inbrengen, Vinícius kan oorlog maken en Sávio is een heerlijke voetballer met een flinke snelheid. Dat biedt opties.
Ik blijf me zorgen maken om de defensie. Als iedereen erbij is, zou je in elk geval 15 van de 17 teams moeten kunnen verslaan, ook met die defensie. Als de weerstand omhoog gaat, dan gaan we in de problemen komen. Wat daarbij ook niet meehelpt is de bank, hoewel we zeker op het middenveld wat opties hebben. Als we bijvoorbeeld Simic nog zouden kunnen aantrekken, dan heb je ook daar wat meer opties dan nu. Benieuwd of dat te betalen is. Benieuwd ook of Wijnaldum nog een serieuze optie is, al betwijfel ik of hij ons zoveel beter gaat maken dat je hem voor dat geld moet halen i.p.v. een dijk van een verdediger.
Goed: die zogenaamde all-in-strategie kan ik vooralsnog niet echt herkennen in deze transferperiode. Daarvoor vind ik het nog iets te pover. De enige echte inkomende zwaargewichten zijn Benítez en de Jong. Dat is in kwaliteit en kwantiteit eigenlijk wel het minste wat je mag eisen na vorig seizoen, na de uitgaande transfers die we tot nu toe gedaan hebben en na de uitgesproken ambities.
En dan is het nog bidden dat Gakpo en Sangaré blijven, want als zij vertrekken gaat de algehele kwaliteit er heel hard op achteruit.
Last edited by Ykhim on 18 Jul 2022, 21:02, edited 2 times in total.
- Mr. Spock
- Old name: Skywalker
- Clubvoorkeur: Que miras bobo?
- Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Benitez en LdJ zijn echte versterkingen en een upgrade tov vorig jaar. Top.
Til lijkt mij een goeie om erbij te hebben. Niks meer/minder.
Waterman. Een 3e doelman.
Simons, Savio, Hoever, Branthwait 4 jonge talenten waarbij het afwachten is. 3 ervan zijn ook nog eens gehuurd zonder koopoptie.
Tov vorig jaar een verbetering maar als Sangare of Gakpo vertrekt ga je m.i. achteruit.
- Juancho
- Mister PSV
- De Realist
Ja, maar waarom het risico lopen om de Champions League mis te lopen? Mocht dat horrorscenario waarheid worden dan wordt het alleen maar lastiger...
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- Vanthaman18
Straks is te laat… het moet nu eigenlijk voor de CL
- Vogelund
- Vaste waarde in elftal
- Old name: Vogelund
- Keeper is een win ten opzichte van vorig jaar
- Spits is een win ten opzichte van vorig jaar
Twijfel
- Hoever is nog maar afwachten
- Simons is nog afwachten
- Branthwaite idem
- Til is een verzwakking ten opzichte van vorig jaar (Gotze)
- Savio is nog afwachten. Met Doan leveren we toch een meer dan prima speler in
Aardig ingekocht, maar er zitten naar mijn mening wel iets teveel gokjes tussen. En zoveel onzekerheid kunnen we niet gebruiken in de voorronde fase. Bij de rechtsback en CV heb je toch het gevoel dat er meer in had gezeten. Ook gezien de inkomsten sinds vorige transferzomer. Tot slot is het ook flink balen dat we blijkbaar nog een jaar vast zitten aan Vinicius.
- Keeper is een win ten opzichte van vorig jaar
- Spits is een win ten opzichte van vorig jaar
Twijfel
- Hoever is nog maar afwachten
- Simons is nog afwachten
- Branthwaite idem
- Til is een verzwakking ten opzichte van vorig jaar (Gotze)
- Savio is nog afwachten. Met Doan leveren we toch een meer dan prima speler in
Aardig ingekocht, maar er zitten naar mijn mening wel iets teveel gokjes tussen. En zoveel onzekerheid kunnen we niet gebruiken in de voorronde fase. Bij de rechtsback en CV heb je toch het gevoel dat er meer in had gezeten. Ook gezien de inkomsten sinds vorige transferzomer. Tot slot is het ook flink balen dat we blijkbaar nog een jaar vast zitten aan Vinicius.
- Vanthaman18
Ik zie het niet zo negatief in eigenlijk. Til scoorde vorig jaar 15 goals, met hem rond Luuk kan hij hier ook veel goals maken.
Vinicius gaat echt nog wel zijn waarde hebben, dat geloof ik wel.
Ja, Gotze was goed. Maar hoeveel goals en assists had hij? Dat kan Veerman zelf ook behalen. En Luuk laat spelers rondom zich ook wel beter spelen, vooral de middenvelders. Ik geloof echt wel dat we erop vooruit zijn gegaan.
Vinicius gaat echt nog wel zijn waarde hebben, dat geloof ik wel.
Ja, Gotze was goed. Maar hoeveel goals en assists had hij? Dat kan Veerman zelf ook behalen. En Luuk laat spelers rondom zich ook wel beter spelen, vooral de middenvelders. Ik geloof echt wel dat we erop vooruit zijn gegaan.
- ShovingNE2
- Site Admin
Horrorscenario? Wat gebeurt er dan? We loten Monaco en daarna met onze mazzel waarschijnlijk Benfica. Dus de kans op doorgaan is nog geen 30%. En dat staat nog los van een CV of niet. Welk horrorscenario gaat de club treffen?De Realist wrote: ↑18 Jul 2022, 21:06 Ja, maar waarom het risico lopen om de Champions League mis te lopen? Mocht dat horrorscenario waarheid worden dan wordt het alleen maar lastiger...
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- De Realist
[mention]ShovingNE2[/mention] als we nu geen Champions League halen mag dat best als horrorscenario betiteld worden wat mij betreft. Weer grove miljoenen misgelopen, en misschien net zo erg, weer dat gezeik met wedstrijden op donderdag waardoor de competitie automatisch zwaarder wordt dan bij het wel halen CL...
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt