Kan iemand uitleggen waarom de competitie belangrijker is dan de CL? Het hele jaar vechten voor een plek bij de eerste 2 omdat dit CL oplevert, terwijl je nu in 4 wedstrijden diezelfde CL al kan pakken
Transferwindow 2023/24
-
- Jeugdinternational
Kan iemand uitleggen waarom de competitie belangrijker is dan de CL? Het hele jaar vechten voor een plek bij de eerste 2 omdat dit CL oplevert, terwijl je nu in 4 wedstrijden diezelfde CL al kan pakken
- ShovingNE2
- Site Admin
Jij hebt echt al geen tijden meer een positief gevoel, dus er valt weinig te bekoelen bij jou volgens. Het is altijd wanbeleid, zorgwekkend of woorden van gelijke strekking.Juancho wrote: ↑26 Jul 2023, 13:58Voorlopig is het positieve gevoel redelijk bekoeld en mogen de heren beleidsbepalers het wel eens laten zien met daadwerkelijk goed handelen. Uitgaand en inkomend. Vorig seizoen was er een zogenaamd masterplan waar niks van terecht kwam. Dit jaar zie ik redelijk wat zelfde patronen ontstaan. Zorgwekkend.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- PSVAchterhoek
- Vaste waarde in elftal
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Ricardo Pepi
Volgens mij nemen ze ook een flink risico door geen nieuwe verdedigers te halen. Ze zijn dus goed bezig!
- Trixm
- Vedette
Bosz in plaats van RuudDeEintovenaar wrote: ↑26 Jul 2023, 13:50Verdediging slechter vind ik niet kloppen, je hebt nu Boscagli ipv Obsipo, Van Aanholt ipv Max, ik denk Teze ipv Ramalho of Ramalho speelt weer en Sambo of Mwene op rechts ipv Teze. Dan is de verdediging zeker niet slechter. Niet veel beter overigens, maar slechter zeker niet. Branthwaite speelde er nog niet bij de 3e ronde.TomPSV wrote: ↑26 Jul 2023, 13:39 Helemaal eens met Armada. Eigenlijk schandalig. Je verdediging is nog slechter dan vorig seizoen. Je veruit beste speler is vertrokken en wordt waarschijnlijk vervangen door een talent van Jong PSV (Babadi) die vorig seizoen weinig heeft laten zien of houten klaas Til. En dan met zoveel miljoenen op het spel..
Saibari is underrated.
-
- Nationale topspeler
Bedoel je dan beter of slechter?Trixm wrote: ↑26 Jul 2023, 14:43Bosz in plaats van RuudDeEintovenaar wrote: ↑26 Jul 2023, 13:50
Verdediging slechter vind ik niet kloppen, je hebt nu Boscagli ipv Obsipo, Van Aanholt ipv Max, ik denk Teze ipv Ramalho of Ramalho speelt weer en Sambo of Mwene op rechts ipv Teze. Dan is de verdediging zeker niet slechter. Niet veel beter overigens, maar slechter zeker niet. Branthwaite speelde er nog niet bij de 3e ronde.
-
- Internationale topspeler
Is het iets anders dan de afgelopen 7 jaar zonder kampioenschap? En nu loop je wederom weer achter de feiten aan. Ik vind het zelfs ongekend, je mist sowieso een a 2 CV's, rechtsback, VM, AM. Je elftal is minder sterk dan aan het eind van de competitie vorig seizoen he.ShovingNE2 wrote: ↑26 Jul 2023, 14:36Jij hebt echt al geen tijden meer een positief gevoel, dus er valt weinig te bekoelen bij jou volgens. Het is altijd wanbeleid, zorgwekkend of woorden van gelijke strekking.Juancho wrote: ↑26 Jul 2023, 13:58Voorlopig is het positieve gevoel redelijk bekoeld en mogen de heren beleidsbepalers het wel eens laten zien met daadwerkelijk goed handelen. Uitgaand en inkomend. Vorig seizoen was er een zogenaamd masterplan waar niks van terecht kwam. Dit jaar zie ik redelijk wat zelfde patronen ontstaan. Zorgwekkend.
-
- Vaste waarde in elftal
Het risico is natuurlijk wel gespreid over twee grote kansen om raak te schieten. Pak je nu even op tijd goed door voor een echte aanwinst, heb je al meteen veel betere kans om CL -en daarmee een enorme zak geld- te halen. Dat is kans 1. Zou dat onverhoopt niet lukken, heb je altijd nog het vangnet dat je je met zo'n aanwinst makkelijker naar minimaal top 2 in de competitie speelt. Dat is kans 2. Dan heb je je investering een seizoen later alsnog terugverdiend.
Doe je nu zuinig aan en mis je op die manier alsnog 2x de boot, dan is het voorlopig ook wel klaar met alle ambities. Kunnen we nog verder saneren en is er straks nog minder mogelijk. Gokken op je huidige selectie voor de komende tegenstanders is wel balanceren op een heel dun koord. Het zal niet voor het eerst zijn als we er dan alsnog keihard afdonderen, in verbijstering achterblijvend hoe dit nu weer heeft kunnen gebeuren.
Doe je nu zuinig aan en mis je op die manier alsnog 2x de boot, dan is het voorlopig ook wel klaar met alle ambities. Kunnen we nog verder saneren en is er straks nog minder mogelijk. Gokken op je huidige selectie voor de komende tegenstanders is wel balanceren op een heel dun koord. Het zal niet voor het eerst zijn als we er dan alsnog keihard afdonderen, in verbijstering achterblijvend hoe dit nu weer heeft kunnen gebeuren.
-
- Nationale topspeler
Ik ken nog een verdediger die we voor 12 miljoen hebben gehaald.LucieNilis wrote: ↑26 Jul 2023, 14:31
12M geboden door Fiorentina voor deze jongen, ik zou zeggen maak hier de record aankoop van en je verdediging staat er.
Ik heb veel liever dat we hem halen dan bv Sanchez, Sutalo kan zo maar een 40-50M verdediger worden als hij zij niveau van Kroatië hier aantikt.
Misschien dat er dan minder budget is voor op het middenveld, maar ik vind de verdediging toch echt de hoofdzaak.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Omdat het prijzengeld volgend CL-seizoen veel hoger is.LarsKempie wrote: ↑26 Jul 2023, 14:32
Allebei is natuurlijk beter.
Maar de aankopen moeten nu echt raak zijn i.v.m. de competitie.
-
- Vedette
Opschieten en overhaaste aankopen doen, zijn twee verschillende dingen.
De competitie waar jij het over hebt, begint overigens over anderhalve week. Dus voor de start van de competitie zijn we ook lang, lang, lang niet klaar met onze selectie. Zeker niet als je meeneemt dat nieuwe spelers aanpassingstijd nodig hebben.
Dat een selectie niet 100% rond is als je aan je eerste competitiewedstrijd begint, snap ik. Maar dat je nog nul verdedigende aankopen hebt gedaan vlak voordat de competitie weer begint, vind ik gewoon slecht.
- El Sordo
- Vedette
Het nu halen van de CL geeft veel meer mogelijkheden om een elftal samen te stellen dat in de competitie minimaal tweede kan worden. Die twee hangen zeer sterk met elkaar samen, ik begrijp dus niet zo goed waarom dat wordt losgekoppeld.
Last edited by El Sordo on 26 Jul 2023, 14:59, edited 1 time in total.
-
- Regelmatige invaller
- Favoriete speler: Gakpo
De CL is een must dit jaar. Simple as that! Derde voorronde tegen Sturm Graz en laatste voorronde tegen een club die je op voorhand ook moet kunnen hebben. Dit is het jaar van aanhaken of afhaken. Wil Stewart de echt goede spelers overtuigen om naar Eindhoven te komen, heeft PSV het aanzien en het geld van de CL nodig. Spelers als Vranckx, Ketel en Sanchez gaan echt niet uit de Buli, Pl of SerieA komen om hier tegen Almere en RKC te spelen. Daar horen minimaal zes (of meer) topwedstrijden in de CL bij.
Het risico dat Stewart neemt, is enorm. Geen CL, is de ambities fors terugschroeven. Dan kunnen we eind augustus nog een huur verwachten van Gerrit en dat was het dan. Plus in de winterstop nog even de beste speler verkopen om de tekorten af te dekken.
Het risico dat Stewart neemt, is enorm. Geen CL, is de ambities fors terugschroeven. Dan kunnen we eind augustus nog een huur verwachten van Gerrit en dat was het dan. Plus in de winterstop nog even de beste speler verkopen om de tekorten af te dekken.
-
- Legende
Wat mij betreft is het een een-tweetje: nu CL halen, en dan volgend jaar minimaal 2e worden met gegarandeerd CL. Dan ben je twee jaar op rij verzekerd van topinkomsten en geef je je toekomstplannen echt een enorme boost. Weliswaar heb je dan nog geen Amsterdams eigen vermogen, maar wel genoeg om je eigen plan te trekken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Nationale topspeler
HmmSKERLA wrote: ↑26 Jul 2023, 14:53Omdat het prijzengeld volgend CL-seizoen veel hoger is.LarsKempie wrote: ↑26 Jul 2023, 14:32
3e plek komend seizoen geeft vCL. Het jaar erop dikke kans dat de 3e plek zelfs directe plaatsing CL betekent omdat we dan frankrijk voorbij gaan. Zo te bezien kan PSV dit jaar beter heel veel coefficient punten sprokkelen in de EL en dan na de winterstop in de conference league. Zodat volgend jaar je zelfs 3e mag worden.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Maar je kunt niet wachten tot 30 augustus tot je die zekerheid hebt. En laten we eerlijk zijn.. als ze nu en in de winter al op de rem trappen omdat ze vinden dat clubs teveel vragen voor hun spelers, hoe denk je dat het op 30 of 31 augustus is?
In een ideale situatie ben je 2 a 3 weken voor je eerste belangrijke wedstrijd klaar. Kun je eventueel nog finetunen waar het te dunnetjes is en als je de CL zekerheid hebt kun je nog een knaller van een transfer doen omdat je financieel ineens risico kunt nemen. Maar je kunt niet 2 vacatures in de basis en 2 vacatures buiten de basis open laten tot je wél de zekerheid hebt van CL inkomsten.
Ik verwacht zelf eigenlijk niets meer als ze toch CL halen. Dan denk ik eerder dat er in de winter wordt gekeken voor een aanvulling of verversing.
Zoals Juancho terecht zei, je had in de winter al moeten beginnen en daar is bewust voor gekozen om niet te doen waardoor je nu eigenlijk te veel moet doen.
-
- Vaste waarde in elftal
04-08 Feyenoord - PSV (JCS)
09-08 PSV - Sturm Graz (vCL)
12-08 PSV - Utrecht (ERE)
16-08 Sturm Graz - PSV (vCL)
19-08 Vitesse - PSV (ERE)
22/23-08 Playoff round vCL
26-08 PSV - GAE (ERE)
29/30-08 Playoff round vCL
Oftewel komende maand gelijk volle bak wedstrijden (mits we doorkomen in de vCL 8 stuks in 3,5 week tijd!) waarin de selectie er gewoon moet staan en je niet met halfbakken werk aan zou mogen komen. Met een (kwalitatief) flinterdunne selectie sowieso wel prettig als er een goede bezetting met alternatieven is, om de spelers niet meteen al over de kling te jagen of net als vorig seizoen meteen in de problemen komt als er één of twee spelers uitvallen.
Dat het natuurlijk belachelijk is dat de transferperiode met zoveel wedstrijden al op het programma nog gewoon doorloopt moge duidelijk zijn, maar daar hebben we maar mee te dealen. Dat is helaas niet anders.
26-08 PSV - GAE (ERE)
Oftewel komende maand gelijk volle bak wedstrijden (mits we doorkomen in de vCL 8 stuks in 3,5 week tijd!) waarin de selectie er gewoon moet staan en je niet met halfbakken werk aan zou mogen komen. Met een (kwalitatief) flinterdunne selectie sowieso wel prettig als er een goede bezetting met alternatieven is, om de spelers niet meteen al over de kling te jagen of net als vorig seizoen meteen in de problemen komt als er één of twee spelers uitvallen.
Dat het natuurlijk belachelijk is dat de transferperiode met zoveel wedstrijden al op het programma nog gewoon doorloopt moge duidelijk zijn, maar daar hebben we maar mee te dealen. Dat is helaas niet anders.
- ShovingNE2
- Site Admin
Dat is de afweging. Welke speler je ook haalt: waarschijnlijk heb je hem 3 of 4 jaar op de loonlijst. Ga je dan voor de beste met het risico dat hij niet speelt tegen Sturm Graz of ga dan voor een mindere keuze die wel kan spelen?
Die afweging is niet makkelijk.... of toch wel?
Klein detail: het verschil is (als we de playoffs halen een miljoen of 20 wat je in de basis extra kan verdienen. Media noemen het vaak de wedstrijd van 40 miljoen, maar wat je in de EL en playoffs verdient moet daar wel vanaf. Nog steeds een bak geld overigens.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Trixm
- Vedette
Elk jaar is cruciaal, een nietszeggende uitspraak. Elk jaar hetzelfde riedeltje met angsten. Reken af op resultaat en niet op wat mogelijk kan gebeuren. Bosz en stewart maken een keuzd, na twee rondes kan je een eerste beoordeling geven.
Saibari is underrated.
-
- Vedette
Sanchez in elk geval niet op de bank bij Spurs. Niet verrassend, maar ze nemen in elk geval geen risico.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Die gaat eruit als je playoffs speelt.Demenkovets wrote: ↑26 Jul 2023, 15:10 04-08 Feyenoord - PSV (JCS)
26-08 PSV - GAE (ERE)
Shoving heeft gelijk, het is ongeveer 20 miljoen (waarvan waarschijnlijk een gedeelte kosten bij komt in premies/clausules). Maar het is ook sportief super belangrijk. En ik denk voor de ED ook want do-zo vs di-za is een wereld van verschil.
- Juancho
- Mister PSV
Wanneer is het dan OK dat een aankoop niet raak is? beetje een cliché als je het mij vraagt.SKERLA wrote: ↑26 Jul 2023, 14:53Omdat het prijzengeld volgend CL-seizoen veel hoger is.LarsKempie wrote: ↑26 Jul 2023, 14:32
We moeten zorgen dat we EN zo goed mogelijk klaar zijn voor voorronde CL EN start competitie want het laatste wat je wil is gelijk een achterstand oplopen.
De kwaliteit van aankopen moet sowieso bij PSV omhoog dus. Zowel basis als spelers die daar heel kort achter zitten. Stel Lang of Sangare ligt er nu 3 weken uit hebben ze een heel, heel groot probleem.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Is hij wel mee op trainingskamp?Robson de Souza wrote: ↑26 Jul 2023, 15:16 Sanchez in elk geval niet op de bank bij Spurs. Niet verrassend, maar ze nemen in elk geval geen risico.
-
- Legende
Dat ze overigens afgelopen winter niet doorgepakt hebben is toch niet zo vreemd? Gakpo z'n centen werden gebruikt om de financiële shitshow van John op te lossen en Madueke werd pas eind januari verkocht.
Juist daarom mag je deze zomer wel iets meer verwachten dan we nu zien.
Juist daarom mag je deze zomer wel iets meer verwachten dan we nu zien.