Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een topper in de dop. Altijd al gezegd :mrgreen:
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik sluit ook precies aan bij bovenstaande. Volgens mij hoeft het talent van Bakayoko niet in twijfel getrokken te worden. In hoeverre dat talent al ontplooid is en/of nog zal ontplooien wel.

Technisch is het een fantastische speler, hij heeft een harde en zuivere trap in de benen en hij bezit de playmaking kwaliteiten om anderen in stelling te brengen. Op dat vlak is het echt een ruwe diamant. Maar aan bepaalde kwaliteiten ontbreekt het ook. Kwaliteiten die nmi essentieel zijn om een beslissende aanvaller te worden dan wel de stap omhoog te zetten naar een top 5 competitie. Diepgang, intensiteit, beweging zonder bal en vooral ook explosiviteit/directheid in zijn acties. Dat ontbreekt te vaak. Het is nog teveel een one-trick pony. Juist op dat vlak waren Gakpo/Madueke zo enorm dominant. Niet alleen op basis van hun technische kwaliteiten, maar ook op inhoud (fysiek, explosiviteit, directheid en onvoorspelbaarheid) konden zij tegenstanders de wil opleggen.

Dat is geen reden om hem te verkopen. Als je als 20 jarige nog niet op het niveau (onbetwist) basisspeler zit, is dat geen ramp. Gakpo heeft bijvoorbeeld ook een vrij lange aanloopperiode gehad. Ik denk ook dat een coach als Bosz een zegen is voor een speler/jong talent als Bakayoko. En ik denk ook dat Bakayoko zich komend seizoen voldoende kan ontwikkelen. Tegelijkertijd gooit dit anderzijds wel de kritische vraag op wat het beste is voor Bakayoko zijn toekomst en voor de belangen van PSV. En ik denk dat binnen die vraagstelling een antwoord waarbij Bakayoko als kernspeler - niet perse als onbetwiste basisspeler - wordt gezien wellicht voor beide partijen het beste is momenteel.

Edit: Ik zit nu een highlight video terug te bekijken. Het is best interessant als je zijn goals terugkijkt van dit seizoen. Vrijwel geen enkele is onderdeel van een goede individuele actie of een aanval waar hij als afmaker in het eindstation dient. Toch behoorlijk wat kluts goaltjes voor mijn gevoel.
Last edited by Heruone on 21 Jun 2023, 00:09, edited 1 time in total.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De eerste belg uit de opleiding met een min of meer vaste basisplek. Heeft heel lang geduurd.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 21 Jun 2023, 00:00 Maar aan bepaalde kwaliteiten ontbreekt het ook. Kwaliteiten die nmi essentieel zijn om een beslissende aanvaller te worden dan wel de stap omhoog te zetten naar een top 5 competitie. Diepgang, intensiteit, beweging zonder bal en vooral ook explosiviteit/directheid in zijn acties. Dat ontbreekt te vaak.

Edit: Ik zit nu een highlight video terug te bekijken. Het is best interessant als je zijn goals terugkijkt van dit seizoen. Vrijwel geen enkele is onderdeel van een goede individuele actie of een aanval waar hij als afmaker in het eindstation dient. Toch behoorlijk wat kluts goaltjes voor mijn gevoel.
Precies mijn punt. Ik heb letterlijk nog niets gezien waarvoor hij interessant zou zijn voor een stap hogerop anders dan de potentie die hij ooit heeft laten zien. Dit jaar 39 wedstrijden en niet vanuit luxe maar omdat Saibari en Savio niet voldeden, Madueke geblesseerd was en omdat Brands geen vervanger haalde. Hoe vaak is hij beslissend geweest? Hoe vaak heeft ie iets gedaan waardoor er plusjes achter zijn naam komen in de scouting boekjes? Op het einde zelfs gepasseerd door de vervloekte El Ghazi.

Ik schrijf hem totaal niet af, maar als PSV volledig op hem gokt komend jaar dan gaat het niet goed komen. Die jongen kan echt nog flink beter worden maar de stappen die hij nu moet maken zijn in mijn ogen te groot om als 1e optie rechts te beginnen. Ik hoop dat ik zwaar ongelijk heb....
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan links naar binnen, kan rechtsom. Passeert makkelijk een mannetje. Redelijk snel. Goede afstandschot vanaf randje 16. Nu nog rendement met 25% omhoog en dan is het de beste rechtsbuiten van de competitie met een gouden toekomst.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 20 Jun 2023, 22:59
1913PSV. wrote: 20 Jun 2023, 22:46 20 jaartjes jong, 1e volledige seizoen eigenlijk én international van de Belgen. Het merendeel is nog steeds niet tevreden. Is gewoon de volgende aanvaller die vanuit de Academy voor een hoop miljoenen gaat vertrekken.
In MIJN ogen mag ie nog niet eens in de schaduw staan van onze aanvallers uit eigen jeugd die voor 25+ miljoen weg gingen. Maar wellicht is het een Locadia of Lammers en dat helpt ons ook op weg.
Haha, Tinus geef je over aan het geweldige talent Baka. Laat dat laatste beetje tegenstand gaan. Baka maakt er aankomend seizoen minimaal 15 als hij evenveel speeltijd als dit jaar krijgt. Die gaat straks voor 30+ mln. Dit wordt een toppertje.

Hier nog eens de goal voor de mensen die het gemist hebben:
User avatar
MC Hammer
International
Posts: 921
Joined: 12 Jun 2023, 21:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 21 Jun 2023, 00:00
Edit: Ik zit nu een highlight video terug te bekijken. Het is best interessant als je zijn goals terugkijkt van dit seizoen. Vrijwel geen enkele is onderdeel van een goede individuele actie of een aanval waar hij als afmaker in het eindstation dient. Toch behoorlijk wat kluts goaltjes voor mijn gevoel.
Ik dacht even dat het over Suarez ging onder Jol.
Hammertime!
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 21 Jun 2023, 00:21
Heruone wrote: 21 Jun 2023, 00:00 Maar aan bepaalde kwaliteiten ontbreekt het ook. Kwaliteiten die nmi essentieel zijn om een beslissende aanvaller te worden dan wel de stap omhoog te zetten naar een top 5 competitie. Diepgang, intensiteit, beweging zonder bal en vooral ook explosiviteit/directheid in zijn acties. Dat ontbreekt te vaak.

Edit: Ik zit nu een highlight video terug te bekijken. Het is best interessant als je zijn goals terugkijkt van dit seizoen. Vrijwel geen enkele is onderdeel van een goede individuele actie of een aanval waar hij als afmaker in het eindstation dient. Toch behoorlijk wat kluts goaltjes voor mijn gevoel.
Precies mijn punt. Ik heb letterlijk nog niets gezien waarvoor hij interessant zou zijn voor een stap hogerop anders dan de potentie die hij ooit heeft laten zien. Dit jaar 39 wedstrijden en niet vanuit luxe maar omdat Saibari en Savio niet voldeden, Madueke geblesseerd was en omdat Brands geen vervanger haalde. Hoe vaak is hij beslissend geweest? Hoe vaak heeft ie iets gedaan waardoor er plusjes achter zijn naam komen in de scouting boekjes? Op het einde zelfs gepasseerd door de vervloekte El Ghazi.

Ik schrijf hem totaal niet af, maar als PSV volledig op hem gokt komend jaar dan gaat het niet goed komen. Die jongen kan echt nog flink beter worden maar de stappen die hij nu moet maken zijn in mijn ogen te groot om als 1e optie rechts te beginnen. Ik hoop dat ik zwaar ongelijk heb....
O nee PSV moet zeker niet volledig op hem gokken. Net zoals we niet volledig op Madueke konden gokken. Gakpo ging ook pas echt beslissend zijn in zijn 4e seizoen bij de selectie.

Madueke was in alles een bizar talent, zo eentje die je niet vaak ziet, maar zijn fysiek hield hem tegen én maakte dat we akkoord gingen met het bedrag wat Chelsea op tafel heeft gelegd. Gakpo had 3 seizoenen nodig om tot echt rendement te komen.

Memphis op dezelfde leeftijd als Baka (met in de seizoenen daarvoor toch al flink wat minuten): 12 goals en 8 assists in ruim 2700 Eredivisie minuten in het seizoen dat hij 20 werd (net als Baka afgelopen seizoen). Baka 5 goals en 5 assists in nog geen 1400 Eredivisie minuten dit seizoen.

Ik zie onwijs veel wat hij wel heeft en waar hij echt heel goed in is (zie je ook in de stats; extreem goede dribbel en in 1op1 haast onverslaanbaar), Heruone stipt ook terechte verbeterpunten aan, en je moet ook zeker niet volledig op hem gokken maar volgens mij hebben we nog nooit volledig op zo’n talent gegokt. Vorig jaar hadden we ook in principe Cody én Noni, zelfs op Cody ga je niet volledig gokken.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 21 Jun 2023, 07:56
11 Tinus wrote: 21 Jun 2023, 00:21

Precies mijn punt. Ik heb letterlijk nog niets gezien waarvoor hij interessant zou zijn voor een stap hogerop anders dan de potentie die hij ooit heeft laten zien. Dit jaar 39 wedstrijden en niet vanuit luxe maar omdat Saibari en Savio niet voldeden, Madueke geblesseerd was en omdat Brands geen vervanger haalde. Hoe vaak is hij beslissend geweest? Hoe vaak heeft ie iets gedaan waardoor er plusjes achter zijn naam komen in de scouting boekjes? Op het einde zelfs gepasseerd door de vervloekte El Ghazi.

Ik schrijf hem totaal niet af, maar als PSV volledig op hem gokt komend jaar dan gaat het niet goed komen. Die jongen kan echt nog flink beter worden maar de stappen die hij nu moet maken zijn in mijn ogen te groot om als 1e optie rechts te beginnen. Ik hoop dat ik zwaar ongelijk heb....
O nee PSV moet zeker niet volledig op hem gokken. Net zoals we niet volledig op Madueke konden gokken. Gakpo ging ook pas echt beslissend zijn in zijn 4e seizoen bij de selectie.

Madueke was in alles een bizar talent, zo eentje die je niet vaak ziet, maar zijn fysiek hield hem tegen én maakte dat we akkoord gingen met het bedrag wat Chelsea op tafel heeft gelegd. Gakpo had 3 seizoenen nodig om tot echt rendement te komen.

Memphis op dezelfde leeftijd als Baka (met in de seizoenen daarvoor toch al flink wat minuten): 12 goals en 8 assists in ruim 2700 Eredivisie minuten in het seizoen dat hij 20 werd (net als Baka afgelopen seizoen). Baka 5 goals en 5 assists in nog geen 1400 Eredivisie minuten dit seizoen.

Ik zie onwijs veel wat hij wel heeft en waar hij echt heel goed in is (zie je ook in de stats; extreem goede dribbel en in 1op1 haast onverslaanbaar), @Heruone stipt ook terechte verbeterpunten aan, en je moet ook zeker niet volledig op hem gokken maar volgens mij hebben we nog nooit volledig op zo’n talent gegokt. Vorig jaar hadden we ook in principe Cody én Noni, zelfs op Cody ga je niet volledig gokken.
Ik bedoel met gokken op Bakayoko dat El Ghazi en Bakayoko het samen mogen uitvechten op rechts. Want dan ben ik bang dat het stuivertje wisselen wordt. Zeker met Sambo als rechtsback vind ik het zelf te licht. Omdat Bakayoko ook enkel vanaf rechts kan moet je andere buitenspelers hebben die op beide flanken kunnen. Dan zou ik zeggen El Ghazi en een nieuwe linksbuiten voor links en een nieuwe rechtsbuiten erbij op rechts.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 21 Jun 2023, 08:01
Sensation wrote: 21 Jun 2023, 07:56

O nee PSV moet zeker niet volledig op hem gokken. Net zoals we niet volledig op Madueke konden gokken. Gakpo ging ook pas echt beslissend zijn in zijn 4e seizoen bij de selectie.

Madueke was in alles een bizar talent, zo eentje die je niet vaak ziet, maar zijn fysiek hield hem tegen én maakte dat we akkoord gingen met het bedrag wat Chelsea op tafel heeft gelegd. Gakpo had 3 seizoenen nodig om tot echt rendement te komen.

Memphis op dezelfde leeftijd als Baka (met in de seizoenen daarvoor toch al flink wat minuten): 12 goals en 8 assists in ruim 2700 Eredivisie minuten in het seizoen dat hij 20 werd (net als Baka afgelopen seizoen). Baka 5 goals en 5 assists in nog geen 1400 Eredivisie minuten dit seizoen.

Ik zie onwijs veel wat hij wel heeft en waar hij echt heel goed in is (zie je ook in de stats; extreem goede dribbel en in 1op1 haast onverslaanbaar), @Heruone stipt ook terechte verbeterpunten aan, en je moet ook zeker niet volledig op hem gokken maar volgens mij hebben we nog nooit volledig op zo’n talent gegokt. Vorig jaar hadden we ook in principe Cody én Noni, zelfs op Cody ga je niet volledig gokken.
Ik bedoel met gokken op Bakayoko dat El Ghazi en Bakayoko het samen mogen uitvechten op rechts. Want dan ben ik bang dat het stuivertje wisselen wordt. Zeker met Sambo als rechtsback vind ik het zelf te licht. Omdat Bakayoko ook enkel vanaf rechts kan moet je andere buitenspelers hebben die op beide flanken kunnen. Dan zou ik zeggen El Ghazi en een nieuwe linksbuiten voor links en een nieuwe rechtsbuiten erbij op rechts.
Dat gaat zeker niet gebeuren, El Ghazi raakte in zijn betere tijden bij Ajax zelfs al buiten het elftal onder Bosz. Ik denk dat de kans groot is dat hij dan ook gaat vertrekken deze transferperiode. Dus dan komt daar ook wat bij.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 21 Jun 2023, 06:40
11 Tinus wrote: 20 Jun 2023, 22:59
In MIJN ogen mag ie nog niet eens in de schaduw staan van onze aanvallers uit eigen jeugd die voor 25+ miljoen weg gingen. Maar wellicht is het een Locadia of Lammers en dat helpt ons ook op weg.
Haha, Tinus geef je over aan het geweldige talent Baka. Laat dat laatste beetje tegenstand gaan. Baka maakt er aankomend seizoen minimaal 15 als hij evenveel speeltijd als dit jaar krijgt. Die gaat straks voor 30+ mln. Dit wordt een toppertje.

Hier nog eens de goal voor de mensen die het gemist hebben:
Het was ook niet voor niets dat Paris Saint-Germain op de drempel stond om hem te halen. Die jongen kan echt wel wat en als hij komend seizoen individueel werkt aan zijn tekortkomingen dan wordt het een absolute sensatie.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ah, de superlatieven zijn weer niet aan te slepen. Bon, ik vind het een fijne speler, maar er moet nog wel wat water door de Dommel alvorens hij een “absolute sensatie” wordt.
grasveld
Internationale topspeler
Posts: 3,092
Joined: 08 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 21 Jun 2023, 06:40
11 Tinus wrote: 20 Jun 2023, 22:59
In MIJN ogen mag ie nog niet eens in de schaduw staan van onze aanvallers uit eigen jeugd die voor 25+ miljoen weg gingen. Maar wellicht is het een Locadia of Lammers en dat helpt ons ook op weg.
Haha, Tinus geef je over aan het geweldige talent Baka. Laat dat laatste beetje tegenstand gaan. Baka maakt er aankomend seizoen minimaal 15 als hij evenveel speeltijd als dit jaar krijgt. Die gaat straks voor 30+ mln. Dit wordt een toppertje.

Hier nog eens de goal voor de mensen die het gemist hebben:
Moet gezegd: knap afgerond. Snel geschoten, zo tussen twee man in. Mijn idee bij Bakayoko echter, is dat hij dit niet kan repliceren. Hij doet maar wat. Soms lukt het, maar vaker niet.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 21 Jun 2023, 08:34 Ah, de superlatieven zijn weer niet aan te slepen. Bon, ik vind het een fijne speler, maar er moet nog wel wat water door de Dommel alvorens hij een “absolute sensatie” wordt.
Ik vind juist dat er over Bakayoko (gemiddeld gezien) vrij genuanceerd wordt gesproken.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 21 Jun 2023, 08:34 . Bon, ik vind het een fijne speler, maar er moet nog wel wat water door de Dommel alvorens hij een “absolute sensatie” wordt.
Dat is bijna letterlijk wat ik zeg. Maar ik ben het voorbije seizoen redelijk consequent geweest in mijn respect voor die knul, dus ik staat er ook nog steeds achter.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voor Bakayoko zou het mooi zijn als Zenden bij de staf komt, die kan hem naar een hoger niveau brengen.

Was voor een debuutseizoen prima, maar hij moet volgend jaar de volgende stap zetten en minder als een blind paard op de 16 afstormen. Meer zijn hoofd gebruiken en kijken waar de oplossingen liggen.

Maar als PSG terugkomt zou het mij niets verbazen als PSV een bod tussen de 12-15 miljoen met mooie doorverkoop accepteert.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

grasveld wrote: 21 Jun 2023, 08:36
Moet gezegd: knap afgerond. Snel geschoten, zo tussen twee man in. Mijn idee bij Bakayoko echter, is dat hij dit niet kan repliceren. Hij doet maar wat. Soms lukt het, maar vaker niet.
De helft van zijn goals zijn toch van rechts randje 16?
René1978
Nationale topspeler
Posts: 1,905
Joined: 13 Aug 2018, 15:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Baka is een ruwe diamant die nog wat verder gepolijst moet worden. Maar die gozer heeft natuurlijk een uitstekend debuutseizoen achter de rug. Hoeveel spelers staan in hun eerste jaar op het hoogste niveau in de belangstelling van PSG en worden Belgisch international? Gaat komend seizoen gewoon het lijntje doortrekken.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

grasveld wrote: 21 Jun 2023, 08:36
Moet gezegd: knap afgerond. Snel geschoten, zo tussen twee man in. Mijn idee bij Bakayoko echter, is dat hij dit niet kan repliceren. Hij doet maar wat. Soms lukt het, maar vaker niet.
Wat bedoel je met "hij doet maar wat"?



Wat vind je van de goals waarbij hij slim schiet of slim de ruimte pakt? Is dat ook gewoon zonder idee?
grasveld
Internationale topspeler
Posts: 3,092
Joined: 08 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 21 Jun 2023, 10:23
grasveld wrote: 21 Jun 2023, 08:36
Moet gezegd: knap afgerond. Snel geschoten, zo tussen twee man in. Mijn idee bij Bakayoko echter, is dat hij dit niet kan repliceren. Hij doet maar wat. Soms lukt het, maar vaker niet.
Wat bedoel je met "hij doet maar wat"?



Wat vind je van de goals waarbij hij slim schiet of slim de ruimte pakt? Is dat ook gewoon zonder idee?
Er zitten zeker een aantal knappe goals tussen. Zo blijkt maar weer dat ik toch een soort 'vooroordeel' heb op basis van zijn type (wildebras). Echter, er zitten ook een aantal goals tussen waar het nodige geluk bij komt kijken. Van richting veranderd in twee instanties bijvoorbeeld, die die ook in een eerdere fase met minder risico af had kunnen werken. Daarbij ben ik ook benieuwd naar het aantal momenten wat Bakayoko heeft gehad, wat je niet terugziet in dit filmpje, maar waar hij een kansrijke situatie om zeep helpt. Ofwel door een slechte voorzet, slecht schot. Ofwel door verkeerd te lopen bijvoorbeeld.

En los van zijn goals vind ik hem qua voetbal(intelligentie) wel tekort schieten. Maar goed, hij is wel pas 20 natuurlijk.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat laatste mag wel wat vaker meegenomen worden in het geheel vind ik....
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vond hem de 2e seizoen helft echt erg sterk spelen, er komt continue dreiging van hem uit. Hij houd de bal ook steeds beter vast indien dat nodig, belangrijk aspect imo voor een buitenspeler. Het is misschien vroeg om te zeggen maar dit kan wel eens de volgende cashcow worden, maar nu eerst deze lijn doorzetten.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Dit overigens ook een goede actie, je ziet dat 'ie z'n acties op een hogere snelheid gaat doen, goede ontwikkeling:

https://www.instagram.com/stories/johan ... 887660987/
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zo’n speler die eens in de zoveel tijd een soort rare aversie bij supporters opwekt. Die jongen is enorm talentvol, maar heeft iets aan zich kleven waardoor mensen hem niet de credits geven. De goal van gister downgraden is daar een typisch voorbeeld van. Madueke was fysiek veel meer, maar Baka is echt verfijnder. Als deze jongen nóg meer stapjes kan zetten dan hij in korte tijd al heeft gedaan bij het eerste, gaat hij regelrecht naar de absolute top. Dat is zijn potentieel.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 21 Jun 2023, 10:52 Zo’n speler die eens in de zoveel tijd een soort rare aversie bij supporters opwekt. Die jongen is enorm talentvol, maar heeft iets aan zich kleven waardoor mensen hem niet de credits geven. De goal van gister downgraden is daar een typisch voorbeeld van. Madueke was fysiek veel meer, maar Baka is echt verfijnder. Als deze jongen nóg meer stapjes kan zetten dan hij in korte tijd al heeft gedaan bij het eerste, gaat hij regelrecht naar de absolute top. Dat is zijn potentieel.
Eeensch


In de dribbel onverslaanbaar, kan buitenom en binnendoor, is een teamplayer en niet te beroerd om hard te werken. Dat hij in veel dingen nog slimmigheden moet creëren (met name in diepgang en verdedigend werk (inzet is goed maar mag slimmer en doortastender)) is logisch op zijn leeftijd, iedereen heeft verbeterpunten. Hij heeft een paar hele exceptionele kwaliteiten die je zelden ziet. Ik verwijs graag even terug naar mijn plaatje op de vorige pagina, Bakayoko zit in de top 1% voor progressive carries en progressive passes recieved, in de top 4% van touches in de vijandelijke 16 en in de top 5% van succesvolle take-ons (dribbels voorbij een tegenstander). Ten opzichte van buitenspelers en aanvallende middenvelders. En dit is niet in de top van Nederland hè? Dit is in de top van alle buitenspelers en aanvallende middenvelders in de top-8 competities van Europa.

Image
Post Reply