Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
VeresRivne
Vedette

ShovingNE2 wrote: 15 Jun 2024, 17:12 Benieuwd hoeveel mensen hier kiezen voor:

A. Arabier
B. Ajax als Club opheffen.

Bijna iedereen kiest A.
:heart:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher wrote: 15 Jun 2024, 16:58
Mr. Spock wrote: 15 Jun 2024, 16:44 Heel snel kapotgaan svp
https://www.vi.nl/video/ongelofelijk-ma ... abramovich
Tja als je kunt kiezen tussen je ziel verkopen of opdoeken, snap ik wel dat je liever je ziel verkoopt.

Overigens is de club gewoon niet interessant voor investeerders, om al eerder genoemde redenen. Van de Kuit moet verder z'n bek houden, want met die stadionhuur heeft hij er zelf ook een aandeel in. Volgende week zal het voorbij zijn verwacht ik.
Maandag komt de licentiecommissie bijeen. Dus dan moet er een plan zijn. Is er dat niet dan wordt de licentie ingetrokken. Vitesse zal daar dan tegen in beroep gaan. Daarna kunnen ze nog naar de burgerrechter. Zal nog wel even duren dus.

Verder logisch dat ze een suikeroom zoeken. Primair doel is de club levend houden, waarbij ze op het randje van faillissement balanceren.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

A. Arabier
B. Club opheffen.

Bijna iedereen kiest A.
Sowieso, alles met bier +1
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Grasmat wrote: 15 Jun 2024, 18:01

A. Arabier
B. Club opheffen.

Bijna iedereen kiest A.
Maar voor ShovingNE2 moet er natuurlijk wel een vogel voor.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Grasmat wrote: 15 Jun 2024, 18:01

A. Arabier
B. Club opheffen.

Bijna iedereen kiest A.
Schijnt wel alcoholvrij te zijn…
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Ik zou er niet rouwig om zijn als het voorbij is.
Alleen voor de derby met NEC of De Graafschap spijtig. Ook hoop ik niet dat dit een club als Feyenoord mogelijkheden biedt om een Jong team toe te voegen aan de KKD als Vitesse wegvalt. Dat maakt die competitie met 5 jeugdteams in mijn ogen wel armoedig
Standbeeld
Mister PSV

Voormalig KG wrote: 15 Jun 2024, 18:54Ook hoop ik niet dat dit een club als Feyenoord mogelijkheden biedt om een Jong team toe te voegen aan de KKD als Vitesse wegvalt.
Vanwaar dat je dat denkt? Wat is de relatie tussen een faillissement van Vitesse en het toevoegen van Jong Feyenoord aan de KKD?
Grasmat
Lid van verdienste

Omdat een oneven aantal teams echt heel erg lelijk is voor je competitie.

Maar om dat te voorkomen kun je dan beter naast Vitesse óók Jong ajax eruit halen.
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Tijn
    Standbeeld
    Mister PSV

Hmm, mocht oneven een probleem zijn, dan verwacht ik dat Jong Almere of Jong Sparta eerder de kans krijgt. Zij spelen immers al in de Tweede Divisie. Zover is Jong Feyenoord nog niet gekomen. Maar misschien is dan de vraag of Sparta en Almere een Jong elftal in het betaalde voetbal kunnen financieren en faciliteren. Ach ja, koffiedik. Even casus Vitesse afwachten.
    Grasmat
    Lid van verdienste

Gewoon Haarlem terug anders.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Standbeeld wrote: 15 Jun 2024, 17:30
    Josef Dettelbacher wrote: 15 Jun 2024, 16:58

Tja als je kunt kiezen tussen je ziel verkopen of opdoeken, snap ik wel dat je liever je ziel verkoopt.

Overigens is de club gewoon niet interessant voor investeerders, om al eerder genoemde redenen. Van de Kuit moet verder z'n bek houden, want met die stadionhuur heeft hij er zelf ook een aandeel in. Volgende week zal het voorbij zijn verwacht ik.
    Maandag komt de licentiecommissie bijeen. Dus dan moet er een plan zijn. Is er dat niet dan wordt de licentie ingetrokken. Vitesse zal daar dan tegen in beroep gaan. Daarna kunnen ze nog naar de burgerrechter. Zal nog wel even duren dus.

Verder logisch dat ze een suikeroom zoeken. Primair doel is de club levend houden, waarbij ze op het randje van faillissement balanceren.
    Ik denk dat er best investeerders zijn die interesse hebben in een eredivisieclub om grote aantallen talenten te stallen, dus de club vooral (ge)(mis)bruiken als podium zonder enige feeling met de achterban. Maar, ook dát alleen bij uitzicht op eredivisie en een véél lagere huur.
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Standbeeld
    Mister PSV

Josef Dettelbacher wrote: 15 Jun 2024, 19:28
    Standbeeld wrote: 15 Jun 2024, 17:30

Ik denk dat er best investeerders zijn die interesse hebben in een eredivisieclub om grote aantallen talenten te stallen, dus de club vooral (ge)(mis)bruiken als podium zonder enige feeling met de achterban. Maar, ook dát alleen bij uitzicht op eredivisie en een véél lagere huur.
    En niemand gaat die 20mln schuld overnemen. En voor aankomend seizoen hebben ze een begroting met een gat van 6mln. Dus tel dat er maar vast bij.
    Grasmat
    Lid van verdienste

Als je echt een club wil overnemen zijn er goedkopere alternatieven die wél in de eredivisiespelen en geen berg schuld hebben. Je bent best wel koekoek als je nu Vitesse over wil nemen.
    Tjompie
    Internationale topspeler

Grasmat wrote: 15 Jun 2024, 19:22 Gewoon Haarlem terug anders.
    fc Wageningen
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

Standbeeld wrote: 15 Jun 2024, 19:00
    Voormalig KG wrote: 15 Jun 2024, 18:54Ook hoop ik niet dat dit een club als Feyenoord mogelijkheden biedt om een Jong team toe te voegen aan de KKD als Vitesse wegvalt.
    Vanwaar dat je dat denkt? Wat is de relatie tussen een faillissement van Vitesse en het toevoegen van Jong Feyenoord aan de KKD?
    De competitie is toch niet voor niets gebasseerd op een even aantal clubs?
    Er verdwijnt dan een team uit de KKD
    Juancho
    Mister PSV

Haha weer een nieuwe oliesjijk... Vitesse is gewoon klaar. Dood. Lijkt me wel duidelijk. Maar dit zat er natuurlijk al jaren aan te komen.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Standbeeld
    Mister PSV

Juancho wrote: 15 Jun 2024, 21:05Maar dit zat er natuurlijk al jaren aan te komen.
    Had jij ze dat niet even eerder kunnen vertellen dan? Dan hadden ze nu waarschijnlijk niet in deze situatie gezeten.
    Juancho
    Mister PSV

Volgens mij hebben honderd mensen dat al gezegd incl clubmensen maar is er gewoon keihard wanbeleid gevoerd. Jaar naar jaar. Dus tja.
    Ardbeg
    Mister PSV

Goed verhaal!
    Standbeeld
    Mister PSV

Juancho wrote: 15 Jun 2024, 21:19 Volgens mij hebben honderd mensen dat al gezegd incl clubmensen maar is er gewoon keihard wanbeleid gevoerd. Jaar naar jaar. Dus tja.
    Vitesse leefde op te grote voet, maar alles werd netjes gedekt door die Russen ieder jaar. Dus er was geen probleem totdat de oorlog uitbrak en de overname door Parry helemaal in de soep liep.
    Juancho
    Mister PSV

Ik denk dat het altijd al een probleem was maar het (bewust) maar genegeerd werd. Anders zit je niet zovaak in de shit. En kom je al helemaal niet in zo'n nijpende situatie zoals nu het geval is. Daar is veel en veel meer voor nodig.
    Armada
    Internationale topspeler

Vitesse is altijd een probleemclub geweest sinds Monnikkenhuize.
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Juancho wrote: 15 Jun 2024, 22:27 Ik denk dat het altijd al een probleem was maar het (bewust) maar genegeerd werd. Anders zit je niet zovaak in de shit. En kom je al helemaal niet in zo'n nijpende situatie zoals nu het geval is. Daar is veel en veel meer voor nodig.
    Man City heeft ook een dik probleem als die geldschieters eruit stappen. Leipzig stelt ook niks meer voor als Red Bull besluit te stoppen met voetbal. Cheslea had ook een overname nodig om in leven te blijven. Dit is gewoon het nadeel van zo’n businessmodel en de KNVB heeft Vitesse ook wel aardig genaaid met dat eindeloze onderzoek naar Parrey, waardoor nog veel extra schulden werden gemaakt en een andere optie zoeken lang onmogelijk was.
    Juancho
    Mister PSV

Volgens mij heeft de KNVB Vitesse meer dan genoeg kansen gegeven hoor. En ja, als die clubs die jij opnoemt een probleem hebben als zo'n sjijk de sterker er uit trekt... Eigen schuld idd.

Daarom hoop ik ook dat PSV zich nooit verlaagt tot zoiets. Nog liever een subtopper en baas in eigen huis dan een zielloos Vitesse/Chelsea/city.
    Armada
    Internationale topspeler

Juancho wrote: 15 Jun 2024, 22:45 Volgens mij heeft de KNVB Vitesse meer dan genoeg kansen gegeven hoor. En ja, als die clubs die jij opnoemt een probleem hebben als zo'n sjijk de sterker er uit trekt... Eigen schuld idd.

Daarom hoop ik ook dat PSV zich nooit verlaagt tot zoiets. Nog liever een subtopper en baas in eigen huis dan een zielloos Vitesse/Chelsea/city.
    En nog extremer dan dit.
    Post Reply