Nee, wat Ruud zegt klopt. Teize is weer van gedachte veranderd en ziet zichzelf nu als CV. In het huidig systeem van Ruud is Teize dan ook een verkapte CV.
Jordan Teze
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Legende
Hij is gaan puzzelen na het vertrek van Gakpo. De oplossing was Max als diepgaande wingback en Teze daarmee een verkapte RCV. Twee (zwakke) vliegen in een klap was de gedachte.
-
- Nationale topspeler
Teze wilde helemaal niet per se rechtsback spelen.
Augustus 2020:
,,Een goede vraag. Ik zou het echt niet weten, het maakt me weinig uit. Het heeft allebei zijn voordelen.”
https://www.ed.nl/PSV/centrale-verdedig ... ~adcf6f1f/
Dit is van mei 2021:
"Ik vind allebei de posities leuk. Het heeft voordelen en nadelen, maar uiteindelijk vind ik rechtsback toch iets fijner en leuker", aldus Teze.
https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... -leuker%27
Kleine switch en volgens mij neigt hij nu ook meer naar centraal omdat hij merkt dat dit beter gaat. Maar dat hij in mei 2021 meer neigde naar rechtsback is zo gek niet, leek voor hemzelf en PSV een goede oplossing. Hij en Boscagli hadden individueel allebei een goed seizoen achter de rug als CV, maar toch was duidelijk dat er iets in het centrum moest gebeuren (Ramalho). Op rechts zou een vacature komen na het vertrek van Dumfries. Teze kende beide posities vanuit de jeugd en dus leek dit voor beide partijen een mooie oplossing.
Augustus 2020:
,,Een goede vraag. Ik zou het echt niet weten, het maakt me weinig uit. Het heeft allebei zijn voordelen.”
https://www.ed.nl/PSV/centrale-verdedig ... ~adcf6f1f/
Dit is van mei 2021:
"Ik vind allebei de posities leuk. Het heeft voordelen en nadelen, maar uiteindelijk vind ik rechtsback toch iets fijner en leuker", aldus Teze.
https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... -leuker%27
Kleine switch en volgens mij neigt hij nu ook meer naar centraal omdat hij merkt dat dit beter gaat. Maar dat hij in mei 2021 meer neigde naar rechtsback is zo gek niet, leek voor hemzelf en PSV een goede oplossing. Hij en Boscagli hadden individueel allebei een goed seizoen achter de rug als CV, maar toch was duidelijk dat er iets in het centrum moest gebeuren (Ramalho). Op rechts zou een vacature komen na het vertrek van Dumfries. Teze kende beide posities vanuit de jeugd en dus leek dit voor beide partijen een mooie oplossing.
- Skuddem
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
De oplossing waarvoor is de vraag.
Hij is gaan puzzelen in de winterstop, ruim voordat Gakpo verkocht was. Misschien hing het al in de lucht, dat kan.
Maar had Ruud dit niet gedaan als Gakpo was gebleven dan?
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Mauro was geblesseerd en Hoever voldeed echt niet, dus dan is het toch niet zo gek dat hij Teze opstelde als rechtsback?
Ik kan me voorstellen dat als Mauro nu echt terug is (en dat moeten we nog afwachten of dat zo is) dat Teze dan weer in aanmerking komt voor een centrale positie.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Dit is niet waar. Van Nistelrooij is gaan puzzelen vroeg in de winterstop in de oefenwedstrijden (al voor vertrek van Gakpo) met als doel meer defensieve zekerheid te krijgen, terwijl men anderzijds Sangare-Veerman samen kan opstellen. PSV heeft Veerman gewoon nodig qua voetballende capaciteiten en die komen het minst tot zijn recht op de '10' positie. Anderzijds zijn Veerman-Sangare dus een nachtmerrie voor je organisatie en was PSV verdedigend erg kwetsbaar in o.a. transities (momenten waar de organisatie juist goed moet staan).
Daarom is Ruud hierbij uitgekomen. Om meer defensieve zekerheid in te bouwen doordat je meer mensen centraal achter de bal hebt staan. Het ironische is dan weer dat dit dus niet de oplossing is, want 1. je hebt hetzelfde probleem nog steeds wat veroorzaakt wordt door 2. je tactische keuzes en spelprincipes m.b.t. het verdedigen van transities en 3. je deze defensieve zekerheid ook vanuit andere veldbezettingen kan inbouwen. Bijv. wat Schmidt deed vanuit een 4-2-3-1, waarbij een van de backs hem dan altijd kneep hoger op het veld om een 2-3 zonale restverdediging te creëren.
Ruud denkt in systemen. Dat onderstrepen deze keuzes andermaal nog eens.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- DonyellMalen
- Legende
Ruud denkt inderdaad in systemen. En systemen bestaan niet meer in het huidige, moderne voetbal. City en Arsenal laten dat bijv al een poos zien.
- SKERLA
- Legende
Waar waren ze bang voor dan?Heruone wrote: ↑10 Feb 2023, 16:05Dit is niet waar. Van Nistelrooij is gaan puzzelen vroeg in de winterstop in de oefenwedstrijden (al voor vertrek van Gakpo) met als doel meer defensieve zekerheid te krijgen, terwijl men anderzijds Sangare-Veerman samen kan opstellen. PSV heeft Veerman gewoon nodig qua voetballende capaciteiten en die komen het minst tot zijn recht op de '10' positie. Anderzijds zijn Veerman-Sangare dus een nachtmerrie voor je organisatie en was PSV verdedigend erg kwetsbaar in o.a. transities (momenten waar de organisatie juist goed moet staan).
Daarom is Ruud hierbij uitgekomen. Om meer defensieve zekerheid in te bouwen doordat je meer mensen centraal achter de bal hebt staan. Het ironische is dan weer dat dit dus niet de oplossing is, want 1. je hebt hetzelfde probleem nog steeds wat veroorzaakt wordt door 2. je tactische keuzes en spelprincipes m.b.t. het verdedigen van transities en 3. je deze defensieve zekerheid ook vanuit andere veldbezettingen kan inbouwen. Bijv. wat Schmidt deed vanuit een 4-2-3-1, waarbij een van de backs hem dan altijd kneep hoger op het veld om een 2-3 zonale restverdediging te creëren.
Ruud denkt in systemen. Dat onderstrepen deze keuzes andermaal nog eens.
Verder eens met de reden waarom Ruud in de winterstop deze aanpassing heeft gedaan.
- voskat
- Nationale topspeler
-
- Nationale topspeler
Ik weet niet wat ik gekker vind, ruud die teze veel te veel opstelt op RB of de forumleden die hem weer opnde CV positie willen zetten. Kan hij niet in de 90e minuut tegen Groningen een dieprode kaart pakken of zo ? Dan zijn we van dit af.
- Ardbeg
- Mister PSV
Wat is er zo gek aan Teze op CV?
- Joenepsv
- Legende
Het maakt me eigenlijk niet veel uit waar Teze zelf liever speelt. Het gaat erom dat Ruud inziet dat Teze in niks een rechtsback is. Voetballend en positioneel is hij daar te zwak voor. Mwene is geen geweldenaar maar is een keer zo goed. Hoop zelf dat Mauro nu de rechtsback wordt. Deed dat vorig jaar meer dan prima en met Pva heb je nu een goede optie voor links.
-
- Veelbelovend talent
Tja, als ik vandaag lees dat Heitinga Bassie de hemel in prijst, of me herinner hoe Schmidt een tijdlang helemaal lyrisch was over Rosario...zo snap ik niet dat Ruud zo dogmatisch vast blijft houden aan den Tezert als rechtsback.
Ik vind den Tezert, zoals een aantal mensen meer hier, als CV prima voldoen. Maar als back is het echt ondermaats.
Helemaal als je op die vleugel ook nog eens vlieggewicht Bakayoko (winnaar van de Nii Lamptey wisselbokaal) tegelijkertijd opstelt.
De som van die 2 is aanvallend nul, voetbalvernuft nul, verdedigend ronduit zwak kortom echt een no brainer om met die 2 aan de rechterkant aan een wedstrijd te beginnen.
Ruud heeft duidelijk geen probleem spelers te passeren, het zit hem dus niet in het willen pleasen van spelers.
Het is echt een tactische polderblindheid van onze trainer om niet te zien dat die rechtervleugel slecht ingevuld is op die manier.
Het hele tactische strijdplan vraagt om een hele lange kritische post, maar ik wilde me nu even beperken tot het meest evidente punt.
Zowel aanvallend als verdedigend is je rechtervleugel de zwakste schakel. Los van alle tactische beslommeringen is dat een probleem wat heel simpel op te lossen is.
Gaat Ruud dat zien en gaat hij er naar handelen? That...is the question.
Ik vind den Tezert, zoals een aantal mensen meer hier, als CV prima voldoen. Maar als back is het echt ondermaats.
Helemaal als je op die vleugel ook nog eens vlieggewicht Bakayoko (winnaar van de Nii Lamptey wisselbokaal) tegelijkertijd opstelt.
De som van die 2 is aanvallend nul, voetbalvernuft nul, verdedigend ronduit zwak kortom echt een no brainer om met die 2 aan de rechterkant aan een wedstrijd te beginnen.
Ruud heeft duidelijk geen probleem spelers te passeren, het zit hem dus niet in het willen pleasen van spelers.
Het is echt een tactische polderblindheid van onze trainer om niet te zien dat die rechtervleugel slecht ingevuld is op die manier.
Het hele tactische strijdplan vraagt om een hele lange kritische post, maar ik wilde me nu even beperken tot het meest evidente punt.
Zowel aanvallend als verdedigend is je rechtervleugel de zwakste schakel. Los van alle tactische beslommeringen is dat een probleem wat heel simpel op te lossen is.
Gaat Ruud dat zien en gaat hij er naar handelen? That...is the question.
-
- Internationale topspeler
Verkopen in de zomer. 5 miljoen pakken voor hem en heel snel zorgen dat je ene paar klassen beter binnenhaalt.
-
- Vaste waarde in elftal
- Favoriete speler: Chucky Lozano
Eens, onze jeugdspelers in de defensie hebben veel te veel krediet. Een niet jeugdspeler was al lang afgeserveerd.AddoCultheld wrote: ↑10 Feb 2023, 20:21 Verkopen in de zomer. 5 miljoen pakken voor hem en heel snel zorgen dat je ene paar klassen beter binnenhaalt.
-
- Veelbelovend talent
Je moet hem gewoon op zijn beste positie laten spelen. Als CV is hij gewoon prima. En zoveel rechtspoten hebben we niet voor het centrum.
Het is off topic maar met Gerrit, den Tezert en den Aanholder die wint heb je 3 snelle verdedigers en in de som van de 3 ook genoeg kopkracht.
Ik ben een pleitbezorger om met deze selectie 3-5-2 te spelen.
Met die 3 achterin heb je in mijn ogen een ideale setting.
Het is off topic maar met Gerrit, den Tezert en den Aanholder die wint heb je 3 snelle verdedigers en in de som van de 3 ook genoeg kopkracht.
- SKERLA
- Legende
Wingback Aanholt in een driemansdefensie? En Teize niet als rechtsback willen zien in de huidige driemansopbouw, maar wel in een driemansdefensie?romario4wethoudervanjuinen wrote: ↑10 Feb 2023, 20:33 Je moet hem gewoon op zijn beste positie laten spelen. Als CV is hij gewoon prima. En zoveel rechtspoten hebben we niet voor het centrum.
Zit jij nou net als Humphrey ook al in het verkeerde topic, lawkiepert?
-
- Veelbelovend talent
jazeker! Met daarvoor een 5 mans middenveld met Sangria en Guti in de controle, Ferrymaster als de spelmaker en Xavi en den Duke in de aanvallende posities.
- SKERLA
- Legende
Die 'n' erbij heeft je nog niet echt geholpenromario4wethoudervanjuinen wrote: ↑10 Feb 2023, 21:20 jazeker! Met daarvoor een 5 mans middenveld met Sangria en Guti in de controle, Ferrymaster als de spelmaker en Xavi en den Duke in de aanvallende posities.
-
- Legende
Als CV naast Gerrit zou het best wel wat kunnen zijn. Hij heeft een prima inspeelpass als CV en gerrit voor het echte sloopwerk. De keuze Teze - Ramalho is een beethje lood om oud ijzer.
Mauro als RB, PvA als Linksback zou sowieso mijn voorkeur hebben. Dat zijn veel natuurlijkere voetballers dan een Teze, die toch de dynamiek, snelheid en techniek mist om langs de zijkant te denderen.
Mauro als RB, PvA als Linksback zou sowieso mijn voorkeur hebben. Dat zijn veel natuurlijkere voetballers dan een Teze, die toch de dynamiek, snelheid en techniek mist om langs de zijkant te denderen.
-
- Nationale topspeler
De zwaktes die hij als RB heeft verdwijnen niet opeens als je hem centraler opstelt. Hij is zwak in de positionering en communicatie. Wisselend in concentratie. Laat 1 tegen 1 te vaak de tegenstander tot een schot komen. Niet kopsterk. Beperkt aan de bal (niet heel slecht maar wel bijv een stuk minder dan mauro). Speelt niet slim. In alle eerlijkheid.. ik kan maar weinig kwaliteiten in Teze vinden. Oo wel, hij is redelijk snel. Dus kortom : de verdedigervariant van Vertessen.