Isaac Babadi

Spelers A-selectie.
Post Reply
wakka26
Ballenjongen
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 03 Dec 2023, 19:46 Klinkt als bullshit. Als je 1,5 miljoen netto wil, dan ga je niet eens praten met Feyenoord. Die betalen dat never nooit niet. En terecht. Zelfs Ajax doet dat (niet) meer voor talenten die alles te bewijzen hebben
Ja of het gerucht klopt, maar het gaat over de gehele contractperiode.
mr.top
Internationale topspeler

M.Delgado wrote: 11 Dec 2023, 09:24 Sprak afgelopen weekend iemand die vrij kort op de onderhandelingen met o.a. Babadi heeft gezeten, hij gaf aan dat er flink wat gesprekken zijn geweest waarbij het laatste ook met Faber erbij. Waarom Faber? Faber heeft goed contact met het gezin Babadi, ze waren als een kind zo blij (tranen met tuiten) met het eerste contract voor Isaac bij PSV, ze waren PSV en Faber enorm dankbaar. Faber hoorde dat de gesprekken nogal moeizaam verliepen en het salaris (boven de 1 mio) ook in zijn beleving echt een belachelijk eis was, hij is vervolgens bij het laatste gesprek aangesloten en is daar behoorlijk boos geworden, hij memoreerde aan de gesprekken die ze gevoerd hadden toen het eerste contract getekend werd en dat de dankbaarheid naar PSV totaal niet zichtbaar is. PSV wilde niet veel verder gaan dan ongeveer 850k (wat Saibari nu ook schijnt te verdienen) terwijl kamp Babadi ruim boven de 1 mio eist, er is als gezegd een impasse en daar lijkt geen verandering meer in te komen.
Dankbaarheid naar PSV? Dat is ook niet bepaald het schoolvoorbeeld van overtuigend argumenteren. Maar goed, deze jongen vertrek gewoon.
1913PSV.
Vaste waarde in elftal

Bedankt voor je goal tegen Graz en succes bij RKC over een paar jaar
  • These users thanked the author 1913PSV. for the post (total 2):
    guusDe Realist
    M.Delgado
    Vaste waarde in elftal

mr.top wrote: 11 Dec 2023, 09:33
    M.Delgado wrote: 11 Dec 2023, 09:24 Sprak afgelopen weekend iemand die vrij kort op de onderhandelingen met o.a. Babadi heeft gezeten, hij gaf aan dat er flink wat gesprekken zijn geweest waarbij het laatste ook met Faber erbij. Waarom Faber? Faber heeft goed contact met het gezin Babadi, ze waren als een kind zo blij (tranen met tuiten) met het eerste contract voor Isaac bij PSV, ze waren PSV en Faber enorm dankbaar. Faber hoorde dat de gesprekken nogal moeizaam verliepen en het salaris (boven de 1 mio) ook in zijn beleving echt een belachelijk eis was, hij is vervolgens bij het laatste gesprek aangesloten en is daar behoorlijk boos geworden, hij memoreerde aan de gesprekken die ze gevoerd hadden toen het eerste contract getekend werd en dat de dankbaarheid naar PSV totaal niet zichtbaar is. PSV wilde niet veel verder gaan dan ongeveer 850k (wat Saibari nu ook schijnt te verdienen) terwijl kamp Babadi ruim boven de 1 mio eist, er is als gezegd een impasse en daar lijkt geen verandering meer in te komen.
    Dankbaarheid naar PSV? Dat is ook niet bepaald het schoolvoorbeeld van overtuigend argumenteren. Maar goed, deze jongen vertrek gewoon.
    Laat ik het netjes formuleren; dankbaarheid als in; PSV heeft er voor gezorgd dat financiële problemen die ze hadden verdwenen, de familie heeft vervolgens altijd aangegeven dat terug te willen betalen en als puntje bij paaltje komt, zoals nu het geval, dan geven ze niet thuis. Dat schoot bij Faber (en de rest van PSV die er vanaf het begin bij betrokken zijn geweest) in het verkeerde keelgat. Enfin, ik weet dat het de voetballerij is en dat er niets in beton gegoten is en uiteindelijk (bijna) iedereen voor zichzelf kiest, maar vond het wel interessant om te delen. Salaris wat geëist werd was 1.25mio zoals ik het begreep.
  • These users thanked the author M.Delgado for the post (total 7):
    mr.top11 TinuspsvgoudaYkhimVoijkeDutch CowboyRen Höek
    Chucky
    Vedette

Een Faber loopt toch al veel te lang mee in de voetballerij om hier emotioneel op te reageren?
    Standbeeld
    Mister PSV

Beetje kansloos van Faber, eerlijk gezegd. Mocht het waar zijn natuurlijk.
    VTheMan
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Bakayoko

Het is heel simpel, Wil je voor ons spelen dan is dat helemaal mooi. Zo niet dan zoeken we allemaal verder. Heel jammer want ik denk dat er wel potentie in deze jongen zit, maar als er non-marktconforme eisen worden gesteld dan gaan we verder kijken.
  • These users thanked the author VTheMan for the post:
    Grasmat
    Vogelund
    Vaste waarde in elftal
    Old name: Vogelund

Standbeeld wrote: 11 Dec 2023, 09:47 Beetje kansloos van Faber, eerlijk gezegd. Mocht het waar zijn natuurlijk.
    Ik denk dat je het bericht wat meer tussen de regels door moet lezen. Faber heeft gewoon z’n ongenoegen laten blijken. Niks kansloos aan.
  • These users thanked the author Vogelund for the post (total 6):
    tezzyunitedMithrasGrasmatNotoriousBIG046psvgoudaRen Höek
    Ardbeg
    Mister PSV

Standbeeld wrote: 11 Dec 2023, 09:47 Beetje kansloos van Faber, eerlijk gezegd. Mocht het waar zijn natuurlijk.
    Hoeft helemaal niet kansloos te zijn, vooral gezien we de vorm niet weten. Als het al waar is.
  • These users thanked the author Ardbeg for the post:
    NotoriousBIG046
    M.Delgado
    Vaste waarde in elftal

Vogelund wrote: 11 Dec 2023, 10:04
    Ik denk dat je het bericht wat meer tussen de regels door moet lezen. Faber heeft gewoon z’n ongenoegen laten blijken. Niks kansloos aan.
    Dat vind ik ook, mag ook best. Het is gewoon jammer dat dergelijke talentvolle spelers niet leren van de recente voorbeelden.
  • These users thanked the author M.Delgado for the post:
    Dutch Cowboy
    Standbeeld
    Mister PSV

Vogelund wrote: 11 Dec 2023, 10:04
    Zou kunnen. Ik vind het maar slap om over dankbaarheid te beginnen. De onderhandelingen zijn gewoon onderdeel van het zakelijke spel. Babadi mag vragen wat hij wil en PSV mag bieden wat ze willen.
    mr.top
    Internationale topspeler

M.Delgado wrote: 11 Dec 2023, 09:38
    mr.top wrote: 11 Dec 2023, 09:33

Laat ik het netjes formuleren; dankbaarheid als in; PSV heeft er voor gezorgd dat financiële problemen die ze hadden verdwenen, de familie heeft vervolgens altijd aangegeven dat terug te willen betalen en als puntje bij paaltje komt, zoals nu het geval, dan geven ze niet thuis. Dat schoot bij Faber (en de rest van PSV die er vanaf het begin bij betrokken zijn geweest) in het verkeerde keelgat. Enfin, ik weet dat het de voetballerij is en dat er niets in beton gegoten is en uiteindelijk (bijna) iedereen voor zichzelf kiest, maar vond het wel interessant om te delen. Salaris wat geëist werd was 1.25mio zoals ik het begreep.
    Ik begrijp je punt wel hoor. Maar ik zie het als een zwaktebod van Ernest Faber. Als je iemand uit de financiële problemen helpt dan doe je dat normaal gesproken uit de goedheid van je hart of omdat je er zakelijk belang bij hebt.

Als je dat niet vastlegt dan heeft Babadi het volste recht om het te negeren. Als Faber dat daadwerkelijk heeft ingebracht als argument dan krijg ik het schaamrood op de kaken.
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Het gaat dan toch puur om deze zin;
    de familie heeft vervolgens altijd aangegeven dat terug te willen betalen en als puntje bij paaltje komt, zoals nu het geval, dan geven ze niet thuis. Dat schoot bij Faber (en de rest van PSV die er vanaf het begin bij betrokken zijn geweest) in het verkeerde keelgat.
    Zo raar is het toch niet dat iemand z'n ongenoegen uit als een ander beloftes niet nakomt? Mits het allemaal klopt wat er staat dus.
  • These users thanked the author 29.04.2007 for the post:
    Mithras
    M.Delgado
    Vaste waarde in elftal

mr.top wrote: 11 Dec 2023, 10:21
    M.Delgado wrote: 11 Dec 2023, 09:38

Ik begrijp je punt wel hoor. Maar ik zie het als een zwaktebod van Ernest Faber. Als je iemand uit de financiële problemen helpt dan doe je dat normaal gesproken uit de goedheid van je hart of omdat je er zakelijk belang bij hebt.

Als je dat niet vastlegt dan heeft Babadi het volste recht om het te negeren. Als Faber dat daadwerkelijk heeft ingebracht als argument dan krijg ik het schaamrood op de kaken.
    De gesprekken hiervoor leverde helemaal niets op, een doodlopende weg. Alle partijen staan in onderhandelingen in hun recht, altijd. Soms wens je vanuit emotie (Faber) meer betrokkenheid en dankbaarheid voor hetgeen je geïnvesteerd hebt. Ik vond het iig interessant genoeg om te delen. Vooral erg jammer dat het alleen om geld gaat.
    Ardbeg
    Mister PSV

Wat overdreven "schaamrood op de kaken". Het is niet het meest sterke argument maar kom op.
  • These users thanked the author Ardbeg for the post:
    Mithras
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

29.04.2007 wrote: 11 Dec 2023, 10:25 Het gaat dan toch puur om deze zin;
    de familie heeft vervolgens altijd aangegeven dat terug te willen betalen en als puntje bij paaltje komt, zoals nu het geval, dan geven ze niet thuis. Dat schoot bij Faber (en de rest van PSV die er vanaf het begin bij betrokken zijn geweest) in het verkeerde keelgat.
    Zo raar is het toch niet dat iemand z'n ongenoegen uit als een ander beloftes niet nakomt? Mits het allemaal klopt wat er staat dus.
    Precies dit. De zakelijkheid van de reactie hierboven verbaast me. Mooi dat Faber zich heeft ingezet voor die jongen en dat gezin en triest als zij dat niet terugbetalen door een enigszins redelijk voorstel voor verlenging te doen. Als het bericht klopt is €850k idioot veel voor een jongen, die nog niets bewezen heeft, zelfs nog niet in Jong. Dus dan is het inderdaad hartstikke helder dat ie dan maar moet vertrekken.
  • These users thanked the author Thijs for the post (total 4):
    MithrasGrasmatYkhimRen Höek
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Ik ga er even van uit dat het waar is wat M.Delgado zegt (bedankt voor het delen) en dat PSV een vergelijkbaar contract voor ogen heeft als Saibari die praktisch gezien een paar stapjes verder was toen hij die verlenging tekende. Dan heeft PSV volgens mij wel echt een prima bod neergelegd en is het aan Babadi om in te schatten hoeveel meer hij kan krijgen elders waarbij je het sportieve stuk natuurlijk ook mee moet nemen. Wellicht betalen ze bij PSG wel 2 miljoen maar dan heeft hij 0 kans op sportieve ontwikkeling.

Als je als Babadi nu toch voor 5 jaar 900k kunt tekenen dan heb je 4,5 miljoen op basis van de komende 5 jaar in het aller slechtste geval. Bij PSV kun je kiezen of je wil blijven en bij Jong PSV/ het eerste minuten wil maken of dat je bv zegt ok prima maar ik wil eerst (ander)half jaar aan spelen toe komen en in de zomer weer voor mijn kans te gaan. PSV heeft met Saibari en Bakayoko twee uitstekende voorbeelden met hoe het kan gaan als je niet zo focust op het hoogste salaris maar geduld hebt. Dat mega contract komt vanzelf als je goede keuzes maakt.
    Standbeeld
    Mister PSV

Ik vertrouw er PSV wel op dat ze een marktconform bod hebben gedaan. Babadi wil gewoon meer en dat is zijn goed recht. Aan hem om te bepalen of hij bij PSV tekent, of niet. Maar aankomen met dankbaarheid vind ik persoonlijk ook zwak. Babadi is niemand iets verschuldigd. Maar misschien ligt het allemaal wat meer genuanceerd. Dat zal denk ik wel.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    tezzyunited
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Standbeeld wrote: 11 Dec 2023, 10:34 Ik vertrouw er PSV wel op dat ze een marktconform bod hebben gedaan. Babadi wil gewoon meer en dat is zijn goed recht. Aan hem om te bepalen of hij bij PSV tekent, of niet. Maar aankomen met dankbaarheid vind ik persoonlijk ook zwak. Babadi is niemand iets verschuldigd. Maar misschien ligt het allemaal wat meer genuanceerd. Dat zal denk ik wel.
    Als Faber er ineens bij wordt gezet als laatste troef, wellicht om ook de spiegel voor te houden, vind ik vooral een teken dat PSV er alles aan gedaan heeft. Het lastige in deze kwestie is dat Babadi zelf waarschijnlijk niet eens het probleem is. Die jongen zit nu in een winnend team met CL voetbal volgend jaar. Wellicht geen Tillman/Til volgend jaar, Saibari op 8 ipv 10 en alle kans om zich erin te spelen.

Welke club gaat hem meer betalen dan PSV waarbij hij minder concurrentie heeft of een beter perspectief?
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Mithras
    tezzyunited
    Regelmatige invaller

Ik vind €850k een vrij fors salaris voor iemand die 453 minuten in PSV 1 heeft gemaakt.
  • These users thanked the author tezzyunited for the post (total 3):
    MithrasMr. SpockJoJo
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Standbeeld wrote: 11 Dec 2023, 10:34 Ik vertrouw er PSV wel op dat ze een marktconform bod hebben gedaan. Babadi wil gewoon meer en dat is zijn goed recht. Aan hem om te bepalen of hij bij PSV tekent, of niet. Maar aankomen met dankbaarheid vind ik persoonlijk ook zwak. Babadi is niemand iets verschuldigd. Maar misschien ligt het allemaal wat meer genuanceerd. Dat zal denk ik wel.
    Als je enkel financieel denkt, heb je gelijk. Als je sportief erbij ziet dan wordt het al anders. Echter is een jeugdopleiding meer dan alleen sportief en financieel, omdat je ook een deel van de opvoeding doet en dus ook bepaalde waardes mee probeert te geven. Dat is natuurlijk bij het eerste veel minder mogelijk, maar ik snap wel dat je ook die waardes meeneemt bij zo’n jongen, die nog een veredelde jeugdspeler is en hier lang heeft rondgelopen. Heel fijn dat Faber die waardes meeneemt, want dat zijn precies de waardes die ik bij Gakpo, Bakayoko, Teze en Saibari ook sterk terugzie en die maken dat ik ze veel gun en ook denk dat het heel erg helpt binnen het presteren van een team. Goed dus dat Faber daarop probeert terug te grijpen en teleurstellend als dat niet lukt.
  • These users thanked the author Thijs for the post (total 4):
    Johnnie Walkerpsvgouda29.04.2007Ren Höek
    Søren
    Meervoudig international

Kansloos, emotioneel, slap, en zwaktebod, dat is de veroordeling voor clublegende Faber, obv wat ene M.Delgado vertelt, die iemand heeft gesproken die vrij kort op de onderhandelingen zit.
    Hahaha mooi hoe zoiets ontstaat.

Ik zou het ook wel snappen van PSV trouwens als je iemand aan tafel zet die emotioneel iets dichter bij hem staat, om hem eens ff flink door elkaar te schudden.
    Heeft alleen geen zin bij dit soort omhooggevallen gastjes…
  • These users thanked the author Søren for the post:
    Mr. Spock
    M.Delgado
    Vaste waarde in elftal

Søren wrote: 11 Dec 2023, 10:52 Kansloos, emotioneel, slap, en zwaktebod, dat is de veroordeling voor clublegende Faber, obv wat ene M.Delgado vertelt, die iemand heeft gesproken die vrij kort op de onderhandelingen zit.
    Hahaha mooi hoe zoiets ontstaat.

Ik zou het ook wel snappen van PSV trouwens als je iemand aan tafel zet die emotioneel iets dichter bij hem staat, om hem eens ff flink door elkaar te schudden.
    Heeft alleen geen zin bij dit soort omhooggevallen gastjes…
    :D je zult begrijpen dat ik geen naam en toenaam ga noemen, zowel niet van mezelf als van degene die ik heb gesproken.
    PSV90
    Nationale topspeler

Echt één van de heel lelijke kanten van het moderne voetbal dat het tegenwoordig al over miljoenensalarissen gaat bij talenten die nog moeten doorbreken.

En ik snap dat (fam.) Babadi de financiële toekomst wil veiligstellen, maar dat kunnen ze ook gewoon door 5 jaar bij PSV te tekenen. Als dat niet voldoende wordt geacht is dat gewoon hebzucht. En inderdaad, dat is niet verboden.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Mja, eens in de zoveel jaar heb je er eentje tussen lopen die vooral aan zichzelf denkt (Ihattaren, Lammers, Bazoer, Bakalli, Labyad). Vaker loopt dat slechter af voor de speler in kwestie dan voor PSV. We zijn aan een mooi seizoen bezig waarin iedereen volop kansen krijgt, dus als Babadi daar geen onderdeel van uit wil maken, is dat voor jammer voor hem.

Enige wat ik me dus afvraag, is wie heeft hem wijsgemaakt dat 1.5 mio een gerechtvaardigd bedrag is voor zijn status?
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 7):
    TylerDurdnmr.toppsvgoudaYkhimVoormalig KGDe RealistRen Höek
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Post Reply