Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Heruone
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Franciscus wrote: 28 Dec 2022, 19:42 Zo Cody is weg. John de Jong kan terugkeren.
Laatste wat we willen is een bewezen falende TD. Pak dan op z’n minst nog een onbewezen falende TD.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Revolinho
Internationale topspeler

Best lastig als je niet leest. In eerste instantie gaat het om een duidelijkere DOELSTELLING. Het staat er toch echt heel duidelijk. De tering ey.

En die supporters die er enkel voor de clubliefde zitten, die waren zeker even weg met de rellen van 3 jaar geleden? Droomwereldje waar sommigen in leven. PSV supporters verwachten een titel en als het niet elk jaar kan, dan zeker wel weer na 3 a 4 jaar. Zo niet, dan zijn we echt geen RKC of Heerenveen, waar alles dan gewoon op dezelfde manier verder gaat. PSV MOET voor de titel gaan en zeker dit seizoen. Dat begint met beleid en ik vind dat er na 4 titelloze jaren eens een keer goed de pleuris mag uitbreken. Geen PSV’er op de tribune die het accepteert als PSV niet voor de titel speelt. Uitgerekend in dit seizoen je sterspeler verkopen, het kan gebeuren. Maar nu is er geen buffer meer voor fouten, die is de afgelopen jaren al verspeeld.
loginnaam
Internationale topspeler

Revolinho wrote: 29 Dec 2022, 00:03 Best lastig als je niet leest. In eerste instantie gaat het om een duidelijkere DOELSTELLING. Het staat er toch echt heel duidelijk. De tering ey.

En die supporters die er enkel voor de clubliefde zitten, die waren zeker even weg met de rellen van 3 jaar geleden? Droomwereldje waar sommigen in leven. PSV supporters verwachten een titel en als het niet elk jaar kan, dan zeker wel weer na 3 a 4 jaar. Zo niet, dan zijn we echt geen RKC of Heerenveen, waar alles dan gewoon op dezelfde manier verder gaat. PSV MOET voor de titel gaan en zeker dit seizoen. Dat begint met beleid en ik vind dat er na 4 titelloze jaren eens een keer goed de pleuris mag uitbreken. Geen PSV’er op de tribune die het accepteert als PSV niet voor de titel speelt. Uitgerekend in dit seizoen je sterspeler verkopen, het kan gebeuren. Maar nu is er geen buffer meer voor fouten, die is de afgelopen jaren al verspeeld.
"We willen Ajax voorbij" was niet duidelijk genoeg als doelstelling?
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Heruone wrote: 28 Dec 2022, 23:55
Franciscus wrote: 28 Dec 2022, 19:42 Zo Cody is weg. John de Jong kan terugkeren.
Laatste wat we willen is een bewezen falende TD. Pak dan op z’n minst nog een onbewezen falende TD.
Zo zwart wit.... Iedere TD faalt. Bij veruit de meesten is het slagingspercentage van aankopen vergelijkbaar als dat van John de Jong. Die had vooral een dramatische start en daarna de pech dat Corona ertussen kwam.

Dus ja: De volgende TD zal net zo falen al John. Dus waarom niet een goeie vent van de club daar neerzetten.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Revolinho wrote: 29 Dec 2022, 00:03 Best lastig als je niet leest. In eerste instantie gaat het om een duidelijkere DOELSTELLING. Het staat er toch echt heel duidelijk. De tering ey.
Strategie, doelstelling, wat jij wil, knul.

Aardig off-topic, maar ik denk dat de grote meerderheid van de seizoenskaarthouders hun beslissing niet laten afhangen van wat Toon/John/Marcel/Pipo communiceert. De meerderheid zit daar uit liefde voor de club, omdat het fijn is om daar te zijn, omdat het PSV is en omdat dat hun club is. En inderdaad: ongetwijfeld heeft iedereen de hoop dat we successen mogen vieren, maar niet als cruciale voorwaarde. De liefde voor de club is onvoorwaardelijk. Dat is al zo vaak gebleken: het PSV-publiek is hooguit chagrijnig, kan zelfs héél chagrijnig worden, maar loopt niet weg.

Willem II-thuis onder Faber was een van de mooiste wedstrijden die ik heb mogen bezoeken. Niet omdat het zo'n topwedstrijd was en niet omdat het goed ging met de club, maar omdat we in doodzieke toestand verkeerden. De resultaten waren kut, het voetbal was kut, maar we waren er wél massaal. En die avond wonnen we ook massaal. Die avond ademde liefde voor de club. Dat gevoel van liefde, verbondenheid en support is me veel meer waard dan welke prijs dan ook, en ik heb het idee dat heel veel mensen er net zo over denken.
Juancho
Mister PSV

Waar ik [mention]Revolinho[/mention] wel in gelijk moet geven dat het wel een keer tijd wordt dat PSV ook eens, binnen de grenzen, laat zien en horen wat nu de visie van de club is. We gaan van Cocu, naar v. Bommel, naar Schmidt, naar Ruudje. We gooien de boel om, dan weer de andere kant op incl. ploegen onder het eerste. Dan nog even een bestuurlijk soap tussendoor in de zomer waarbij de directie zich aardig belachelijk heeft gemaakt en ondertussen gaat het financieel niet zo lekker mede door het schandalige verlies tegen de Rangers, hebben we nog altijd geen TD en laten de AD gelijk die rol er maar bij doen, presteren we sportief matig tot soms slecht. En nu laten we onze beste speler en aanvoerder vertrekken midden in de winter in de titelstrijd.

Alles bij elkaar opgeteld wringt dat bij mij als trouwe fan wel. Ja ik zal altijd naar mijn cluppie gaan (zovaak en zolang ik kan) maar ergens snap ik wel wat punten die [mention]Revolinho[/mention] aanhaalt maar dat gaat dan meer om hoe PSV nu zelf denkt weer de stap vooruit te kunnen maken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ik volg dat punt ook wel hoor. Sterker nog: ik was hier een van de eerste en weinige personen die daar eerder dit jaar kritiek op had, dat gebrek aan duidelijkheid naar buiten toe. Ik verbind het alleen niet aan beslissingen die te maken hebben met liefde voor de club, laat staan dat ik het doortrek naar de rest van de fans. Die twee dingen staan normaal gesproken volstrekt los van elkaar.
Juancho
Mister PSV

Mwah ik denk dat die dichterbij elkaar liggen dan je denkt. Als je echt clubliefde hebt gaan mindere momenten en zeker mindere jaren je aan het hart en daar vind je daar dan iets van. Je blijft naar je cluppie gaan, maar je gaat wel een keer op welke manier dan ook je fan hart laten spreken. Of dat nu hier op het forum is, in het stadion via spandoeken en spreekkoren of (helaas) wat sommigen doen buiten het stadion op niet zo'n vriendelijke/nette manier.

Ik zou mij persoonlijk iig zorgen maken als de afgelopen mij eigenlijk niks doen, want ik ben zo'n goede PSV fan. :mrgreen: Waar ik niet van ben en ook zeker niet snap is je clubkaart opzeggen vanwege een slechte periode. Dat zal bij mij zeker niet opkomen. Alleen als ze nog 1x de bierprijzen omhoog gooien terwijl de kwaliteit steeds meer achteruit gaan en niet binnen 3 jaar nep shirtjes verkopen in de eigen store, dan ben ik namelijk wel weg :angry: :steam:
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ja, maar je blijft komen, je blijft die seizoenskaart wel houden. Ik vermoed dat dat voor het gros van de fans helemaal geen vraag is ook. En als het dat wel is, dan toch eerder uit financiële overwegingen. Maar nooit omdat het een tijdje minder gaat met de club, of omdat Marcel Brands niet duidelijk communiceert wat de doelstelling is.
Juancho
Mister PSV

Wellicht dat [mention]Revolinho[/mention] ook iets chargeert, zou mij niks verbazen maar dat kan hij zelf het beste aangeven :mrgreen:
Massimo
Legende

Juancho wrote: 29 Dec 2022, 00:31 Waar ik [mention]Revolinho[/mention] wel in gelijk moet geven dat het wel een keer tijd wordt dat PSV ook eens, binnen de grenzen, laat zien en horen wat nu de visie van de club is. We gaan van Cocu, naar v. Bommel, naar Schmidt, naar Ruudje. We gooien de boel om, dan weer de andere kant op incl. ploegen onder het eerste. Dan nog even een bestuurlijk soap tussendoor in de zomer waarbij de directie zich aardig belachelijk heeft gemaakt en ondertussen gaat het financieel niet zo lekker mede door het schandalige verlies tegen de Rangers, hebben we nog altijd geen TD en laten de AD gelijk die rol er maar bij doen, presteren we sportief matig tot soms slecht. En nu laten we onze beste speler en aanvoerder vertrekken midden in de winter in de titelstrijd.
De eerste keer dat ik me zorgen begon te maken wat betreft beleid, wat ik wat anders vind dan verkeerde keuzes alhoewel die wel vaak samen gaan, dat Gerbrands destijds aangaf dat hij in goede en slechte trainers denkt.
Massimo
Legende

Wat betreft de discussie over de nieuwe TD meen ik gelezen te hebben dat PSV in de eerste maanden van 2023 een nieuwe zou willen aanstellen. Januari komt nog op het bordje van Brands, maar dat in voorbereiding op het nieuwe seizoen er daarna wel spoedig een TD dient te komen.
ShovingNE2
Site Admin

Dat lijkt mij wenselijk. Winterstransferwindow is toch anders (ondanks vertrek Cody). In de zomer gaan er weer 10 vertrekken en kan Ruud samen met de TD nog beter een wenselijke selectie samenstellen ipv er eentje grotendeels overnemen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Nog even geduld. Na de uitwedstrijd in Sevilla nemen we Monchi mee terug naar Eindhoven. :strong:
Heruone
Lid scoutingsteam

Franciscus wrote: 29 Dec 2022, 00:11
Heruone wrote: 28 Dec 2022, 23:55

Zo zwart wit.... Iedere TD faalt. Bij veruit de meesten is het slagingspercentage van aankopen vergelijkbaar als dat van John de Jong. Die had vooral een dramatische start en daarna de pech dat Corona ertussen kwam.

Dus ja: De volgende TD zal net zo falen al John. Dus waarom niet een goeie vent van de club daar neerzetten.
Heel zwart-wit inderdaad. Zo zwart-wit dat het bijna duidelijk is dat ik sarcastisch loop te stieren. Maar kennelijk niet zwart-wit genoeg voor iedereen ;)

Enfin. Ik vind de vraag is John de Jong een goede TD altijd een slechte vraag. En andersom ook. Het punt is dat het uiteindelijk op "either this or that" uitkomt. Is je antwoord nee, dan wordt er automatisch geïnsinueerd dat De Jong een slechte TD is. Zou de vraag andersom zijn en is het antwoord nee, wordt er automatisch geïnsinueerd dat De Jong een goede TD is. Het feit is dat een volledig antwoord veel genuanceerder ligt.

Ik denk dat het verhaal van [mention]Massimo[/mention] daarop heel goed aansluit m.b.t. de financiën (kan zo snel even niet terughalen welk topic). PSV was in de transferzomer van 21/22 volgens [mention]Massimo[/mention] al rond de 25 miljoen kwijt. Dat zijn flinke bedragen voor relatief op het oog goedkope en kleine investeringen. Waren die investeringen gek? Nee. Als je kijkt naar de transfers van JdJ dan zitten daar niet eens zo heel veel gekke transfers tussen. Vrijwel allemaal logisch en verklaarbaar eigenlijk. De eindconclusie? Vrijwel geen enkele investering heeft PSV serieus verder geholpen. En dat komt niet zozeer omdat de investeringen tegen vallen of dat ze niet binnen het verwachtingspatroon presteren. De voornaamste reden is dat men heeft gegokt op de titel als financiële injectie. En heeft verloren in een fase dat Ajax ultra dominant was, hetgeen wat vraagtekens oproept of men wel de juiste fiches op de juiste kleur heeft ingezet.

Als je kijkt naar de afgelopen 4 seizoenen JdJ, dan heeft hij nmi echt wel laten zien een kundige TD te kunnen zijn. Terwijl anderzijds geconcludeerd kan worden dat na 4 seizoenen JdJ vrijwel geen enkele investering geld heeft opgeleverd (ook niet sportief gezien), er matig verkocht is en dat hij niet in staat is geweest een langdurig succesvol technisch beleid met een rode draad uit te stippelen en/of de basis ervoor klaar te leggen. Het is niet gek dat JdJ moet wieberen na 4 seizoenen. Net als het ook niet gek is dat om precies dezelfde redenen Gerbrands moet wieberen. Op basis van de veranderingen die PSV moet/wilt doorvoeren en hoe PSV over de afgelopen seizoenen gerund is, kan geconcludeerd worden dat JdJ momenteel gewoon simpelweg niet de juiste TD is voor PSV.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
ShovingNE2
Site Admin

Al zou je concluderen dat John best verder had gekund na het laatste transferwindow en ook Gerbrands het goed deed: dan nog is het niet vreemd om te zeggen: geen sportieve successen van formaat de laatste jaren: er is gewoon een frisse blik nodig op het geheel.
Standbeeld
Mister PSV

Het feit dat we ons de vraag stellen of John een goede/slechte TD is zegt voldoende imo. Niemand vraagt zichzelf af of Gakpo een goede voetballer is.
PCGC
Vedette

Ykhim wrote: 29 Dec 2022, 00:21
Willem II-thuis onder Faber was een van de mooiste wedstrijden die ik heb mogen bezoeken. Niet omdat het zo'n topwedstrijd was en niet omdat het goed ging met de club, maar omdat we in doodzieke toestand verkeerden. De resultaten waren kut, het voetbal was kut, maar we waren er wél massaal. En die avond wonnen we ook massaal. Die avond ademde liefde voor de club. Dat gevoel van liefde, verbondenheid en support is me veel meer waard dan welke prijs dan ook, en ik heb het idee dat heel veel mensen er net zo over denken.
Dat vond politievlogger Jan-Willem volgens mij ook ;)
#FreeGeneratie4
ShovingNE2
Site Admin

Brands was er niet zo rouwig om dat John vertrok heb ik zo het vermoeden.

Maar er is dus echt ook nagedacht over een andere invulling van de nieuwe TD schijnbaar. Lijsten zijn gemaakt en de contacten met de kandidaat zijn gelegd. Hopelijk een persoon die handen ook vrij heeft vanaf februari om de invulling van de selectie voor misschien wel het meest belangrijke jaar uit de recente historie te gaan verzorgen.
Tegelijkertijd wil de topman van PSV deze maand de gesprekken opstarten om een nieuwe directeur voetbalzaken aan te trekken. Die moet zorgen voor meer rendement bij het aankoopbeleid. Die nieuwe functionaris moet vanaf komend seizoen niet alleen verantwoordelijk zijn voor transfers en scouting, maar ook echt weer de manager van het profcomplex van PSV worden. De afgelopen periode ontbrak het daar te veel aan, is intern bij PSV de conclusie geweest.
PCGC wrote: 02 Jan 2023, 04:50 Dat vond politievlogger Jan-Willem volgens mij ook
Nog een fan? :D
PCGC
Vedette

ShovingNE2 wrote: 02 Jan 2023, 07:57
Haha ja vind dat wel mooi wat ie allemaal meemaakt, aardige gast volgens mij ook.
#FreeGeneratie4
ruuddevil
Legende

Het wordt steeds duidelijker dat Brands het inderdaad helemaal niet erg vond dat John meteen de handdoek wierp en niet het gesprek met de RvC aan wilde gaan. Wetende hoe sluw Brands is sluit ik zelfs een vooropgezet plan met de RvC niet uit.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Kort gezegd was het dus een puinhoop en is Brands eerst zelf gaan puinruimen voordat hij iemand wilde aantrekken. Met de toevoeging dat er niet alleen transfers gedaan moeten worden maar ook écht gemanaged moet worden, valt t ook op z’n plaats met de eerder benoemde wens dat de nieuwe TD ook echt een aanvulling in de directie moet worden.

Overigens ook eens te meer iets wat aangeeft dat onze discussies soms nergens op slaan, wij beoordeelden JdJ puur op transferbeleid en hadden ellenlange discussies over of dat wel of niet goed ging. Sommigen willen JdJ alweer terug nu Gakpo weg is etc. Blijkt er achter de schermen zoveel meer te zijn waar we geen weet van hebben. (En nee daarmee zeg ik niet dat we dit forum kunnen opdoeken en alle discussies moeten stoppen, maar is wel een reality check dat we soms best wat minder stellig in onze mening mogen zijn over het algeheel functioneren van personen, omdat het maar een heel klein stukje is wat wij van de buitenkant enigszins kunnen beoordelen).
ShovingNE2
Site Admin

PCGC wrote: 02 Jan 2023, 08:31
ShovingNE2 wrote: 02 Jan 2023, 07:57
Haha ja vind dat wel mooi wat ie allemaal meemaakt, aardige gast volgens mij ook.
Eens, ik ook. Kijk altijd wel. :)
ruuddevil wrote: 02 Jan 2023, 08:31 Wetende hoe sluw Brands is sluit ik zelfs een vooropgezet plan met de RvC niet uit.
Dan was hij veel beter uit zijn woorden gekomen die dag daarna en lag er een communicatieplan lijkt mij. Of hij is een geweldig acteur dat hij zo overdonderd kan overkomen.
ShovingNE2
Site Admin

Opvallend dat ze een andere invulling willen voor de TD. Ooit zei Brands dat hij het aantal taken voor een TD te ruim vond om te doen. Onder John de Jong werd al het nodige afgestoten naar VoH en nu willen ze weer een manager van het profcomplex. Dat kan haast alleen maar betekenen dat de invulling van het management onder de TD anders gaat worden ingevuld lijkt mij.
ruuddevil
Legende

Het transferbeleid en de resultaten daarvan zijn van buiten het makkelijkst meetbaar. Je kan op basis van wat je ziet en hoort en hoe personen zich profileren echter best een inschatting maken van hun functioneren. De tendens bij John de Jong was dat hij eigenlijk nog geen TD wilde worden en het is ook altijd een beetje een manager transferzaken gebleven in plaats van een TD. Van Marcel Brands kun je vinden wat je wilt, maar die straalt altijd uit dat hij de zaken onder controle heeft en dat je hem niet in de maling moet nemen. John de Jong was te licht en te lief (maar een aantal dingen kon ie wel en hij had daarom best kunnen functioneren onder een TD).
Post Reply