John de Jong
-
- Legende
Ik zou niet vrolijk worden van Rekik. Boscagli heeft zich op dit positie ontwikkeld en Obispo is er ook nog steeds waar misschien nog wel meer in het vat zit. Op rechts in de verdediging kan je je significant versterken. Die Ramalho is een sterkhouder van RB Salzburg. En Salzburg is op dit moment gelijkwaardig misschien zelfs wel beter dan PSV. Rekik is ok, maar ik denk niet beter dan dat PSV al heeft.
- Joenepsv
- Legende
Als PSV erin slaagt om Ramalho, Propper en Van Ginkel vast legt heb je met ook Zahavi, Gotze, Viergever wel een aantal oudere spelers zonder restwaarde. Om dan ook nog bijvoorbeeld Arias erbij te halen is misschien dan wel teveel van het goede. Ervaring halen is een must maar moet niet doorslaan. Dat heeft Feyenoord bijna de kop gekost. Ook qua leeftijdsopbouw moet er een logische selectie staan met een aantal cash cows in de basis.
- Ailon
- Vedette
Als je rekening houdt met het feit dat PSV afscheid gaat nemen van zo'n 12 a 13 spelers dan ligt het voor de hand dat er sprake zal zijn van zowel "diepte" als "breedte" versterkingen.Massimo wrote: ↑19 May 2021, 22:50 Ik zou niet vrolijk worden van Rekik. Boscagli heeft zich op dit positie ontwikkeld en Obispo is er ook nog steeds waar misschien nog wel meer in het vat zit. Op rechts in de verdediging kan je je significant versterken. Die Ramalho is een sterkhouder van RB Salzburg. En Salzburg is op dit moment gelijkwaardig misschien zelfs wel beter dan PSV. Rekik is ok, maar ik denk niet beter dan dat PSV al heeft.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
- Ailon
- Vedette
Ligt voor de hand.
Maar er is natuurlijk wel een investeringsbeperking. Ook de RvC beslist op financiele gronden mee in transfers boven een bepaald bedrag.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Ik vond Rekik altijd wat onderschat bij PSV; Beresterk, snel en kon goed voetballen, zeker voor zo'n jonge speler. Ik heb alleen die jongen amper aan het werk gezien op die vriendschappelijke pot tegen PSV 2 jaar geleden na, toen hij werd weggezet door Malen, die vervolgens scoorde. Geen idee dus hoe goed/slecht hij nu is, maar 5-6 jaar geleden vond ik het een jongen met ongelooflijk veel potentieel.
-
- Legende
Het maakt voor mij alleen sense als er een mooi bod op Boscagli komt. (En dan zou ik hem ook zeker laten gaan) Het zit hem niet in de 12-13 vertrekkende spelers, maar in de posities die daarna bezet blijven. Als Boscagli en Obisbo blijven (en Viergever bijvoorbeeld vertrekt) dan vind ik niet dat je daar een breedte investering behoort te doen. Als je vindt dat die positie verbeterd moet worden dat kan, maar dan ga je voor een ander kaliber speler.Ailon wrote: ↑19 May 2021, 23:09Als je rekening houdt met het feit dat PSV afscheid gaat nemen van zo'n 12 a 13 spelers dan ligt het voor de hand dat er sprake zal zijn van zowel "diepte" als "breedte" versterkingen.Massimo wrote: ↑19 May 2021, 22:50 Ik zou niet vrolijk worden van Rekik. Boscagli heeft zich op dit positie ontwikkeld en Obispo is er ook nog steeds waar misschien nog wel meer in het vat zit. Op rechts in de verdediging kan je je significant versterken. Die Ramalho is een sterkhouder van RB Salzburg. En Salzburg is op dit moment gelijkwaardig misschien zelfs wel beter dan PSV. Rekik is ok, maar ik denk niet beter dan dat PSV al heeft.
-
- Legende
Wat ik interessant aan Rekik zou vinden, is dat het geen 'schone' verdediger is, die het vooral van zijn voetballende vermogens moet hebben. Het is een sterke gozer die ook goed kan uitdelen. Geen vouw in het broekje dus (en nu wachten tot Ykhim een foto heeft met vouw in de broek en scheiding in zijn haar.... )
-
- Legende
Het ging idd over RekikOnsPSV wrote: ↑19 May 2021, 22:26Oh natuurlijk effect is bij de volgende spelers (allemaal ex ED, PSV of transfergerucht) er zullen misschien spelers zijn die nu verhuurd zijn maar deze spelers staan onder contract in Primera DivisionHatseflats wrote: ↑19 May 2021, 21:40
Arias, de Jong, Gudelj en Januzaj lijken mij "voor de hand" liggend, maar wordt niet vrolijk van die laatste 2
L De jong (ex PSV)
N Gudelj (ex eredivisie)
O Idrissi (ex eredivisie)
K Rekik (ex PSV)
A Guardado (ex PSV)
R Tapia (ex eredivisie)
J Guidetti (ex eredivisie)
S Arias (ex PSV)
Kenedy (ex gerucht)
E Unal (ex eredivisie)
F Calero (ex gerucht)
Zul je net zien dat hij zelfs hier niet tussen zit
Het leek mij direct voor de hand liggend: verleden bij ons, prima leeftijd, bij z'n club geen absolute basiskracht, en inmiddels 100+ wedstrijden ervaring verspreid over Ligue 1, Bundesliga en La Liga. Lijkt mij voor de Eredivisie ruim voldoende.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Ailon
- Vedette
Eens. Maar ik bedoelde het ook in zijn algemeenheid. Niet specifiek de CV's in de defensie.Massimo wrote: ↑19 May 2021, 23:19Het maakt voor mij alleen sense als er een mooi bod op Boscagli komt. (En dan zou ik hem ook zeker laten gaan) Het zit hem niet in de 12-13 vertrekkende spelers, maar in de posities die daarna bezet blijven. Als Boscagli en Obisbo blijven (en Viergever bijvoorbeeld vertrekt) dan vind ik niet dat je daar een breedte investering behoort te doen. Als je vindt dat die positie verbeterd moet worden dat kan, maar dan ga je voor een ander kaliber speler.
Ongetwijfeld zullen JdJ en RS met elkaar overleg gepleegd hebben op welke posities er diepteversterkingen moeten komen. En dan is dat ook nog afhankelijk van mogelijk vertrekkende spelers.
Bijvoorbeeld of Malen blijft of toch vertrekt maakt een groot verschil uit mbt je offensieve transfertargets.
En er is natuurlijk ook een investeringsplafond. JdJ zal echt niet die 50M volledig vrijelijk tot zijn beschikking hebben. Dat is in de PSV governance ook goed geregeld.
- ShovingNE2
- Site Admin
Rekik heeft als ik mij goed herinner een uitstekende periode bij Hertha gehad, maar heeft een beest van een verdediger voor zich waardoor hij niet aan spelen toekomt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Ren Höek
- Vedette
Sinds wanneer is de scouting verantwoordelijk voor de aankopen?AddoCultheld wrote: ↑19 May 2021, 22:31 Als ze met zo'n Rekik aankomen, kan je echt gewoon helemaal stoppen met de scouting.
Grappig dat mensen dit nog steeds denken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- mr.top
- Internationale topspeler
De scouting ‘ontdekt’ wel spelers die goed bij PSV zouden passen en haalbaar zijn.Ren Höek wrote: ↑20 May 2021, 09:00Sinds wanneer is de scouting verantwoordelijk voor de aankopen?AddoCultheld wrote: ↑19 May 2021, 22:31 Als ze met zo'n Rekik aankomen, kan je echt gewoon helemaal stoppen met de scouting.
Grappig dat mensen dit nog steeds denken.
- El Sordo
- Vedette
Nee. Ze analyseren met name op verschillende manieren of een speler goed bij PSV cq. het huidige elftal past. De geromantiseerde zoektocht in barre uithoeken van de wereld ligt toch grotendeels achter ons — iets wat wij als supporters toch enigszins proberen te repliceren met langdurige reizen op transfermarkt.
- ShovingNE2
- Site Admin
En ze onderhouden vooral ook contacten met spelers/zaakwaarnemers/clubs. De kunst is de situatie van een speler te kennen waardoor hij ineens haalbaar wordt. Thomas Schaling heeft daar ooit eens een mooi draadje over geschreven.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Legende
Maar even serieus:
Max - Ramalho - Rekik - Teze
Dat is voor de Eredivisie toch ruim voldoende?
Max - Ramalho - Rekik - Teze
Dat is voor de Eredivisie toch ruim voldoende?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Huevera
- Bankzitter
- Clubvoorkeur: PSV, ATM
Wat mij betreft zijn bijna alle spelers uit jouw lijstje versterkingen voor ons (alleen Guidetti absoluut niet).OnsPSV wrote: ↑19 May 2021, 22:26Oh natuurlijk effect is bij de volgende spelers (allemaal ex ED, PSV of transfergerucht) er zullen misschien spelers zijn die nu verhuurd zijn maar deze spelers staan onder contract in Primera DivisionHatseflats wrote: ↑19 May 2021, 21:40
Arias, de Jong, Gudelj en Januzaj lijken mij "voor de hand" liggend, maar wordt niet vrolijk van die laatste 2
L De jong (ex PSV)
N Gudelj (ex eredivisie)
K Rekik (ex PSV)
A Guardado (ex PSV)
R Tapia (ex eredivisie)
S Arias (ex PSV)
Kenedy (ex gerucht)
E Unal (ex eredivisie)
F Calero (ex gerucht)
Wellicht Lainez? Zit nog steeds meestal op de bank bij Betis en zou ook leuk zijn voor de connectie PSV-Mexico.
Aangezien het over Spaanse competitie gaat; hoe haalbaar zijn spelers in de categorie Rafa Mir, Moncayola, etc (onderkant, middenmoot LaLiga)? Denk dat er genoeg talent loopt alleen weet ik niet of ze te betalen zijn.
-
- Meervoudig international
Lainez zou een smerig goede deal zijn zeg. Extreem technisch vaardige voetballer, maar wat met name belangrijk voor roger is... de drang om vieze meters te maken en te drukken op de tegenstanders. Dat is een eis die de nieuwe aanvallende aankoop wel moet hebben, anders kan hij onder RS gewoon op de bank plaatsnemen. Lainez heeft ondanks zijn lengte en magere fysiek wel pit.
-
- Legende
En (als hij het goed doet) kunnen we jaren lang en neus trekken naar onze vrienden uit de hoofdstad.OnsPSV wrote: ↑20 May 2021, 10:35 Lainez zou een smerig goede deal zijn zeg. Extreem technisch vaardige voetballer, maar wat met name belangrijk voor roger is... de drang om vieze meters te maken en te drukken op de tegenstanders. Dat is een eis die de nieuwe aanvallende aankoop wel moet hebben, anders kan hij onder RS gewoon op de bank plaatsnemen. Lainez heeft ondanks zijn lengte en magere fysiek wel pit.
-
- Legende
- Hatseflats
- Vedette
Ik krijg niet het gevoel dat we minder doelpunten tegen krijgen met Rekik in de achterhoede erbij. Dus ik hoop op beter
-
- Regelmatige invaller
- Favoriete speler: Joey
Ik hoop eigenlijk meer op een niet ex. Al was het alleen maar omdat John dan laat zien dat ie verder kijkt dan zijn neus lang is (en contacten heeft).OnsPSV wrote: ↑19 May 2021, 22:26Oh natuurlijk effect is bij de volgende spelers (allemaal ex ED, PSV of transfergerucht) er zullen misschien spelers zijn die nu verhuurd zijn maar deze spelers staan onder contract in Primera DivisionHatseflats wrote: ↑19 May 2021, 21:40
L De jong (ex PSV)
N Gudelj (ex eredivisie)
K Rekik (ex PSV)
A Guardado (ex PSV)
R Tapia (ex eredivisie)
S Arias (ex PSV)
Kenedy (ex gerucht)
E Unal (ex eredivisie)
F Calero (ex gerucht)