Zo kun je een goed onderbouwde weerlegging ook bagatelliseren, natuurlijk.
Transferwindow 2021-2022
- hondjevandebakker
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- ComeOnPSV
- Vedette
Ze zullen wel genoeg beelden hebben bekeken om tot deze conclusie te komen. Niks mis mee.
Ik heb serieus alleen wat Youtube beelden van hem gezien en ik denk dat veel supporters hetzelfde materiaal hebben gezien.
We kunnen ook van Bruma zijn mooie goals een compilatie maken die hem 20 miljoen waard maakt..
Ik heb serieus alleen wat Youtube beelden van hem gezien en ik denk dat veel supporters hetzelfde materiaal hebben gezien.
We kunnen ook van Bruma zijn mooie goals een compilatie maken die hem 20 miljoen waard maakt..
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Haha het niveau ligt soms echt bizar laag hé.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Legende
Ik snap dat ze een basis waardige speler het liefst zien; dat willen wij ook. Maar het probleem achterin is niet alleen kwalitatief, maar dus ook kwantitatief. Met schorsingen, blessures, Corona kan je niet lopen kloten met maar 3 CV's en een jeugdspeler.
Dus als je niet de kwaliteitsinjectie kan toevoegen, zorg dan in ieder geval dat je genoeg poppetjes hebt.
Dus als je niet de kwaliteitsinjectie kan toevoegen, zorg dan in ieder geval dat je genoeg poppetjes hebt.
- Ardbeg
- Mister PSV
Dan ben je geld weg aan het pissen op basis van een risico. Dat vind ik het helemaal niet waard. Ik vind het goed dat PSV kritisch is en ik hoop echt dat zoals [mention]ShovingNE2[/mention] al zei, dat er wat bij komt zodat geluk geen factor wordt. Mits het een basiswaardige speler.hondjevandebakker wrote: ↑31 Jan 2022, 16:37Snap ik maar 4m is het risico naar mijn mening waard. Nog even hopen tot 23:59u dan maar (al snap ik ook dat er niks meer komt)
-
- Meervoudig international
Niet goed genoeg bevonden dus? Tuurlijk kwaliteit boven kwantiteit. Niet nog meer middelmaat. Op dit forum wordt er zo nu en dan ook teveel goed gepraat hoor. PSV is een topclub in Nederland en kan het zich eigenlijk niet permitteren om met zo weinig verdedigers de tweede helft van de competitie ingaat.
- Ardbeg
- Mister PSV
Ongeveer 7.5 uur te gaan om te zien of er een direct versterking mogelijk is.
https://media.istockphoto.com/photos/fi ... DBjkc4Mk8=
https://media.istockphoto.com/photos/fi ... DBjkc4Mk8=
Last edited by Ardbeg on 31 Jan 2022, 16:58, edited 1 time in total.
- StratumZuid
- Vedette
-
- Vedette
Helemaal mee eens
Geeft niet iedereen de voorkeur aan ingespeelde spelers boven iemand die niet direct een meerwaarde is? Feit blijft hier vooral dat we véél te dun in onze verdedigers zitten. We strijden op 3 fronten mee, we krijgen als het goed is nog een hele rits donderdagavond-wedstrijden, en we hebben nog steeds een coronavirus door het land waren. Met deze verdediging een tweede seizoenshelft in gaan is echt een enorm groot risico. Bovendien hebben we simpelweg nauwelijks nog spelers met ingespeelde patronen, als er uit de basis één of twee man wegvallen. Dan hoef je niet per se een versterking te halen die direct in de basis staat, maar iemand die op een degelijke manier kan invallen als Obispo of Boscagli uitvallen, hebben we wel gewoon nodig.- De verdediging is dun bezet, maar Roger geeft ook snel eigen spelers met ingespeelde patronen de voorkeur boven een speler die niet direct een meerwaarde is. Daarnaast Ramalho ook weer een keer terug. Neemt niet weg, dat er weldegelijk een gok wordt genomen. Daarentegen wordt Anel niet als een versterking gezien ten opzichte van Teze en Obispo.
Klopt, dat is wel een groot probleem. We hebben op te veel plekken een aantal net-niet-spelers rondlopen. Waarvoor dank, John.- Sommigen willen hier een spits aantrekken. Met Vinicius, Zahavi, Romero, Vertessen en Fofana als echte spitsen in de selectie, en Götze en Veerman als nr10's zijn we dikbezaaid, dat zou een vreemde transfer zijn. Misschien zijn bovenstaande niet van het niveau wat sommigen willen, maar keuzes te over in de aanval.
Waaruit blijkt precies dat Roger nog steeds het vertrouwen heeft? Omdat hij hem -bij gebrek aan beter- blijft opstellen en hem niet publiekelijk afbrandt? Of heb je meer redenen om aan te nemen dat Roger vertrouwen heeft?- Keeper, hoe je het went of keert, Drommel maakte veel te veel fouten, uit alles blijkt dat Roger nog steeds het vertrouwen heeft en hij de voorkeur geeft aan deze keeper dan midden in het seizoen te wisselen. Dat laatste kan ook onrust betekenen, in ieder geval zo wordt er over gedacht binnen de technische staf.
We zijn ook de enige in de top drie die een basisspeler hebben zien wegvallen in de winterstop.- Wij zijn de enige in de top drie die een basisversterking heeft gekregen met Veerman.
Vind je het dan niet raar dat we wel 5/6 miljoen aan Veerman hebben besteed, en nul euro aan een CV? Hoewel ik denk dat Veerman een prima versterking is, lijkt me een versterking op CV hogere prioriteit.- PSV moet voorzichtig zijn met uitgaven vanwege de afgelopen corona jaren, het geld klotst niet tegen de plinten aan. Het is in ieder geval niet te vergelijken met de financiele mogelijkheden van ajax.
-
- Vedette
Zo kun je alles wel recht praten wat krom is...
Trixm wrote: ↑31 Jan 2022, 16:23 Ik zie allemaal nieuwe accounts die hier de boel even komen opnaaien. Laat de trollen maar weer naar hun holletje gaan.
De feiten op een rij;
- Propper wordt vervangen door Veerman, een enorme kwaliteitsverbetering mijn inziens. Enorm nog wel... Afgelopen zomer gaf vrijwel iedereen de voorkeur aan Pröpper, maar omdat dat achteraf een groot fiasco is gebleken moeten we Veerman niet direct te veel omhoog praten.
- De verdediging is dun bezet, maar Roger geeft ook snel eigen spelers met ingespeelde patronen de voorkeur boven een speler die niet direct een meerwaarde is. Daarnaast Ramalho ook weer een keer terug. Neemt niet weg, dat er weldegelijk een gok wordt genomen. Daarentegen wordt Anel niet als een versterking gezien ten opzichte van Teze en Obispo. Feit blijft, een blessure/schorsing achterin en we zijn de lul
- Sommigen willen hier een spits aantrekken. Met Vinicius, Zahavi, Romero, Vertessen en Fofana als echte spitsen in de selectie, en Götze en Veerman als nr10's zijn we dikbezaaid, dat zou een vreemde transfer zijn. Misschien zijn bovenstaande niet van het niveau wat sommigen willen, maar keuzes te over in de aanval. Je had ook kunnen kiezen om Zahavi naar Olympiakos te laten gaan zodat je kon doorselecteren op de spitspositie. Vinicius komt dik te kort, Romero is helaas van glas, Vertessen wordt meer gezien als vleugelaanvaller en Fofana lijkt er ook niet niet klaar voor te zijn.
- Vervanger van Sangare, Sangare is terug, en een speler halen alleen voor de wedstrijd tegen ajax zou absurd zijn en totaal niet realistisch., en sommigen zouden zeggen dat Veerman deze (tijdelijke) vervanger was. Mee eens, na de wederopstanding van Guti lijkt een vervanger van Sangaré niet per se meer nodig.
- Keeper, hoe je het went of keert, Drommel maakte veel te veel fouten, uit alles blijkt dat Roger nog steeds het vertrouwen heeft en hij de voorkeur geeft aan deze keeper dan midden in het seizoen te wisselen. Dat laatste kan ook onrust betekenen, in ieder geval zo wordt er over gedacht binnen de technische staf. Drommel is gewoon een enorme miskoop van John
- Speculaties van journalisten zoals Elfrink en Timmer zijn geen garanties dat dit daadwerkelijk binnen PSV gebeurt. PSV speurt altijd naar buitenkansen die de kwaliteit van het eerste elftal verbeteren, dat wil niet zeggen dat ze actief bezig zijn met de aankoop.
- Wij zijn de enige in de top drie die een basisversterking heeft gekregen met Veerman. Klopt, maar dit was niet de topprioriteit
- PSV moet voorzichtig zijn met uitgaven vanwege de afgelopen corona jaren, het geld klotst niet tegen de plinten aan. Het is in ieder geval niet te vergelijken met de financiele mogelijkheden van ajax.
- geen aankoop biedt garanties voor CL. Je kan de kans vergroten, maar het biedt geen garanties. Elke (dure) aankoop brengt wel risico's me in de corona periode, lange termijn beleid is voor beleidsbepalers veel moeilijker te bepalen met de onzekere omstandigheden.
- Ook met deze selectie zijn we in staat geweest om ajax bij te blijven en feyenoord ruim voor te blijven. Het beroerde niveau wat sommigen hier ons proberen aan te praten valt dus wel mee.
- Aankoopbeleid is een uitkomstvan meerdere actoren binnen een organisatie. Het begint met een TD en een trainer die kijken naar wat ze nodig hebben in de selectie. Wat wil Roger hebben en wat heeft het technisch hart op het oog. Vervolgens wordt er gekeken naar de beschikbaarheid van een speler en het kostenplaatje van de verkopende club en speler. Daarna moet de Financieel directeur en RVC instemmen met de aankoop. In elk PSV TV filmpje over de TD toon of de trainer wordt dit uitgelegd, het is een drie eenheid.
Dit waren een aantal open deuren op een rijtje. Hoe mensen alles dan op een hoop gooien, en een alleen een technisch directeur aanspreken op het aankoopbeleid is mij een volkomen raadsel.
- DC_PSV
- Vedette
Uit de reactie van Rik kan ik dus opmaken dat er niemand bijkomt deze winter (op Veerman na). Jammer, een kwaliteitsimpuls in de winter is blijkbaar niet te betalen. Met deze achterhoede en doelman zou het een topprestatie zijn als we Feyenoord achter ons blijven houden en tweede worden.
#simplythebest
- ShovingNE2
- Site Admin
Daarom kan ik mij niet voorstellen dat dit ook een salarisdingetje is geweest bijvoorbeeld. Als die 4 miljoen klopt. Kan mij haast niet voorstellen. Maar voor 4 miljoen en een normaal PSV-salaris had ik hem graag zien komen.hondjevandebakker wrote: ↑31 Jan 2022, 16:37 Snap ik maar 4m is het risico naar mijn mening waard. Nog even hopen tot 23:59u dan maar (al snap ik ook dat er niks meer komt)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Maar echt... ongekend.Trixm wrote: ↑31 Jan 2022, 16:23 Ik zie allemaal nieuwe accounts die hier de boel even komen opnaaien. Laat de trollen maar weer naar hun holletje gaan.
Dit waren een aantal open deuren op een rijtje. Hoe mensen alles dan op een hoop gooien, en een alleen een technisch directeur aanspreken op het aankoopbeleid is mij een volkomen raadsel.
Nog even iets wat niet onderschat moet worden. Roger is een manager die iedereen bij elkaar wil/kan houden en spreekt vertrouwen uit in de spelers maar handelt ook zo. Drommel mag telkens blijven staan en straks is Zahavi weer 100% eerste spits zoals we begonnen in juli/augustus. Niet omdat ze perse de beste spelers zijn maar omdat ze doen wat hij wil. Dat hij nu Boscagli/Obispo gebruikt is logisch en als daar een speler bij zou komen dan gebruikt ie hem ook echt alleen in nood vermoed ik. Dus voor zo'n situatie zou je kunnen zeggen dat een Doekhi-achtige aankoop (of Micky vd Ven) een optie zou kunnen zijn omdat het je niets kost en die niemand in de weg zit. Het feit dat ze al met Doekhi hebben gesproken zegt ook wel iets.
Stel dat Roger helemaal geen rechtsback of spits erbij wil hebben...het kan gewoon he. En het kan ook dat Roger zegt; John, luister ik wil best een verdediger erbij maar dan wel de perfecte versterking. Iemand met ervaring die ik in notime ingepast heb en anders hoef ik er niets bij.
We hebben Veerman ipv Pröpper maar als het goed is ook Zahavi en Madueke weer terug.
-
- Vedette
Wat vind jij ervan dat er niemand meer bij komt deze winter?ShovingNE2 wrote: ↑31 Jan 2022, 16:45Daarom kan ik mij niet voorstellen dat dit ook een salarisdingetje is geweest bijvoorbeeld. Als die 4 miljoen klopt. Kan mij haast niet voorstellen. Maar voor 4 miljoen en een normaal PSV-salaris had ik hem graag zien komen.hondjevandebakker wrote: ↑31 Jan 2022, 16:37 Snap ik maar 4m is het risico naar mijn mening waard. Nog even hopen tot 23:59u dan maar (al snap ik ook dat er niks meer komt)
- El Sordo
- Vedette
Linksom of rechtsom is de winter veelal een 'reparatiewindow' waarin je ofwel hiaten in de selectie probeert aan te pakken ofwel vertrekkende spelers probeert op te vangen. Dat het lastig is omdat veel clubs niet echt welwillend zullen zijn om spelers die voor ons versterking zijn te laten gaan, lijkt me volledig begrijpelijk. Anderzijds was het ná de zomer al duidelijk dat 1) de verdediging niet volledig op orde was (zes spelers voor vier posities is te weinig, zeker als van die zes zo'n drie spelers destijds al twijfelgevallen waren), 2) de spitspositie na het vertrek van Malen kwalitatief moest worden ingevuld en 3) dat de positie van Rosario een kwaliteitsimpuls kon gebruiken. Veerman lijkt voor nu een prima aankoop, bovendien snel en efficiënt gehandeld, dus dat derde punt lijkt wel opgelost, Vinicius wil ik nog best het voordeel van de twijfel geven, maar het oogt vooralsnog niet erg rooskleurig. Met name de verdediging is al zeven maanden de meest precaire linie van het elftal.
Wil je als club sportief (en daarmee financieel) vooruit, dan moet je de kans zo groot mogelijk maken om kampioen te worden en daarnaast voor andere prijzen te spelen. Dan kan ik me best voorstellen dat een aantal supporters teleurgesteld is als je met twee en een halve CV en twee onzekere backs de tweede seizoenshelft in wil gaan, terwijl je nog op drie fronten actief bent.
Het lijkt me overdreven om De Jong weg te honen, maar ik zou ook wel weer eens een PSV willen zien dat én defensief ijzersterk is én voorin een speler heeft lopen die de ene na de andere bal in het net tikt.
Wil je als club sportief (en daarmee financieel) vooruit, dan moet je de kans zo groot mogelijk maken om kampioen te worden en daarnaast voor andere prijzen te spelen. Dan kan ik me best voorstellen dat een aantal supporters teleurgesteld is als je met twee en een halve CV en twee onzekere backs de tweede seizoenshelft in wil gaan, terwijl je nog op drie fronten actief bent.
Het lijkt me overdreven om De Jong weg te honen, maar ik zou ook wel weer eens een PSV willen zien dat én defensief ijzersterk is én voorin een speler heeft lopen die de ene na de andere bal in het net tikt.
- Ardbeg
- Mister PSV
Dat weten we pas om middernacht. Nogmaals.Rikkert1234 wrote: ↑31 Jan 2022, 16:48Wat vind jij ervan dat er niemand meer bij komt deze winter?ShovingNE2 wrote: ↑31 Jan 2022, 16:45
Daarom kan ik mij niet voorstellen dat dit ook een salarisdingetje is geweest bijvoorbeeld. Als die 4 miljoen klopt. Kan mij haast niet voorstellen. Maar voor 4 miljoen en een normaal PSV-salaris had ik hem graag zien komen.
-
- Jeugdspeler
- ShovingNE2
- Site Admin
Een teleurstelling als dat inderdaad zo is.Rikkert1234 wrote: ↑31 Jan 2022, 16:48Wat vind jij ervan dat er niemand meer bij komt deze winter?ShovingNE2 wrote: ↑31 Jan 2022, 16:45
Daarom kan ik mij niet voorstellen dat dit ook een salarisdingetje is geweest bijvoorbeeld. Als die 4 miljoen klopt. Kan mij haast niet voorstellen. Maar voor 4 miljoen en een normaal PSV-salaris had ik hem graag zien komen.
-
- Ballenjongen
John weghonen schiet sowieso niet op, maar het is en blijft een schande dat je met slechts zes verdedigers door gaat.El Sordo wrote: ↑31 Jan 2022, 16:49 Linksom of rechtsom is de winter veelal een 'reparatiewindow' waarin je ofwel hiaten in de selectie probeert aan te pakken ofwel vertrekkende spelers probeert op te vangen. Dat het lastig is omdat veel clubs niet echt welwillend zullen zijn om spelers die voor ons versterking zijn te laten gaan, lijkt me volledig begrijpelijk. Anderzijds was het ná de zomer al duidelijk dat 1) de verdediging niet volledig op orde was (zes spelers voor vier posities is te weinig, zeker als van die zes zo'n drie spelers destijds al twijfelgevallen waren), 2) de spitspositie na het vertrek van Malen kwalitatief moest worden ingevuld en 3) dat de positie van Rosario een kwaliteitsimpuls kon gebruiken. Veerman lijkt voor nu een prima aankoop, bovendien snel en efficiënt gehandeld, dus dat derde punt lijkt wel opgelost, Vinicius wil ik nog best het voordeel van de twijfel geven, maar het oogt vooralsnog niet erg rooskleurig. Met name de verdediging is al zeven maanden de meest precaire linie van het elftal.
-
- Vedette
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
De teleurstelling is ook zeer begrijpelijk. Maar ik heb niet het idee dat de zaken altijd even realistisch dan wel rationeel bekeken worden. Op zich niet erg, maar de reacties die daaruit voortvloeien zijn soms wel vermoeiend. Alsof het allemaal zo makkelijk is. Let wel: daarmee wil ik absoluut niet alles van de Jong goedpraten, want nee lang niet alles gaat goed. Maar enige nuance en niet alleen maar zwart-wit denken is wel op zijn plaats.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik kan mij de discussie niet herinneren. Maar nee hoor: geen rare vraag.Rikkert1234 wrote: ↑31 Jan 2022, 16:52 Ik was gewoon benieuwd naar zijn visie omdat wij een discussie hadden begin van deze transperiode over of PSV ging investeren of niet. Dat lijkt me niet raar?