Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Als ik het Covid jaar eruit haal en dan de afgelopen 10 jaar op een rijtje zet heeft Vitesse totaal 140.308 toeschouwers en AZ 137.506 toeschouwers. Dat heeft weinig met schoolklassen van doen. We kunnen stellen dat het ongeveer gelijk is deze twee clubs. Stel je voor wat er gebeurt als AZ rechterrijtje speelt en Vitesse top 5. Dan wordt het verschil in het voordeel van Vitesse groter.

Linksom rechtsom:
Lorenzo von Matterhorn wrote: 18 Jun 2024, 12:15Het is zo ontzettend sneu voor de supporters, al zijn het er niet zoveel.
Als Vitesse er niet zoveel heeft, dan heeft AZ die ook niet. Of ze hebben er allebei behoorlijk wat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Boktor
Vaste waarde in elftal
Posts: 690
Joined: 06 Jun 2023, 14:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 18 Jun 2024, 12:49
ShovingNE2 wrote: 18 Jun 2024, 12:43

Check alleen al het gemiddeld aantal thuisbezoekers in de Eredivisie.
Dat zegt niet veel. Vitesse gaf hele hordes kaartjes gratis weg aan basisscholen, twee voor de prijs van één, etc. Puur omdat er anders te weinig mensen kwamen kijken. Oorspronkelijk konden ze 25k man herbergen maar hebben ze de capaciteit uit eigen verzoek terug laten schroeven naar 21k. Aankomend seizoen zou de capaciteit verder teruggeschroefd worden naar 18k.
Heb een jaartje in Arnhem gewoond en toen kreeg ik als welkomstcadeau twee kaartjes voor een wedstrijd van Vitesse ;)
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zitten bij Vitesse ook altijd erg veel uitsupporters op de thuisvakken
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 18 Jun 2024, 13:00 Als ik het Covid jaar eruit haal en dan de afgelopen 10 jaar op een rijtje zet heeft Vitesse totaal 140.308 toeschouwers en AZ 137.506 toeschouwers. Dat heeft weinig met schoolklassen van doen. We kunnen stellen dat het ongeveer gelijk is deze twee clubs. Stel je voor wat er gebeurt als AZ rechterrijtje speelt en Vitesse top 5. Dan wordt het verschil in het voordeel van Vitesse groter.
Uiteindelijk zullen de twee clubs elkaar niet zo heel veel ontlopen. Wat ik wel weet is dat AZ duizenden seizoenkaarten meer verkoopt op jaarbasis dan Vitesse. Misschien speelt de ranglijst mee. Maar stellen dat Vitesse een grotere achterban heeft dan AZ is net een brug te ver voor mij.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 18 Jun 2024, 13:07Maar stellen dat Vitesse een grotere achterban heeft dan AZ is net een brug te ver voor mij.
Arnhem.... brug te ver.... Ik snap je :mrgreen:

Image
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Bram
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 18 Jun 2024, 12:48 Parry heeft zijn geld nodig, maar loopt ook het risico (vrijwel) niks te krijgen als het alsnog klapt.
Dat blijft de grote vraag. Wij weten alleen maar dat Vitesse Parry geld schuldig is, maar wij weten niet onder welke voorwaarden Parry zíjn investeerders geld schuldig is. Het is niet ondenkbaar -is mijn gevoel althans- dat een faillissement voor minder pijn zorgt dan een kwijtschelding van een deel van de schuld.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 18 Jun 2024, 12:26
Lorenzo von Matterhorn wrote: 18 Jun 2024, 12:15Toch kan ik niet lachen om een faillissement van Vitesse. Het is zo ontzettend sneu voor de supporters, al zijn het er niet zoveel. Zij houden net zoveel van hun club als wij van PSV.
Grotere achterban dan AZ, dat wordt nog wel eens vergeten.
Dan noem je ook wel een club he
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 18 Jun 2024, 13:00 Als ik het Covid jaar eruit haal en dan de afgelopen 10 jaar op een rijtje zet heeft Vitesse totaal 140.308 toeschouwers en AZ 137.506 toeschouwers. Dat heeft weinig met schoolklassen van doen. We kunnen stellen dat het ongeveer gelijk is deze twee clubs. Stel je voor wat er gebeurt als AZ rechterrijtje speelt en Vitesse top 5. Dan wordt het verschil in het voordeel van Vitesse groter.

Linksom rechtsom:
Lorenzo von Matterhorn wrote: 18 Jun 2024, 12:15Het is zo ontzettend sneu voor de supporters, al zijn het er niet zoveel.
Als Vitesse er niet zoveel heeft, dan heeft AZ die ook niet. Of ze hebben er allebei behoorlijk wat.
Wanneer die cijfers überhaupt iets zeggen over verhouding toeschouwers tussen Vitesse vs AZ, kun- en moet je misschien toch vooral concluderen dat er écht achterlijk slecht en structureel láng achterlijk slecht beleid gevoerd is in Arnhem.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 18 Jun 2024, 16:29moet je misschien toch vooral concluderen dat er écht achterlijk slecht en structureel láng achterlijk slecht beleid gevoerd is in Arnhem.
Niet misschien hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Morgenavond in het Gelredoompje, zal namens het forum eens een mooi bod neerleggen om die club te kopen.

On a serious note: hoe is het concertgeluid daaro? Is dat net zo'n galmbak als de arena schijnt te zijn?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 18 Jun 2024, 19:00On a serious note: hoe is het concertgeluid daaro? Is dat net zo'n galmbak als de arena schijnt te zijn?
Nee, veel beter.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Grasmat
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 18 Jun 2024, 19:00 Morgenavond in het Gelredoompje, zal namens het forum eens een mooi bod neerleggen om die club te kopen.

On a serious note: hoe is het concertgeluid daaro? Is dat net zo'n galmbak als de arena schijnt te zijn?
Echt meer dan prima. Vorige week bij The Doobie Brothers en Eagles geweest. Was genieten.
These users thanked the author TomPSV for the post:
Grasmat
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 18 Jun 2024, 19:00 Morgenavond in het Gelredoompje, zal namens het forum eens een mooi bod neerleggen om die club te kopen.

On a serious note: hoe is het concertgeluid daaro? Is dat net zo'n galmbak als de arena schijnt te zijn?
Cool! IK ben er ook bij. Heb nog wel ergens wat tientjes liggen. Kunnen we een gezamelijk bod doen.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

We'll make them an offer they can't refuse.

Image
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind dit wel spannend om te volgen eigenlijk. Een echte race tegen de klok met allerlei stakeholders die blufpoker spelen tot het laatste moment. Ben echt zeer benieuwd hoe dit eindigt.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat mij betreft een redelijk helder verhaal vanuit Parry.



Als Vitesse verder saneert tot een sluitende begroting dan is er dus geen probleem met de licentiecommissie en kan je aankomend jaar rustig de tijd nemen om verder te praten met investeerders. Nu heeft het huidig bestuur van Vitesse een tekort van 6mln op de begroting staan omdat ze volgend jaar meteen weer zouden willen promoveren. Daar gaat de commissie niet mee akkoord of het moet gedekt worden door een investeerder.

Ik snap wel dat het bestuur van Vitesse het tot het laatste moment zo probeert in te steken dat er hoop voor Vitesse is om direct weer te kunnen promoveren aankomend jaar, maar tegelijkertijd is het wel redelijk riskant. Ze zullen nu in beroep gaan, maar als er tijdens die procedure geen investeerder bereid is dan zullen ze toch echt naar een sluitende begroting moeten om te overleven.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 19 Jun 2024, 08:46 Wat mij betreft een redelijk helder verhaal vanuit Parry.



Als Vitesse verder saneert tot een sluitende begroting dan is er dus geen probleem met de licentiecommissie en kan je aankomend jaar rustig de tijd nemen om verder te praten met investeerders. Nu heeft het huidig bestuur van Vitesse een tekort van 6mln op de begroting staan omdat ze volgend jaar meteen weer zouden willen promoveren. Daar gaat de commissie niet mee akkoord of het moet gedekt worden door een investeerder.

Ik snap wel dat het bestuur van Vitesse het tot het laatste moment zo probeert in te steken dat er hoop voor Vitesse is om direct weer te kunnen promoveren aankomend jaar, maar tegelijkertijd is het wel redelijk riskant. Ze zullen nu in beroep gaan, maar als er tijdens die procedure geen investeerder bereid is dan zullen ze toch echt naar een sluitende begroting moeten om te overleven.
Hoeveel mensen hebben nu eigenlijk te horen gekregen dat hun baan ophoudt te bestaan? Ik heb nog helemaal niets gelezen over massaal ontslag, terwijl je komend jaar eigenlijk niet anders kunt dan werken met het absolute minimum aantal collega's.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

"Ook van medewerkers die al meer dan 25 jaar in dienst zijn van Vitesse moeten we afscheid nemen. Uiteindelijk gaat het om circa 20 mensen. Dat komt neer op bijna 40 procent van ons totale bestand. Dat is heel erg pijnlijk."
https://www.gld.nl/sport/8152391/direct ... ntslaggolf
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 19 Jun 2024, 13:56
"Ook van medewerkers die al meer dan 25 jaar in dienst zijn van Vitesse moeten we afscheid nemen. Uiteindelijk gaat het om circa 20 mensen. Dat komt neer op bijna 40 procent van ons totale bestand. Dat is heel erg pijnlijk."
https://www.gld.nl/sport/8152391/direct ... ntslaggolf
Ah dat had ik niet meegekregen. Maar goed, alsnog.

Overigens is 20 mensen a 40% van het bestand totaal iets anders dan die 110 FTE op de loonlijst waar Van de Kuit het eerder over had.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 19 Jun 2024, 15:49Overigens is 20 mensen a 40% van het bestand totaal iets anders dan die 110 FTE op de loonlijst waar Van de Kuit het eerder over had.
Kan ook met FTE te maken hebben.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Misschien zitten er bij die 110 mensen ook de oproepkrachten zoals stewards en dergelijke?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dat denk ik ook.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

https://www.vi.nl/nieuws/licentie-vites ... ngetrokken
Als de intrekking komende week een feit is, kan Vitesse nog in beroep. Voorwaarde is dan uiteraard wel dat er een gedekt reddingsplan komt en dat Vitesse kan garanderen volgend seizoen over een bankrekening en accountant te beschikken.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Meer dan terecht.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply