Johan Bakayoko
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Verreweg de beste rechtsbuiten van de Eredivisie vind ik een beetje overdreven. Die potentie heeft hij overigens wel om dat te worden.
-
- Nationale topspeler
We zijn niet allemaal zo'n fan van Jahanbakhsh als jij, Van.Vanthaman18 wrote: ↑11 Jul 2023, 10:47Verreweg de beste rechtsbuiten van de Eredivisie vind ik een beetje overdreven. Die potentie heeft hij overigens wel om dat te worden.
- R.Manco
- Regelmatige invaller
- Clubvoorkeur: PSV
Wat is dat toch soms dat spelers terwijl ze niet spelen opeens zoveel beter worden geacht? Je ziet het soms als een speler lang geblesseerd is, maar nu dus ook in de zomerstop. Als je het forum terug gaat naar de tijd dat we wedstrijden speelden dan waren er genoeg opmerkingen op Bakayoko. Terecht ook naar mijn mening. Ik zie heus wel zijn potentie en ik herinner met ook wel dat Malen, Bergwijn en Gakpo bijvoorbeeld alle 3 ook een aanloop periode nodig hadden. Ik heb best vertrouwen in dat Bakayoko zich nog flink kan ontwikkelen, maar van de 'beste rechtsbuiten van de ED' zat hij echt nog ver af hoor aan het einde van vorig seizoen. Hij zat m.i. zelfs nog af van het niveau dat een basisspeler bij PSV zou moeten hebben, los van de piekmomenten.
- Fanatic-U-s
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Bakayoko is in potentie de beste rechtsbuiten van de Eredivsie, maar heeft die titel absoluut nog niet verdiend. Over 10 maanden wèl
Ex unitate vires
-
- Nationale topspeler
Baka had in zijn eerste jaar al betere statistieken dan Gakpo in zijn derde. Had maar 1 seizoen nodig om international te worden. Staat op de radar van topclubs als PSG en AC Milan. Dat kunnen maar weinig rechtsbuitens in Nederland zeggen hoor, en dat na zijn eerste seizoen op het hoogste niveau. Ik denk zelfs geen.R.Manco wrote: ↑11 Jul 2023, 10:54 Wat is dat toch soms dat spelers terwijl ze niet spelen opeens zoveel beter worden geacht? Je ziet het soms als een speler lang geblesseerd is, maar nu dus ook in de zomerstop. Als je het forum terug gaat naar de tijd dat we wedstrijden speelden dan waren er genoeg opmerkingen op Bakayoko. Terecht ook naar mijn mening. Ik zie heus wel zijn potentie en ik herinner met ook wel dat Malen, Bergwijn en Gakpo bijvoorbeeld alle 3 ook een aanloop periode nodig hadden. Ik heb best vertrouwen in dat Bakayoko zich nog flink kan ontwikkelen, maar van de 'beste rechtsbuiten van de ED' zat hij echt nog ver af hoor aan het einde van vorig seizoen. Hij zat m.i. zelfs nog af van het niveau dat een basisspeler bij PSV zou moeten hebben, los van de piekmomenten.
- Vanthaman18
Antony?René1978 wrote: ↑11 Jul 2023, 11:03Baka had in zijn eerste jaar al betere statistieken dan Gakpo in zijn derde. Had maar 1 seizoen nodig om international te worden. Staat op de radar van topclubs als PSG en AC Milan. Dat kunnen maar weinig rechtsbuitens in Nederland zeggen hoor, en dat na zijn eerste seizoen op het hoogste niveau. Ik denk zelfs geen.R.Manco wrote: ↑11 Jul 2023, 10:54 Wat is dat toch soms dat spelers terwijl ze niet spelen opeens zoveel beter worden geacht? Je ziet het soms als een speler lang geblesseerd is, maar nu dus ook in de zomerstop. Als je het forum terug gaat naar de tijd dat we wedstrijden speelden dan waren er genoeg opmerkingen op Bakayoko. Terecht ook naar mijn mening. Ik zie heus wel zijn potentie en ik herinner met ook wel dat Malen, Bergwijn en Gakpo bijvoorbeeld alle 3 ook een aanloop periode nodig hadden. Ik heb best vertrouwen in dat Bakayoko zich nog flink kan ontwikkelen, maar van de 'beste rechtsbuiten van de ED' zat hij echt nog ver af hoor aan het einde van vorig seizoen. Hij zat m.i. zelfs nog af van het niveau dat een basisspeler bij PSV zou moeten hebben, los van de piekmomenten.
-
- Meervoudig international
Ik wil het niet downplayen, want hij heeft het bij België gewoon goed gedaan hoor. Maar de reden dat Bakayoko vooral zo snel is opgeroepen is mede om hem voor België te laten kiezen en er zo voor te zorgen dat hij niet voor Ivoorkust kiest. Daar zien ze de potentie ook echt wel.
-
- Nationale topspeler
Ik bedoel van de huidige rechtsbuitens. Ben benieuwd welke rechtsbuiten die nu in de Eredivise actief is de naysayers beter vinden dan Bakayoko, want ik kan die niet ontdekken.Vanthaman18 wrote: ↑11 Jul 2023, 11:07Antony?René1978 wrote: ↑11 Jul 2023, 11:03
Baka had in zijn eerste jaar al betere statistieken dan Gakpo in zijn derde. Had maar 1 seizoen nodig om international te worden. Staat op de radar van topclubs als PSG en AC Milan. Dat kunnen maar weinig rechtsbuitens in Nederland zeggen hoor, en dat na zijn eerste seizoen op het hoogste niveau. Ik denk zelfs geen.
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
danko-lazovic
Dat had ook gekund met een invalbeurt. Tegen Estland hield hij Lukebakio 90 minuten op de bank. Kwalificatie EK Uitwedstrijd..
Dat had ook gekund met een invalbeurt. Tegen Estland hield hij Lukebakio 90 minuten op de bank. Kwalificatie EK Uitwedstrijd..
Last edited by Franciscus on 11 Jul 2023, 11:16, edited 1 time in total.
- Juancho
- Mister PSV
En dan durven sommigen nog serieus te bewaren dat Bakayoko eigenlijk helemaal niet zo'n goed seizoen gedraaid heeft...René1978 wrote: ↑11 Jul 2023, 11:03Baka had in zijn eerste jaar al betere statistieken dan Gakpo in zijn derde. Had maar 1 seizoen nodig om international te worden. Staat op de radar van topclubs als PSG en AC Milan. Dat kunnen maar weinig rechtsbuitens in Nederland zeggen hoor, en dat na zijn eerste seizoen op het hoogste niveau. Ik denk zelfs geen.R.Manco wrote: ↑11 Jul 2023, 10:54 Wat is dat toch soms dat spelers terwijl ze niet spelen opeens zoveel beter worden geacht? Je ziet het soms als een speler lang geblesseerd is, maar nu dus ook in de zomerstop. Als je het forum terug gaat naar de tijd dat we wedstrijden speelden dan waren er genoeg opmerkingen op Bakayoko. Terecht ook naar mijn mening. Ik zie heus wel zijn potentie en ik herinner met ook wel dat Malen, Bergwijn en Gakpo bijvoorbeeld alle 3 ook een aanloop periode nodig hadden. Ik heb best vertrouwen in dat Bakayoko zich nog flink kan ontwikkelen, maar van de 'beste rechtsbuiten van de ED' zat hij echt nog ver af hoor aan het einde van vorig seizoen. Hij zat m.i. zelfs nog af van het niveau dat een basisspeler bij PSV zou moeten hebben, los van de piekmomenten.
Tis eerder andersom, voor Baka persoonlijk was het meer een wonderbaarlijk seizoen die hij vast vorige zomer niet in zijn koppie had. Want wat is er veel met hem gebeurt in positieve zin.
Komend seizoen de volgende stap zetten!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- MC Hammer
- International
Vond jij hem niet te licht, vrij recent, en onverstandig om met zo'n onervaren en onbewezen voorhoede te starten? Bakayoko is wel degene met de minste ervaring en die het minst heeft bewezen.Juancho wrote: ↑11 Jul 2023, 11:15En dan durven sommigen nog serieus te bewaren dat Bakayoko eigenlijk helemaal niet zo'n goed seizoen gedraaid heeft...René1978 wrote: ↑11 Jul 2023, 11:03
Baka had in zijn eerste jaar al betere statistieken dan Gakpo in zijn derde. Had maar 1 seizoen nodig om international te worden. Staat op de radar van topclubs als PSG en AC Milan. Dat kunnen maar weinig rechtsbuitens in Nederland zeggen hoor, en dat na zijn eerste seizoen op het hoogste niveau. Ik denk zelfs geen.
Tis eerder andersom, voor Baka persoonlijk was het meer een wonderbaarlijk seizoen die hij vast vorige zomer niet in zijn koppie had. Want wat is er veel met hem gebeurt in positieve zin.
Ik ben fan van hem, maar volgens mij hield je pas gelee een heel betoog.
Hammertime!
- Standbeeld
- Mister PSV
Bij gebrek aan wedstrijden en nieuws gaan we vandaag gewoon weer verder met de discussie '100% vertrouwen in Baka, of niet?'. Morgen weer de clausule van Xavi.
- Juancho
- Mister PSV
Te licht op een bepaalde manier ja. Bijv als PSV op links ook koos voor talent, of dat we Sambo/Baka gaan krijgen op de rechterkan. Dat is te licht ja. Als je kiest voor Baka, wat ik dus prima kan begrijpen, dan moet je echt een klasse rechtsback gaan halen. Anders wordt het idd te licht en is de balans zoek.MC Hammer wrote: ↑11 Jul 2023, 11:26Vond jij hem niet te licht, vrij recent, en onverstandig om met zo'n onervaren en onbewezen voorhoede te starten? Bakayoko is wel degene met de minste ervaring en die het minst heeft bewezen.Juancho wrote: ↑11 Jul 2023, 11:15
En dan durven sommigen nog serieus te bewaren dat Bakayoko eigenlijk helemaal niet zo'n goed seizoen gedraaid heeft...
Ik ben fan van hem, maar volgens mij hield je pas gelee een heel betoog.
En verder hoort er concurrentie te zijn, ook voor Baka. De vraag is even wie er dus met hem moet gaan concurreren. Is dat El G? Wordt dat Savio? Wellicht toch nog een prima aankoop/huur speler?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Vanthaman18
Mooi dat hij in dat lijstje staat. Hij gaat toch echt wel een van onze volgende cashcows worden. Mede dankzij Ruud ;-)
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Bakayoko werd speler van de KKD divisie met geweldige stats en veel potentie. Zou een jaar achter Madueke een vergelijkbare ontwikkeling door moeten maken als eerder Bergwijn, Depay en Gakpo. Door de blessure van Madueke kwam hij ineens samen met Saibari op RV te staan en besloot PSV zelfs El Ghazi te halen die links en rechts kon.Juancho wrote: ↑11 Jul 2023, 11:15En dan durven sommigen nog serieus te bewaren dat Bakayoko eigenlijk helemaal niet zo'n goed seizoen gedraaid heeft...René1978 wrote: ↑11 Jul 2023, 11:03
Dat Bakayoko vanaf dag 1 er niet stond zal niemand hem kwalijk nemen. De JCS was echt heel beroerd en daarna speelde hij en Saibari om en om wat ook logisch is vanwege de belasting. Kort daarna werd El Ghazi basisspeler ipv Bakayoko en toen Madueke in de winter werd verkocht zonder opvolger moest Bakayoko er staan. Dat moment had Gakpo na de verkoop van Bergwijn en Gakpo scoorde toen ineens heel veel meer en maakte die stap. Bakayoko leek die stap te maken maar viel uiteindelijk weer terug. Zo ver terug dat El Ghazi de laatste 4 wedstrijden meer minuten maakte dan Bakayoko. En zelfs Hazard speelde nog wedstrijden op rechts.
Ik begrijp niet dat er hier wordt gedaan alsof Bakayoko een goed eerste seizoen heeft gehad. Want het was verre van stabiel (wat je ook niet mag verwachten) maar zijn productie in de Eredivisie tegen Jantje en Mieke was slechts 5 goals en 5 assists als aanvaller bij PSV. El Ghazi is verguisd maar maakte in 1180 minuten 8 goals en Bakayoko in 1402 minuten 5 goals. Er is één moment geweest waarbij er groei te zien was toen hij 3 goals had in 4 wedstrijden rondom zijn debuut bij België. Maar in zijn laatste 11 wedstrijden 0 goals. Dit zijn toch geen cijfers die liegen? Als Madueke niet geblesseerd was geraakt, El Ghazi niet zo struggelde mijn zijn blessures en er een vervanger was gehaald voor Madueke in de winter (Tsygankov hoefte maar te tekenen bij het kruisje) dan was Bakayoko niet eens basisspeler geweest.
Goed dat hij nu die kans krijgt want dat past bij zijn status. Nieuw rugnummer, international, beoogd basisspeler en nu moet hij die stap zetten en vooral stabieler worden.
- Ardbeg
- Mister PSV
Savio is een rechtsbuiten, inderdaad! Hij kan wel linksbuiten maar dan als pure aangever.
https://www.transfermarkt.com/savio/pro ... ler/743591
-
- Nationale topspeler
Ik bedoel maar. Er werden hier laatst nog meer statistieken geplaats van Baka en die waren echt dikke prima, kan ze alleen zo snel niet terugvinden. We moeten echt heel blij zijn met zo'n speler. Die topclubs hebben hem niet voor niets op de korrel. En dat na slechts 1 seizoen op het hoogste niveau. Ik begrijp ook wel wel dat PSV een bod van 30-35 miljoen niet zal weigeren, maar ik zie hem het liefst blijven want als we nu al over dat soort bedragen praten, kan het over een jaar zo maar eens 50+ zijn. Ik hoop dus dat Milan niet doorpakt.
-
- Regelmatige invaller
Men vroeg zich af of Gakpo wel al klaar was, i.v.m. ontbreken van belangrijke prijzen in de prijzenkast. Bij Madueke had ik het idee dat het beste nog moest komen al begreep ik zijn vertrek volledig. Bij Bakayoko kan ik me met moeite drie goals voor de geest halen. Zijn (voor-) assists tegen Monaco en Ajax blijven mij het meeste bij. Veel te weinig voor een vertrek toch? Ik zou zeggen nog minimaal één jaar lekker knallen, dan met België het EK voetballen en kijken hoe de vlag erbij hangt.
- Hatseflats
- Vedette
René1978 wrote: ↑11 Jul 2023, 12:11Ik bedoel maar. Er werden hier laatst nog meer statistieken geplaats van Baka en die waren echt dikke prima, kan ze alleen zo snel niet terugvinden. We moeten echt heel blij zijn met zo'n speler. Die topclubs hebben hem niet voor niets op de korrel. En dat na slechts 1 seizoen op het hoogste niveau. Ik begrijp ook wel wel dat PSV een bod van 30-35 miljoen niet zal weigeren, maar ik zie hem het liefst blijven want als we nu al over dat soort bedragen praten, kan het over een jaar zo maar eens 50+ zijn. Ik hoop dus dat Milan niet doorpakt.
-
Dus daar kwam hij ook al voor in aanmerking? Noem het maar niks op die leeftijd. Betekent dat een land als Belgie hem absoluut niet kwijt wilde raken (terecht) en vervolgens laat hij zich in die interlands nog meteen zien ook. Openda debuteerde vorig jaar ook bij Belgie na een goed seizoen bij Vitesse en word nu al in verband gebracht met een toptransfer. Zo hard gaat het als je Belgisch international bent.danko-lazovic wrote: ↑11 Jul 2023, 11:07Ik wil het niet downplayen, want hij heeft het bij België gewoon goed gedaan hoor. Maar de reden dat Bakayoko vooral zo snel is opgeroepen is mede om hem voor België te laten kiezen en er zo voor te zorgen dat hij niet voor Ivoorkust kiest. Daar zien ze de potentie ook echt wel.
De discussie hier is vrij nutteloos zie ik. Je kan hier feitelijk benoemen wat die jongen tot nu toe individueel al heeft bereikt in de afgelopen jaren, zelfs zijn stats zijn indrukwekkend en je krijgt iets in de trant van ‘ja maar ik vond hem toch tegenvallen’. En dan hebben we het over een jongen van 18-19 die vol in de ontwikkeling zit, vers uit Jong, niet over een gearriveerde speler die al 2/3 jaar de kans heeft gekregen om zich te onderscheiden. Het zou anders zijn als hij dit op 22e jarige leeftijd zou laten zien.
Natuurlijk is hij niet de beste RA van NL, dat hoeft hij ook nog niet te zijn. Maar nu al afscheid willen nemen omdat hij best veel geld kan opleveren, zonder dat hij heeft geschitterd in ons prachtige stadion is echt van de zotte. Dat druist tegen alles in wat PSV met de academy voor ogen heeft. Hadden jullie dit met Cody ook gewild? Verkopen op z’n 20e. Niet dat dat kon, want Baka is het eerste talent dat op deze leeftijd al zoveel geld kan opleveren.
- Armada
Ik ben heel erg voor 'eigen jeugd' en jonge jongens. Ik wil ook heel graag Bakayoko nog de nodige kansen, en vooral tijd, gunnen.
Ik ben alleen nog niet helemaal overtuigd, ondanks allerlei statistieken etc... ook die zijn, buiten de goals/assists, niet zaligmakend overigens. Baka kiest nog heel vaak voor terug kappen en terug spelen. Dat telt in de statistieken maar levert niets op, sterker nog.. het breekt vaak ook het momentum in een aanval. Dat is ook een kwestie van vertrouwen.
Waar zit het dan in dat ik nog twijfel? Ik vind hem denk ik nog te zwaar/ruw ogen in zijn spel, a.u.b. niet 1-op-1 met zwaar als in gewicht. Om op echt een goed niveau te komen als talent mag er wel flink geschaafd worden. Iets fijnbesnaarder, iets minder wild, iets minder ruw. Die zaken zag je m.i. bij Gakpo en een Depay veel duidelijker in een vergelijkbare fase.
Deze typeringen passen overigens wel, excuse my French, bij jongens met een Afrikaanse achtergrond. Volgens mij mag ik dit zo wel zeggen toch?
Ik ben alleen nog niet helemaal overtuigd, ondanks allerlei statistieken etc... ook die zijn, buiten de goals/assists, niet zaligmakend overigens. Baka kiest nog heel vaak voor terug kappen en terug spelen. Dat telt in de statistieken maar levert niets op, sterker nog.. het breekt vaak ook het momentum in een aanval. Dat is ook een kwestie van vertrouwen.
Waar zit het dan in dat ik nog twijfel? Ik vind hem denk ik nog te zwaar/ruw ogen in zijn spel, a.u.b. niet 1-op-1 met zwaar als in gewicht. Om op echt een goed niveau te komen als talent mag er wel flink geschaafd worden. Iets fijnbesnaarder, iets minder wild, iets minder ruw. Die zaken zag je m.i. bij Gakpo en een Depay veel duidelijker in een vergelijkbare fase.
Deze typeringen passen overigens wel, excuse my French, bij jongens met een Afrikaanse achtergrond. Volgens mij mag ik dit zo wel zeggen toch?
-
Gakpo en Depay waren by far niet waar Baka op die leeftijd al is. Alleen Robben was op 18/19 al helemaal ready en uiteraard, maar dat is heel erg off topic, Ronaldo. Sterker nog, ik vond Cody maar niks maar hij heeft in de schaduw van Stevie enzo heel rustig kunnen ontwikkelen zonder al te veel druk. Gelukkig maar. Hij heeft de tijd gekregen die Baka nu dus minder gegund word blijkbaar.
Als hij over 1 a 2 jaar geen verbetering toont, ben ik de eerste die zegt dat hij weg moet. Maar waarom heb je deze jongen opgeleid, toch niet als handelswaar?
Als hij over 1 a 2 jaar geen verbetering toont, ben ik de eerste die zegt dat hij weg moet. Maar waarom heb je deze jongen opgeleid, toch niet als handelswaar?
-
- Ballenjongen
- Favoriete speler: Xavi Simons
Memphis, Gakpo en Madueke hebben allemaal ook een Afrikaanse achtergrond. Dus zijn ruwheid daaraan wijten vind ik, laten we zeggen...bijzonder.Armada wrote: ↑11 Jul 2023, 12:37 Ik ben heel erg voor 'eigen jeugd' en jonge jongens. Ik wil ook heel graag Bakayoko nog de nodige kansen, en vooral tijd, gunnen.