Ongelooflijk hoe makkelijk er aannames worden gedaan, deze voor waarheid worden aangenomen en op basis daarvan conclusies worden getrokken.Ren Höek wrote: ↑20 Jan 2023, 11:35Hoezo is dit een verkeerde inschatting en hoezo een slechte gok?11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jan 2023, 11:26 PSV dacht het met Brands deze window te kunnen doen maar ineens is het alle hens aan dek. Wéér een verkeerde inschatting en wéér een 'gok' die slecht uit pakt.
Ten eerste is een goede TD niet zomaar gevonden, laat staan dat hij zomaar beschikbaar is (zie ook de openstaande vacature bij Ajax en Feyenoord hiervoor).
Ten tweede wijst er niets op dat Brands het niet kan doen deze window.
Profielschets nieuwe TD
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ervan uitgaande dat het klopt wat Rik zei over dat PSV had verwacht dat het een rustige transferwindow zou worden vind ik het wel verkeerd ingeschat dat je AD nu het TDschap erbij moet doen in deze periode. Ik zeg niet dat je met een druk op de knop een nieuwe TD hebt maar het is toch niet heel ambitieus om binnen 4 a 5 maanden een TD te kunnen vinden? En als het nu niet gelukt is wie zegt me dan dat het de komende 5 maanden wel lukt? Gaat Brands dan in de zomer weer TD spelen?Ren Höek wrote: ↑20 Jan 2023, 11:35Hoezo is dit een verkeerde inschatting en hoezo een slechte gok?11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jan 2023, 11:26 PSV dacht het met Brands deze window te kunnen doen maar ineens is het alle hens aan dek. Wéér een verkeerde inschatting en wéér een 'gok' die slecht uit pakt.
Ten eerste is een goede TD niet zomaar gevonden, laat staan dat hij zomaar beschikbaar is (zie ook de openstaande vacature bij Ajax en Feyenoord hiervoor).
Ten tweede wijst er niets op dat Brands het niet kan doen deze window.
- Ren Höek
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Jij baseert zoveel op aannames, dat het lastig discussiëren is. Laat staan als je er meteen allerlei consequenties aan verbindt.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jan 2023, 11:55 maar het is toch niet heel ambitieus om binnen 4 a 5 maanden een TD te kunnen vinden?
Simpel voorbeeld weer: Wie zegt dat PSV de nieuwe TD nog niet heeft gevonden?
En als ze er nog geen hebben gevonden, waarom zou dat de komende maanden niet lukken?
Ajax en Feyenoord zijn ook niet ambitieus?
Of is het misschien toch moeilijker/ingewikkelder dan jij denkt?
En nogmaals, hoezo heeft PSV een verkeerde inschatting gemaakt?
Hadden ze De Jong moet laten zitten dan? Want liever een TD die ze niet capabel genoeg vinden dan geen TD?
Of hadden ze de lat lager moeten leggen bij de zoektocht naar een nieuwe TD, om maar iemand gevonden te hebben?
Jouw verwachtingen vind ik verre van realistisch.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- ComeOnPSV
- Vedette
Omdat er eerst is gekeken hoe de posiiltie ingevuld moet worden.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jan 2023, 11:55 En als het nu niet gelukt is wie zegt me dan dat het de komende 5 maanden wel lukt?
Vervolgens lijkt het erop dat de topkandidaat nog vast ligt ergens anders.
Genoeg redenenen waarom het wel de komende 5 maanden lukt.
- 11 Tinus
- Legende
Laat ik het anders zeggen dan, ik vind het niet te ambitieus om een (goede) TD binnen 4 maanden te vinden, te contracteren en al aan het werk te hebben tijdens de winterse transferpeiode als je op 16 september al afscheid hebt genomen van je TD. Als die verwachting niet realistisch is dan zit daar inderdaad het verschil in mening.Ren Höek wrote: ↑20 Jan 2023, 12:01Simpel voorbeeld weer: Wie zegt dat PSV de nieuwe TD nog niet heeft gevonden?11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jan 2023, 11:55 maar het is toch niet heel ambitieus om binnen 4 a 5 maanden een TD te kunnen vinden?
En als ze er nog geen hebben gevonden, waarom zou dat de komende maanden niet lukken?
En nogmaals, hoezo heeft PSV een verkeerde inschatting gemaakt?
Hadden ze De Jog moet laten zitten dan? Want liever een TD die ze niet capabel genoeg vinden dan geen TD?
Of hadden ze de lat lager moeten leggen bij de zoektocht naar een nieuwe TD, om maar iemand gevonden te hebben?
Jouw verwachtingen vind ik verre van realistisch.
Zoals ik al schreef zei Rik dat er bij PSV geen vrees was voor een hele drukke winterse transferperiode en mijn aanname is dat het wel degelijk een drukke transferwindow is (of zou moeten zijn). Dus de inschatting vind ik dan niet goed (mits Rik het niet uit zijn duim heeft gezogen).
- ShovingNE2
- Site Admin
Cody was wel bekend dat het daarom druk zou worden. Maar wie zag Noni hier vertrekken na een blessure van een paar maanden? Niemand toch?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Ren Höek
- Vedette
Jouw verwachting is echt compleet onrealistisch, zie ook de situatie bij Ajax en Feyenoord voor een bevestiging daarvan.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jan 2023, 12:10 Als die verwachting niet realistisch is dan zit daar inderdaad het verschil in mening.
- 11 Tinus
- Legende
Sterker nog, een Sangaré had ook nog gekund. Ik kan me voorstellen dat er nog clubs zouden kunnen komen de komende weken. Ook aan de verhuur kant moet nog het één en ander gebeuren als we het ED mogen geloven.ShovingNE2 wrote: ↑20 Jan 2023, 12:13 Cody was wel bekend dat het daarom druk zou worden. Maar wie zag Noni hier vertrekken na een blessure van een paar maanden? Niemand toch?
-
- Legende
Laten we niet doen alsof PSV totaal reddeloos is met Brands als AD terwijl die net 100 jaar TD is geweest. Het is niet dat opeens een Sjaak Troost achtig iemand nu de transfers regelt. Bij Feyenoord gaan ze het trouwens met Te Kloese als dubbelfunctie wel doen. Bij Ajax zitten Jut en Jul die hopelijk nog even daar mogen blijven zitten.
PSV heeft aangegeven het deze transferwindow met Brands te doen en na januari vrij spoedig een TD wil presenteren ter voorbereiding op komende zomer als het een heel stuk drukker gaat worden aan de inkomende en uitgaande kant. Als PSV eind van dit seizoen nog steeds geen nieuwe TD heeft dan kan je er wat van zeggen, maar nu vind ik het allemaal nog veel te voorbarig om kritiek hierop te hebben.
PSV heeft aangegeven het deze transferwindow met Brands te doen en na januari vrij spoedig een TD wil presenteren ter voorbereiding op komende zomer als het een heel stuk drukker gaat worden aan de inkomende en uitgaande kant. Als PSV eind van dit seizoen nog steeds geen nieuwe TD heeft dan kan je er wat van zeggen, maar nu vind ik het allemaal nog veel te voorbarig om kritiek hierop te hebben.
- ShovingNE2
- Site Admin
We moeten die Steinsson heel snel binnenhengelen...... Anders is hij binnenkort TD bij de Spurs als onderstaande doorgaat.
https://www.vi.nl/nieuws/negen-punten-i ... -het-hoofdDe aanklager is dus ook achter de (vertrokken) clubleiding van Juventus gegaan. Ex-president Andrea Agnelli zou een schorsing van zestien maanden boven het hoofd hangen, voor Fabio Paratici dreigt een uitsluiting van twintig maanden. De Italiaan is momenteel werkzaam bij Tottenham Hotspur als sportief directeur.
- Skuddem
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Compleet onrealistisch is wel een beetje denken in problemen hoor. Als je een directeur ontslaat, is er meestal wel een plan om een vervanger aan te stellen op korte termijn lijkt me, zeker wanneer die functie zo essentieel is die er voorlopig even bij wordt gedaan door de Algemeen Directeur.Ren Höek wrote: ↑20 Jan 2023, 12:13Jouw verwachting is echt compleet onrealistisch, zie ook de situatie bij Ajax en Feyenoord voor een bevestiging daarvan.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jan 2023, 12:10 Als die verwachting niet realistisch is dan zit daar inderdaad het verschil in mening.
Het kan om verschillende redenen inderdaad langer duren, maar dat vind ik eerder uitzondering dan regel, of dat zou het moeten zijn. Wat ze in Rotterdam en Amsterdam doen getuigt meestal sowieso niet van sterk beleid dus daarmee maak je echt geen punt duidelijk hier.
-
- Vaste waarde in elftal
Ben het helemaal met je eens!Massimo wrote: ↑20 Jan 2023, 12:23 Laten we niet doen alsof PSV totaal reddeloos is met Brands als AD terwijl die net 100 jaar TD is geweest. Het is niet dat opeens een Sjaak Troost achtig iemand nu de transfers regelt. Bij Feyenoord gaan ze het trouwens met Te Kloese als dubbelfunctie wel doen. Bij Ajax zitten Jut en Jul die hopelijk nog even daar mogen blijven zitten.
Ik heb liever dat ze over deze functie goed nadenken.
Voor een TD zijn we nu ook een stuk intesesanter geworden.
En in de zomer komt er nog eens +/-37,5 bij.
- Joenepsv
- Legende
Neem aan dat onze Marcel dit item wel even bespreekt als hij na de transfer window de pers te woord staat. Vind dit namelijk een net zo'n belangrijk vraagstuk als wie wordt de nieuwe linksbuiten. Voor de komende jaren wordt de td een cruciale positie om ons te helpen weer een gezonde club te worden. Weet niet precies waarom maar ik zie zelf die Steinsson wel zitten. Heeft enige ervaring, is jong, kent Brands goed en belangrijker, hij komt van buitenaf. Ik denk dat het nodig is om iemand met een frisse blik te hebben zonder geschiedenis bij onze club.
- Ren Höek
- Vedette
Waarom zou dat plan er zijn?
Ten eerste wordt een directeur niet zomaar ontslagen en gaat daar meestal niet een heel proces aan vooraf waardoor iedereen de tijd heeft om alvast actie te ondernemen, ten tweede is een directeur geen trainer en zijn er daardoor niet talloze directeuren die werkloos zijn en wachten op een aanbieding.
Dus er zijn verschillende clubs die een TD zoeken, bij allemaal duurt dit langer, maar dat zou bij allemaal een uitzondering moeten zijn?Het kan om verschillende redenen inderdaad langer duren, maar dat vind ik eerder uitzondering dan regel, of dat zou het moeten zijn.
Een beetje 'de rest van de wereld is gek, niet ik' idee.
Goede TD's zijn over het algemeen al ergens werkzaam en vertrekken niet meteen bij hun huidige werkgever, zo simpel is het.
- ShovingNE2
- Site Admin
En John de Jong ging onverwacht weg voor Brands. Eerst moet je dan intern alles neerzetten. Taken van Brands als AD zullen deels gedelegeerd zijn. De organisatie moet tijdelijk iets anders worden ingericht. Vervolgens ga je met betrokkenen een profielschets neerzetten met ook een duidelijk verhaal wat de bevoegdheden, mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Eveneens een visie hoe zij willen dat PSV in grote lijnen speelt en hoe jeugd daarin wordt ingepast. Want je hebt als club een visie en daar zoek je een TD bij. Het is niet zo dat je een TD aantrekt en dat hij gaat bepalen hoe de visie er de komende jaren uitziet.
Daarna ga je er poppetjes bij zoeken waarvan je ook nog verwacht dat ze haalbaar zijn. Je maakt een longlist en langzaam ga je eens polsen links en rechts hoe ze erin staan. Wellicht bel je wat vertrouwelingen die met de persoon gewerkt hebben en komt er een shortlist. Dan begint het serieuze contact.
Dit is niet even in twee maanden gefixt allemaal. Je zoekt geen nieuwe manager voor marketing die met een portfolio binnen komt stiefelen.
Daarna ga je er poppetjes bij zoeken waarvan je ook nog verwacht dat ze haalbaar zijn. Je maakt een longlist en langzaam ga je eens polsen links en rechts hoe ze erin staan. Wellicht bel je wat vertrouwelingen die met de persoon gewerkt hebben en komt er een shortlist. Dan begint het serieuze contact.
Dit is niet even in twee maanden gefixt allemaal. Je zoekt geen nieuwe manager voor marketing die met een portfolio binnen komt stiefelen.
-
- Bankzitter
Een naam die bij iedereen binnen PSV bekend is heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Thomas Schaling. Altijd hier is als scout gewerkt en daarna vertrokken naar Amerika om daar de club Fc Charlotte mee op te zetten. Doen het momenteel prima. In combinatie met zijn netwerk en het netwerk van Brands lijkt me dit een gouden duo. Brands in de wat meer mentor rol combineren met Ad en Thomas alle ruimte om een mooie selectie te bouwen.
- mateja
- Internationale topspeler
Goeie!Rigo wrote: ↑21 Jan 2023, 11:32 Een naam die bij iedereen binnen PSV bekend is heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Thomas Schaling. Altijd hier is als scout gewerkt en daarna vertrokken naar Amerika om daar de club Fc Charlotte mee op te zetten. Doen het momenteel prima. In combinatie met zijn netwerk en het netwerk van Brands lijkt me dit een gouden duo. Brands in de wat meer mentor rol combineren met Ad en Thomas alle ruimte om een mooie selectie te bouwen.
- Juancho
- Mister PSV
Dus weer ene onervaren TD die moet gaan leren van Brands? Ik ben daar eerlijk gezegd wel ff klaar mee. Ook omdat Brands zelf ook als full AD nog nog deels moet leren. Laat die TD nou vooral iemand zijn die de klappen van de zweep kent en zelfstandig die rol kan invullen en juist PSV daar in meesleept met zijn ervaringen, netwerk, contacten en visie. Dat hebben we nodig. Is Ernst Steward nog vrij? Of haalbaar?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- ShovingNE2
- Site Admin
100x liever Thomas dan Huiberts. En zo onervaren is hij niet hoor [mention]Juancho[/mention].
-
- Vaste waarde in elftal
Ik heb deze naam hier direct na het vertrek van De Jong ook al genoemd.Juancho wrote: ↑21 Jan 2023, 11:43 Dus weer ene onervaren TD die moet gaan leren van Brands? Ik ben daar eerlijk gezegd wel ff klaar mee. Ook omdat Brands zelf ook als full AD nog nog deels moet leren. Laat die TD nou vooral iemand zijn die de klappen van de zweep kent en zelfstandig die rol kan invullen en juist PSV daar in meesleept met zijn ervaringen, netwerk, contacten en visie. Dat hebben we nodig. Is Ernst Steward nog vrij? Of haalbaar?
Is helemaal niet onervaren. Heeft in de MLS een volledige selectie + technische staf opgebouwd vanaf 0. Sterker eigenlijk heeft hij de volledige voetbaltechnische kant van FC Charlotte vormgegeven.
Ik zou niet weten welke Nederlander die als TD kan functioneren over dezelfde ervaringen beschikt.
- Juancho
- Mister PSV
Zou je eens wat meer kunnen vertellen dan over Charlotte FC? Over welk niveau praten we hier?Den Bondskoots wrote: ↑21 Jan 2023, 12:34Ik heb deze naam hier direct na het vertrek van De Jong ook al genoemd.Juancho wrote: ↑21 Jan 2023, 11:43 Dus weer ene onervaren TD die moet gaan leren van Brands? Ik ben daar eerlijk gezegd wel ff klaar mee. Ook omdat Brands zelf ook als full AD nog nog deels moet leren. Laat die TD nou vooral iemand zijn die de klappen van de zweep kent en zelfstandig die rol kan invullen en juist PSV daar in meesleept met zijn ervaringen, netwerk, contacten en visie. Dat hebben we nodig. Is Ernst Steward nog vrij? Of haalbaar?
Is helemaal niet onervaren. Heeft in de MLS een volledige selectie + technische staf opgebouwd vanaf 0. Sterker eigenlijk heeft hij de volledige voetbaltechnische kant van FC Charlotte vormgegeven.
Ik zou niet weten welke Nederlander die als TD kan functioneren over dezelfde ervaringen beschikt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- ShovingNE2
- Site Admin
MLS. Maar je hebt dus geen idee van Charlotte FC en wat Thomas doet of gedaan heeft, maar je weet al wel dat hij onervaren is en het niet kan en het klappen van de zweep nog moet leren.