Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Ledezma10
Verbannen

😂
Robson de Souza
Vedette

Ledezma10 wrote: 18 Aug 2022, 21:30 Haal Brenet terug ..
Steekt er weer ver bovenuit bij Twente tegen Fiorentina
Zijn (op papier) directe tegenstander heeft 2 assists.
El Sordo
Vedette

psvgouda wrote: 18 Aug 2022, 21:32
El Sordo wrote: 18 Aug 2022, 20:47

[...]
Edit als disclaimer: het is een beetje vluchtig beschreven aangezien ik op vakantie ben, maar ik heb de indruk dat de prestaties van eigen jeugd vaak naast de meetlat van kwaliteit, maar van sentiment worden gelegd. Zeker als het basisposities betreft, ben ik daar vaak extra voorzichtig in.
Is natuurlijk niet uitsluitend sentiment t.o.v. kwaliteit, maar ook voor 0 op de balans en wèl hoge potentiële opbrengst, dat is iets genuanceerder. Ben het wel met @Heruone eens dat op dit moment de tandem Obispo-Teze niet snel uit elkaar gehaald zal worden, Ramalho zal zijn meerwaarde weer moeten laten zien, die kan hij zeker hebben, maar is op dit moment blijkbaar even lastig. Is geen kwestie van sentiment imo, al is het feit dat zij, samen met Gakpo, als 3 uit dezelfde lichting een mooie generatie vormen een erg leuke bijkomstigheid en tevens een compliment aan de jeugdopleiding. Sentiment mag natuurlijk nooit voorop staan, uitsluitend kwaliteit.
Daarom zei ik ook vaak, hetgeen wmb in veel gevallen de tendens hier is. En Teze-Obispo werd afgelopen dinsdag nog uit elkaar gehaald als ik het goed heb, terwijl Mwene wel gewoon op de bank zat. Dat kan iets zeggen over Mwene, maar ook over Ruuds vertrouwen in het eerdere centrale duo.

Oh en Brenet, dat moet een grap zijn, toch?
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

El Sordo wrote: 18 Aug 2022, 21:38
psvgouda wrote: 18 Aug 2022, 21:32
Is natuurlijk niet uitsluitend sentiment t.o.v. kwaliteit, maar ook voor 0 op de balans en wèl hoge potentiële opbrengst, dat is iets genuanceerder. Ben het wel met @Heruone eens dat op dit moment de tandem Obispo-Teze niet snel uit elkaar gehaald zal worden, Ramalho zal zijn meerwaarde weer moeten laten zien, die kan hij zeker hebben, maar is op dit moment blijkbaar even lastig. Is geen kwestie van sentiment imo, al is het feit dat zij, samen met Gakpo, als 3 uit dezelfde lichting een mooie generatie vormen een erg leuke bijkomstigheid en tevens een compliment aan de jeugdopleiding. Sentiment mag natuurlijk nooit voorop staan, uitsluitend kwaliteit.
Daarom zei ik ook vaak, hetgeen wmb in veel gevallen de tendens hier is. En Teze-Obispo werd afgelopen dinsdag nog uit elkaar gehaald als ik het goed heb, terwijl Mwene wel gewoon op de bank zat. Dat kan iets zeggen over Mwene, maar ook over Ruuds vertrouwen in het eerdere centrale duo.

Oh en Brenet, dat moet een grap zijn, toch?
Jij zei idd 'vaak', net zoals ik 'niet snel' zei... ;)
FieseFriedrich
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey

Als obispo dezelfde voetballer was maar dan deze zomer van een club uit brazilie hadden gekocht, stond er nu een heel aantal op de banken omdat we de nieuwe Alex binnen hebben gehaald.

Ik zeg niet dat Obispo dat is, zeker niet, maar erg goed doet hij het nu wel. Soms lijkt het hier wel alsof alles wat van ver komt per definitie beter is.
Raw85
Meervoudig international

FieseFriedrich wrote: 18 Aug 2022, 21:48 Als obispo dezelfde voetballer was maar dan deze zomer van een club uit brazilie hadden gekocht, stond er nu een heel aantal op de banken omdat we de nieuwe Alex binnen hebben gehaald.

Ik zeg niet dat Obispo dat is, zeker niet, maar erg goed doet hij het nu wel. Soms lijkt het hier wel alsof alles wat van ver komt per definitie beter is.
Tja en als Obispo niet uit de eigen jeugd was gekomen maar Baumgartl had geheten had iedereen (terecht) lopen zeiken op z’n geblunder zo nu en dan
DadOfFour
Internationale topspeler

Ja, en als Baumgartl gewoon net zo had staan verdedigen als Obispo nu, hadden we geen extra CV nodig gehad..
La vida és massa curta per no fer broma
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Gradually escalating... :mrgreen:
PSV-kezman
Ballenjongen

DadOfFour wrote: 18 Aug 2022, 21:58 Ja, en als Baumgartl gewoon net zo had staan verdedigen als Obispo nu, hadden we geen extra CV nodig gehad..
Dan nog steeds. Voorlopig speelt Baumgartl niet.
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Wordt de samenvatting op de transferwindowpagina weer aangepast nu er eindelijk weer een gerucht is?
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Daar is de [mention]ShovingNE2[/mention] verantwoordelijk voor.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Heruone
Lid scoutingsteam

Fode Fofana had toevallig vandaag een post op zijn instagram dat hij op het veld stond ergens (niet bij PSV iig) met een privé trainer. Elfrink maakte al melding dat hij op koers ligt om in september/begin oktober zijn rentree te maken.

Ik zat dus toevallig na te denken over de 2e spitspositie, gezien de geruchten tussen Vinicius en Fener, de mogelijke verkoop van Gakpo en de mogelijke CL deelname waarmee ineens een hele grote geldinjectie mogelijk binnenkomt. Ik zou het vanuit PSV perspectief geen gekke keuze vinden om Vinicius er dit jaar bij te houden als 2e spits. Luuk de Jong is gewoon onomstreden spits nummer 1 die werkelijk waar amper wedstrijden mist. Luuk is een zekerheidje. Vinicius is geen onaardige 2e optie voor de ED, gezien de hoeveelheid speelminuten die waarschijnlijk in het verschiet liggen voor hem. Met Fofana heeft men een hele talentvolle spits die op de weg terug is. Zijn blessuregevoeligheid in de jeugd lag ten grondslag aan groeiproblemen, hetgeen waar hij nu geen last meer van heeft.. Dat heeft hij ooit verteld in een podcast. Wat de oorzaak is van zijn recente zware knieblessure weet ik niet precies, maar dit hoeft gelukkig niet per se te betekenen dat Fofana een blessuregevoelige speler is (hoeft het ook niet uit te sluiten). Fofana zat vorig jaar erg dicht tegen de A-selectie aan en Schmidt was duidelijk erg gecharmeerd van hem.

Wat nou als je dit jaar aankijkt hoe Fofana zich ontwikkeld qua speler, evt. ook qua fitheid en betrekt bij de A-selectie. Datzelfde kan je doen met Vertessen waarbij ontwikkeling bij de jonge Belg vooral het punt is, hoewel ik momenteel twijfel aan zijn perspectief bij PSV. Bovendien heeft men ook nog Jason van Duiven, waarvan ik momenteel een snelle ontwikkeling niet uitsluit, hoewel ik verwacht dat hij weer bij de O18 aansluit. Dan kan men volgend jaar als Vinicius vertrekt een inschatting maken: we geven een talentvolle 2e spits (idealiter Fofana als blijkt dat hij fit/op niveau is) de voorkeur of we kopen een talent van 18 a 19 jaar die die rol kan invullen. Luuk de Jong is dan inmiddels ook 33 en meer richting zijn retour, hetgeen wat een dergelijke keuze ook veel meer te bilijken maakt.

Zou ik beleidsmatig gezien geen gekke gedachte vinden om eerlijk te zijn. Want ik ben bang dat als je nu Vinicius wegdoet en een tweede talentvolle spits (bijv. een Roko Simic, wat nog steeds een geweldige aankoop zou zijn) gaat halen diegene sowieso dit seizoen weinig speelt, ook het jaar erop geen eerste spits zal zijn en die de ontwikkeling van eigen jeugd in de weg zit. En dat geldt eigenlijk ook als je een back-up spits zou kopen die niet talentvol is. Die zit nog steeds doorstroming van eigen jeugd in de weg. Of je zou er eentje moeten huren, maar waarom zou je dan Vinicius van de hand doen?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Simic zou ik altijd halen maar RBS zal niet meer willen verkopen. Fofana kan je niet op bouwen, dat is een Maxi 2.0 of Maxi is een Fofana 2.0. Gemaakt van glas, gaat het nooit redden in de top.
tommie77
Ballenjongen

Zag net dat Jevon Simons zijn contract verlengd heeft. Wordt ook gezien als een van de grootste talenten van PSV toch?
Ardbeg
Mister PSV

Heruone wrote: 19 Aug 2022, 01:12 Fode Fofana had toevallig vandaag een post op zijn instagram dat hij op het veld stond ergens (niet bij PSV iig) met een privé trainer. Elfrink maakte al melding dat hij op koers ligt om in september/begin oktober zijn rentree te maken.
Ik heb hem eerlijk gezegd al een beetje opgegeven, gezien zijn blessurehistorie. Ook niet onder de indruk geweest van de minuten die hij bij PSV heeft gemaakt. Ik hoop natuurlijk dat het incidenteel was (de blessurehistorie en vorm) maar ik ben er bang voor. Jij?
Standbeeld
Mister PSV

tommie77 wrote: 19 Aug 2022, 13:30 Zag net dat Jevon Simons zijn contract verlengd heeft. Wordt ook gezien als een van de grootste talenten van PSV toch?
Een groot talent, maar niet "een van de grootste" als ik de verhalen en geringe samenvattingen mag geloven. Maar het is verder wel een momentopname cq dynamisch natuurlijk. Het kan ooit snel gaan in een ontwikkeling. Gakpo was ook nooit echt het allergrootste talent.
kastoekast
Nationale topspeler

Fofana vind ik persoonlijk een toptalent die zeker het eerste gaat halen als hij fit blijft. Hoop dat hij fit blijft anders wordt het een moeilijk verhaal.
Hatseflats
Vedette

Dit is het transferwindow topic en niet het PSV jeugd topic :). Danke
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Rik schrijft vaag over Karlsson en Stengs. Als ze beide komen dan zou dat wel beleid zijn wat zou passen binnen de afgelopen 5 tot 10 jaar. Niet zo spannend als de meeste zouden hopen maar zeker niet gek.

Overigens lijkt me dat PSV in geen 100 jaar meer dan 15 miljoen gaat betalen voor Karlsson en ik denk dat AZ hem niet laat gaan voor minder dan dat. Stengs speelde bij Nice in de basis dus dat is ook maar de vraag of je die voor 10 miljoen hebt.

Karlsson
Voor de eventuele opvolging van Gakpo circuleren tal van namen en zijn de lijstjes als gezegd klaar, met AZ'er Jesper Karlsson als een van meerdere mogelijkheden. De naam van Calvin Stengs wordt ook op meerdere plekken gefluisterd, maar hij is eerder een speler voor de rechterkant. Karlsson geldt wel als een peperdure optie, waarvoor PSV het eigen transferrecord voor inkomende overgangen moet breken. De vraag is of PSV aan die eisen van AZ kan voldoen.
Jwoeloe
Moderator

Karlsson en Stengs zouden wel flinke flaters zijn zeg. Vind ze allebei enorm overschat.
Johnnie Walker
Lid van verdienste

Beide niet goed genoeg. Geloof niet dat ze op de lijstjes staan bij PSV.
Robson de Souza
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 19 Aug 2022, 14:39 Rik schrijft vaag over Karlsson en Stengs. Als ze beide komen dan zou dat wel beleid zijn wat zou passen binnen de afgelopen 5 tot 10 jaar. Niet zo spannend als de meeste zouden hopen maar zeker niet gek.

Overigens lijkt me dat PSV in geen 100 jaar meer dan 15 miljoen gaat betalen voor Karlsson en ik denk dat AZ hem niet laat gaan voor minder dan dat. Stengs speelde bij Nice in de basis dus dat is ook maar de vraag of je die voor 10 miljoen hebt.

Karlsson
Voor de eventuele opvolging van Gakpo circuleren tal van namen en zijn de lijstjes als gezegd klaar, met AZ'er Jesper Karlsson als een van meerdere mogelijkheden. De naam van Calvin Stengs wordt ook op meerdere plekken gefluisterd, maar hij is eerder een speler voor de rechterkant. Karlsson geldt wel als een peperdure optie, waarvoor PSV het eigen transferrecord voor inkomende overgangen moet breken. De vraag is of PSV aan die eisen van AZ kan voldoen.
Rik en Marco roepen continue bekende namen omdat PSV bij hun zaakwaarnemers informeert. Net zoals dat ging bij Cillesen en Krul. En op het einde van de rit komt Benitez....
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hou toch op met dat soort namen te herhalen.
11 Tinus
Legende

Robson de Souza wrote: 19 Aug 2022, 14:44
11 Sir Tinus wrote: 19 Aug 2022, 14:39 Rik schrijft vaag over Karlsson en Stengs. Als ze beide komen dan zou dat wel beleid zijn wat zou passen binnen de afgelopen 5 tot 10 jaar. Niet zo spannend als de meeste zouden hopen maar zeker niet gek.

Karlsson
Rik en Marco roepen continue bekende namen omdat PSV bij hun zaakwaarnemers informeert. Net zoals dat ging bij Cillesen en Krul. En op het einde van de rit komt Benitez....
Benitez is wel de uitzondering want bij Branthwaite, Hoever en Luuk zaten ze wel degelijk goed. Maar je hebt wel een punt dat zij die route bewandelen om aan hun info te komen. Zo waren Doekhi, Bazoer en Brenet ook ineens interessant.
Hatseflats
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 19 Aug 2022, 14:48
Robson de Souza wrote: 19 Aug 2022, 14:44
Benitez is wel de uitzondering want bij Branthwaite, Hoever en Luuk zaten ze wel degelijk goed. Maar je hebt wel een punt dat zij die route bewandelen om aan hun info te komen. Zo waren Doekhi, Bazoer en Brenet ook ineens interessant.
Pas op het laatste moment. Ze wisten ook niets van Xavi of Til. Luuk was 3 jaar geleden al bekend dat ie terug zou komen. Dit is gewoon even interessant met namen gooien die nergens op zijn gebaseerd of er is ergens door iemand gezegd dat die opties interessant kunnen zijn. En dat laatste zegt natuurlijk helemaal niets.
Locked